Taliesin is "stormproof"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Taliesin is "stormproof"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 20:02

Hoi,

Taliesin staat nu al bijna 7 weken in training bij Ilke en ik had nog niet alleen met haar gereden. Aan het begin van de week hadden we al bedacht dat ik dat vanmiddag mooi kon doen. Toen wisten we nog niet dat het zo hard zou waaien en aangezien ze gistermorgen bij Ilke nog behoorlijk vrolijk werd van die wind, was ik toch wel een beetje zenuwachtig Scheve mond

Ik had bedacht dat als ze rustig was met borstelen, ik haar ook even zou longeren en als ze daarbij ook rustig was, ik er ook op zou gaan Cool Toen ik er aan kwam op de fiets, stond ze al vrij snel bij de draad te wachten Lovers Dat was alvast een goed teken. Het borstelen en opzadelen ging ook erg goed en dus ging ik met Taliesin aan de longeerlijn, de lange en de korte zweep naar de bak. Eerst mooi in stap en toen een drafje en (ik maakte per ongeluk het galop-geluidje Bloos! ) een galopje. Harstikke braaf. Toen even op de andere kant en daarna durfde ik er wel op OK dan!

Ze stond mooi stil en stapte rustig weg. Ik zat er nog een beetje zenuwachtig op, maar heb mezelf even toegesproken. Ze deed het harstikke goed. Er klapperde van alles, maar ze durfde overal langs. Toen even gedraafd en wat voltes gereden en toen maar eens van hand veranderd. Op de diagonaal sprong ze zelf in de rechtergalop en dat ging zo mooi rustig dat ze van mij wel door mocht gaan. Een volte ging ook mooi en ik was toen al helemaal tevreden. Nog even op de andere hand, ook een galopje, die vindt ze wat lastiger, maar dat lukte na een paar pogingen ook en weer terug naar draf. Toen dacht ze ineens dat ze wel mocht stoppen bij de uitgang, dus gingen we nog even door Tong uitsteken Toen dat ook weer goed ging, mocht ze stoppen.
Best even een overwinning voor mij, maar het blijkt maar weer, ik heb gewoon een toppaardje aan haar!

Morgen gaan we als het goed weer is voor het eerst met haar en Glen (het paard van Ilke) naar het bos. Ik heb er enorm veel zin in en ik denk ook dat het een leuke afwisseling is voor Taliesin.
Wie weet maakt mijn hubbie wat foto s als ie ons kan vinden Haha!

Groeten,
Judith


fransje23

Berichten: 15306
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:57

Hoi,

Wat geweldig dat het zo goed gaat met haar. Hoe is het met de buitenrit gegaan?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 08:29

Hoi Franka,

Nou die buitenrit gaat nog plaats vinden en wel zo meteen Haha! Ik ben er al bijna klaar voor, nog even een kopje thee en dan stap ik op de fiets. Ik heb er helemaal zin in!

Groeten,
Judith

P.S. Taliesin staat nog tot ongeveer half juli bij Ilke (zo is de planning).Kom je ook nog die kant op?

P.S. 2 Met Cookie alles goed?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyceberends, Mitchall en 15 bezoekers