Te gek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 18:31

Gister zouden we met Natuurmonumenten een rit in de Planken Wambuis (bij Ede) maken. Omdat Hercules in het ziekenhuis is, hebben we Joop geladen. Hij liep zo de trailer op (en daar was ik wel een beetje zenuwachtig voor omdat hij het op de meest rare momenten af laat weten).
Voltrack erbij en rijden maar. Na een uurtje rijden (Joop gedroeg zich voorbeeldig, ondanks dat hij al tijden niet op de trailer gestaan had), kwamen we aan. De boswachter(s) waren er nog niet, dus we hebben nog wat gekletst met andere aanwezigen. Zowaar ben ik wéér namen vergeten, iets wat mij anders nooit overkwam, maar goed. Toen kwam de boswachter in rijbroek! Jaja, daar in de buurt heb je tenminste boswachters TE PAARD. Nou ben ik niet zo jaloers, want als je dan illegaal ergens rijd, dan heb je dus een erg groot probleem, omdat hij je dan heus wel te pakken krijgt.
Maar goed, paardjes gezadeld. Jopie stond echt op springen, en ik had spontaan spijt van het feit dat ik als eerste op hem ging. Ik voelde me echt een heel klein meisje met een veel te groot paard. Hij blies zich helemaal op en was mij iets té wakker. Hij barstte gelukkig niet, en we konden vrij relaxed rijden (op wat gedribbel na). Voltrack vond t ook vreselijk spannend en die ging elke keer als we stilstonden (we waren met 20 man) om Jopie roepen, en als hij m dan gevonden had sloeg hij alle andere paarden van Jopie af (een lekker bezitterig hengsteventje)... Jopie kon t niet zo heel veel schelen (hij vond andere paarden leuker/liever/interessanter).
Het was echt een vreselijk toffe rit, ondanks dat we 5 x gedraafd hebben en 2x gegaloppeerd env erder alleen maar gestapt. Want mét de boswachter van t pad af, en áchter de boswachter aan ipv andersom, dat gebeurt je niet vaak! Op een gegeven moment kwamen we ook bij de kudde New Foresters die daar de begrazing verzorgen. Joop kon z'n ogen er niet vanaf houden, Voltrack vond t veel belangrijker om bij Joop te zijn, en ging dan ook eten. Ze hebben daar ook een kunstmatig meertje gemaakt om de pony's van drinkwater te voorzien. Jopie liep er met een wijde boog omheen, en Voltrack ging op 3 m staan kijken. We werden ook nog ingesloten door de pony's, toen één van de boswachters (er waren er 2), heel hard ging roepen gingen ze weer allemaal bij elkaar. Was echt heel tof, want waar kom je nou 'wilde' (50% was in t wild geboren) pony's tegen, terwijl je zelf op een knol zit.
Na 2,5 uur gingen we lunchen, en toen hebben we Joop en Vol maar dicht bij elkaar vastgeknoopt. Snel gelunchd en daarna geruild. Joop liep weer vooraan, en Voltrack liep achteraan. Wat voor nogal wat gegil zorgde omdat hij niet bji zn grote vriend was. En Joop maalde er niet om. Gelukkig werd Vol bijgestaan door een IJslander, die hem helemaal begreep. Uiteindelijk kreeg Vol nog een kansje en ging in draf naar Joop, om daar keihard te gaan brommen, en alle andere paarden op veilige afstand te houden... Echt een mietje, ik moest ook mijn best doen om er niet af te rollen van t lachen.
De terugreis ging ook heel ok, behalve Vol's gestommel.
Joop heeft supergenoten, en daarom was ik ook helemaal blij, toch gek, want normaal had ik me doodgeërgerd aan t tempo, nu kon t me echt allemaal gestolen worden, Joop was echt helemaal gelukkig...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:01

klinkt super! waarvan was dit? kun je er ook gewoon aan mee doen of moet je ergens lid van zijn?En is dit vaker in het jaar?
Misschien wel wat voor mij!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:55

Whaah laui, je hebt de pony's gezien!!!!!! Gaaf hoor. Niet dat ik ze nog nooit gezien heb, ik wel een paar keer, maar toen ik ze vorige week aan maarten wilde laten zien...waren ze weg.... Ik heb er eens met mijn vriendin dwars doorheen gereden, was echt zooooo wijs! *LOL*
Maar de Planken Wambuis is schitterend.
Hee, hou eens op met je boswachters te paard...die heb ik nog nooit gezien hier..... Kan ik niet meer ontsnappen mocht dat nodig zijn idd... Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 13:01

Het is een aantal (2 tot 3x) per jaar. Nu waren er drie ritten in oktober. Je mag daar in principe wel over de paden rijden, maar niet waar wij geweest zijn. Echt gaaf zoals die zwijnen de boel omspitten!
De volgende keer willen we wel weer meegaan, ondanks dat t dus heel langzaam gaat (zo'n 20 km in 4 uur), je komt namelijk echt van de bewoonde wereld af! Als t weer is zal ik t op bokt zetten.
Het is via Natuurmonumenten, en voor leden is t 20 piek, voor niet-leden 25 (all in, dus ook met lunch). Ik gok dat t ergens in maart weer is...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Athena1982, boemel, Bytespider, Clmr, Googlebot, jazzejam, manonnevot, nick_en_ik, xTammyy en 73 bezoekers