Wij hebben eindelijk een verzorgstertje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wij hebben eindelijk een verzorgstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 00:34

Al een tijdje eigenlijk, maar kwam er niet aan toe het neer te zetten.

Een poosje geleden belden 3 meisjes in paardrijkleding aan bij mijn vriendin, ze waren op zoek naar verzorgpony's.
Mijn vriendin vond het wat sneu ze meteen weg te sturen dus heeft ze eerst maar eens meegenomen naar de piddies.
Wat met elkaar gepraat en vriendin heeft wat dingen gevraagd ( ervaring, hoelang rijden etc )
Er waren er 2 van 11 jaar en eentje van 9 jaar.
Ze heeft ze gezegd het met haar ouders en de eigenaresse van Bas te overleggen ( ik dus Haha! ) en verzocht ze een week daarop maar weer terug te komen.

Ik vond het prima om een keer te kijken of het wat was en ook de ouders van mn vriendin vonden het goed, mits we er wel bij bleven en een aantal regeltjes opstelden.

Een week later kwamen de 3 meisjes in zomerkleertjes ( korte broekjes, sandaaltjes en slippertjes Bloos ) aanzetten.

Zo'n eerste indruk is toch altijd belangrijk en dat bleek ook nu weer.
Ik kwam de stal binnen en ze stonden al met mn vriendin bij Edwine te poetsen.
Komt er een uk op me af : "Ik weet lekker hoe jij heeeeeet" ( ohjee, lekkkerrr Knipoog )
Even later : "Ik weet lekker hoe oud jij beeeeenttt"

Goed, we hadden al gauw door wie wie was.

Het meidje van 9 had de grootste mond, een irritant grote mond.
Bas deed wat moeilijk tegen mij vanwege het scheer en luizengedoe de vorige dag, hij draaide z'n hoofd weg toen ik hem pakken wou.
2 seconden later heeft dat kleine kind hem bij het halster : "Kijk eens, ik heb hem, hij deed me niets ik mocht hem zo pakken, goed he" ( ik had meteen zoiets van: Dat lukt je nu, dat lukt je geen tweede keer)

Ik zou bas longeren en het kleine meidje vroeg of zij Bas naar de bak mocht brengen, dat mocht van mij, dus ze nam Bas voor me uit mee naar de bak.
Ik zag meteen al dat dat niet goed ging, ze liep half voor hem en had hem kort vast, die hoefjes van bas kwamen zo dicht bij di slippertjes dat ik banmg was dat er zo een schreeuw zou komen.
Ze dacht dat ze meteen al mocht longeren maar ik heb toch maar even laten zien dat dat niet geheel geschikt was ( Bas explodeerde lichtelijk Haha! )

Meidje 2 was 11 jaar maar ongelovelijk bang, sprong bij het bewegen van een paardenoor al opzij : "Ieehhh!"
Heel iel meisje, liet helemaal over zich heen lopen door het meisje met grote waffel.

Meisje 3 zagen we meteen: Die moeten we hebben, was een wat verlegen meisje, mooi stevig en groot. Was niet vervelend, zei niet veel , maar kon goed met de paarden overweg, je zag gewoon dat ze wat meer ervaring had ( reed langer op de manege dan de andere 2 )

Toen ik Bas na het longeren had afgespoten zei ik dat ze hem wel even mochten uistappen aan de hand om de bak.
Ik zei dat ze zelf maar moesten uitvechten wie wat deed, maar at het wel eerlijk verdeeld moest zijn.
Daa begon het gezeur al, het meidje met grotw waffel vroeg meteen weer of zij Bas mocht stappen, ik had hem al aan het bange meisje gegeven dus zei dat ze later wel even mocht.

