trailer-ramp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

trailer-ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:07

ik moet mijn verhaal even kwijt,
heb dus net een nieuw paard waar ik heel blij mee ben.
het gaat al twee weken echt super goed tot zaterdag,
zaterdag liep ze de trailer nog keurig in en het rijden zelf ging ook super. toen we weer terug gingen wilden ze niet meer de trailer in,
ze begon vreselijk te steigeren en te bokken, maar na een half uur had ik haar erin. Het verliep verder super.

ik dacht dat ze nu wel geleerd had wie de baas was maar nee hoor.
ik wilde gister naar les toe en het begon weer, ze wilden weer niet de trailer in.
na een half uur gekloojooh kwamen toevallig de oude eigenaren langs rijden.
onze hulptroepen waren dus gearriveerd,
na anderhalfuur was het nog niet gelukt,
ik en me paard waren allebei erg overstuur,
we hadden besloten haar vriendje erbij te halen. na weer een half uur sprong ze in een keer de trailer in.
ik natuurlijk harstikke blij.
Het plan was nu een klein stukje te rijden met de trailer en haar daarna weer uit te laden en goed te belonen. Precies toen we de auto in wilde stappen om weg te rijden raakte ze helemaal in paniek, de auto ging op en neer en ze stond helemaal wild de springen in de trailer. Toen stopte ze even en toen begon het weer, het ging maar door.
ik raakte in paniek.
we besloten om haar eruit te halen want dit ging absoluut niet zo.
toen zagen we de schade,
er lag een tand van haar op de grond en de hele trailer zat met bloed.
Ze was ook zo hard tegen het dak gesprongen dat ze een wond had boven op haar hoofd. ze was echt helemaal overstuur en ik ook.
We hebben net een hartikke dure nieuwe trailer gekocht en die is ook al naar de filipijnen, Het dak stond bol en het zijschot was helemaal opengesprongen, je kon zo naar binnen kijken,

We gaan van het weekend weer oefenen en ik hoop dat het beter gaat als deze keer want ik heb snachts geen oog dichtgedaan!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:13

Ik zou hierzelf niet meer mee experimenteren.....ik zou haar wegbrengen naar iemand die hier zijn dagelijks werk van heeft om deze "gevallen" weer beter te maken.
Toevallig waren wij afgelopen zaterdag de hele dag op Nieuw Balingehof in Nieuw Balinge. 's Middags kwam er ook een trailer aan met een gesedeert paard (wat dus toevallig net uitgewerkt was).....tjonge tjonge tjonge wat ging die tekeer. Beest blijft daar nu een maand staan en ik zou haast mijn maandsalaris erom willen verwedden dat het met dit beest weer helemaal goed komt.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:14

Als de auto all risk is verzekert, dan is de trailer dat ook als die was aangekoppelt.
ik zou eerst nagaan waarom je paard opeens zo angstig is geworden op de trailer. Dit gebeurt niet zonder reden en uit zogenaamde dwarsigheid.
Zo wie zo zou ik na zo een ervaring niet te veel druk gaan gebruiken, probeer het met kleine stapjes.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:25

Belker schreef:
Als de auto all risk is verzekert, dan is de trailer dat ook als die was aangekoppelt.
ik zou eerst nagaan waarom je paard opeens zo angstig is geworden op de trailer. Dit gebeurt niet zonder reden en uit zogenaamde dwarsigheid.
Zo wie zo zou ik na zo een ervaring niet te veel druk gaan gebruiken, probeer het met kleine stapjes.


is dat echt waar van de trailer??
dat zou ik even aan me ouders doorgeven.
me paard doet zo angstig omdat ze niet meer wegwil van de plaats waar ze nu staat, haar kleine vriend staat ook de hele tijd te hinniken bij het hek en daar word ze behoorlijk nerveus van.
we hadden hem al in de stal gezet zodat ze rustiger werd maar zonder resultaat dus

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:27

djuno schreef:
Ik zou hierzelf niet meer mee experimenteren.....ik zou haar wegbrengen naar iemand die hier zijn dagelijks werk van heeft om deze "gevallen" weer beter te maken.
.


