Wil onderneminkje starten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wil onderneminkje starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 17:46

Ik ben van plan om staltegels (1000 x 1000 x 30 mm) te gaan verkopen, de prijs waar ik ze voor kan leveren ligt redelijk ver onder de verkoopprijs van de bedrijven die ik op internet ben tegengekomen, en ik ben benieuwd of hier veel vraag naar zal zijn.

Dus vertel me of je er heil in ziet en waarom wel/niet, dan weet ik een beetje waar ik aan moet denken.

Zelf heb ik ze vandaag bij mij in de stallen gelegd, het scheelt echt enorm met de hoeveelheid strooisel die ik nu moet gebruiken, en het dempt geluid OK dan! . Bijkomend voordeel is dat de rubber tegels brandvertragend zijn en dus super voor in de stal.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:00

ik vind ze tot nu toe veels te duur...dus wie weet!!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:15

Ik gebruik ze al jaren, maar dan die dunnere, die zijn nu zo'n beetje aan vervanging toe.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:39

Als je nadere info wilt over de prijs, dan hoor ik dat graag. Ik weet nl. niet of ik dat hier mag vertellen.

Sugarmiss, ik kan ze leveren in de diktes 20, 40, 50, 65, 80 en 100 mm en ook nog in 500x500 mm en verschillende kleuren. Keus volop dus.

Het enige waar ik nog mee zit: vrachtkosten. Ik wil ze nl. eerst vanuit huis verkopen, pas als dat goed gaat wil ik ook echt gaan rondrijden. Bij grotere bestellingen kan evt. wel geleverd worden.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:18

Zijn het drainage tegels? Ik ben aan het rondkijken of dat een optie is om aan te schaffen. Wat zijn de kosten exact?(dat kan toch wel via PB?)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:23

wij hebben drainage tegels, met een riolering onder de stal, zodat alles meteen wegloopt
tegels zijn zelfde afmeting als jij noemt, en ik weet dat die dingen ontzettend duur waren(en de onze zijn over een jaar of 2 weer aan vervaning toe, dan zijn die gaatjes te erg verstopt en loopt t niet meer goed weg) dus als je me de prijs pb't geef ik het hier thuis zeker wel door

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:20

Inmiddels zijn de PB's al verstuurd.

Mocht iemand nog op- of aanmerkingen hebben aan mijn idee, dan hoor ik dat graag.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:23

hier is iemand die erg graag deze rubberen tegels wil, maar niet van plan is om 50 euro voor 1 tegel neer te leggen...
Er is voor mij dus zeker markt voor goedkopere tegels!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 07:39

denk dat t wel goed idee is al zou ik mijn mogelijkheden naar de klant toe uitbreiden dmv service, controle 1x per jaar of een soort service contractje waarze maandelijks n klein bedrag betalen en dan gedekt zijn voor sommige mankemeneten/beschadigen etc. en klantencontact houden he, regelmatig bellen/langsgaan etc

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:57

Ik denk dat er echt wel een markt voor is, vooral omdat die krengen zo duur zijn!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:11

Ik denk dat er zeker een markt voor is, zeker als je ze voor een schappelijke prijs kunt verkopen !
Het eerste waar ik aan dacht was ook het transport.
Je zou kunnen overwegen om eens met een transporteur van kleiner stukgoed om tafel te gaan zitten, bijv. TNT.
Als je de tegels excl. verzendkosten verkoopt dan is het toch handig om een stukje extra service te kunnen bieden, ook al zijn de kosten voor de koper Knipoog
Op deze manier kun je je klanten informeren over de extra kosten en over de levertijd.
Vergeet ook niet om iets te regelen voor de verpakking, je zult iets nodig hebben om de tegels in te versturen (grote dozen ?).
Ik wens je in elk geval heel veel succes !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:45

Oscar, het liefst wil ik in de beginfase nog niet te veel gaan verzenden etc, maar gewoon vanuit huis verkopen. Ik wil evt. wel in een straal van 50 km. aan huis leveren (tegen geringe vergoeding).

Tot dusverre heb ik al best veel reacties gehad mbt informatie over de tegels, hopelijk zet zich dat om in de eerste bestellingen.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:54

Ik heb ook al eens zitten kijken naar die tegels. Ze zijn idd schrikbarend duur. Heb je al een hoop centjes uit moeten geven voor de stal zelf, dan komt er nog weer zo'n klapper overheen.
Mischien dat je me ook een pb'tje zou kunnen sturen?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:10

nou ...... pb me maar over de prijs ben wel benieuwd
met de huidige markt is er voor mij geen beginnen aan

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:22

Mmm had het er laatst met een vriendin over, zou je mij ook een pb willen sturen??

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:55

Go veerle, go *zoekt het cheerleader poppetje*

Maareh... geen behoefte aan nog een demostal??? Haha!

Wil ze ook nog een keer, maar er zijn nu dingen met een hogere prioriteit.....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 15:59

Unity schreef:
Go veerle, go *zoekt het cheerleader poppetje*

Maareh... geen behoefte aan nog een demostal??? Haha!

Wil ze ook nog een keer, maar er zijn nu dingen met een hogere prioriteit.....


Mijn eigen stal fungeert momenteel als demo.

Donderdag krijg ik een nagelnieuwe prijslijst en die zal ik dan ook op Bokt, bij EA-commercieel neerzetten, dan is iedereen op de hoogte.