Vooroordelen type ruiter ;-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:47

Polomensen is voor ruiters die te slecht waren voor het hockeyteam en moeite hebben om woede in bedwang te houden, gecombineerd met een polopaard die gewoon slecht is in dressuur en niet aan de teugel kan lopen, laat staan springen. Daarom gaan de gefrusteerde ruiters maar rukkend en schoppend achter een balletje aan, zogezegd om de bal te slaan, maar stiekem slaan ze gewoon hun paard met die stok omdat ie niet aan de teugel wil lopen. Ook bekende royals die toch het geld niet hebben om een beroemde arabische hengst over te kopen gaan om die frustraties te uiten rondhobbelen op een polowedstrijd.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:53

annegti schreef:
-De paarden van echte springruiters gaan automatisch stappen als ze een mobieltje af horen gaan. .

Ik dacht dat daarom ruiters gaan western rijden,lekker met 1 hand!
kan je tegelijkertijd bellen met je mobiel,sjekkie roken,neuspeuteren en natuurlijk met je lasso gooien en terwijl je gigantische slidingstops maakt en spint!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:22

Mij oom:

"Paarden mensen zijn lompe boeren die nergens verstand van hebben, nooit naar school geweest zijn, ieder meisje plat willen leggen dat ze tegen komen, en daarbovenop alleen paardrijden hebben waar ze goed in zijn."

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:13

Karin schreef:
Endurance- en eventingruiters hebben trouwens voornamelijk voor die tak van sport gekozen omdat ze daar mogen aantreden in fluoriscerend oranje, kanariegele of pimpelpaarse outfit (in het laatste geval bij voorkeur met roze strepen). In welke andere discipline heb je immers zoveel kledingvrijheid? Oke, op de renbaan rijden ze ook in kleurige kleding, maar niet iedereen is nu eenmaal gezegend met het formaat en gewicht van de gemiddelde jockey. Dus dan maar de endurance- of eventingsport in, waar je ook flinke snelheden kunt maken. Kun je je toch nog een beetje op de renbaan wanen! *LOL*

Dat is nu presies waarom ik SGW ben gaan rijden.
Na een tijdje als jokey te hebben rond gestuurd, kreeg ik de balen ervan dat ik niet mijn eigen kleutjes mocht uitzoeken (de kleuren waar je mee rijd zijn de kleuren van de eigenaar van het paard)
Nu ka ik gelukkig in mijn eigen geel/blauwe blouse de show stelen
Alleen nu mag ik niet rijden vanwege een whiplash heb ik weer!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 18:35

Goh, ik had het topic al een tijd niet meer gevolgt, dom van me Haha!

Volgens mij hebben we alle vooroordelen wel zo'n beetje gehad toch?

Tienerruiters: het paard is te sloom
Moederruiters: het paard gaat te snel
Omaruiters: help....hij bewoog....

Broertjes die denken dat ze kunnen rijden: dat ding heeft geen stuur, waar zit de rem, hoe krijg ik hem in een andere versnelling, NIET LOSLATEN!!!

Vriendjes van paardenmeisjes: Laat mij maar even, en hangen vervolgens 20 meter achter een gek geworden paard aan omdat ze de waarschuwing: ze kan niet tegen een zweep in de wind sloegen.

Moeders van paardenmeisjes, onderverdeeld in 2 soorten:
De trotse mams van kind:
Mijn kind rijdt op elke wedstrijd wp's, het kan dus alleen maar ana die knol liggen, kom maar schat.
De bezorgde mams van kind:
Kom van dat beest af, die is vals.
Is het al over? *wist het zweet van haar voorhoofd en haalt diep adem, het dier gaf een bok *

Paps van paardenmeisjes: Dat is pas lekker eten Haha!

Kinderen van paardenmoeders:
Mam ik schaam me kapot, jeesss gedraag je eens naar je leeftijd.

Geloof dat ik er nu helemaal doorheen ben

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:39

jessiejanes schreef:
Ik dacht dat daarom ruiters gaan western rijden,lekker met 1 hand!
kan je tegelijkertijd bellen met je mobiel,sjekkie roken,neuspeuteren en natuurlijk met je lasso gooien en terwijl je gigantische slidingstops maakt en spint!


Woehoe, als ik dat allemaal kan, mag ik naar het WK Haha!

ik teken al voor sjekkie roken en bellen tegelijk in stap Clown

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:39

Wij hadden ooit es een hele stoere gozer overgehaald om op een Welshje van 1.10 te gaan zitten. We moesten echt zeggen dat een vriend van hem wel durfde en toen moest ie wel. Hij er op, betreffende pony stond op rust met dichtgezakte ogen. Die pony viel haast om door het hele suffe gebeuren en verzet 1 hoef om niet werkelijk om te gaan. Roept die gozer "Hij slaat op hol!!!" en springt er vervolgens zo onhandig af dat ie alsnog op de straat ligt. Ik heb een pony nog nooit zo'n moeite zien doen z'n lachen in te houden. Dat was de gelegenheidsruiter die ik nog miste op dit topic.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:56

Mensen met Shetlanders zijn bang voor grote paarden........en als ze dan ook nog gaan mennen willen ze laten zien er toch bij te horen en dat ze zo'n Shetje best wel aankunnen.

