Rot paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:38

Ik heb een tip voor je: neem goede les Lachen



*LOL* Haha!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:39

Nou als je zo over je paard praat: Rotpaard dan klopt er iets niet, denk dat je eerst naar jezelf moet kijken en dan kijken waarom je paard zo reageert, want het is wel erg makkelijk om een paard die niet terug kan praten de schuld te geven...misschien zag hij iets wat jij niet zag ofsow...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:41

Sorry hoor, maar je gaat toch niet afstijgen? Les 1 ga in een gevaarlijke situatie nooit van je paard af! Erop heb je veel meer te zeggen dan ervanaf! En daarbij als je je paard niet aankan moet je in de bak blijven en niet naar buiten! Je paard de schuld geven vind ik bijzonder laag.

yentel90

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:45

oja een paard kan heel veel beter horen dan jij dus mischien hoorde hij iets wat hij eng vond maar wat jou totaal niet opvalt of wat je niet hoort idd kijk altijd eerst naar jezelf hunter kan mij niet vertellen wat hij denkt!

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:49

Waarom heeft het paard het toch altijd gedaan?
De ruiter is vaak de oorzaak. Ik snap niet dat je gaat buitenrijden met een paard waarvan je al weet dat het niet klikt?!
En die trap die je kreeg, logisch... Als jij dat dier zo'n mep geeft, mag je best wat terug verwachten!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:50

Eerst effe voor al het commetaar op Punkies; heeft niemand van jullie dan ooit je paard door de gehaktmolen kunnen halen? Zijn jullie dan het perfecte team? Ik ben het laatste jaar erg vooruit gegaan met Ascot dankzij natural horsemanship maar kan hem af en toe nog steeds wel wat doen (als hij donders goed weet wat ik vraag, maar het uit pure dominantie verrekt om te doen, b.v.) Dus even niet zo hypocriet, graag.
Het is idd goed dat je er niet meteen weer opgestapt bent, Punkies. Ik kan me voorstellen dat je van de schrik en pijn en paard wel wat kan aandoen, maar je bereikt er niets mee. Maar hoe heb je die eerdere problemen eigenlijk opgelost, en wat waren die problemen? Heeft hij altijd moeite met stilstaan? Doet hij dat ook in de bak? Het hoeft overigens niet altijd pijn of iets zien / horen te zijn waardoor een paard dergelijk gedrag heeft. Maica komt altijd omhoog wanneer ze met vreemde paarden is en langer moet wachten dan dat zij wilt.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 20:52

yentel90 schreef:
oja een paard kan heel veel beter horen dan jij dus mischien hoorde hij iets wat hij eng vond maar wat jou totaal niet opvalt of wat je niet hoort idd kijk altijd eerst naar jezelf hunter kan mij niet vertellen wat hij denkt!

haha, ik weet echt wel wanneer hunther schrikt. Hij stond eindelijk normaal stil. Gaat ineens de lucht in!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:52

@Juut

Nee, ik zoek de fout eerst bij mezelf, en tot nu toe is dat altijd juist gebleken... Clown

snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:58

ik denk dat jy iets fout deed.
een paard doet dat echt niet zomaar.
domme opmerking over die slager

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:58

ik vind het belachelijk dat iemands reactie was: rotmens.
Dat ten eerste.
Ik denk dat het idd gewoon een foute combinatie is, en dat je beter een paard kunt zoeken die jij fijner vindt, en die je voor 100% kunt vertrouwen, anders kom je niet echt ver.
Een paard mág NIET steigeren. Ik begrijp een paar reacties echt niet, want laten jullie je paard wel ongestraft steigeren? ik iig niet!
Om hem nog een klap te geven als je er al af bent is idd ook niet goed, en gevaarlijk. Maar je hebt daarin al lang en breed toegegeven dat je fout zat, dus daar ga ik niet verder op in.

