Munji weggebracht... poging trailer uit te komen....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 18:28

Vanmorgen hebben we Munji, ons 5 maanden oude hengstje weggebracht Huilen Huilen Huilen Om half 9 zijn we gaan rijden (was een reis van een uur en Munj is alleen gewend om in de trailer te staan en nog niet om te rijden). En na ongeveer 300 meter gebeurde waar ik al die tijd bang voor was. Munj probeerde de trailer uit te komen!!!! Ik zal even uitleggen hoe we de trailer uiteindelijk hebben ingericht... De achterste stang hebben we eruit gehaald. De voorste hebben we laten zitten en voor de voorste stang hebben we het helemaal volgepropt met strobalen! En mijn Munji er dus los in..... Dat zou het beste zijn... kan hij gewoon bewegen en loop je niet het risico dat hij met zijn beentjes over het halstertouw heen gaat. Zeil achter natuurlijk dichtgedaan. Goed, toen we gingen rijden, ik reed erachter met mijn vriend in de auto om te kijken of hij rustig zou blijven, ging het in het begin heeeeeel goed. Totdat ik zijn neusje aan de zijkant het zeil zag wegduwen. Vervolgens zag ik 1 hoefje tussen het zeil en de achterklep en vervolgens kwam het volgende hoefje...... en ik zag echt een heel stuk van zijn benen... Dus ik gelijk mijn moeder bellen en toeteren dat ze moesten stoppen... Toen we langs het zeil heen in de trailer keken stond hij gelukkig weer en het horen van mijn stem kalmeerde hem en daar was ik zooooo blij om! Cool We besloten het risico niet te nemen dat hij ergens op de A4 of de A12 de trailer uit zou kruipen en zijn weer teruggereden naar de stal om een plank erboven vast te maken... en toen werd het voor Munji moeilijk, want nu hoorde hij zijn moeder die hem riep en vice versa..... Verdrietig Toen ik in de trailer keek, zag ik dat hij zijn linkerbeen optilde. oliebol, een wond... misschien wel heel ernstig.... maar hij zette hem af en toe neer, gelukkig! En toen zag het er naar uit dat hij zich gewoon een beetje bezeerd had. Dus zijn we om 9 uur weer gaan rijden... mijn vriend en ik er weer achteraan rijden.... en ik ben nog nooit zo bang geweest! en zo zenuwachtig! De 2e keer ging dus helemaal goed en om een uur of 10 kwamen we op de plaats van bestemming! Lachen WE HADDEN HET GEHAALD!!!!!! Maar nu nog de klep naar beneden en het risico lopen dat hij in een keer eruit dendert... Maar hij was hardstikke rustig in de trailer en ik kon hem makkelijk eruit begeleiden. Eenmaal weer vaste grond onder de voeten begon hij een beetje te trillen... het was ook wel heeeeel spannend! en ik stond ook helemaal te trillen Scheve mond\

Hij had een aantal oppervlakkige schaafwonden aan zijn benen dus het viel gelukkig heeeel erg mee. In de auto zat ik al allerlei scenario's voor de geest te halen dat het nooit meer goed zou komen en dat hij heel ernstige verwondingen zou hebben....

Het plaatsen in de groep met 10 andere hengstjes ging makkelijk. Ze kwamen allemaal kijken wie de nieuwste aanwinst was en hij was helemaal ingesloten en bleef gelukkig rustig. Na een tijdje werd hij de aandacht wel zat en probeerde een beetje een rustig plekje op te zoeken... Na een half uur (we moesten formulieren invullen) kwamen we weer terug bij hem en hij mocht van de groep niet meer vooraan staan Huilen Hij werd keihard op zijn plek gewezen en dat was achterin de loopstal! En ik het staat gewoon op mijn netvlies gebrand, hoe hij naar me keek en vervolgens een aantal keren probeerde naar me toe te komen en dat ze dat niet toelieten Verdrietig Om een uur of 11 zijn we weer op weg gegaan naar huis (we zouden vanmiddag Daida gaan verhuizen naar haar oude stal) en het is moeilijk om je paardje zo achter te laten. Zeker als je hem iedere dag hebt verzorgd, vertroeteld en opgevoed!

Ik hoop dat hij snel in de groep thuis is en een beetje steun vindt bij zijn nieuwe vriendjes....


blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:39

veel plezier als je van de week weer gaat kijken! Party!!
geef hem een dikke knuffel van me! *LOL*

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 14:11

Ik hoop dat het me aanstaande zaterdag lukt om naar hem toe te gaan! Ik ben zo benieuwd hoe het met hem gaat... en of hij al een beetje thuis raakt in de groep. Het is best moeilijk hoor, als je afstand moet doen van je paardje (ook al is het maar tijdelijk!). Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 34 bezoekers