Ongeluk gehad... trailer met paard over de kop...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:31

Vreselijk, gelukkig is er niets vreselijk gebeurt.
En je kan je zelf niet teveel verwijten, ik zou je adviseren om tog weer eens met een trailer te rijden en met goldi om de trailer anders kom je nergens meer.
Voorlopig gewoon nog ff rustig aan OK dan! Ach gut

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:51

Jeetje, wat heb je enorm veel geluk gehad!
Ik denk dat zoiets de nachtmerrie van iedereen is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:51

Tjee... Ben je daar nog even "goed" mee weg gekomen!
Raar hoor dat de trailer niet op de rem getrokken werd, heb je wel je oplooprem gecheckt voordat je wegreed? (zoals je ook leert bij je E)
Nou ja, allemaal achteraf gepraat, gebeurd is gebeurd, jou overkomt het vast geen tweede keer!

Ik heb op m'n koppeling een pinnetje zitten dat omhoog schiet bij het aankoppelen. Als hij goed zit, dan zie je een groen randje, anders is het rood. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij al goed zat, maar geen groen randje, dus toch nog even doorgeprutst en ja hoor: hij kon nog een stuk verder! Anders was het mij misschien ook wel overkomen... Misschien het overwegen waard om bij de reparatie van de trailer er zo'n koppeling op te laten zetten?

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:57

Jemig ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent....
Moet er niet aan denken zeg. Ik probeer me voortestellen wat er dan door je heen gaat als je in je spiegel kijkt en geen trailer meer ziet.
Je hebt echt heel veel geluk gehad dat het zo is afgelopen.
Sterkte.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:26

Jeetje, kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent! En zoiets overkomt je idd geen tweede keer... Scheve mond

Ik kijk onder het rijden ook vaak even of de trailer er nog achter hangt, maar volgens mij flip ik volledig wanneer ik merk dat dat niet zo is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:30

Citaat:
Ik heb op m'n koppeling een pinnetje zitten dat omhoog schiet bij het aankoppelen. Als hij goed zit, dan zie je een groen randje, anders is het rood. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij al goed zat, maar geen groen randje, dus toch nog even doorgeprutst en ja hoor: hij kon nog een stuk verder! Anders was het mij misschien ook wel overkomen... Misschien het overwegen waard om bij de reparatie van de trailer er zo'n koppeling op te laten zetten?

Die hebben wij ook, hoort bij een koppeling met goed slot.

dat is idd erg fijn en net wat je zegt, soms denk je dat het vast zit, maar schiet niet het groene randje omhoog.

Wil er ook niet aandenken wat er gebeurt met een groot paard en je trailer ligt op de zijkant, brrr

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:34

Die heb ik dus ook, Margreet en kawa, daarom kan ik me de situatie zo moeilijk voorstellen dat het bij mij ook zou kunnen gebeuren.

niesjuh14
Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:36

zo wat een nachtmerrie!
noujah gelukkig is alles goed afgelopen en is er niks met u en u( paard/pony)
sterkte XxxxxxxxXjesie niesjuh14

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:40

runningkawa schreef:
hoort bij een koppeling met goed slot.

Merk Alko waarschijnlijk Lachen

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:42

Brrr, dat lijkt me een hele enge ervaring voor jullie beiden Scheve mond
Gelukkig heeft je paard er geen nare dingen aan over gehouden, maar ik kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent.

Ik controleer ook altijd alles dubbel voordat ik weg ga, dit verhaal onderstreept maar weer eens dat dat ook heel verstandig is!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:53

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! Ach gut
Ik ben voorlopig alleen nog kwaad op mezelf. En ik denk dat ikzelf nog meer moeite ga hebben om weer met de trailer de weg op te gaan dan Goldy. Ik wil dit haar niet nog een keer aandoen.. Ookal zou straks alles altijd goed vast zitten, die angst dat het weer los kan gaan blijft.
En ook door fouten van anderen loop je eigenlijk altijd gevaar op de weg. Ik denk er nu pas eigenlijk bij na aan wat voor risico's een paard word blootgesteld als je met m de weg op gaat met trailer.
Voor mij hoeft het niet zo nodig meer.
Ik heb gelukkig de mazzel dat mijn vader rijinstrukteur is en hij zal me wel weer helpen weer de weg op te gaan met de trailer. Al kan ik me nu nog niet voorstellen dat ik dat ooit weer ga doen..

Wanneer iemand zegt; 'dit overkomt je nooit weer!' Dan denk ik; Nee daar heb je gelijk in, want ik ga ook nooit weer met een trailer en paard de weg op..
De wedstrijden, de lessen... Het is het me niet waard!

Ze heeft me vandaag laten zien wat voor bijzonder paardje het is!
Echt.. ik kan er niet bij.. zo braaf en zo rustig..
Ik heb het gevoel alsof onze band vandaag nog 100x zo sterk is geworden dan dat ie al was. Ik had zonder deze gebeurtenis waarschijnlijk ook nooit voor mogelijk kunnen houden dat ze zó speciaal en geweldig was.. Of in iedergeval had ik me dat niet op die manier gerealiseerd... Dat is voor mij dus ook een positief punt om me aan vast te houden. Ik zal nooit meer laks of weet ik t wat zijn ten opzichte van haar. Ze verdient gewoon bij wijze van spreken een gouden stalletje! Lovers

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:08

een vriendin van mij heeft ook een ongeluk gehad met de trailer, er reed eeen vent op in... op de snelweg. trailer over de kop met alle ellende erbij. paardje leek niets te hebben. uiteindelijk bleek haar heup een opdonder te hebben gehad en konden ze haar in laten slapen. vreselijk zeg!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:23

Jemig wat een verhaal zeg!
Gelukkig is alles goed afgelopen. Hopelijk is dit een les voor iedereen om toch alles nog extra na te kijken.