verder, ik ben het niet met irish_lady eens.
Als je je paard niet kunt houden, vind ik dat je er beter vanaf kunt gaan (als het heel erg is iig) want erop blijven zitten berik je dan niet meer mee. Het paard pakt het bit, zet zichzelf vast, en kan rennen wattie wil.
En dan heb je de kans niet meer om er goed vanaf te komen..
En, het lijkt zo egoïstisch, maar as je paard naar een autoweg toerent, en jij zit erop, zijn er twee slachtoffers ipv een.

nog verder, ze zegt dat het net zo goed ging en ze met hem alleen het bos in kon, en toen gebeurde dit. Nou sorry, maar dit heet nou een onvoorziene situatie... Mijn paard is voor 100% betrouwbaar, verkeersmak, en een schatje, maar krijgt het ook nog wel eens hoog in haar bol als we met andere paarden buitenrijden.. Daarvoor blijf ik niet in de bak!! Maar dat van nooit afstijgen.. Nee
Met het vorige paard dat ik reed heb ik ook wel eens af moeten stappen.. het ging helemaal mis, zomaar ineens. Er kwam een vrachtwagen aan enz. nou ik ben zo blij dat ik de raad: erop blijven heb afgeslagen!
En zo heb ik nog veeeel meer voorbeelden.. Nouja iig voor de TS: veel succes met zoeken naar een pony/paard die beter bij je past!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 20:59

Juut schreef:
Eerst effe voor al het commetaar op Punkies; heeft niemand van jullie dan ooit je paard door de gehaktmolen kunnen halen? Zijn jullie dan het perfecte team? Ik ben het laatste jaar erg vooruit gegaan met Ascot dankzij natural horsemanship maar kan hem af en toe nog steeds wel wat doen (als hij donders goed weet wat ik vraag, maar het uit pure dominantie verrekt om te doen, b.v.) Dus even niet zo hypocriet, graag.
Het is idd goed dat je er niet meteen weer opgestapt bent, Punkies. Ik kan me voorstellen dat je van de schrik en pijn en paard wel wat kan aandoen, maar je bereikt er niets mee. Maar hoe heb je die eerdere problemen eigenlijk opgelost, en wat waren die problemen? Heeft hij altijd moeite met stilstaan? Doet hij dat ook in de bak? Het hoeft overigens niet altijd pijn of iets zien / horen te zijn waardoor een paard dergelijk gedrag heeft. Maica komt altijd omhoog wanneer ze met vreemde paarden is en langer moet wachten dan dat zij wilt.

uhm, hunther kan wel stil staan op de heen weg. Maar niet op de terug weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:00

en het grapje over de slager kon ik ook wel waarderen.. Jemig mensen het is een grapje !!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:00

Gefeliciteerd! Jij bent dan de eerste met HET PERFECTE PAARD. Bloos! Geloof het of niet, maar paarden kunnen net zo goed de pet verkeerd hebben staan als mensen . Het is alleen de taak aan ons om het goed op te vangen, dat moet je bij jezelf zoeken, ja.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:00

snoopy_love schreef:
domme opmerking over die slager

he, dat heb ik nog geen 50x gehoord! Welnee Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:02

SuusJa schreef:
Nou als je zo over je paard praat: Rotpaard dan klopt er iets niet,


Ojee... er klopt iets niet bij mij!!!! Bloos!
Dan zit er bij mij echt zeeeker iets goed fout want wat ik soms allemaal roep tegen mijn paard als ze niet luistert... ojee!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:03

vorige reactie was bedoelt voor Ann....

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:06

Juut schreef:
Gefeliciteerd! Jij bent dan de eerste met HET PERFECTE PAARD. Bloos! Geloof het of niet, maar paarden kunnen net zo goed de pet verkeerd hebben staan als mensen . Het is alleen de taak aan ons om het goed op te vangen, dat moet je bij jezelf zoeken, ja.


