Even buitenrijden kregen we de huid volgescholden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:55

In het verkeer heb je sociale en asociale deelnemers, vandaag op de boulevaard van katwijk bijna van mijn paard gereden door een asociale weggebruiker 65+ in een koekblikje.
Het scheelde weinig of ik had mijn beugel in zijn wagen gegroefd,mijn verstand redde mij op dat moment.
Ook regelmatig problemen met hondenbezitters als mijn eigen hond mee is jaagt ze andere honden wel weg OK dan! .
Is ze niet mee en heb ik last van honden dan laat ik mijn paard op de hond jagen,de meeste hondenbezitters zien hier de humor van in Lachen .
Ook een keer gehad dat mijn huid werd voorgescholden en ik de meest lelijke ziektes naar mijn hoofd kreeg Boos! Boos! .
Mijn paard toen maar eens op de mensen afgestuurd in een flinke galop zodat zij een sprong moesten maken.
Niet netjes maar wel lekker.......

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:03

ik heb vaak als ik rustig bij het stoplicht oversteek en dan stap ik en dan word het ondertussen rood voor mij. Dat mensen dan doen alsof ze je willen aanrijden. Net even gas geven. Klojos, ga ik echt op schreeuwen. Maar ook wel mensen gehad die dan extra hard tegen hun partnher zeiden dat we er niet mochten rijden of dat ze het fout vonden dat ik Rosa liet grazen op een plek waar de dag daarna gemaaid zou worden. Zeikerds

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:05

Wat erg zeg! Wat heeft die vent een plaat voor zn kop! *LOL* Er zijn zo veel mensen die niet weten dat paarden dieren zijn... Ik zelf maak geregeld mee dat mensen toeteren/schreeuwen of extra gas geven. Ik snap dat gewoon niet, maar ja ik gooi het maar op ontwetendheid!!! Gelukkig is dit nog goed afgelopen, toch?

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:11

Pfff je heb er ook mensen bij zitten. Mijn huis ligt direct aan een ruiterpad, ik moet alleen 1 keer een weg oversteken en 5 minuutjes over het ruiterpad over straat en ik zit al in bos. Maar het is tegenwoordig helemaal nieuw om als hardloper over het ruiterpad te lopen. Zit je in een heerlijk galopje of drafje moet je weer op de rem voor zo'n debiel. Echt heel vervelend daar hebben ze toch looppaden voor :S!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:23

Ipsilonka, ik ken deze meneer ook, en ik kan me niet voorstellen dat hij zo uit zijn slof geschoten is om niets. Ik hoor nu jouw kant van het verhaal, maar neem van mij aan dat deze meneer meer in zijn mars heeft qua paarden, en misschien terecht kritiek heeft hoe andere mensen omgaan met hun paarden of in bepaalde situaties reageren. Om de manier waarop hij rijdt of waarop hij met zijn paarden omgaat als graadmeter te gebruiken of hij er wel of niet verstand van heeft is in deze totaal irrelevant.

@ Jasper: deze meneer kan toevallig ook mennen, en niet zo'n beetje ook. Weet donders goed hoe paarden kunnen reageren, weet ook hoe je een paard verkeersmak moet maken. De opmerkingen over het feit dat koetsen niet meer in deze tijd thuishoren hebben een reden, maar dat is niet aan mij om dat hier neer te zetten. Zou ook te ver gaan. Maar ga er maar van uit dat hij dat zo niet meent.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:49

Ipsilonka schreef:
@ Natas
Misschien komt het omdat jij het oke vind ? Hoe hij met paarden omgaat (tot hoever ik het zie dan hoor) is in mijn ogen really NOT done.


Het beetje wat jij ziet, snap je dan ook wat hij doet? Waarom hij het doet? Voel je wat hij doet? Vraag je weleens waarom hij dingen zo doet als hij ze doet?

