ik kan mijn verzorgpaard gratis krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:11

Doen! Ik denk dat je wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebt

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:14

marlon7 schreef:
Doen! Ik denk dat je wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebt


dat denk ik ook. Zo aan je berichten te lezen ben je niet zo'n persoon die in 7 sloten tegelijk loopt en wel 10 keer nadenkt voordat ze een stap neemt. dat vind ik wel heel goed van je. Ik denk dat je het heel goed aankan

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:14

nou er is in de tussentijd niet veel veranderd....

ik heb heel erg veel nagedacht, en denk uiteindelijk toch dat ik het niet ga doen. Joyce ( baasje) probeert haar man over te halen dat ze pirit mag houden. Ze gaan namelijk verhuizen naar een huis met land en stallen, dat hij dan gewoon daar mag blijven staan, en dat ik hem 1x in de week kom rijden, net oals het nu gaat eigenlijk!

Ondertussen staat hij nog wel gewoon te koop, dus als de juiste persoon komt ben ik hem wel kwijt, wel heel jammer, zou er ook heel veel verdriet van hebben maarja

ik heb op de manege ook gesproken met een vrouw die haar paard op dezelfde manege heeft staan als pirit (Colga hier op bokt). Dat was wel een interresant gesprek want ze zei ook dat het altijd wel een grote verantwoordelijkheid is. En als ik later een iegen paard zou willen zou ik die altijd nog wel kunnen kopen . En dat is ook wel zo. Ik kom vast dan nog wel een paardje tegen waarmee het ook zo goed klikt.

Maar de andere kant, ik was zondag bij hem en toen liet ik hem los lopen in een klein bakje,eerst ging hij het onderzoeken, maar toen zag hij mij staan en kwam naar me toe om te kroelen. Dat zijn echt van die momenten dat je hem meteen mee naar huis wil en nemen en in je achtertuin te zetten..

Ik wacht af wat joyce doet, hoop dat hij bij hun mag blijven. Heb daar alleen weinig hoop op.... Scheve mond

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:02

Ik weet nog toen ik mijn paard net had,toen woonde ik nog samen.
Mijn vriend vond het helemaal niks.
Hij was zelfs jaloers haha.
Maar mijn paard ging toch voor,en hij heeft zich er bij neergelegd.
Overigens bestaat onze relatie nog wel,ondanks dat we niet meer samenwonen.
Het gaat voorkomen dat je keuzes moet maken.
Ik heb het meegemaakt dat mijn paard kreupel was..
Dan wilde ik echt naar hem toe om de beentjes te spuiten en een stukje lopen,voor de beweging.
Dan moet je wel eens dingen aan de kant zetten.
Ik heb het er graag voor over!
Cerders,als je dit kunt,moet je het gewoon doen!
Zorg wel dat je een verzorgster of bijdster hebt waar ja van op aan kunt.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:03

oliebol!ik had je laatste berichtje nog niet gelezen Bloos!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:01

meid ik zou het gewoon doen!!!! zoals al eerder gezegd weet je nu al een beetje wat er bij komt kiken omdat je er nu al veel mee doet! en je moet gewoon even alles op een rijtje gaan zetten vor jezelf, en het eens bekijken. Het is b.t.w een erg mooi paardje en als je hem echt kan geven wat hij nodig heb doe het, en vraag je ouders of hoe zij er over denken, en praat er ff over. Heel veel succes en laat je onsweten wat je hebt gedaan??? groetjes

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:33

Snap je niet helemaal !!
Waar twijfel je nog aan..?

IK zou het echt gedaan hebben !! *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:44

Ik begrijp je twijfel wel. Je staat best op een moeilijk punt in je leven, niet is zeker. Waarschijnlijk ga je volgend jaar studeren, misschien moet je stage gaan lopen, op kamers, enz.

