Het verleden van je paard....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Het verleden van je paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:51

Ik wil toch een keer mijn verhaal doen, misschien om te horen of anderen het herkennen of misschien wel iets heel nieuws/anders te horen van anderen ....

Sayla (mijn tinker) komt uit Engeland. Ik heb haar gekocht van een importeur en weet verder niks van haar verleden... soms maakt het mij niet uit, maar als ik dan toch weer tegen haar "probleempjes" stuit dan vraag ik me toch wel eens af wat er gebeurt is/wat ze heeft meegemaakt Verward .....

Sayla was echt panisch over haar benen Ziek --> je mocht er niet eens naar wijzen laat staan aanraken of optillen.... Ik ben geen leek met "vreemde" paarden Schijnheilig Bloos maar zo had ik het toch nog niet meegemaakt

Ik ben nog steeds niet uit wat er gebeurt zou kunnen zijn:
lomp bekapt/behandeld/gekluisterd --> dan zou je toch zeggen dat ze t vertrouwen in de mens kwijt moet zijn (en ze is juist altijd vrolijk )
--> een prikkeldraadlitteken op bil --> heeft dat er iets mee te maken, heeft ze met haar benen vast gezeten in prikkeldraad of zoiets dergelijks --> is ze daarom zo bang Verward Helpt haar karakter ook nog mee (ze kan soms van zo'n antiklit spuit e.d. ook ernstig over de zeik gaan Schijnheilig )... Ik weet t niet...

Er zijn veel algemene dingen over paarden (tinkers) uit Engeland/Ierland wel bekend: wormen/luis/ondervoeding, hier droes krijgen omdat ze dat daar niet hebben, trauma's.....

Sayla heeft gelukkig geen luis of Droes gekregen (terwijl ze toch in een paddock stond met meerdere paarden met luis en later ook droes), maar ernstige ondervoeding en een trauma had ze dus wel zeer duidelijk...

Verder zijn haar uiers al zeer uitgelubberd, dus ze heeft minstens 1 veulen gehad (daar ben ik soms ook wel nieuwsgierig naar)...