maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:32

Ik koop gewoon spray bij een ruitersportzaak.
Geen gedoe vooraf.
Simpel en effectief,zo oncreatief dat ik ben

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:38

De fabrikant van kant en klare vliegensprays gooit heus niet zo maar iets op de markt. Daar is echt wel uitvoerig over nagedacht en uitgetest. Waarom dan moeilijk doen en zelf van alles bij elkaar doen waarbij het nog maar de vraag is welk ingredient wel werkt en welke niet. Ik koop het dus kant en klaar bij de ruitersportzaak.

Anoniem

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:43

lindsey schreef:
De fabrikant van kant en klare vliegensprays gooit heus niet zo maar iets op de markt. Daar is echt wel uitvoerig over nagedacht en uitgetest. Waarom dan moeilijk doen en zelf van alles bij elkaar doen waarbij het nog maar de vraag is welk ingredient wel werkt en welke niet. Ik koop het dus kant en klaar bij de ruitersportzaak.


Idem

vliegenspul
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-05

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:23

Ja, dat ben ik met jullie eens, maar als het veel goedkoper kan en het werkt, waarom niet hè!

ramnoke

Berichten: 337
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Tierool

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:27

Ik gebruik water, azijn en detthol.

Kost bijna niets en werkt voor mij echt super.

En wie heeft nou geen azijn en detthol in huis?????????

Tjha

Berichten: 431
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: wierden

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:44

Pff al dat gepruts als ik dat tog zou moeten doen zou het echt niets worden
daarom doe ik gewoon heel makkelijk ik koop het bij een ruitersportzaak

miss_replay
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-07-05

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:35

ik koop het liever tog bij een ruiter zaak wie weet krijgt je paard er een alergiese reactie van en dan ?? ben je meer geld kwijt aan de vee arts enzo dan als ik gewoon ffies zow een antiklit fles of vliegen spray bij de ruiterzaak haal..!

vliegenspul
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-05

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:38

Nou, ik ga er mee stoppen, met deze discussie, maar ingredienten als dettol, azijn en water zijn op natuurlijke basis. Ook de olien zijn op natuurlijke basis, daar is niets chemisch aan. Je paard heeft net zoveel risico om een allergische reactie te krijgen van het spul van de paardenzaak als zelfgemaakt spul en het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoeveel geld je te besteden hebt.
De groeten.

Anoniem

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:40

miss_replay schreef:
ik koop het liever tog bij een ruiter zaak wie weet krijgt je paard er een alergiese reactie van en dan ?? ben je meer geld kwijt aan de vee arts enzo dan als ik gewoon ffies zow een antiklit fles of vliegen spray bij de ruiterzaak haal..!


Meestal gaat een allergische reactie vanzelf over

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:32

Luckey schreef:
CCCCorine schreef:
Antiklitspray: klein flesje babyolie in een grote spuitfles, water erbij en schudden maar.


maar olie en water die mengen toch niet?? Volgens mij kun je dan schudden wat je wilt..


Maar ontklit dat dan wel?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:55

Ik maak vliegenspray met citronella, kruidnagelen en appelazijn. Het stinkt iig
Dettol zou ik mee uitkijken, bij ons op stal waren er mensen die het ontzettend verdunden en dan in de vliegenspray kieperden, die paarden kwamen stuk voor stuk met brandwonden weer uit de wei.

paolasunny
Berichten: 180
Geregistreerd: 28-12-05

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:52

zooooooo!! wat ben ik hier blij mee zegg!!! alle vliegenspray kost mega duur!!! 17,50!! das tog niet normaal!!! ik stond half in die winkel te janken!! daar ging men geld!! Huilen . maar nu ik de mega goeie (denk ik) vliegenspray.. tankzz!!!!!
-xxx- paola

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:23

Voor de staart gebruik ik Kruidvat baby-oliegel. Werkt hetzelfde als dat duurdere spul (magic.... oid) Gewoon een "hoopje" ter grote van een walnoot in je hand spuiten en dan verdelen over de staart. Hij is daarna prima doorkambaar.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:31

veel dettol zou ik niet doen in vliegenspray, in 1,5 liter doe ik 1 eetlepel dettol.
Gewoon omdat het erg chemisch is, en niet echt goed voor de huid. Toch als ze gestoken worden werkt het een klein beetje ontsmettend

Maar de baby oliegel van de kruidvat ga ik zeker proberen. Cowboy magic is inderdaad erg duur

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:32

Ik durf het niet aan om zelf dingen te maken, volgens mij loopt het dan niet goed af. Ik gebruik die 2 trouwens ook zowat niet

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:09

ik ga zo proberen het zelf te maken. dettol kan volgens mij geen kwaad als je er niet teveel van in doet.

Sunshine_

Berichten: 114
Geregistreerd: 01-01-06

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:59

Ik heb gehoord dat vlieenspray niet altijd even goed is voor paarden die veel op wei staan. We mogen de vliegenspray die we nu hebben max. 2 keer per week opdoen , anders verbrand de huid door de zon. Vandaag mischien die brandwonden zoals memuska zei.

winnietoo
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:09

ik heb ook antie klit spray gemaakt en doe daar water baby olie en een klein beetje creamspoeling in maar werkt prima
je moet wel schudden voor gebruik

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:20

Een vriendin van mij maakt de anti vlieg ook zelf, met allemaal verschillende olien etc. Stinkt als de pest maar werkt geweldig! Als ik het de middag/avond erop doe en hij de volgende dag op de wei gaat, heeft hij maar heel weinig vliegen op zich (met name als je het rond de ogen dept!).

Anti-klit koop ik wel gewoon in de winkel.

mich_pluim
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:36

ho ik heb veel geprobeert en ik vind gewone haarspray het best (die in de winkel natuurlijk) maar gewone werkt ook super

Sanne__x
Berichten: 121
Geregistreerd: 23-04-09
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:19

Als ik zin heb maak ik em zelf , en anders koop ik een busje
als ik em zelf maak , is dat met 1/3 azijn , 1/3 water , 1/3 dettol (dacht ik ,, de zomer is al zo lang geleden hihi)

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:01

Ik maak niks zelf. Ik koop alles.

Zo had ik zelf eens een keer vliegenspray gemaakt met een receptje van bokt. Spul stonk echt mega erg!! Te vies gewoon. Die van de ruitersport zaak ruikt tenminste wel lekker :+

nl_t
Berichten: 384
Geregistreerd: 20-01-09

Re: maak jij je eigen vliegen of anti klit spray?of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:15

ik koop meestal gewoon ,want ik ben bang dat van mijn vreatiefe brouwsels me paard niet echt blij word :(
anders voor alle goede bespaarders hier ,koop een vliegen deken 1malige investering ,en je hoeft datn nog maar een heel klein beetje vliegen spul op ze nek te doen :P voor de echte bespaarders ,reken ff lekker uit wat het voordeligst is !