Het verleden van je paard....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Het verleden van je paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:51

Ik wil toch een keer mijn verhaal doen, misschien om te horen of anderen het herkennen of misschien wel iets heel nieuws/anders te horen van anderen ....

Sayla (mijn tinker) komt uit Engeland. Ik heb haar gekocht van een importeur en weet verder niks van haar verleden... soms maakt het mij niet uit, maar als ik dan toch weer tegen haar "probleempjes" stuit dan vraag ik me toch wel eens af wat er gebeurt is/wat ze heeft meegemaakt Verward .....

Sayla was echt panisch over haar benen Ziek --> je mocht er niet eens naar wijzen laat staan aanraken of optillen.... Ik ben geen leek met "vreemde" paarden Schijnheilig Bloos maar zo had ik het toch nog niet meegemaakt

Ik ben nog steeds niet uit wat er gebeurt zou kunnen zijn:
lomp bekapt/behandeld/gekluisterd --> dan zou je toch zeggen dat ze t vertrouwen in de mens kwijt moet zijn (en ze is juist altijd vrolijk )
--> een prikkeldraadlitteken op bil --> heeft dat er iets mee te maken, heeft ze met haar benen vast gezeten in prikkeldraad of zoiets dergelijks --> is ze daarom zo bang Verward Helpt haar karakter ook nog mee (ze kan soms van zo'n antiklit spuit e.d. ook ernstig over de zeik gaan Schijnheilig )... Ik weet t niet...

Er zijn veel algemene dingen over paarden (tinkers) uit Engeland/Ierland wel bekend: wormen/luis/ondervoeding, hier droes krijgen omdat ze dat daar niet hebben, trauma's.....

Sayla heeft gelukkig geen luis of Droes gekregen (terwijl ze toch in een paddock stond met meerdere paarden met luis en later ook droes), maar ernstige ondervoeding en een trauma had ze dus wel zeer duidelijk...

Verder zijn haar uiers al zeer uitgelubberd, dus ze heeft minstens 1 veulen gehad (daar ben ik soms ook wel nieuwsgierig naar)...

Nu duiken er na de koop van een paard toch bijna altijd nog wel vragen of "probleempjes" op (en dat hoeft natuurlijk ook nog niet eens aan het paard te liggen).
Ik wist het bij Sayla al grotendeels voor ik haar kocht en ben er dan ook zeer tevreden mee Soms is het net of dat juist onze band nog veel groter maakt Lovers

Wie heeft er nog meer een paard "zonder verleden" of "onverklaarbare problemen" misschien wel door zijn/haar verleden ??!!


Bloos Ik hoop dat ik het topic op de goede plek neerzet Verward

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁


drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:55

mijn paard is door de vorige eigenaar op de markt gekocht dus over zijn verleden valt niets te achterhalen. gelukkig is het een gezond paard en heeft hij ook geen trauma's.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 12:08

drenthie schreef:
mijn paard is door de vorige eigenaar op de markt gekocht dus over zijn verleden valt niets te achterhalen. gelukkig is het een gezond paard en heeft hij ook geen trauma's.


en heb je bij t rijden of in omgang nooit vragen over zijn verleden/zijn eigenaardigheden... bv. was ie al gereden en hoe enz...

Heb een verzorgpony gehad, die vroeger cross heeft gelopen als ik dat niet geweten had was het rijden denk ik heel anders gegaan. Nu snapte je hem (dat was hm gewoon aangeleerd) en kon je er mee omgaan e.d.
Je wist waarom ie iets leuk of juist niet leuk vond enz....
verder had hij singelvrees omdat ie een keer aan een hindernis is blijven hangen en ook nog steeds daarvan een litteken op zijn buik had...

Bij Say vraag ik me dus nog regelmatig af waar dat litteken van is gekomen en of haar eigenaardigheden daarmee samenhangen enz enz...