experimenteren? hoe bedoel je?
we proberen haar gwn in de trailer te krijgen met professionele mensen erbij. die komen van het weekend ook weer helpen.
de oude eigenaren hebben een eigen africhtingsstal dus die zullen heus wel weten hoe ze dit moeten aanpakken neem ik aan.
maar goed, bedankt voor je reactie

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:40

nou danique dat is niet niks meisje hopelijk gaat het van het weekend sneller

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:48

Wat een ramp lijkt me dat zeg..... Scheve mond
Denk je lekker op pad te kunnen met je nieuwe paard, gebeurt er ineens dit! Hoop voor je dat je paard na dit gebeuren ooit weer gewoon rustig de trailer op wilt lopen... succes

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:49

Pfff Danique wat lastig zeg! En kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken. Egt sneu dat je paard nu een tand kwijt is en echt zonde van je mooie trailer. Hopelijk kun je de schade van je trailer gewoon laten vergoeden!Ik vind het ook erg raar dat hij van superbraaf de trailer ingaan veranderd in een super-hyper beesie. Ik kan je niet echt advies geven. Maar veel oefenen, dus ook haar in de trailer zetten zonder dat je gaat rijden. En haar kleine vriend (ik neem aan: Niekkie) in de stal zetten.
Het is wle goed dat je hem in de trailer erbij zet, maar misschien krijg je hier later ook weer geprut mee. Want als je dan op de plaats van bestemming aankomt, wil ze misschien niet meer weg van de trailer.
En als je haar eerst in de trailer zet en dan Niekkie eruit haalt, breekt ze weer de boel af in de trailer. Veel succes ermee! Ik vind het erg vervelend voor je! Ach gut

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:51

TeamSpirit schreef:
experimenteren? hoe bedoel je?
we proberen haar gwn in de trailer te krijgen met professionele mensen erbij. die komen van het weekend ook weer helpen.
de oude eigenaren hebben een eigen africhtingsstal dus die zullen heus wel weten hoe ze dit moeten aanpakken neem ik aan.
maar goed, bedankt voor je reactie


Dat laatste had je er dus niet bijverteld in je eerste bericht. Je had het alleen over de "oude eigenaren" dus dat hadden netzo goed mensen kunnen zijn bij wie het paard nooit op de trailer hoefde en daarmee onervaren met dit soort problemen.
De mensen waar ik het over had werken bijna alleen maar met probleempaarden.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:52

ik vond dat van niekkie ook eerlijk gezegd niet zo'n lekker idee, maar ik zie wel hoe het afloopt.
de tand is eigenlijk niet zo erg want ze moest die nog wisselen maar hij is er wel een beetje te vroeg uitgegaan

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:17

succes zaterdag, ik hoop dat het beter gaat!!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:59

Jemig, wat vervelend. Mijn paard wilde er eerst uit koppigheid ook niet op. Toen is ie een keer goed op z'n platte plaat gegaan en sindsdien heeft ie geen praatjes meer Bloos

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:27

Dit heb ik dus ook een keer meegemaakt. Het is verschrikkelijk, en je paard is hier niet zomaar overheen. Ik kan mijn paard nu nog steeds niet fatsoenlijk laden, en ik kan er al helemaal niet mee rijden. Succes er mee!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:43

Belker schreef:
Als de auto all risk is verzekert, dan is de trailer dat ook als die was aangekoppelt.
ik zou eerst nagaan waarom je paard opeens zo angstig is geworden op de trailer. Dit gebeurt niet zonder reden en uit zogenaamde dwarsigheid.
Zo wie zo zou ik na zo een ervaring niet te veel druk gaan gebruiken, probeer het met kleine stapjes.

Trailer achter de auto is alleen wa volgens mij hoor. Ik heb de mijne apart verzekerd voor als ik iets kapot heb. Rij ik iemand anders plat met de trailer dan is het wel verzekerd. Ik zou dit dus nog maar ff goed navragen.