Rinthoron

Berichten: 113
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:21

Altijd als ik naar het bos rijd moet ik over een weg waar auto's heel hard kunnen rijden ( gaat een beetje door de heuvels) en het is buiten de bebouwde kom. Nou, de meesten remmen netjes af, maar soms savonds komt er een auto langs met van die lui van 20 die op de pakreeplaats in het bos rondhangen. Zo'n zwarte opgevoerde auto, met van dat vrrrroem geluid. Die rijden altijd vlák langs mijn paard, en gaan dan de claxon ingedrukt houdeb. Nou gelukkig kan mijn paard dat geen flikker schelen (goed opgevoed Bloos )
Maar ik ken paarden die helemaal door het lint zouden gaan!
wat een kl0otzakken zijn dat toch zeg..

@cassidy,
ik vind dat als zo'n man zich zo gevaarlijk gedraagt, hij toch heel erg onverantwoordelijk bezig is. En als hij zelfs zelf ook paarden heeft, zou hij zichzelf toch minstens moet kunnen inleven in de ruiter.
Misschien dat zijn paarden nergens bang voor zijn, maar een jonger paard in training of met een ander karakter kan wél schrikken. Het zijn en blijven vluchtdieren, en dat zou hij moeten weten.

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:56

Ipsilonka schreef:
@ Natas
Misschien komt het omdat jij het oke vind ? Hoe hij met paarden omgaat (tot hoever ik het zie dan hoor) is in mijn ogen really NOT done. Maar goed, verder ging het er meer om of andere mensen ook weleens zulke dingen meemaakte.


Ik vraag me af hoe jij tot deze conclusie komt. Ik heb jou of een van je stalgenoten nog nooit zien staan kijken. Verder sluit ik me helemaal aan bij Cassidy.

Buiten dit snap ik dus nog steeds niet hoe jij er op komt dat deze gebeurtenis iets te maken heeft met de manier waarop hij met zijn paarden omgaat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:16

In tegenstelling tot Ipsilonka heb ik vandaag de andere versie gehoord van de persoon die bij deze meneer in de auto heeft gezeten op het moment dat hij de "scheldpartij" begon. Laten we zeggen dat het "rustmoment" waar Ipsilonka het over had, niet als "rustmoment" is opgevat maar als een provocerend "midden-op-de-web-blijven-staan-en-zie-maar-dat-jij-plaats-maakt". Ziedaar de visie van de andere partij. Meer wil ik daar niet over kwijt.

@ Rhintoron: ik snap niet wat er als gevaarlijk gedrag aangemerkt kan worden aan een auto die STILSTAAT? Deze meneer heeft de ruiters niet van hun paard afgetrokken, hij is niet voluit op ze ingereden, heeft niet gas gegeven dat hij net naast ze stond. Wat hij heeft gedaan is ze ter orde proberen te roepen voor een provocerend gedrag wat hij dacht te bemerken. Communicatie is alles, en dat van beide zijden. Maar als ik persoonlijke het gevoel krijgt een grote mond te krijgen van iemand die me loopt te provoceren, zou ik in een dergelijke situatie ook uit mijn slof zijn geschoten.

@ Ispilonka: de westernstal waar ik sta, en de stal waar jij staat zijn buren. Ik denk dat jij het erg leuk vindt om af en toe een rondje over ons terrein te maken, en wij vinden het erg leuk om een rondje via jullie terrein te maken. Laten we dat zo houden. Ik zou het zonde vinden als de communicatie tussen beide stallen zou verslechteren en de onderlinge toegang tot beide terreinen niet meer mogelijk zou zijn omdat jij een akkefietje open en bloot op het internet denkt te moeten uitvechten. Denk daar even over na voordat je in het vervolg zulke berichten plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:22

Citaat:
Doet die vent eerst zijn raampje open en maakte een opmerking. Stapt ie uit, begint toch op ons in te praten. We hadden geen respect voor hem, we mochten niet buiten rijden met onze paarden, hij zou ze er wel langs krijgen


@ cassidy: vind ik toch behoorlijk aso.. Communicatie is idd alles.. maar voor hem waarschijnlijk niet.
Als zij stoppen om de auto te laten passeren maar ze staan een beetje onhandig, dan vind ik dat die vent niet zo moet zeiken, vooral niet als hij zelf ook paarden heeft, het gaat met paarden nou eenmaal niet altijd zoals de bedoeling is!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:30