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:55

Flanna is uit Ierland geimporteerd door een handelaar. Ik heb haar later van een particulier gekocht. Zij heeft haar handen er aan vol gehad.
Flan bleek drachtig te zijn geworden (toen ze haar kochten wisten ze dat niet) tijdens transport. Ze was heel kopschuw. Dat was ze overigens ook nog wat toen ze bij ons kwam, gelukkig gaat dat steeds beter.
Ze hebben toen wat nhclinics gevolgd om meer vertrouwen te krijgen.
Wat er allemaal met haar gebeurd is weten we niet.
Het is wel een onzeker paard maar gelukkig wel heel goed verkeersmak.
Ze was doodsbang voor zwepen maar dat heeft ze inmiddels best redelijk overwonnen.
Ook is ze bang van pssssst geluiden maar dat weten ze wel hoe dat komt.
Bij haar vorige adres was een boomgaard en daar stonden van die spoeiers. Een ander paard schrok daarvan en is door de schrikdraad gelopen en daar kwam Flan midden in terecht.. dus dat was enorme paniek.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:01

mijn shetje kocht ik op zijn 12e, hij heeft van zijn 6e tot 12e op een ponypark gestaan, dus daarvan weet ik wat hij een beetje heeft meegemaakt. van de eerste 6 jaar van zn leven weet ik niks. Hij heeft een tatoeage, dus wel stamboek, maar van welke fokker, geen idee.

Verder is hij panisch van fanfares, dan breekt echt het angstzweet bij hem uit, daar zal hij denk ik wel een traumatische ervaring mee gehad hebben, want verder kan je een bom naast hem af laten gaan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:22

eigenlijk op dit moment niet, toch niet met mn eigen paard. Maar soms vraag ik mij ook af bij sommige paarden waarom die zo op bepaalde dingen reageren, als het nu gewoon in het bloed zit of er meer aan de hand is. Maar ik weet nog dat mijn pony vroeger panisch voor zwepen was, als iemand mij een zweep aanrijkte tijdens het rijden ging ze prompt op haar achterste benen staan. Als dat echt een paniekreactie was weet ik helaas niet, het kan ook zijn dat ze mij gewoon uitprobeerde.
Maar het vreemdste vond ik nog altijd haar reactie als je haar rechterachterbeen probeerde aan te raken, daar heb ik nooit een verklaring voor gevonden. De pony was volledig gezond en had geen gebreken aan de benen of hoeven, maar ze liet alle hoeven netjes beslaan, behalve de rechtsachter waar ze letterlijk bij door het lint vloog, een dubbele dosis verdoving nodig had zodat je haar moest vasthouden of ze viel om, en dan trok ze nog weg. Waarom ze daar zo panisch is had ik ook geen idee van, misschien ook weer een typisch karakterkenmerk(pony had nogal veel karakter ) , of misschien dat de vorigere eigenaar er iets meer van weet.
Verder is er nog een ex-paard van mn vader, die ook panisch was voro zwepen, op een wedstrijd stond te trillen als een riet en geen been op de grond kon houden(terwijl hij al jaren wedstrijden reed) en meer van die kleine vreemde dingen die we er na meer dan een jaar zo goed als uit hadden gekregen (we konden normaal met een zweep rijden, hij kon terug normaal galoperen zonder vreemde bokkesprongen of verkeerde galop, en op wedstrijd bleef ie terug met zn vier benen waar die moesten staan) Daar hebben we ook heel lang over gedacht wat er in hemelsnaam met dat paard aan de hand was.
Toevallig zijn we dan eens op een wedstrijd kennissen van de vorige eigenaar tegengekomen. raadsel was vlug opgelost: paard werd gereden door 3 jonge gasten(lees: zaterdagavond fuif tot een stuk in de nacht, zondagmorgen concours met paard dat vaderlief volledig gepoetst en klaargemaakt heeft en al verschillende dagen stilstaat) en geen 1 van de drie durfde op het laatste nog op het paard te kruipen. Als je dan weet dat ik een paar jaar later als 14-jarige met een gewoon zadel en hoofdstel middenin een wedstrijd gezellig wat rondjes zat te draven en te galoperen met een brave knol, kan je wel geloven dat die kennis zn mond bijna open stond van verbazing dat dit hetzelfde paard was en dat daar duidelijk iets schorde met de rijkunsten Haha!

