Hoe ziet jou boekenkast eruit??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:38

mijn boekenkast ziet er zo uit; paar boeken op de eerste 2 planken, op de 3e plank helemaal vol met penny's en de overige 3 planken alleen maar rotzooi!! haha

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:18

Mijn boekenkast heeft m'n zusje toevallig gister opgeruimt (is zo'n opruimmuts Knipoog)
Een hoop Pennys Tong uitsteken Bitten en veel paardenboeken....O,ja en de reeks Ramona en Ragebol nog...

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:01

Drie planken vol, en een aantal kisten volgepropt. Kan niet wachten tot ik een huis heb waar ik zo'n echt bibliotheekkast met een trapje kan neer zetten. Het zijn niet allemaal paardenboeken, ik heb namelijk de gewoonte om gemiddeld eens per maand een boek te kopen. Maar in een van de kisten zitten de reeksen van Romana en Ragebol en Ponyclub de Bokkesprong en natuurlijk de boeken met de avonturen van Bianca en haar pony. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:23

Mijn boeken zitten op dit moment in dozen. Al een paar jaar hoor, ben nogal aan het verhuizen en verbouwen geweest en ik kom er maar niet toe ze uit te pakken. Ik heb nog wel een collectie op de schouw staan van aangeschafte boeken. Ik heb heel veel Dick Francis, die verzamel ik. Verder natuurlijk wat paardeninfoboeken en overige leesboeken.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:09

Ik werk lekker in "mijn" boekenkast. Ik ben nl. bibliothecaris en doe de aanschaf van o.a. romans en informatieve boeken en andere media.
We hebben volgens mijn baas de meest uitgebreide collectie paardenboeken van de hele provincie Utrecht....goh.......

Bloos

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:13

WELKE boekenkast?? Verward

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:02

Ik spaar bijna boeken!
Boeken geven status aan (sinds kort voel ik me volwassen Scheve mond )

Mij bureau ligt dus helemaal vol.
Daarbij een grote boekenkast die uitpuilt!
De boekenkast van mijn zusje ook maar ingepikt...
En dan heb ik het nog niet over de boeken die door het huis liggen te verdwalen......

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:50

Mijn boekenkast is ten eerste een grote zooi, ik heb te veel boeken(of een te kleine boekenkast). Ik heb heel weinig paardenboeken, volgens mij maar een stuk of 3, ik vindt ze altijd zo duur.

Op de bovenste plank staan alle Harry Potter boeken(engelse en nederlandse), daaronder mijn thrillerplank, daaronder mijn literatuurplank, veel Ronald Giphart, het boek van Nicci Gerard(helft van Nicci French), heb ik laatst nog gekocht.
Daaronder staat mijn romansplank en daaronder staat mijn Nicci French plank en daar staat ook nog Lord of the rings tussen. Ik heb een overschot aan thrillers dus zitten die ook nog overal tussengepropt.

Ik ben al 3 jaar lid van ECI dus koop ieder kwartaal een boek(maar meestal kom ik met 2 of 3 thuis, ze hebben altijd van die extra aankoop korting).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:02

esther82 schreef:
Drie planken vol, en een aantal kisten volgepropt. Kan niet wachten tot ik een huis heb waar ik zo'n echt bibliotheekkast met een trapje kan neer zetten. Het zijn niet allemaal paardenboeken, ik heb namelijk de gewoonte om gemiddeld eens per maand een boek te kopen. Maar in een van de kisten zitten de reeksen van Romana en Ragebol en Ponyclub de Bokkesprong en natuurlijk de boeken met de avonturen van Bianca en haar pony. Haha!

Heb ik ook allemaal gehad Verdrietig Ik heb een piepkleine kamer en weing ruimte voor tijdschriften en boeken dus eenmaal gelezen gingen ze al gauw naar mijn kleine nichtjes. Had alle bitten, heleboel jaargangen penny's etc etc zijn zelfs jaargangen van in de container geeindigd. Nu heb ik maar een paar boeken over paarden, konijnen en hamsters.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:01

Mijn boeken liggen ook nog op zolder na de verhuizing, heb geen ruimte meer op mijn kamer. Heb veel paardenboeken en koop er regelmatig wat bij. Ook heb ik een stel hele oude boeken, die ik gekregen heb van mijn vaders oude baas. Die moet ik nog steeds eens gaan lezen voor zover ik ze interessant vind. Anders kan ik er misschien anderen blij mee maken.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 07:33

Ik merk wel weer, dat ik vrij weinig paardenboeken heb......

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:59

Aaah mijn boekenkast... eigenlijk een drama(tje). Ik heb teveel boeken, waardoor ze niet allemaal in de boekenkast passen. Ben momenteel dan ook bezig met op te ruimen en heb gisteren nog een deel boeken weggegeven aan de buurvrouw (een paar jeugdboeken voor haar kinderen, ik lees die toch niet meer dus moet ik er maar afscheid van nemen... en een boekje over mythen enzo omdat ik weet dat ze daar gek van is... is heb het nooit gelezen, weet zelfs niet meer hoe het in mijn boekenkast beland is, dus kon ik er evengoed iemand blij mee maken).

Paardenboeken heb ik zo snel geteld 25, maar zal wel enkele vergeten zijn. Maar ik wil er altijd wel meer... lees ze eigenlijk ook vaak terug, of gewoon stukjes eruit. Het grootste deel van de boeken zijn op mijn boekenkast geraakt sinds ik niet meer rij.

Verder een hoop tijdschriften (vooral BIT), romans, de literatuurboeken die ik tijdens middelbaar heb moeten lezen... Als de opruimactie voorbij is en de beoken staan allemaal terug in de kast (hoop ik) zal ik foto maken + plaatsen.

Bijna alle boeken die erin staan zijn minstens 1x gelezen.

Ander vraagje die hier wel mee te maken heeft, welk boek vinden jullie persoonlijk, mag niet ontbreken in de boekenkast?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:35

Vergeten te vermelden wát voor boeken erin staan Bloos

Boekenkast 1: vooral technische en wetenschappelijke boeken, varieerend van het ontstaan van de mens tot hoe bouw ik een boot Haha!
In deze kast staan ook de paarden en dierenboeken, encyclopedieen etcetera.

Boekenkast 2: dit zijn vooral de 'lees'boeken. Varieerend van thrillers tot plattelandsromans Haha! Ook literatuurboeken staan er in. Onder andere ook mijn grote trots, de verzamelbox van Tolkien, LOTR-trilogie mét De Hobbit in luxe gebonden editie Kwijl Verder mijn andere LOTR-boeken, zoals filmboeken, achtergrondboeken etc.

Boekenkast 3: De kunst boeken.. Dat zijn er zeer veel. Varieerend van het kleinste boekje over hoe teken ik dieren tot een heuse kunstencyclopedie..

En we hebben nog niet genoeg boekenkasten.. Er kunnen sowieso nog wel 2 bij... Haha!