Het bange meisje stapte nog geen 2 minuten of die kleine stond al weer bij haar : Ja en nou wil ik nog even stappen want we gaan zo naar huis en ik heb nog helemaal niet veel met hem gelopen... ( terwijl ze hem naar de bak mocht brengen maar oke )

Tegen mij begon ze ineens : Ja, hun moeten zo naar huis want ze hebben paardrijles, maar ik nog niet hoooor... ( kortom, ik blijf nog wel even Schijnheilig )

Ik heb het grote meisje Bas op stal laten zetten en daar was de kleine niet blij mee:"Maar ik heb nog helemaal niet veel gedaan, ik wou hem zo graag op stal zetten!! "

Mijn vriendin en ik hadden het al lang bekeken, we wilden ze niet alledrie elke week, die met die grote mond was erg vervelend en zorgde voor ruzie in de groep, die bange moet je nog heel veel tijd in steken wil je die een beetje zelfstandig haar gang kunnen laten gaan.
Die grote verlegene, wie wilden we wel hebben...

Maar ja hoe zeg je dat fatsoenlijk zonder dat ze ruzie krijgen of verdrietig worden..
Het meidje met grote waffel kwam op me af: "Zeg sanneke, wanneer ben jij hier, want dan kan ik zorgen dat ik er dan ook ben"

ik: "euh... nou dat verschilt per dag, dat kan ik zo niet zeggen"

We hebben ze aan het einde gevraagd hoe ze het vonden gaan.
"Heel goed" riepen ze alledrie in koor. Bloos
Toen kwamen wij: "Nou... eigenlijk vonden wij zelf dat het niet allemaal soepel verliep, we hebben het idee dat het met z'n drietjes niet gaat werken, er zijn 2 pony's en 3 meisjes, dan is er altijd eentje die erachteraan hobbelt'

Daarbij hebben we de 2 die we niet wilden vertelt dat ze eerst nog maar wat langer naar de manege moesten en goed moesten opletten daar, nog wat meer leren. Omdat onze pony's toch ook wel een gebruiksaanwijzing hebben, het zijn geen rasechte kinderknuffels. ( al leert bas snel Tong uitsteken )
We hebben het ene goede meisje gevraagd of die nog wel in haar eentje wilde komen en natuurlijk wou ze dat wel.
Tegen de andere meisjes ( die inmiddels rood en stil waren geworden Bloos! ) hebben we gezegd dat ze best eens mee mochten komen maar nog niet elke week. Dat vonden ze wel fijn.

Zo, lang verhaal, het leek haast wel een sollicitatie.
Maar ja we moesten toch wat, we hadden geen zin in elke week 3 meiden waar je steeds op letten moet, ze waren echt in staat aan die pony's te gaan lopen rukken en trekken : ik wil, nee ikke!

Het ene meisje is leuk, kent behalve rijden niet veel ( enkel 1 keer in de week lesje manege ) maar wil wel leren en is ook nog wat te vertellen zoals wij het graag willen.
Ze heeft al op Edwine gereden, aan de longe en los, zelfs in galop.Ze kon aardig goed rijden voor een meisdje met haar rijervaring( 2 jaar )had een nette en stevige zit.
Longeren had ze nog nooit gedaan maar nu inmiddels wel dus.

Haar vader is langs geweest om te kijken wie we waren en wie de pony's waren, hij wilde wel dat we er altijd bij waren als ze kwam en dat willen wij zelf ook.

Het lijkt ons tot nu toe een leuke meid.Van mij mag ze als ze durft, Bas inrijden( met mijn hulp natuurlijk ).
Ik heb geregeld dat de hoefsmid woensdagmiddag Bas komt bekappen als ze er is, dat heeft ze ook nog nooit gezien.

Dus we hebben nu een verzorgstertje, heel gek, we hebben jaren alles zelf gedaan,vroeger was ik degene met verzorgpony's en nu huppelt er zo'n meidje bij ons rond Haha!


Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 01:18

Wat fijn dat je eindelijk het juiste meisje hebt gevonde.
Die met die grote mond lijkt me echt vre-se-lijk irritant gewoon!
Die ander was zo te horen ook niets Tong uitsteken
Veel succes met je verzorgmeisje en hopelijk gaat t beleren met bas jullie lukken, maar dat zal zo te horen wel Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:07

Leuk dat je iemand heb gevonden! Lachen
En idd, die met die grote waffel lijkt me zeer irritant! Knipoog
Veel succes ermee!

    If you can dream it, you can do it ...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:28

Ik zou het echt niet netjes over kunnen brengen dat je alleen meisje 3 wou als verzorgster. maar toch netjes gedaan van jullie.
Ik zou zo een schreeuwerd ook niet graag willen...

