Vooroordelen type ruiter ;-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:48

fjorden, tinkers en haflingers zijn karrepaarden die niet fatsoenlijk kunnen lopen Clown

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:47

Ik heb een identiteitscrisis...Clown

Ik ben een springruiter, maar rijd wel met een lief trensje en zit niet te ver naar voren. En daarnaast ben ik ook nog fan van mijn slofteugel *LOL*

MIsschien komt het omdat ik ook SGW rijd Verward (en nu weet ik ook waarom Tong uitsteken Ik ben gewoon nergens goed in Haha! )

Help, welk plakkertje moet ik nu krijgen Verward Clown

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:55

Karin schreef:
Als je dressuur maar niets vindt en ook niet durft te springen, dan ga je maar een beetje loos rondjes racen door het bos. Dit wordt ook wel endurance genoemd. Tong uitsteken


Haha!

Hadden we niet laatst meerdere endurancers die verklaarden dat het niet meer ging lukken met de endurance, ze gingen maar dressuren? Schijnheilig

Ik? Ik jakker als een dwaas door het bos, in mijn groen/gele outfit, al zwaaiende met mijn zweep om mijn zielige kleine ponnie harder te laten gaan. Ik honger hem ook express uit, want als hij heel mager is lijkt hij meer op een arabier en dat vind ik mooi.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:33

xKatleentjex schreef:
nog een toevoeging: jongens die paardrijden(en in het speciaal dressuur) zijn homo Haha!

allemaal zonder uitzondering Haha!

westernruitersrijden met een bit dat nog het meest heeft van een prikkeldraadbit, met 20cm scharen eraan *knip* en met megasporen en dan gaan de paarden bokken en stijgeren en rennen en dan heb je een rodeo, en er wordt een band om de ballen van het paard getrokken (wat nou als het een merrie is? om de uier?) en heel straks gedaan zodat ze nog meer bokken

aaaaaah Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:55

Jemig wat ben ik dan wel niet.... rij op een karreknol (fjord) en rij daar ook nog eens dresuur, endurance, western mee en er wordt ook nog mee gesprongen......
Tijd om er een kar achter te hangen als het niet meer lukt in bovengenoemde diciplines, hihihiii Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:03

Endurance- en eventingruiters hebben trouwens voornamelijk voor die tak van sport gekozen omdat ze daar mogen aantreden in fluoriscerend oranje, kanariegele of pimpelpaarse outfit (in het laatste geval bij voorkeur met roze strepen). In welke andere discipline heb je immers zoveel kledingvrijheid? Oke, op de renbaan rijden ze ook in kleurige kleding, maar niet iedereen is nu eenmaal gezegend met het formaat en gewicht van de gemiddelde jockey. Dus dan maar de endurance- of eventingsport in, waar je ook flinke snelheden kunt maken. Kun je je toch nog een beetje op de renbaan wanen! *LOL*

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:10

Karin schreef:
Endurance- en eventingruiters hebben trouwens voornamelijk voor die tak van sport gekozen omdat ze daar mogen aantreden in fluoriscerend oranje, kanariegele of pimpelpaarse outfit (in het laatste geval bij voorkeur met roze strepen). In welke andere discipline heb je immers zoveel kledingvrijheid? Oke, op de renbaan rijden ze ook in kleurige kleding, maar niet iedereen is nu eenmaal gezegend met het formaat en gewicht van de gemiddelde jockey. Dus dan maar de endurance- of eventingsport in, waar je ook flinke snelheden kunt maken. Kun je je toch nog een beetje op de renbaan wanen! *LOL*


Aha, daar wachtte ik op. Ik zat net te denken... Als ik een endurance denk, denk ik aan mensen met fel paars, rose, en oranje kleren, hoofdstel, zadeldekje en noem maar op. Nagelbijten / Gniffelen Röskur is overigens geheel in het zwart. Wordt het tenminste niet zo snel vies. Schijnheilig

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:11

Zijn geen vooroordelen van ruiters maar van paarden:
te koop: onhandelbaar en erg lelijk paard. Niks mee te beginnen, wil alleen maar racen, klaar voor de slacht. Ideaal endurance paard.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:19

Whaha, dat zie je inderdaad veel in advertenties... het gevoel van "we weten niet meer wat me met die rotbok aanmoeten" straalt eraf en dan staat er "zeer geschikt voor endurance" Haha!