Het gaat hier niet over "onhandig staan", maar pontificaal midden op de weg blijven staan, zonder ook maar moeite te doen of te laten zien dat je probeert om opzij te gaan. Dat is wat de andere partij - waarschijnlijk, want ik ben er niet bijgeweest - heeft gezien. En lichaamstaal doet ook heel veel. Een blik zegt meer dan duizend woorden. En zoals je misschien in Ipsilonka's commentaar over deze meneer hebt kunnen lezen is misschien haar mening over deze meneer uitgesproken negatief. Haar houding kan (on) bewust wat hebben uitgestraald....daar al over nagedacht?

Ipsilonka zegt dat deze meneer haar paard niet had mogen aanraken. Wat was er gebeurd denk je als deze meneer had getracht haar paard aan de teugel langs de honden en de auto te loodsen?

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:27

Ja ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt. Maar ik ben iemnad die dat niet pikt, ik zeg eerst gewoon rustig van jo meneer het zijn dieren enz bla bla bla bla. En als dat niet helpt nou dan kan ik er ook wel wat van hoor! Schijnheilig (maar ben altijd een heel lief meisje hoor *LOL* Schijnheilig , dus niet slecht over mij gaan deken Bloos Haha! )
Maar dan denk ik altijd maar zo van dat zijn mensen die geen verstand hebben van dieren, en dat is echt zo sommige mensen zien dieren gewoon als een auto of een scooter ofzo Boos! Boos! !!

En indd ja dr had van alles kunnen gebeuren hij had wel je paard kunnen aanraken, en dan is het denk ik wel je eigen schuld want jij brengt wel je eigen paard ingewaar dan.
Maar ik kan me voorstekllen als iemand tegen je uitvalt dat je je dan moeilijjk in kan houden.
Laatst bijgewerkt door snoocky op 27-06-04 01:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:34

@ Snooky: Deze meneer heeft meer verstand van paarden dan jij, Ipsilonka en ik bij elkaar. Misschien had je eerst het hele topic kunnen doorlezen voordat je een dergelijke reactie plaatst, en als begrijpend lezen een probleem is, reageer dan NIET!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:22

Alacairion schreef:
het gaat met paarden nou eenmaal niet altijd zoals de bedoeling is!!!


Mee eens. Er kan altijd iets gebeuren waardoor een paard op hol slaat, opzij springt, oid. Maar als ruiter dien je daar ook een reactie op te kunnen tonen. Als je als ruiter niet in staat bent om je paard langs een stilstaande auto te krijgen zonder "rustmoment" in te moeten bouwen (en dat betekend voor mij dan compleet niets doen van ruiter en paard), dan heb ik ook mijn vraagtekens bij de kennis van de ruiter, de geschiktheid van de pony en of beide wel thuishoren in het normale verkeer. Temeer er gekeken moet worden naar een tijdstip op de dag waar er geen trekkers rijden...Lips are sealed Je kunt nu eenmaal geen rustmoment inbouwen op een druk kruispunt dat je over wilt steken, omdat het jouw uitkomt. Ik zie je al staan, midden op het kruispunt, zonder dat je aanstalten maakt om ruimte te maken. Daarmee krijg je wel de agressie van de medeweggebruiker op je dak. En gelijk dat ze hebben.

Bovendien kan ik het gedrag van een chauffeur die de auto RUSTIG stopt niet als asociaal beschouwen. De chauffeur heeft in mijn ogen een zeer goede reactie getoond op de paarden. Hij heeft ze niet aan het schrikken gemaakt, en de gelegenheid geboden dat ze er langs konden. En nee, de auto kan niet de sloot in.