Menners met 2 of meedere Shets voor de wagen zijn overmoedig en hebben last van grootheidswaanzin! (misschien tellen 4 shets wel voor 1 gelderlander?)
En hebben veel grooms nodig, heeeel veel grooms, want je gaat als menner toch zeker niet vd wagen af, dan had je net zo goed op paardrijden kunnen gaan.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 01:29

Polomensen willen gewoon al hun paarden eens in 1 wedstrijd gebruiken hoor Haha!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:12

PeruaansePas schreef:
NH-ers hebben een mega zelfcomplex. In de oren van het paard fluisteren ze hun laatste blunder en vragen of het paard vandaag extra rekening met ze wil houden en of hij AUB wil gehoorzamen. Nadat de paarden zijn uitgelachen zeggen ze: 'ja tuuuurlijk, alleen als je niet te veel van me vraagt en niet op mn rug klimt'...

Dit blijft DE topper!!! OK dan! Haha!
(voordat mensen zich gepasseerd voelen,ik heb niks tegen NH!)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:15

Ja dat is zeker de topper!
je vergeet dat ze het in de taal van hun paard in de oren fluisteren Lachen
Anders begrijpt je paard je namelijk niet Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:54

Lekker stereotype, hier nog een paar:

-Parades zijn (bij ons) afgeschaft door zenuwmiepige dressuuramazones

-Alle volslanke klessebesdames stappen over op western

-Springruiters zijn gabbers; altijd 'hakken en zagen'; vooral in de barrage

-Menners hebben blaasproblemen, vandaar die kar ipv een zadel

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:50

Paarden moeten ook altijd iets compenseren...

- waarom heeft een volslank iemand altijd een iel arabiertje van 1.54m?
- waarom zijn veel eigenaren van Shires zelf niet langer dan 1.60 m.
- waarom zijn veel eigenaren van grote dressuurpaarden zelf niet langer dan 1.60
- waarom rijden lompe mensen elegante paarden
- waarom rijden elegante mensen lompe paarden

Je zou kunnen zeggen: het vult elkaar allemaal aan, maar in de meeste gevallen vind ik het er toch niet uitzien! Lachen

* edit: verduidelijkt*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:16

missmuts schreef:
Paarden moeten ook altijd iets compenseren...
- waarom zijn veel eigenaren van grote dressuurpaarden zelf niet langer dan 1.60


quilty as charched, en ik rij nog western met dat grote dressuurpaard ook Bloos! Clown (hmm ben niet dik, moet dus flink door eten Lachen )

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:01

Anya schreef:
quilty as charched, en ik rij nog western met dat grote dressuurpaard ook Bloos! Clown (hmm ben niet dik, moet dus flink door eten Lachen )


Ik heb even in je profiel gekeken, maar wat mij betreft valt het reuze mee Lachen

Ik bedoel echt de wat forsere medemens, met paarden van ruim 1.78 m.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:14

Pennymeiden:

-hebben vaak een shetlander
-rijden graag door woonwijken ( Knipoog )
-gaan altijd gekleed op de fiets incl. rijlaarsjes en cap en zweep in de hand
-maken de hooischuur onveilig (ze zitten op de balen, spelen er verstoppertje in).
-kennen maar 1 gang: CROSSEN!
-denken vaak dat ze Z zijn, en geloven nog in hun eigen fantasie ook.
-sommige rijden op een shetlander x arabier
-meestal rijden ze met z'n 3en, 4en.
-ze hebben altijd rubberen laarsjes, en rijbroeken in zwart, beige, groen of blauw.
-gaan langs deuren om een verzorgpony te krijgen
-vinden poetsen van pony's wel leuk, maar erop crossen is nog leuker.
-vinden alles siƩlug (behalve dat crossen op de shets dan).
-denken dat een shetlander 3keer zijn eigen gewicht kan dragen *LOL*

(eigelijk is het ook best wel de waarheid *LOL* )

oja, en before I forget: lezen altijd de penny Clown

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:05

Je hebt ook nog
ponyruiters: deze is wel erg groot (1.53 hoog). Of deze is te breed, dan scheurt mijn broek.
paardenruiters: heb je niets groters! Ik wil niet op een pony, want ik kan al rijden.
esthetische ruiters: nee, deze wil ik niet, die heeft een bobbel/vlek/bult. Hebben jullie er nog zo een, maar dan zwart (echt gebeurd!)
Mooi weer ruiters: nee, ik kan nu niet naar buiten, want dan gaat mijn peuk uit/ haar in de war/paard op hol etc.
Machoruiters: zomaar weggalopperen zonder de groep te waarschuwen en er dan vervolgens zelf afkletteren.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:19

annegti schreef:
-De paarden van echte springruiters gaan automatisch stappen als ze een mobieltje af horen gaan.

-Paardefluisteraars gaan ergens in een berm gras staan maaien voor hun pony's en liggen vervolgens op hun knietjes te kijken wat de pony als eerste opeet.


Deze twee vind ik echt geniaal!

Lig om sommige uitspraken echt dubbel! Zeker omdat sommige zo dicht bij de werkelijkheid in de buurt komen Haha!