En dan als laatste vraag ik mij vaak af waar manegepony's en paarden vandaan komen. Zo reed ik vroeger altijd graag op een pony. Pony had toen hij aankwam beide mondhoeken volledig opengescheurd, en dan bedoel ik niet dat het een beetje open was en bloeden maar echt twee wonden van enkele centimer en littekens. Tijdens het rijden, het minste beetje dat je aan haar teugels kwam (echt maar een paar grammen) en ze vloog zo hard met haar hoofd omhoog dat ze bijna tegen je aan klapte. Durfde een klein beetje te trekken, begon ze zenuwachtig te dribbelen of vertrok ze, van een hindernis werd ze volledig gek. Daarbij was ze graat en graat mager toen ze aankwam, je kon de ribben tellen en zelfs de ruggengraat stak er letterlijk bovenuit Als ik zo een paard of pony zie toekomen vraag ik mij ook altijd af wat er in het verleden mee is gebeurd.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

Jordy is ook een tinker met een deels onbekend verleden. Ik heb hem van een particulier (bokker, Jordy) gekocht, omdat het niet zo best ging.
Toen zij hem net had bleef hij maar rennen zodra er iemand op ging zitten. Hij vond alles eng. Later is het wat beter gegaan, maar hij bleef onvoorspelbaar. Zij had hem van een handelsstal (BM)
Toen ik hem kreeg, begon het weer van voren af aan, dwars door de omheining van de bak knallen met mij erop, als een idioot totaal ongecontroleerd rondrennen, weer totale paniek. In het begin was het echt paniek, maar omdat hij dat gedrag al zolang vertoonde, bleef hij het doen, ook toen de angst grotendeels weg was.
Met heel veel geduld is het goedgekomen, en hij is nu superbraaf, iedereen kan erop stappen, hij zal geen stap verkeerd zetten. Hoewel hij nog altijd van doorlopen houdt Tong uitsteken

Een tijd terug kreeg ik een PB van een andere bokker, dat Jordy van haar was geweest, en dat zij degene was die hem naar BM had toegebracht. Zij had Jordy een jaar gehad, en hem in die tijd geprobeerd in te rijden. Ze hadden met hem geen problemen verwacht, ze konden er zo een zadel opleggen, en hij was verder heel erg braaf (in de omgang is hij de rust zelf). Tot ze erop gingen zitten, toen ging het fout. Jordy raakte volledig in paniek en ging door het lint terwijl er niets vreemds gebeurde.
Ze hebben het een jaar met hem geprobeerd, maar al die tijd moest iemand hem vasthouden bij het hoofdstel als ze erop zaten, en konden ze alleen stappen. Lieten ze hem los of gingen ze draven ging hij weer aan de kletter. Het enige wat redelijk ging was buitenrijden.

Bij BM hebben ze hem na een tijd normaal kunnen rijden, daar ging het goed. Toen hij vanuit daar weer verkocht werd, ging het dus weer fout, en viel hij terug in zijn oude gedrag... Wat later wel weer beter is gegaan dus.
Eenmaal aan mij verkocht weer fout dus, nieuw huisje, weer paniek.

Ik heb geen idee waar dat vandaan komt, dat als hij ergens anders heen gaat hij weer helemaal over de zeik is en in paniek raakt, maar ik zou het wel graag willen weten.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:26

Dat is de reden dat ik alleen maar paarden wil zonder verleden, paarden 'vers' uit de opfok of bij mams vandaan...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:27

Ik heb Ninla nu een half jaartje.Daarvoor is ze van mensen uit lekkerkerk geweest,en die hebben haar vanaf haar 3e jaar van het Staatsbosbeheer uit Zeeland ergens.Alleen wat ik dus wil weten op haar 5de of 6de heeft ze een veulen gehad en dat wil ik graag achterhalen wie dat fjordenveulentje van haar heeft!En ook ben ik nog opzoek naar haar moeder Dina.Groetjes!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:42

Ik heb gelukkig precies het tegenovergestelde. Ik heb mijn pony als driejarige direct van de fokker gekocht. Ik kreeg er een fotomap bij met foto's van mijn pony als veulen, als jaarling, op de keuring enz.
Echt heel erg leuk.

Ik heb nog op haar moeder gereden en ik ken ook een zusje en een broertje van haar.

