De wandeling :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

De wandeling :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:32

[HAW] Wat vinden jullie van dit paard?

Zoals sommigen hebben gelezen ging ik vandaag met het paard wandelen. Ik was toch best nerveus omdat het al lang geleden was dat ik echt gaan wandelen was. Met Camble kon ik niet op straat komen, veelste gevaarlijk..

Maar goed..
Paardje lekker gepoetsd en opgezadeld.
Dan eerst nog even in de binnenbak wat gereden voor een tiental minuten. Ik ging samen met een oude stalgenoot en de eigenaar zelf.
Eerste obstakels waren al op het erf: witte containers, beetje knorren maar ze liep moedig door. Op straat zelf was ze heel braaf, auto's vond ze helemaal niet eng.
"Jentl, houd ze goed vast want daaronder springen soms schapen weg."
En ja hoor, er sprongen schapen weg maar is dat nu voor bang van te zijn leek ze wel te denken Clown

"Een drafje goed?"
Ja hoor Pling
Dan na een tijdje weer op straat om dan een weg in te slaan voor eens goed vooruit te galoperen..
Ik ging in het midden. Ze liep heel braaf maar was wel geirriteerd door het paard achter me. Ok het paard liep wel heel dicht bij ons, maar ach dat mocht de pret niet verstoren. De keer erna heb ik als laatste gegalopeerd. Dat ging meteen veel beter nu er niets achter haar was.

"Jentl? ga jij eens op kop galoperen straks? dan weet je hoe ze is"
Uhm Ok, maar als het niet gaat, ga ik naar draf Tong uitsteken
Ze was opeens veel rustiger, maar er waren veel van die lange putten in het pad. Daar heeft ze opeens toch een sprong over genomen Haha!

Dan na een tijdje zag ik mijn instructrice in een bak, dichtbij de stal.
Laten we even hallo gaan zeggen Haha!
Het voelde echt alsof ze elke dag buiten gaat, zo braaf
Het leukste vond ik dat we een wedstrijd gingen houden in draf
Paard van de staleigenaar zat rap in galop. Het ging tussen mijn vriend en ik ~~}> Hij moest op een gegeven moment toch opgeven Haha!
Kortom, heel braaf paard.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:13

Verplaatst naar VvdD.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:20

dus, zo te lezen heb je je keuze ongeveer al gemaakt? Haha!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:25

Ik twijfel nog steeds hoor
Vandaag met mijn instructeur zal het allemaal duidelijk worden

liousca
Berichten: 935
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:22

Als je twijfelt is het misschien toch niet t goede paard voor je. Toen ik de mijne aanschafte zag ik haar en was ik opslag verliefd. Het klikte gewoon super, had het gevoel alsof ik dr al jaren kende. Zoiets moet je eigenlijk altijd wel hebben. Als je twijfelt wil dat zeggen dat ze toch niet 100% naar je zin is en dat moet eigenlijk wel...
En je instructeur kan het nog zo'n geweldig paard vinden (of misschien juist niet) maar , JIJ bent degene die ermee moet rijden en knuffelen.
Mijn ouders zeiden tegen de verkopers van mijn paard die toen aan mijn ouders vroegen of ze de merrie wat vonden het volgende: Als neemt ze een ezel, het maakt ons niet uit, als zij er maar blij mee is, zij moet er tenslotte alles mee doen.
Dat zijn nogeens wijze woorden he? Knipoog

Suc6 met je beslissing!! Ik hoop dat het de goede wordt Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:23

liousca schreef:
Als je twijfelt is het misschien toch niet t goede paard voor je.

Dacht ik ook meteen aan.
Als je bij de eerste glimp al meteen liefde op eerste gezicht hebt, dan is het je paard Haha!
als je blijft twijfelen, dna kan je hhet beter doen, en emt de gedachte;
'het komt nog wel' kan je hem ook laten staan, als het niet liefde op eerste gezicht is, wordt dat het denk ik nooit
als je de 2de keer terug komt, en je hebt wel dat liefde op tweede*:P* gezicht dan kan je het alsnog proberen Lachen

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 18:33

Ik twijfelde i.v.m. het springen
Woensdag had ik een klein hindernisje gesprongen en ze had 2 keer geweigerd. Ik dacht daarom ja moet ik daar een parcour mee springen, ze weigert op een sprong van 30 cm

Maar vandaag heb ik een mini parcour gesprongen en het ging heel goed.
Geen keertje geweigerd, soms wel getwijfeld maar dat komt door mij hoor Bloos De laatste hindernis was ze woensdag heel erg van onder de indruk en liep ze er altijd mooi uit de beurt van die hindernis en dan vandaag springt ze die hindernis alsof ze het elke dag doet.
Toppaard OK dan!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:47

Dookie schreef:
Ik twijfelde i.v.m. het springen
Woensdag had ik een klein hindernisje gesprongen en ze had 2 keer geweigerd. Ik dacht daarom ja moet ik daar een parcour mee springen, ze weigert op een sprong van 30 cm

Maar vandaag heb ik een mini parcour gesprongen en het ging heel goed.
Geen keertje geweigerd, soms wel getwijfeld maar dat komt door mij hoor Bloos De laatste hindernis was ze woensdag heel erg van onder de indruk en liep ze er altijd mooi uit de beurt van die hindernis en dan vandaag springt ze die hindernis alsof ze het elke dag doet.
Toppaard OK dan!


ja, maar je zegde toen ook dat het zadel je voor geen meter paste (en dat was je ook aan te zien Haha! ), dat komt óók door bij een paard natuurlijk. als jij niet zeker zit vóór een sprong, dan zij ook niet natuurlijk Knipoog !

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 18:58

gisteren en vandaag lag mijn eigen zadel erop
Reed een stuk lekkerder..
Vandaag had ik nog met een ander paard gesprongen, maar ook altijd niet goed mee in de beweging maar de beugels konden niet korter.
En met het paard dan was ik wel elke keer mee in de beweging.
Moet ze alleen nog meer durven loslaten, nog een kwaaltje van Camble.
Camble moest ik altijd maar inhouden en bij deze mag ik lekker de snelheid bepalen.