Als ik jou was zou ik gewoon rustig weer proberen met een trailer te gaan rijden, eerst zonder iets erin bijvoorbeeld. Als ik het meegemaakt zou hebben zou ik het denk ik ook nooit meer willen, maar het is voor je eigen gevoel beter om nog eens ermee te gaan rijden om te voelen dat het ook goed kan gaan. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:34

Volcano, verkoop die trailer en ga sparen voor een klein vrachtautootje Knipoog.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 22:52

Lovely schreef:
Volcano, verkoop die trailer en ga sparen voor een klein vrachtautootje Knipoog.


Tong uitsteken wil je m hebben?
Als moet sparen voor een vrachtwagentje ben ik nog wel ff bezig... Kan ik beter proberen de loterij te gaan winnen ofzo Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:08

Jeetje vreselijk..... kan me voorstellen dat je gigantisch geschrokken bent Scheve mond
Het is ons gelukkig nog nooit overkomen, maar ook wij controleren het lang niet altijd op die manier, gaan we voortaan zeker ook wel doen
Fijn dat je dit toch op bokt hebt gezet en hiermee voorkomt dat anderen dezelfde fout maken OK dan!

Probeer toch zo snel mogelijk weer eens met trailer te gaan rijden, want wat als je het niet wilt of durft en Goldy moet een keer met spoed naar de VA oid? Dan is het toch wel vreselijk makkelijk als je zelf vervoer hebt en durft te rijden..... En als je dan toch weer de weg op gaat, kan je net zo goed weer wedstrijden en lessen rijden Knipoog

Maar kan me voorstellen dat je het nu even niet ziet zitten......
Sterkte Ach gut

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:35

Jeetje wat een nachtmerrie... Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Fijn trouwens dat die mensen je direct een box aanboden en hun shet er even naast op de trailer wilden zetten.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:41

Verschrikkelijk, ben heel blij dat het goed is afgelopen. sterkte en ik hoop dat je paardje nog wil laden.

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:06

jeetje wat erg zeg!
je moet jezelf echt niet de schuld geven !
ik heb ook zoiest een x gezien nou het is vreselijk en het dan ook nog meemaken ook! jeetje maar goed dat je paardje er zo van af is gekomen .
ik wens je veel sucses ermee ! en probeer weer zo snel mogenlijk met de trailer te rijden.
ik zal trouwens voortaan ook goed opletten of alles 200% goed vast zit Haha! Knipoog .

groetjes en een dikke knuffel aan je pony!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:39

Scheve mond Ik krijg er nog steeds kippevel van bij het lezen van je verhaal! Hou je ons op de hoogte hoe het met Goldy gaat?
Gelukkig is jullie niks ernstigs over komen!
Dit is echt een nachtmerrie voor jou en Goldy Scheve mond
Heel erg veel sterkte! Ach gut

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:13

Verschrikkelijk zeg, dat is toch wel een nachtmerrie. Je hebt echt geluk gehad. Dat is dus ook de reden waarom ik altijd nog extra controleer, ook al rij ik wekelijks met de trailer. Ik controleer altijd na, door de trailer even omhoog te trekken en te kijken of de auto mee naar boven gaat. Ik vraag me ook af wat voor trailer je hebt, of die wel veilig genoeg is. Verder kan een ongeluk iedereen natuurlijk overkomen, je moet er eigenlijk niet aan denken. Veel sterkte!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:24

Wat een nachtmerrie! dit is nou ook echt iets waar ik bang voor ben, dat de trailer los zou schieten! omdat diegene die je het meest dierbaar is daar in staat. maar je hoeft jezelf niet de schuld te geven, het is gebeurd en voortaan weet je dat je dubbel moet checken. ik hoop dat je straks wel weer met de trailer durft te rijden (ook al zeg je dat je dat nooit meer wilt) Fijn dat het met Goldy zo goed is afgelopen, verwen hem maar extra!! en heel veel sterkte ermee Ach gut

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:25

Jezus, wat een verhaal!! Dit is echt verschrikkelijk. Gelukkig is Goldy niets overkomen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:29

Ik heb echt met je te doen,
ik kan me voorstellen hoe K*T je je moet voelen.
Bedenk dat een ongeluk in een klein hoekje zit en maak je zelf niet gek, daar schiet je niets mee op.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:03

Jeeeee zeg, mijn maag draait zich om bij je verhaal! Vreselijk om te zien dat je trailer niet meer achter je auto hangt!

Ik ben blij dat het nog redelijk goed is afgelopen met je paard! Ik moet bekennen dat mijn trailer ook een keer van de knop is afgegaan, maar toen was hij nog leeg. En ik wist dus echt 100% zeker dat de koppeling 'geklikt' had, en het palletje was keurig groen, dus het zou goed moeten zijn. Ik ga voortaan ook iedere keer beter testen of het echt wel vast zit!!!!

Succes met je paardje, ik hoop dat ze snel weer de oude is. Maar ik adviseer je wel om toch weer te gaan rijden met je trailer!! Gewoon, eerst zonder je paard erin.