Ook weet ik precies door wie ze zadelmak is gemaakt en hoe dat ging dus daar heb ik echt mazzel mee gehad!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:54

ik heb mijn eerste pony IGOR zo bij de fokker gekocht als 2 1/2 jarige,mams stond daar op stal en met pappa heb ik zelf maanden gewerkt...ik heb hemzelf ingereden en heb wel akkefietjes(panieksituaties) met hem gehad..
ondertussen is hij van twee gezinnen geweest en nu is hij terug..
nu nog kan hij in paniek/schriksituaties erg gespannen worden (dat hebben de gezinnen ook gehad)wat ik dus wel herken maar hij is in goede zin erg veranderd.

ik heb een paardenmerrie met een onbekend verleden en ben daar wel erg benieuwd naar...
zij is met haar 8ste jaar bij een handelaar terecht gekomen,ze gaf erg slecht achterbenen,is erg kijkerig,wel heel verkeersmak en heel aanhankelijk.
een bokje kan je weleens verwachten...ze sprong ontzettend goed,dressuurmatig was er weinig gedaan met haar..

van haar zou ik willen weten wat ze gedaan heeft,of ze papieren heeft en waarom ze verkocht is.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:26

van de handelaar (dus niet de handelstal, maar de gene die haar daar heen heeft gebracht):
ze heeft volgens hem heeel veel veulens gehad, in een grote kudde gestaan, en bij een groep mensen voor de kar gestaan.
(dit was wat er mij gezecht werd... meer niet)

gadedijk dacht niet dat ze voor de kar heeft gestaan, maar het kan natuurlijk altijd.
ze is nu 7 jaar en ze heeft bij gadedijk 1 veulen gehad, maar ze heeft er ZEKER meer gehad, mischien zelfs wel 5 of 6.

ik ben benieuwt waarom ze zo ondzettend veel van zwemmen houd (mischien door het jaarlijkse was ritueel in de rivier van de ''sigeuners")
ik zou wel meer dingen willen weten, mischien dat ik een keer een consept (hoe schrijf je dat?) laat maken van/voor haar.

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:37

Dat is herkenbaar, Midwinter mocht je ook niet aan haar benen komen, nu, naar drie jaar moeten we haar nog kriebelen (dan is ze helemaal gehypnotiseerd) om haar sokken bij te knippen ivm mok )wat ze ook al had vanuit ierland..

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:45

als sylke (bijv. haar halster touw dat prongeluk is los geraakt) aan haar benen voelt dan vind ze dat ook echt niet pretig... mischien gekleustert geweest?

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:03

wauw supertje, al met al weet je dus toch weer een groot stuk verleden van jordy!

Gammon is 2 jaar geleden geïmporteerd uit Engeland en is daarna 4 maanden bij Renate geweest. Hij was bang voor het zadel en ik had wat rijtechnische problemen met hem, maar dat kwam meer door mij dan door hem. Lachen

hier nog een foto van Gam bij de importeur, mei 2004
Afbeelding

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 21:10

Quellian schreef:
Dat is de reden dat ik alleen maar paarden wil zonder verleden, paarden 'vers' uit de opfok of bij mams vandaan...


Dat had ik vroeger ook gedacht, maar ja zoals altijd liefde maakt blind Schijnheilig

Sayla heeft haar eigenaardigheden maar Lovers was gewoon opslag verliefd en onze band is er alleen maar sterker door lijkt wel
OK dan!

En verder erg leuk om al die verhalen hier te lezen OK dan!

Gam ken ik ook van de importeur -->wel grappig dat ik hem hier op bokt weer tegen kwam *LOL*

Een andere tinker Twister hier nieuw op bokt ken ik ook van de importeur en de tijd op de tinkerstal maar Bloos! wat daar nog in de korte tijd erna mee gebeurt is dat had ik echt niet verwacht hij was zo makkelijk en zo'n schatje MAAR HIJ heeft nu gelukkig toch weer een leuk lief baasje gevonden OK dan!