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:32

Ik kijk liever ook naar momenten dat er zo weinig mogelijk trekkers langskomen. En dat is omdat ik ze het liefst zoveel mogelijk vermijd. Als wij nl een keer in het bos zijn, is er niet veel plaats meer om ze langs te laten. En prikkeldraad aan de zijkant.
En er staat dat ze een "rustmoment" inbouwde voor die honden, niet voor die auto.
Wat ik het ambetantste vind, is als mensen juist terug beginnen op te trekken als ze langs u rijden. Ma voor de rest heb ik niet veel last van aso mensen.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:52

Cassidy schreef:
deze meneer hebt kunnen lezen is misschien haar mening over deze meneer uitgesproken negatief. Haar houding kan (on) bewust wat hebben uitgestraald....daar al over nagedacht?


Deze meneer heeft nu eenmaal uitgesproken voor- en tegenstanders. Is al jaren zo. En er zijn vele discussies over gevoerd. Ga ik niet weer opnieuw beginnen.
Waar het om gaat, is dat je als je met een paard over de weg gaat, je enorme risico's neemt, zeker hier in Noord Holland. Er zijn geen ruiterpaden, de wegen zijn smal en het verkeer rijd hard. Een beetje begrip van automobilisten zou geen kwaad kunnen, zelfs niet wanneer een automobilist meent dat hij een 'provocerende blik' toegeworpen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:05

@cassidy, Ik ken jou niet de topicstartster niet ,en die meneer niet.Het enige wat ik vind dat het meisje doet is een vervelende situatie beschrijven die de meeste ruiters ook is over komen.Ik vind dat julie het verhaal erger maken dan het meisje het bedoelt .Ze schrijft ook de reden dat ze op de weg stonden dat zijn de honden waar de paarden bang voor waren.Ik vind echt niet dat ze een stokerig bericht geschreven heeft hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:48

IK OOK NIET!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:58

Bij ons op de dijk zit ook zo'n gestoorde idioot, hij staat voor zn huis als je te paard langskomt en als je paard per ongeluk mest moet je het meteen opruimen? Hoe in godsnaam, in mn zak stoppen?? Hij dreigt de paarden ook iets aan te doen. Ik ga er gewoon niet prettig langs en hou me in maar oweee als ie aan Tim komt, zal ik m er van langs geven met die 1.10 m dressuurzweep.

Daarnaast, de weg is openbaar mensen, daar mogen wij gewoon rijden als we ons aan de regels houden, datzelfde geldt ook voor auto's ed maar zij lijken deze regels nog eens te vergeten...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:20

silvana schreef:
@cassidy, Ik ken jou niet de topicstartster niet ,en die meneer niet.Het enige wat ik vind dat het meisje doet is een vervelende situatie beschrijven die de meeste ruiters ook is over komen.


Door de laatste alinea in haar oorspronkelijke bericht heeft ze in mijn ogen wel degelijk een stokerig bericht geschreven.

En de openbare weg: helemaal mee eens, die is van iedereen. Maar als je ook nog over het erf moet van de persoon die je hier te kakken zet, heb je in mijn ogen niet al teveel slimpies gegeten. Kans is namelijk erg groot dat je de volgende keer het erf niet meer over mag. Snappez-vous?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:39

De weg is voor iedereen daar ben ik het wel mee eens. Maar niet iedereen heeft evenveel verstand van paarden, en denken er niet bij na wat voor schade paarden aan kunnen richten als er dicht langs af gereden wordt.

Sommige stukjes uit dit topic vind ik ook niet kunnen. Ook al rijdt er een tractor te dicht achter je, en zou je de bosjes in kunnen gaan. Nee, je rijdt gewoon voor de tractor, en je paard begint al te dribbelen en schuin te lopen. Het gaat toch niet om mensen tegen te werken? Of om degene die zijn zin krijgt, of de situatie wint? Je denkt dan toch om je eigen en je paard z'n veiligheid?

Sommige mensen uit dit topic redeneren op een aparte manier blijkt wel. De automobilisten moeten respect hebben voor ruiters, en aan de kant gaan, of zachtjes rijden, geen gas geven als zij eraan komen. Maar als er een auto of tractor langswil, gaan ze zelf ook niet eventjes aan de kant.
Ik zie hier niet wie de aso's zijn...

En ja, ik rij zelf ook over de weg, zelfs door een woonwijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:36

Aangezien dit topic is verzand in een welles/nietes verhaal een slotje.