jonge vogel gevonden, welk soort?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:43

nou!! Idd!
Maar ik kan me voorstellen dat je aan hem gehecht was, hoe lang heb je hem gehad?

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:10

Hoi
Ik ben bezig een jonge ekster op te voeden, zoek anders even op mijn naam dat vind je de topic wel denk ik
Het gaat heel goed met Joep maar hij ziet er anders uit dan de jouwe hoor hihihi

Afbeelding

Ik voer Joep van alles, hij eet het nu zelf maar o.a kattenvoer, RAUW eitje, slakken, wormen, vliegen, meelwormen (te koop in dierenwinkel), fruit enz.
Joep heeft een slecht veren kleed, lag in de sloot dat ik hem vond, ik heb hem nu vier dagen en het is intensief werk, ze moet zeker om de twee uur vers eten aangeboden krijgen en als ze niet willen dan met een pincet achter op de tong in zijn snavel en bek dicht houden tot hij slikt

Ik heb veel hulp gehad van horse pleasure hier op bokt, die heeft ook een jonge ekster, het zijn rovers dus veel voedsel zoals vlees, ei enz aanbieden

succes

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:25

Dat is ook wat een vogel opvoeden. Haha!
Bij ons gaat dat niet lukken want er lopen negen katten rond waarvan één een keer een grote muis heeft gevangen. Scheve mond

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:42

Dit is inderdaad een vlaamse gaai. Als er nog geen volledige veren zijn krijg je hem wel tam anders is het een verloren zaak. Bij de dierenwinkel kun je universeel (voer) krijgen daar zit alles in en dan is het ook niet meteen een kannibaal!! Knipoog

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:47

Ik gok op een adelaar

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:35

een adelaar?
whhahahah
ik denk een dino

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:43

Mijn 1e reactie was ook; vlaamse gaai

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:49

Trouwens; ik moet zelf ook wel eens jonge vogels bijvoeden als mijn ouders er niet zijn en de Princess of Wales parkieten weer eens hun jongen verstoten hebben..
Wij voeren pap (bij de dierenwinkel; poeder en aanmaken met warm water) via een telepeltje waarvan de zijkanten gebogen zijn naar boven. Daar kunnen ze heel gemakkelijk uit eten

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:01

het gaat nu wel goed met hem hij krijgt nu eigeel, brood gedoopt in water of melk, fruit en wormen. hij gaat sowieso nog naar een vogelopvang, jammer, want het is een super gaaf beestje. maar wij zitten met geen tijd en een rover(kat). nu gaat de tijd wel, maar mn beide ouders werken en ik ga naar school... dus van de week gaat mn vader hem naar middelburg brengen.. (tenzij hij over een paar dagen al zelfstandig kan eten/vliegen, dan brengen we hem naar de domeinen = heel groot bos)

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:28

m'n sprutter is zo'n beetje 5 maanden oud geworden,en ik miste 'm zo erg ,en op den duur wou ik wel 'n vogel gaan kopen,dus hebben we 'n valkparkiet in huis genomen,maar dat beest werd lang niet zo mak als m'n sprutter tweetie,en maakt ook veeeel meer lawaai dan tweetie Gaaaap

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:58

Jonge vogels moet je rond deze tijd gewoon laten zitten.
Ze leren nu namelijk om te vliegen en zitten daardoor vaak op de grond, de ouders voeren en beschermen ze gewoon op de grond.
Ik zou gewoon even de dierenambulance bellen. Die komen ze ophalen en brengen hem naar een vogelopvang.

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 16:52

jeetje, wat groeit zo'n jong dier snel zeg! vandaag heeft ie het uitgevonden, hij kan nu eten uit een bakje! ook als je hem nou op je hand zet spring hij er klapperend met zn vleugels vanaf, dus hij doet al pogingen tot vliegen. ik zag net op de tafel het nummer van de vogelopvang liggen, weet niet of mn moeder vanochtend al heeft gebeld ofzo...

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:02

boeflover schreef:
dus van de week gaat mn vader hem naar middelburg brengen.. (


Bij De Mikke kunnen ze er idd ook goed voor zorgen. Een vriendin van me (studeert diergeneeskunde in Gent) werkt daar in de vakantie. Ik heb er ook al aardig wat jong grut heengebracht de laatste jaren.

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:24

net gehoord dat mn vader hem morgen meeneemt en afzet bij de mikke in middelburg. jammer, maar wel beter voor het beestje. ik neem aan dat ze hem dan als hij groot genoeg is vrijlaten?

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:32

Als de dieren groot genoeg zijn of zijn genezen laten ze ze idd weer vrij. Het is geen dierentuin waar de dieren voor de rest van hun leven zitten. Ze hebben daar ook echt van alles. Voornamelijk vogels (van mus tot zwaan en soms zelfs uilen en andere roofvogels), maar ook egels en soms ook andere knaagdieren zoals konijnen.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:33

Gaamse Vlaai Haha!