Oh Jordy heeft ook hier in NL al een heel verleden wel extra tTOF *LOL* dat hij nu zo geweldig is OK dan!
De pony bij ons op stal raakt al in paniek bij veel kleinere veranderingen --> een andere wei een nieuw paardje erbij--> alles reden om door t lint te gaan (ook letterlijk door de draden).
Ze komt van de paardenmelkerij en heeft daar waarschijnlijk altijd al heel laag in rang gestaan en altijd moeten rennen/vechten om te "overleven" dit wegrennen begint meteen weer als haar omgevingsituatie veranderd.
Ze loopt dan echt over je heen alsof ze zwart voor haar ogen ziet zo verward eigenlijk heel zielig, maar gelukkig veranderd de kudde nu niet meer en heeft ze vriendjes gekregen dus een verhuizing naar een andere wei zal nu hopelijk wat makkelijker gaan. Met rijden is ze juist heel lief en makkelijk een 8 jarig meisje kan er zo mee rijden ook naar buiten enzo... toch altijd weer apart sommige reacties van paarden....

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 21:14

draaakje schreef:
Ik ben benieuwt waarom ze zo ondzettend veel van zwemmen houd (mischien door het jaarlijkse was ritueel in de rivier van de ''sigeuners")
ik zou wel meer dingen willen weten, mischien dat ik een keer een consept (hoe schrijf je dat?) laat maken van/voor haar.


Ik moet de eerste tinker nog tegen komen, die niet van water houdt Haha! zit denk ik ook al in de genen Verward Knipoog
OK Sayla vond de rand eng om erin te gaan, maar eenmaal in t water dan gaat ze spelen spatteren kletteren enz enz.. erg leuk maar wel luidruchtig als je met meerdere tinkers bent Haha! de rand vind ze nu ook al steeds minder eng, omdat ze weet dat daarna iets heel leuks is Haha!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:00

Die antiklit spuit, daar is onze paso ook bang voor. Is heel eng hoor! Tong uitsteken

Röskur heeft een apart verleden. Op z'n 5e jaar is hij ingereden, en tot z'n 10e heeft hij heel veel meegedaan met tölt- en andere ijslanderwedstrijden. Toen kwam Domi erbij, zij was 4 weken en net bij haar moeder weggehaald om idiote redenen (geld, ruzie). Zo werden ze erg aan elkaar gehecht, ze verhuisden naar Ierland en woonden daar 5 jaar in the middle of nowhere, zonder echt bereden te worden. Toen kochten wij ze en nu staan ze sinds vorig jaar augustus bij ons en ik rij elke dag op Röskur. Moet wel raar zijn voor hem, 5 jaar veulen zijn, 5 jaar veel rijden, 5 jaar niks, en dan ineens weer veel rijden, andere paarden zien in de les en wedstrijden zo af en toe. Knipoog Domi gaan we verkopen aan de eigenaar van haar moeder! Het was zo ontroerend, toen die eigenaar haar weer zag moest ze helemaal huilen, tenslotte had ze haar al 5 jaar niet gezien, alleen als klein zelf gefokt veulentje. Haha!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:24

Bij Bas heb ik 2 verhalen gehoord over zijn verleden.

Verleden 1 zou zijn dat hij mishandeld zou zijn, aan een hek vastgebonden, geslagen met stokken en dat soort grappen.

Verleden 2 zou zijn dat hij geboren is in een wei en daar tot vorig jaar nooit uitgekomen is.

Ik geloof meer van 2 dan van 1.
Maar had toch graag meer willen weten. Toen ik Bas kreeg kon ik eigenlijk niks met hem, ik kreeg hem haast geen halster om, borstels kende hij niet, zn benen optillen kon ik niet, als ik halverwege was sprong hij met 4 benen de lucht in, meelopen kon hij eigenlijk amper, slingerde alle kanten uit. Hij gedroeg zich nog erger dan een twenter of 3jarige die dingen voor het eerst meemaakt.
Etc etc, dus ik vroeg me toen toch wat er met die pony gebeurd was ( of juist helemaal niet )

Nu kan het me niet zoveel meer schelen, hij heeft inmiddels alles geleerd en laat zich normaal halsteren, borstelen, deken op etc is allemaal heel normaal nu.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:33

Mijn paard haar verleden is niet bepaald rooskleurig... De vorige eigenaar had haar van haar 4de tot haar 8ste... En dan heb ik ze gekocht Haha!
Bij haar vorige eigenaar was het echt wel wedstrijdgericht en prestatiegericht...
De eigenaar kwam 1 of 2 keer per week naar haar kijken en dan was het nog op jumpings te rijden... In de week reed de lesgeefster ermee omdat hij toch alleen maar kwam rijden wanneer het jumping was...
Maar nu heeft ze een veel beter en liefdevoller leven Haha!

