Herder met HD

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefje23

Berichten: 675
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:15

Onze hond Bora (kruising mechelse herder/boxer) heeft ook HD. We kwamen erachter toen we haar net hadden op de leeftijd van 15 maanden. Ze liep opeens mank nadat ze over een muurtje had willen springen. De dierenarts vertelde toen ook de optie van een operatie maar dat hebben we niet gedaan, wel ervoor gezorgd dat ze niet te zwaar werd, regelmatig rechte stukken laten lopen om de achterhand zo sterk mogelijk te laten worden. Ze is inmiddels 10! jaar en De HD is in al die jaren gelukkig niet al te veel verergerd. Ze krijt een enkel keer pijnstilling als ze na teveel spelen (is beter van niet, spelen met een bal, maar ja dat kan je een hond niet altijd onthouden!)pijnlijk is maar verder gaat het heel goed! Dus zoals je ziet kan het ook nog heel lang goed gaan! Heel veel sterkte ermee!!!!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:33

Mooi dat een hoop honden op Bokt toch nog goed kunnen functioneren ondanks de HD. Toch is het zo, dat als een jonge pup zoals die van de topicstarter al HD heeft, de vooruitzichten minder gunstig zijn.

Ik vind het ook jammer dat op mijn eerdere bericht geen reactie is gekomen...

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:07

ik begrijp maar al te goped wat je bedoelt Odin Knipoog
een lid van ons eigen hondenforum heeft een anti-broodfokboekje in elkaar geflanst,om veel hondenleed te voorkomen,je kunt het wel ergens vinden op www.hondenvrienden.be,daar kan je trouwens met vele vragen terecht omtrend honden.HD is maar al te vaak het gevolg van broodfok,en dat is jammer..ik hoop dat een operatie jouw hondje red,op zo een jonge leeftijd al zo manken is idd niet goed..maar iemand met een labje heeft beide heupen doen opereren en dat kwam helemaal goed,maar de revalidatie van zeker 6 maand is niet te onderschatten!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:21

Wij hebben ook een duitse herder met HD!
En hij is inmiddels al bijna 10 jaar. De dierenarts had bij ons ook gezegd dat ie de ernsigste vorm van HD had en dat ie er vanaf z'n 5e last van kon krijgen. Maar hij loopt er nog en is altijd nog even vrolijk en doet nog altijd even gek. Dus ik hoop voor jou dat jouw hondje het ook zo lang vol mag houden!!! Heel veel sterkte ermee. Weet precies hoe je je voelt.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:04

hallo allemaal
ik heb ook een duitseherder met hd en dan wel een witte hij heeft daarbij ook nog een zenuw aandoening ik dacht dat ik mijn hond bij een goede fokker had gekocht maar helaas hebben ze van mijn goede vertrouwen toch misbruik weten te maken op zich zag het er keurig uit daar niks van te zeggen honden kwamen met puppies gewoon in huis de teven bevielen ook in huis er was dan 4 keer een kraammorgen voor de mensen die daar een pup kochten kregen schriftelijke garantie maarja wat heb je er aan als je een hond na een jaar al hebt en dan uit de rontgen blijkt dat hij zware hd heeft dan doe je hem ook niet meer weg niet te min dat mijn fokker helemaal geen enkele moeite doet om je tegemoet te komen met de kosten dan nog eens die zenuw aandoening gillen van de pijn nou ik heb meer in de wagerenk gezeten met hem van pup af aan als dat hij een leuk leventje had waardoor hij erg onzeker is geworden van al dat gedokter mijn lieve hond is nu inmiddels bijna 5 en met de zenuw aandoening gaat het goed hij heeft er geen last meer van maar ik vind wel dat een hond hond moet kunnen zijn spelen rennen en vrolijk zijn ik heb vaak geprobeerd om contact met de fokker te krijgen maar ze reageren niet ook heb ik ze verteld dat de wagerenk heeft gezegt dat ze niet meer met die teef en reu moeten fokken want het was erfelijk en wat denk je kom ik pas mensen tegen die hebben van de zelfde ouders een pup nou ik zei gelijk tegen die mensen dat ze wel uit moesten kijken omdat mijn hond zoveel elent heeft gehad met die ouders ze moeten het zelf weten wat hun ermee doen hoor maar het is toch niet te geloven dat die fokker gewoon doorgaat met die 2 honden en dan kosten die pups ook een vermogen he 1000 euro ik wil de naam best zeggen van deze fokker omdat ik vind dat ze er niet mee door mogen gaan en mischien heeft iemand op dit forum ook wel een hond van hun de naam van deze fokker is van veldhuisen en ze komen uit barnevelt de naam van hun fokproducten is van het maalschap witte duitseherder nou genoeg geklaagt maar dit zit mij in ieder geval al 5 jaar dwars en met mij nog een aantal mensen die een hond van hun hebben gekocht niettemin dat ik alles voor mijn honden en paarden over heb wat het ook kost het gaat erom dat je niemand die geld wil verdienen kan vertrouwen je kunt ze wel tegen de kop aankijken maar niet erin nou dat was het dan wel groetjes roni en sterkte voor iedereen die ook pech hebben gehad met een aankoop wat eigenlijk niet in orde was.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 11:49

Odin schreef:
Mooi dat een hoop honden op Bokt toch nog goed kunnen functioneren ondanks de HD. Toch is het zo, dat als een jonge pup zoals die van de topicstarter al HD heeft, de vooruitzichten minder gunstig zijn.

Ik vind het ook jammer dat op mijn eerdere bericht geen reactie is gekomen...



Sorry ik had die andere niet gezien. Maar ik heb je gepb't