Veel plezier Lachen Soms is een hulpje wel handig.

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:39

Gelukkig maar dat jullie een leuk verzorgstertje hebben gevonden! Ik had meisje 2 ook niet gewild hoor, maar ik denk dat ze er wel op had gerekend (ik ben de beste van de groep dus ik mag ze wel verzorgen en rijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:18

Ik heb echt gelachen om dit verhaaltje, zó leuk vond ik het. Haha! 'De bange, dat grote meisje, die met die grote mond'. *LOL* OK dan!

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt, leuk dat Bas nu een eigen verzorgstertje heeft. Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:41

wat een grappig verhaaltje. Die krijserd zou ik ook niet graag als verzorgster willen hebben haha. Maar je hebt vast wel een goede keus gemaakt! Haha! Haha! Haha!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:51

Haha ! Leuk verhaal ! Ik zie die kleine arrogante tante al zo voor me ! En als ze dan uiteindelijk toch wordt afgewezen dan zijn ze opeens akelig stil Knipoog

Veel succes met de kleine verzorgster ! Haha!

    S p o t.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:29

Poeh... Knap dat je zo rustig kon blijven tegenover dat meisje met die grote waffel Zoveel geduld zou ik niet gehad hebben.

Maar fijn dat je nu toch het juiste verzorgstertje hebt gevonden. heb je goed opgelost!
Zo aan je verhaal te horen heb je absoluut de juiste keuze gemaakt! Hou je ons op de hoogte van de vorderingen met het meisje en de pony's?

.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 16:27

Jep, ik laat jullie zo nu en dan weten hoe het gaat, en als het meidje op Bas gaat rijden komen daar natuurlijk foto's van Knipoog

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:29

leuk joh,dat kindje lkijkt me vreselijk ik wil nee IK pff vreselijk
er zijn ook andere Tong uitsteken
meisje 3 lijkt mij ook het beste Lachen

Icelandics
They grow when you get on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:51

Wat een lief/leuk verhaal om te lezen Lachen Vooral dat laatste zinnetje is erg leuk *LOL* Dan weet je dat je oud wordt Tong uitsteken Wel een echt sollicitatie enzo Haha! Alleen, bij het derde meisje zeg je nog eens dit bij de beschrijving: "mooi stevig en groot" alsof ze op een veekeuring staat, in dr gebit gekeken wordt, en naar haar spieren Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 21:05

Hahah Maya, zo was de bedoeling niet, maar daarmee bedoelde ik eigenlijk in vergelijking met het andere meisje van 11, die was zo iel en dun, waait zo weg bij een briesje.
Die grote had een normaal postuur hoor, maar leek gewoon mooi stevig bij die iele, op een ofa ndere manier trekt me dat meer. Niet dat het echt iets met ervaring te maken heeft maar zo'n duntje wordt zo omgeduwd door Edwine bv.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:13

Fijn dat jullie een passende verzorgster hebben gevonden. Heel veel plezier samen Haha!

Let love shine so bright

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:49

Haha echt lachen gewoon vooral dat brutale meisje, echt een pennygeval Tong uitsteken
Wel leuk dat je iemand hebt gevonden.... Was het ook de bedoeling een verzorgstertje te vinden of was het gewoon toeval?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 21:53

Nou ja, ik vond hetaltijd wel leuk om een meisje voor Bas te hebben, maar de ouders van mn vriendin waren er altijd een beetje huiverig voor, de verantwoording etc.

Deze meisjes belden aan en van het een kwam het ander.
We hebben gewoon afgesproken met haar ouders en de de ouders van het verzorgmeisje dat er altijd 1 van ons in de buurt is als ze komt, ze mag wel zelf dingen doen natuurlijk, maar we willen niet dat ze helemaal alleen op de boerderij is met de paarden

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:59

Nou heel erg fijn dat het "fijn" is verlopen.. leuk voor die meisje dat ze de paardjes mag verzorgen.. ze is vast heel blij een verzorgpaardje

*leuke verhaal ook nog Haha!*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Kmbrly, Tara_13 en 167 bezoekers