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:05

Tessebes schreef:
Ik begrijp je twijfel wel. Je staat best op een moeilijk punt in je leven, niet is zeker. Waarschijnlijk ga je volgend jaar studeren, misschien moet je stage gaan lopen, op kamers, enz.


daarom!
zolang ik niet zeker ben van later, kan ik pirit ook niet garanderen dat hij gelukkig blijft! en dat is denk ik wel het belangrijkste!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:22

toch jammer, het was een hele mooie kans.
vooral als je ouders je financieel steunen en je zus kan helpen.

ik hoop voor je dat ze hem houden en dat je hem kunt blijven rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:02

hee, ik begrijp je twijfel ook, toch zou ik het denk ik gedaan hebben, je zus wil je helpen, je ouders steunen je finacieel, en je kan toch een verzorger/ster zoeken eventueel? dan doen jullie hem met zn 3e! moet kunne toch? er zijn zat mensen die graag een verzorgpaard willen! en als het echt niet lukt, wil die joyce haar misschien wil terug nemen, of verkopen is ook een optie.......wel laten weten als je van gedachten veranderd he?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:42

Loeser, verander je onderschrift even..........

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:51

Jammer dat het niet doorgaat, even dacht ik dat je de sprong toch zou wagen. Maar ik vind je toch ook wel weer verstandig dat je er goed over nadenkt. Weetje, als het voorbestemd is dat jij je eigen paard zult hebben, weet ik zeker dat je droom ooit uit zal komen.
Op een moment dat jij er klaar voor bent.
Succes OK dan!

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:39

je had t erover met tijd voor t paardje..maar ik ga ook graag uit..en k werk van 9 tot 6 en spreek ook graag af met vrienden..maar wat k dan doe is 1st naar me paard gaan..en dan naar vrienden..of een dagje niet naar me vrienden hangt er helemaal van af wat k ga doen met me paardje..je kan ook een verzorg(st)er nemen Knipoog maar leuk dat je een paardje kan krijgen ziet er leuk uit jullie samen op de foto

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:50

Als ik jou was zou ik kijken of je voorlopig een stalling kan regelen, en dan zou ik gewoon eens kijken of je hem niet een maandje of zo op proef kan nemen. Een maand is lang genoeg denk ik om te kijken van jah dit gaat werken dit is het helemaal. Of nee, dit is niets, een te grote verantwoordelijkheid.

Kijk als iemand een paard wilt kopen voor de proef die hij nog helemaal niet kent, dan zou ik dat raar vinden, ik bedoel, je koopt niet een paard om je er 2 maanden later weer van te ontdoen, maar dit paard kent jou al, het enige verschil is dat hij verhuisd naar een andere stal. Sja, dat kan gebeuren dat hij dan later wel weer moet verhuizen. Maar jou kent hij al dus is de verandering niet super groot.

Maar goed, komt er opneer dat ik het gewoon een maandje zou proberen.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:06

En..?
Heb je het nou gedaan of toch maar niet..?
Ben namelijk wel benieuwd! Lachen

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:14

Il0na"]
En..?
Heb je het nou gedaan of toch maar niet..?
Ben namelijk wel benieuwd! Lachen
[/quote]

[quote="Loeser schreef:
ik heb heel erg veel nagedacht, en denk uiteindelijk toch dat ik het niet ga doen.


Iets verder lezen dan je neus lang is Knipoog

Begrijp je keuze op zich wel, het is een zware verantwoordelijkheid die je ineens op je neemt en het is nogal een verschil, 1 dag per week of 7 dagen per week voor een paard zorgen... En als je al niet weet of je er voor de volle 100% voor wilt gaan, nix in je leven op dit moment zeker is denk ik dat je op zich een goeie keus hebt gemaakt.

Maar toch, man, wat een kans! Toch zou ik het geprobeerd hebben, met al die mensen die achter je staan, je willen helpen, willen steunen en dan ook nog eens de mogelijkheid krijgen om je lieveling gratis over te nemen, niet te geloven, echt een Pennyverhaal! Als ik zon kans had gekregen zou ik echt alles op alles gezet hebben om te zorgen dat t zou gaan lukken, dan maar een keertje minder uit of naar vrienden, en een keertje vaker naar het paard. Als je hem op een stal zet waar alles verzorgd wordt (voer, uitmesten, binnen- en buitenzetten) hoef je in principe alleen nog maar te poetsen en te rijden, dus heel veel tijd hoeft dat niet te kosten als je alles handig plant... Maargoed, blijft jouw keuze!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:52

Er stond.. ik DENK..
Dus dacht miss is het nog wel veranderd!