*Grinnik*
Jammer dat ik dan niet perfect ben Clown Moet ik nu een ander baasje zoeken voor mijn paard Verward
Nee, ik los dat op door goede les te nemen.

Het perfecte paard bestaat niet, volgens mij, en daarom heb ik nooit de behoefte om haar door de gehaktmolen te halen...
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-06-04 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:10

hallo
Hunther is niet mijn paard. Ik heb een vrij wel betrouwbaar haflingertje. Maar ik heb nu lang genoeg met hunther geknoeit. Enik denkdat ik der maar mee stop. We hebben der allebij niet zoveel aan. Als we alletwee kwaad zijn kan het dus ook nog gevaarlijk worden. En ik wil het risico niet nemen dat een van ons onder een auto komt. Ik vind het jammer en ik heb de afgelopen 2 maanden echt met veel plezier weer op hem gereden. En ik vind het erg jammer dat het nou zo moet eindigen maar hte kan niet anders. ik heb hem 3 jaar beschouwd als mijn eigenpaard. Hunther was is het eerste PAARD dat ik ooit heb vertrouwd. Maar dat kan nu niet meer. Het was te link. Het kan me niet schelen wie der fout zat.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:11

Ann schreef:
...ik los dat op door goede les te nemen Tong uitsteken

En wie verandert door die les? Jij of het paard? Ascot is nog steeds zo dominant als een jaar geleden. Ik ben juist degene die er anders op is gaan reageren waardoor Ascot nu ook anders op mij reageert. (effe voor degenen die de illussie hebben dat het PAARD verandert door lessen te nemen)

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:13

idd jammer dat het zo moet gaan Punkies... Ach gut

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:18

Juut schreef:
En wie verandert door die les? Jij of het paard? Ascot is nog steeds zo dominant als een jaar geleden. Ik ben juist degene die er anders op is gaan reageren waardoor Ascot nu ook anders op mij reageert. (effe voor degenen die de illussie hebben dat het PAARD verandert door lessen te nemen)


Ik denk dat je onze situatie niet kunt vergelijken, ik heb geen dominatie/omgangsproblemen met mijn paard. Ik heb alleen een betere rijtechnische basis nodig.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:22

Maar daar los je problemen als steigeren niet mee op...nou snap ik je vorige reacties eigenlijk eerlijk gezegt niet meer.. Verward

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:24

Ik denk dat je zoiets wel rijtechnisch op kunt lossen, als je basis goed is op dit gebied, eerst in de rijbak en daarna buiten, verwacht ik eigenlijk niet dat je zulke problemen als steigeren tegenkomt Lachen

Nu wil ik niet zeggen dat alle ruiters met paarden die steigeren, geen goede basis hebben, maar ik denk dat Punkie wel baat heeft bij goede les en hulp van iemand om dit probleem op te lossen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 26-06-04 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:26

Alacairion schreef:
verder, ik ben het niet met irish_lady eens.
Als je je paard niet kunt houden, vind ik dat je er beter vanaf kunt gaan (als het heel erg is iig) want erop blijven zitten berik je dan niet meer mee. Het paard pakt het bit, zet zichzelf vast, en kan rennen wattie wil.
En dan heb je de kans niet meer om er goed vanaf te komen..
En, het lijkt zo egoïstisch, maar as je paard naar een autoweg toerent, en jij zit erop, zijn er twee slachtoffers ipv een.


Sorry, ik moet je toch echt ongelijk geven! Haha!
Stel je paard schrikt en stijgert, en jij stapt af... Wat denk je dat er gebeurt... Hij rukt zich los, en rent de drukke weg op... Weg paard... Als je er op had gezeten, had je misschien nog op tijd in kunnen grijpen, misschien door hem om te trekken of iets dergelijks?

Echt... als je op je paard zit heb je echt veel meer controle... Ik geef irish_lady groot gelijk!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:32

ik weet toch dat hij niet schrok!