donja15
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: wamenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:24

Mijn vorige pony is mishandelt geweest:s ze heeft in een laboratorium gestaan en er zijn allemaal testen op haar gedaan. Toen ik haar kreeg was ze overal bang voor terwijl er helemaal nix aan de had was. In de stal deed ze altijd boos oren in haar nek en tanden laten zien.. Het is dus wel handig als je het verleden van je pony of paard kent zo leer je hem of haar ook beter kennen.. dat is tenminste mijn ervaring.. kuzz melissa

Hallo allemaal have fun..
greetzz melissa...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:24

hey
van mijn eerste paard Quiello, daar wist ik van dat hij 7jaar op de wei had gezet en verder niks. Hij ging ook steeds als een gek rondrennen, maar waarom? Verward
Gigolo bokte geregeld hard, en dat was door zijn rugspieren die vastzaten. Hij kwam op de manege via een handelaar, maar wat er daarvoor gebeurd is, weet ik niet.
Lutin, die heeft op een springstal gestaan, en daarna bij een meisje, en toen bij mij. Hij heeft vast ook heel wat meegemaakt. Had littekens van prikkeldraad. En een deuk in zijn voorhoofd (vast als veulen gebeurd)
en Vision dan, daar weet ik helemaal niks van Ik heb hem sinds dinsdag. Waar ik hem gekocht heb, komen steeds paarden om te verkopen (manege / handelsstal) Hij staat dik in z'n haar, dus op de wei gestaan. maar je kan zien dat de pluk manen achter z'n oren afgeknipt geweest is (ergens vorig najaar wellicht) Hij is netjes dressuurmatig gereden en kan ook leuk springen. Is een braaf paard, ook met voeten geven, en alles wat je maar wil. (of ik moet het ergste nog ontdekken Haha! )
Maar ik weet dus ook niet wat en waar, terwijl ik dat toch ook graag weet. Zo'n dingen kunnen problemen in omgang en bij rijden wel oplossen of vermijden
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:19

Mijn pony is 4 jaartjes van een boer geweest en heeft toen voor de lar gelopen.
Toen ze 5 was is ze op de manege gekomen en ingereden.
En toen 4 jaar manegepony geweest en erna was ze van mij en dat is ze nog steeds. Ondertussen is ze 17 Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:38

Van het verleden van mijn pony weet ik eigenlijk niets.
Hoeveel ik moet geloven van wat mij bij de koop verteld is weet ik niet.
Ondertussen ben ik er wel achter dat hij... hoe zal ik het zeggen... geen leuke jeugd? heeft gehad.
Hij had als 4-jarige nog een veulenhalster om, zegt wel iets denk ik.
Ik heb ook niet teveel gevraagd, zat met een gevoel dat zei: wegwezen hier!!
Of dat gevoel van mij kwam of van de pony, daar ben ik nog steeds niet uit.
Wel heb ik hem op zo'n zelfde gevoel gekocht, alsof hij riep: haal mij hier weg!
Op zoek naar een oudere ruin en thuiskomen met een dominante, angstige, onbeleerde hengst... Vanwege een gevoel...

Het is voor ons de toekomst die telt, het verleden laten we rusten.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:13

Mijn pony kwam hier toen ze 9 was.
Via een (handelaar) kennis gekocht,wat er daarvoor met haar gebeurd is,ik zou het graag willen weten.
Zo kan ze absoluut niet alleen zijn,breekt de trailer af,is hyper voor een DA (geweest,is gelukkig nu beter) en toen ik haar net had,is ze een paar keer uitgebroken.Ook heeft ze een groot litteken onder haar buik Verward
Eén ding is me nu wel duidelijk,nooit meer een paard waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is.
Ze heeft een tijdje bij een soort paardenfluisteraar-achtig type gestaan en toen ging het zoveel beter!
Ik denk dat er veel met haar gerommeld is voor dat ze hier kwam,van hop naar her gesjouwd.
Ik heb nog twee andere pony's,hier opgegroeid,duidelijk met minder complexen Lachen

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers