Hoe zijn jullie aan jullie verzorgpony gekomen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:48

Ik hebn u geen eigen verzorgpony's meer, maar een paar jaar geleden verzorgde en reed ik de paarden van de manege eigenaar Haha!

Ik was helemaal verliefd op het welsh- hengstje met de lange witte manen
en vroeg of ik er een keertje op mocht rijden in de les. Nou dat mocht wel en toen ze me hadden zien rijden vroegen ze of ik ook hun andere paarden een aantal keer in de week wilode rijden. (2x ruin, 2x hengst, 1x merrie).
En dat vond ik natuurlijk helemaal geweldig Lachen

Het welshje reed ik elke dag, dat was echt mijn maatje, de rest als ik zin had Haha!

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:16

2 jaar geleden zou ik in de kerstvakantie een heel leuk paardje mogen rijden,omdat die mensen op vakantie gingen en hun huidige bijrijder was ook op vakantie en toen vonden ze mij wel de perfecte persoon want ik kende het paard ook en had er al een paar keer op gereden terwijl ze hem zadelmak aan het maken waren... Helaas kreeg dit paard gelijk de eerste dag koliek en ik was zo blij dat die mensen nog thuis waren.. We hebben het paardje dan ook in moeten laten slapen.. 3 maanden later had de manege een anderhalf jarige gekocht.. Dat beessie leek zoveel op Ralf hun oude paardje.. Het was dan ook geen wonder toen ze Urano zagen dat ze gelijk verkocht waren, en ze hebben hem toen gekocht..En toen was ik eigelijk gelijk de vaste verzorgster.. Ik heb hem ook voor een deel ingereden..Echt heel cool!

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:54

Mn eerste verzorgpaardje had ik van een berichtje wat ik op de lokale tv had gezet. Mn huidige verzorgpaardje van een berichtje op één of andere advertentiesite. Nathalie zocht een bijrijder voor iemand anders, en toen zag ze mijn advertentie en toen dacht ze dat dat wel wat voor haar kon zijn.... en zo doende *LOL*

Fenn

Berichten: 6137
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:09

Ok, dit moet je ff snappen maar:
Mijn tante weet dat ik helemaal paardegek ben en vertelde me een keer dat haar vriendin veulentjes had staan. Na tien keer te horen gekregen te hebben dat ik naar die stal meemocht ging het eindelijk gebeuren.
Mijn nichtje van 7 ging ook mee en mijn tante natuurlijk. We kwamen daaraan en wat bleek. Het was een arabierenfokkerij! Ik vond het helemaal te gek. Al die veulentjes. Eerst kregen we een rondleiding en toen werd Rumak uit de stal gehaald. Die mocht ik poetsten en rijden en toen zei ze dat ik vaker mocht komen. Nou dat sla ik niet af!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:11

Bij eentje was ik op zoek naar een leasepony en iemand die naast me zat hoorde dat en zocht nog iemand, dus dat ging lekker snel.

De ander ging ik eigenlijk alleen in de vakantie voor een vriendin rijden en ben ik daarna blijven rijden.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:09

Mijn eerste vz pony's die kwamen langslopen Tong uitsteken met kleine kindjes erop en een vriendin van mij en ik dus zijn een stukkie meegelopen en hebben toen gevraagd...

Mijn nu-paardjes, dat zijn eigenlijk neit de paardjes die ik in mijn hoofd had Tong uitsteken Ik zou eerst bij een kennis van ons, maar die wou dat niet voor mij omdat hij ze toch weer zou verkopen als ze drie waren, dus dat wou ie mij niet aandoen. En toen hadden we een feessie van mijn Opa en Oma en toen waren we ergens waar ze paardjes hadden en toen had ik een brutale bui dus heb ik dat even gevraagd Lachen En nou jah ze deden er zlef eigenlijk nisk mee en geen tijd door hun bedrijf dus ik mocht wel komen Haha!:D:D Nou jah en daar 'woon' ik nu nog steeds Tong uitsteken

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:41

ik was de eigenaar vaak aan het helpen en ik mocht ko een keertje uitstappen.
toen zei hij op een gegeven moment "ik wil jou als verzorger"
ik kreeg niet eens echt de keus...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:38

Ik had ergens op een site een advertentie geplaatst, en zo'n drie maanden geleden kreeg ik reactie van mensen met een pony en een paard, waar ik zoveel zou mogen rijden als ik wou. Na lang zagen bij m'n ouders zijn we gaan kijken, dat was ongeveer 2 maanden geleden, aan het begin van de vakantie. Het was daar echt super: een buitenbak met een houten omheining, 2 grote weiden, 2 grote, mooie stallen voor het paard (Quiny) en de pony (Wembley) en een stalletje voor de Shet (Osje). Daar ben ik dan beginnen rijden, en het is er echt super Lachen Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, en mag binnenkort met Quiny starten Lachen

_lellebel_
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: halsteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:56

mischien moet je eens naar wedstrijden gaan kijken en daar rondvragen wie er nog een verzorgpony te staan heeft, zo ben ik ook aan de mijne gekomen, maar ik heb nu inmiddels al lang een eigen pony.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:29

Mijn verzorg pony is van mijn beste vriendin Tong uitsteken
En haar heb ik weer via de manege leren kennen...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:00

m'n zus heeft die eerst altijd verzorgt, en nu wij. m'n zus is eraan gekomen omdat de haffies van een broer van m'n opa zijn.

maar als je ouder bent, krijg je al veel sneller een verzorgpony. laatst vroeg iemand nog of ik nog een verzorgpaard wilde, maar dara heb ik dus echt geen tijd voor. en even geleden vroeg een man of wij zijn haflinger ook wilden berijden

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:44

toen ik nog een pennymeisje was ging ik gewoon bij alle mensen die een paard in de wei hadden staan, aanbellen om te vragen of ik die mocht verzorgen. heeft toen altijd wel gewerkt.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:28

Ik héél ingewikkeld als je 't zo bekijkt Haha!.

Ik zag op Kapazaa een advertentie staan van een Meisje dat een verzorgpaard zocht in omgeving Antwerpen, ze had een Zus in Essen met paarden, maar dat was best ver, dus kon ze niet vaak naar toe. Dus ik gemaild om te vragen of ze nog hulp nodig hadden en ja, toen moch tik het paard van Andrea, de moeder verzorgen, want die deed er niet veel mee, maar wou haar nooit verkopen. En zo doende heb ik nu dus een verzorgpaard dankzij een advertentie van een ander meisje *LOL*.

krisziej
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: minidorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:41

Mijn eerste verzorgpaardje kreeg ik door een briefje in de bus te gooien bij een huis met paarden. een tijdje later werd ik opgebeld dat ik het paardje wel mocht verzorgen. Maar na een tijdje werd dat paardje verkocht en had ik een advertentie op www.marktplaats.nl gezet. en zo ben ik aan de paardjes die ik nu verzorg gekomen *LOL* *LOL* *LOL*
maar voordat ik een verzorgpaardje kreeg heb ik wel eerst 3 jaar gezocht!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:05

Mijn eerste verzorgpaard kreeg ik via internet. Dat was het paard van Manon 2 en die kwam bij mij op stal staan, alleen ze ging gelijk op vakantie dus vroeg ze of ik haar wilde verzorgen toen, en daarna ben ik haar altijd blijven doen.

Mijn tweede verzorgpaard kreeg ik toen de eerste wegging naar een rusthuis. Die werd me gewoon aangeboden dus daar heb ik wel geluk mee gehad!
En nu is dit paard geblesseerd en ze zal alleen nog maar recreatief gereden kunnen worden, dus nu ben ik op zoek naar een ander paard.

Ben nu een paar keer wezen kijken bij het paard van Newie, ik las via een advertentie op Bokt dat zij nog iemand zocht dus daar heb ik op gereageerd.

MadDonna

Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:09

Heb het voorrecht dat mijn vriendin een paard heeft en daardoor veel op een pensionstal kom. Daar heel veel rondverteld dat ik toch wel weer paard wil gaan rijden (manege waar ik altijd les had, De Berger Rijschool in Bergen (NH) was ermee gestopt) en dat is opgepikt door anderen en nu heb ik vanaf 1 september een verzorg-paard, een dame.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:04

Amvbeek schreef:
toen ik nog een pennymeisje was ging ik gewoon bij alle mensen die een paard in de wei hadden staan, aanbellen om te vragen of ik die mocht verzorgen. heeft toen altijd wel gewerkt.


hahaha, komt me bekent voor Haha!
zo ben ik toen aan m'n allereerste verzorgshetlanders gekomen. (die ik nu al heel lang niet meer verzorg)

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:21

toen ik ook nog penny was ben ik heel lng gaan zeuren samen met een vriendin van mij bij een man die shetlanders had, na ongeveer 20 keer daar aan de deur zijn geweest mocht het

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:37

Ik heb dan een verzorgster voor mijn pony, en die heb ik via een advertentie van marktplaats.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:48

m'n eerste 3 verzorgpony's (1 arabier, 1 tinker, en een minishet. de arabier reed ik) vond ik via marktplaats. Ze hadden een advertentie geplaatst dat ze iemand zochten om de arabier te rijden en de andere 2 te verzorgen (de tinker reed ze zelf het meest). Dat vond ik wel leuk dus had ik gereageerd en de volgende dag gelijk langs gekomen!
Maar het klikte niet zo tussen de eigenaar en mij, ik was 1x niet gekomen wegens griep, en ik kon haar niet bereiken..toen was ze boos Verward en had ze ineens iemand anders.. heel jammer, het waren lieve pony's!

Daarna heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats, maar er zijn er daar zoveel dus ik gaf de hoop op.. Na een lange tijd (had mn advertentie gewoon laten staan) had iemand gebeld, omdat er bij mij een telefoon nr stond en dat vond ze makkelijker/sneller dan emailen. Toevallig was ik niet thuis, maar toen ik thuis kwam heb ik gelijk teruggebeld. Ze bleek ook te hebben gestaan op mn oude manege (HCH). Die avond heeft ze me opgehaald en ben ikw ezen kijken, en poetsen enzo. Volgende dag heb ik voor de 1e x gereden op Goldy, ging hardstikke goed. Wel erg wennen, had nog nooit op een Quarter gereden.. En tsja aangezien het zo goed klikte tussen mij en de paarden (Goldy en Mano) en ook met de eigenaresse, verzorg ik ze nu nog!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:50

Ik had een advertentie op Marktplaats gezet, en na een paar maanden reageerde iemand daar op. (Daar verzorg ik nog steeds. Knipoog)

xLinsey

Berichten: 83
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe zijn jullie aan jullie verzorgpony gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:07

mijn eerste vz pony's waren een tinker en een fjord.
ik was gewoon in wenum wiesel (apeldoorn) gaan fietsen.
En zag dat huis ik dacht bel gewoon aan.
Ik mocht ze verzorgen en rijden, maar later toch mee gestopt.
Kom er nu af en toe nog wel eens om ze even te poetsen etc.
Toen had ik een advertentie geplaats op marktplaats.
Een hele hele hele aardige vrouw kim stuurde mij een mailtje.
Ik mocht een keer komen en proefrijden, het klikte meteen dus
Ik kon altijd komen wanneer ik wou.
Dus ik heb het nu druk zat met mijn vz paardje passorapart.
Het is een kruising tussen een new forest en arabier. (9jaar)
Erg leuk paardje om te rijden, springen doen we het meest!
(zie profiel voor foto's)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Hoe zijn jullie aan jullie verzorgpony gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:08

Weet je hoe oud dit topic is Clown

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hoe zijn jullie aan jullie verzorgpony gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:09

Inderdaad een erg oud topic, vandaar een slotje. Lachen