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:24

My god, ik dressuur en spring met mijn tinker, wat moeten ze wel niet van me denken Bloos!
En natuurlijk heb ik een tinker gekocht omdat ik eigenlijk toch niet kan rijden. Op iedere tinker kan namelijk iedereen stappen, zolang je er maar niet meer van vraagt dan een rondje boshobbelen

Overigens nog even als toevoeging een leuk verhaaltje;
Mijn bijrijdster is pas naar een andere school, en ze moest dan ook gelijk mee op kamp, een weekje paardrijden.
Toen ze op die school was vroegen ze of ze wel kon rijden, omdat ze natuurlijk op dat kamp ook moest rijden. Ze vertelde dat ze dat wel aardig kon, waarop de lerares vroeg of ze een eigen paard had. Ze vertelde dat ze dat niet had, maar op een tinker reed. Waarop de lerares bedenkelijk keek en zei, 'Oh...een tinker...., in dat geval wil ik even zien of je wel écht kunt rijden.... Stap maar even op die Fjord'
Ik heb helemaal blauw gelegen toen ze het vertelde *LOL*

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:34

En natuurlijke zijn alle ruiters lui *LOL*
Ze zitten alleen maar op hun paard te niksen. En dat arme beest maar lopen...
Stelletje dierenbeulen!!! Clown

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:39

Ja, want een echte sport is het niet. Je hoeft namelijk alleen waar wat te zitten.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:47

Door een heel lief klein penny-meisje bij mij op de manege uitgelegt:
Jongens moeten springen, want die zijn dapper, en meisjes moeten dressuur rijden want die zijn netjes!

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:55

xKatleentjex schreef:
nog een toevoeging: jongens die paardrijden(en in het speciaal dressuur) zijn homo Haha!


Maar jongens die springen zijn vrouwenverslinders Vingers aflikken

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:12

Haha... Wat nou als het getrouwde mannen zijn die dressuur doen? Getrouwd met een vrouw bedoel ik daar dus mee. Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:15

Dan hebben ze vast 'verborgen kwaliteiten', zeg maar. Knipoog

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:45

Karin schreef:
Dan hebben ze vast 'verborgen kwaliteiten', zeg maar. Knipoog


Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:48

ik hoop wel dat niemand van de dierenbescherming dit topic ziet, we kunnen onze paarden allemaal zo gaan afleveren, dierenbeulen dat we zijn Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:54

haha dit is lol, wat dacht je dan van:
dressuurruiters rijden alleen maar rondjes.
ruiter zegt- ik rijd dressuur, iemand die geen verstand van paarden heeft zegt-ohja dat is dat dat paarden dansen op muziek he.

springruiters gaan maar 1 kant op en dat is links.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:57

Je bent geen echte springruiter als je niet met bontjes onder je zadel rijdt, een speciaal (bij voorkeur bruin) hoofdstel en natuurlijk bijpassend (bij voorkeur ook bruin) springzadel. Owja, je moet de nieuwste beenbeschermers hebben of met bont of bijpassend bij de zadel en hoofdstel. Uiteraard rij je met martingaal, als het even kan in bijpassende kleur. En dan op hindernis 1 in de B drie keer weigeren...

Edit: dikke vingers, spelfouten duz...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:12

Geweldgi tpic,
helaas heb ik niks toe te voegn Boos!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:13

Odess schreef:
Je bent geen echte springruiter als je niet met bontjes onder je zadel rijdt, een speciaal (bij voorkeur bruin) hoofdstel en natuurlijk bijpassend (bij voorkeur ook bruin) springzadel. Owja, je moet de nieuwste beenbeschermers hebben of met bont of bijpassend bij de zadel en hoofdstel. Uiteraard rij je met martingaal, als het even kan in bijpassende kleur. En dan op hindernis 1 in de B drie keer weigeren...

Edit: dikke vingers, spelfouten duz...


Toch zou ik willen dat ik dat kon betalen. Ziet er zo mooi uit!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:19

Marliesje schreef:
Toch zou ik willen dat ik dat kon betalen. Ziet er zo mooi uit!


Hey het staat wel stoer, dat ben ik met je eens! Maar het gaat om het springen toch?? Bovendien vind ik al die bontjes wel wat overdreven... En een springzadel in de B?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:28

Geweldig dit Haha!

Enduranceruiters zijn te lui om zelf te voet een boswandeling te maken, dus doen ze dat maar te paard Clown

Dressuurruiters zijn domme tutjes want die lopen altijd te frutten aan hun paard en zijn zelf altijd zeer netjes gekleed met hun jasjes en knotjes en dergelijke.. Verder durven ze niks, want ze rijden alleen maar rondjes in de binnenbak Clown

Springruiters hebben niks beters te doen dan hun paard over hindernissen te jagen.

...

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:32

Leuk topic Haha!
Ik ben helaas niet zo origineel.

Maarre wat is er mis met een springzadel in de B?