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:37

Hoi loeser,
Ik heb een tijd geleden voor dezelfde keus gestaan.
Ik had een lieve pony geleasd, een vosje.
Ze was een grote D dus ik zou zeker op haar kunnen blijven rijden.
Tijdens mijn lease periode kreeg ik een hechte band met haar.
Samen reden we uren door het veld en we voelden elkaar perfect aan.
Na de 1ste lease periode, kwam er nog een 2e en werden we nog hechter.
Ong. 1 maand daarna belde de eigenaresse: de pony werd verkocht.
Mijn ouders waren na lang discussieren accoord gegaan.
Maar toen kwam bij mij de twijfel. Wat als het winter werd? dan zou ze daar op het land staan als ik geen zin had, wat als ik geen zin had, dan MOEST ik! Ik besloot om haar een beter leven te gunnen, bij iemand die wist dat hij tijd voor haar had. Natuurlijk kwam daarna een zware periode voor mij Huilen ik heb tranen met tuiten gehuild totdat ik niet meer kon.
Nu achteraf bleek het de juiste beslissing geweest te zijn. De pony heeft een mooi plaatsje gekregen, ik heb mij verder ontwikkeld in dressuur en springen en ben andere paarden en pony's van mensen gaan berijden. De situatie is misschien anders, jij hebt een paard, een stalling bij andere mensen en je kunt je eventueel verder ontwikkelen. Ik weet dat dit heel moeilijk klinkt voor andere mensen. Die hebben vaak zoiets van ''waarom gebeurt mij dit niet?'' maar geloof me, als je voor de keuze staat... Verward Misschien kan je je verzorgpaard leasen, jij neemt de kosten op je, van hoefsmid en stalling, dat zou prima zijn. Ik weet in elk geval hoe moeilijk het is en ik wens je heel veel succes met het nemen van de juiste beslissing. Volg je hart, dat heb ik ook gedaan en met mij is het goed gekomen. Ach gut

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 18:19

@ noukske: jah dat is wel een beetje dezelfde situatie, en ik hoop ook echt dat het hetzelfde eindigt. dank je wel voor je berichtje, dat geeft voor mijzelf het gevoel dat ik toch wel de goede keuze heb gemaakt!

Op moment rijd ik pirit elke dag, we krijgen echt weer een hele goede band. Hij loopt voor zijn doen de sterren van de hemel, zijn spieren groeien en hij glimt als een spiegel. Ik ga wel steeds meer van hem houden, nog meer dan wat ik al deed.

Joyce stuurde me van de week nog een smsje: of ik mijn keuze al definitief gemaakt had. Ik stuurde teru: jah ik ga hem gewoon jammergenoeg niet halen! Toen kreeg ik terurg: jammer. ik weet zeker dat hij het bij jowu heel goed gehad zou hebben.

nu wachten wel eigenlijk tot er iemand komt waarmee het direct klikt tussen pirit en die persoon. En aangezien pirit echt geen paard is waar iedereen op stapt en mee wegrijd kan dat nog wel even duren. Een handelaar wou pirit van de week graag kopen, maar dat wou joyce gelukkig echt niet!

Achja, zolang ik hem nu nog elke dag kan rijden doen ik dat zeker. Ik geniet elke dag van pirit, laten we hopen dat ik daar nog een tijd van kan genieten!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:49

ik zou het doen als ik jou was. iedereen helpt je mee.
en je ouders zorgen voor de kosten,mooier kan je het toch niet hebben.
en wie weet waar hij of zij anders terecht komt?
en er zijn er zat die nu in jouw schoenen zouden willen staan hoor.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:54

Ik zou het wel doen. Je zus en je vriendin kunnen je altijd helpen . Tenminste, ik neem aan dat ze je wel willen helpen met de verzorging als ze Pirit ook willen rijden Knipoog .

indymop
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:56

doen!! zo'n kans krijg je nooit meer en misschien is het juist wel goed om wat afleiding en ontspanning te hebben in je examen jaar, er is altijd wel iemand die je kan helpen en kan gaan als jij niet kan en ik heb ook examen gedaan maar had tijd zat om te rijden dus dat komt echt wel goed! *LOL* groetjes jessie