wanneer viel jij voor het eerst van een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:35

ik was een jaar of 10/11 en ging voor het eerst galoperen op mijn verzorgpony hummel.
Een leuk zwart bolletje wol (shet dus Haha!)
Alleen, tja, hummel had geen zadel of hoofdstel, dus dat was hobbel hobbel hobbel plof.....

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:52

toen ik 9 was, me 1e groepsles al....
Ging voor het eerst zonder zadel dat ging: hobbel hobbel baf!

haha groetjes Melissa

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:20

uhhh, ik reed wel vaker op ponys die mijn zus ook reed (Was toen een jaar of 8) na een poosje had ik verzorgshet en die reed ik heel veel en mijn zus hielp me daarbij daar ben ik ongeveer elke keer dat ik erop zat afgelazerd omdat hij bokt of omdat hij ging rennen of omdat hij omdraaide. Daarna op de ponyclub ben ik er ook ongelovelijk vaak afgelazerd. Had ook altijd de lastigste paarden/ponys. Daarna veel paarden voor andere mensen gereden en toen werd het vallen langzaam minder (even voor de duidelijkheid, ik viel omdat de paarden lastig waren, waren dus geen brave paardjes) Haha! ik ging ook steeds vaster zitten en nu lig ik er ook zo nu en dan naast te spartelen. Ik zit nu wel goed vast alleen soms gaat het heel banketstaaflig en dan lig ike r nog naast!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 17:12

Ik was er de eerste keer afgevallen. Toen was ik 9 ofzo. Schrok de manege pony ergens racet keihard weg en bokt en ik lag er gelijk naast Schijnheilig

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:28

ehhh 5 minuten nadat ik voor het eerst opgestapt was... Haha! Huilen
m'n manegeknollie vond het niet zo leuk dat er een jankend kind in z'n manen hing en zette er en bokkend sprintje in, ik ben heeel hard ( nog harder gaan Haha! ) gaan huilen en het duurde een jaar voordat ik weer op een pony stapte...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:26

Toen ik nog maar net reed, van een shetlander (hij gaf een mini-bokje) Clown Hij bleef mooi staan en ik stapte weer op.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:35

De eerste keer van mij dat ik van een pony afiviel???
Tsja ik was 12 of 13 denk ik.
Een van de eerste keren dat ik toen er net op zat op een pony en mijn toenmalige beste vriendin (helaas door een tragisch ongeval om het leven gekomen) zij mij aan het leren was om te leren blijven zitten. Ik had nog nooit gegaloppeerd wist dus ook niet om te blijven zitten.
Tsja, en een paard wil er wel eens vandoor gaan in galop. Maakte vervolgens een scherpe wending naar links en je begrijpt het al, ik ging rechtdoor.
Ik kwam zacht neer en ik had de slappe lach..
Ik zei heel droog, ik wil nog een keer op zo'n manier vallen.. Party!! Party!! Party!!
Daarna ben ik op een voorspelling van mijn instructeur eraf gevallen tijdens de springles.
Verder geloof ik niet vaak... Van een steigerend paard ook een keer.
Meer weet ik eigenlijk ff niet meer...

Greetz

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:55

Gelijk de eerste keer al, ik moest toen op een 7-jarige Arabische merrie meerijden. Volgens mij lag ik er wel 3 keer naast *LOL*

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:37

Ja dat weet ik nog wel. Ging mee op ruiterkamp en had nog nooit op een paard gezeten. Na 1 dag binnen rijden werd besloten dat ik het wel redelijk zo redden. Aan het eind van de week had ik het record er afvallen. Ik heb er niets aan over gehouden. Tevens heb ik alles gedaan gesprongen door de bossen gecrosst door de vennen en al. Ik moet toen 12 geweest zijn. Dus ik ben begonnen als stuiterbal. Daarna ben ik er niet zo heel vaak meer afgevallen. Meestal bij springlessen ik ging wel over de hindernis paard niet. De laatste keer dat ik ben gevallen is met Falco geweest bijna 2 of 3 jaar geleden, wij zijn toen samen in een oxer gestort geen fijne ervaring. Ik heb verder geen blessures er aan over gehouden. Behalve een hersenschudding laatst van botsing met paardenhoofd.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:42

Ik was iets van 12 en reed 2 jaar paard ofzow en ging op een vreemd paard op de camping naar buiten. Dat beest was super hengstig en net op dat moment kwam er natuurlijk een hengst langs. OOPS, dat beest opgefokt en toen we gingen galloperen kletterde ik eraf. Midden in de brandnetels en ik had zo'n hemdje zonder mouwen aan. Ik er weer op en toen mocht ik een extra rondje galloperen (net of ik daar zo blij mee was). Dat paard heette trouwens Nikki ofzow en zowiets deed ie NOOOOOOIT. hahahaha, tsja en in de tussentijd (ik rij nu 6 jaar) ben ik er nog heeeeeel vaak afgevallen en dat ga ik nog vaak doen ook. Party!!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:07

toen ik een jaar reed! Me pony sloeg op hol en ik schrok zo erg. we reden buiten en ik kon me best lang op blijven zitten allen toen hij een superscherpe bocht maakte viel ik er af! K durfde er toen niet meer op! van me Rijinstructrice moest dat wel maar ik durfde echt niet meer! toen ben ik er ook niet op gegaan! k heb 2 maanden of zo niet gereden. ben wel naar de paardjes blijven gaan maar heb niet gereden. pas toen ik met een vriendin mee ging naar haar verzorgpony durfde ik er weer op. Alleen stappen zei ik! maar later ging ik rustig weer in galop. maar dat kwam omdat ik die pony zo ontzettend rustig is!