wat een spin al niet kan aanrichten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:08

Ik ben vorig jaar naar indonesie geweest, nou insecten en spinnenhatertjes van mij, jullie kunnen je hart daar ophalen! spinnen zo groot als je hand met van die rare felle kleuren (inclusief poten) gewoon naast je. Kakkerlakken qua lengte nog groter dan je middelvingel (ik ben op 1tje gaan staan, hij zei heeel hard krak en HIJ BEWOOG NOG!! aaah!!) griezel de griezel. En ALLE insecten waren daar gewoon 3X zo groot als in Nderland, en we zaten dus veel in de jungle=VEEEEl vieze spinnen, insecten en rare wezens met pootjes en stekels op de raarste plekken!!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:10

waarom moet het altijd dood, wat doet zon lief spinnetje je?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:16

Lindsjah schreef:
Ik ben echt als de dood voor spinnen!!! Bloos!
Maakt niet uit hoe klein ze zijn, ze zijn allemaal eng!
Pas geleden zat ik in bad toen er ineens een spin door een rooster kwam.. Ik kon niks doen, ja gillen, maar er was toch niemand thuis. Van paniek (jaaaa zo erg is het zelfs! Tong uitsteken), heb ik de deo gepakt en die zo'n beetje op die spin leeggespoten... Bloos
Half vergast is die spin weer terug het rooster ingegaan. Ach gut
(Hij leefde dus nog wel *LOL*


Ik leef met je mee, maar toen ik dit las dacht ik toch: Nagelbijten / Gniffelen
(dan had ie maar niet in dat rooster moeten gaan zitten)

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:53

hahaha vind ik ook! Tong uitsteken

ben ook als de dood voor spinnen!!!! ieuww vieze beesten met die lange boten brrrr !!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:12

ik ben ook als de dood voor spinnen, vorge keer sliep ik bij me vriend, en die was ff beneje, hing dr een supergrote spin bove me hoofd, zo'n dikke zwarte, waar de altijd 2 van zijn, dus ik gillend naar beneje rennen, in een topje en een string Bloos en toen heeft vriendlief m ff gevangen en naar buiten gedaan, en een paar seconden later zag ik nummertje 2 ergens hangen, maar die zat "braaf" in de hoek, dus hebbe we late zitte!

indiaan
Berichten: 90
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:33

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* HaHAHAHAHAHA wat een mooi verhaal ga zo door IK geniet er van.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:45

Ik ben ontzettend blij met de spinnen in m'n kamer Lachen

Kunnen ze tenminste de muggen eten, daar heb ik pas echt last van.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:58

Lindsjah schreef:
Ik ben echt als de dood voor spinnen!!! Bloos!
Maakt niet uit hoe klein ze zijn, ze zijn allemaal eng!
Pas geleden zat ik in bad toen er ineens een spin door een rooster kwam.. Ik kon niks doen, ja gillen, maar er was toch niemand thuis. Van paniek (jaaaa zo erg is het zelfs! Tong uitsteken), heb ik de deo gepakt en die zo'n beetje op die spin leeggespoten... Bloos
Half vergast is die spin weer terug het rooster ingegaan. Ach gut
(Hij leefde dus nog wel *LOL*


Haha ik lag echt helemaal dubbel!! Vooral dat ene zinnetje: Half vergast is die spin weer terug het rooster ingegaan.

Echt ik heb tranen in mijn ogen... Tong uitsteken Verward

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:01

Hmm ik zal het nooit vergeten dat m'n hond een keer de woonkamer binnen kwam zetten met zo'n grote,dikke,zwarte huisspin.Alle acht de pootjes staken er nog uit maar het lijfje zat tussen z'n tanden. Bloos!

Zo heb ik het ook een keer gehad op een koude winteravond bij de kachel.Ik had alleen een 't shirt aan en geen broek en voelde maar 'n gekriebel op m'n been.
Ik heb nog nooit zooo hard gegild en zooo hoog gesprongen als toen op die ene winterse avond. Haha!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:07

Sily schreef:
net als over mijn droom over killer cavia's die uit de grond van de winkel kwamen en iedereen dood gebeten hadden op mij na *ik zat veilig op de toonbank Tong uitsteken *

Daarbij dat ik ook *toen ik nog jong en onbedorven was* dacht dat ik mieren tam kon maken.....het lukte altijd.
Totdat ik op de camping kennis maakte met de rode mier....op mijn hand ging nog goed.....toen die onder mijn t shirt verdween ging die stukken minder Haha!
Gillend over het veld, t shirt uitgetrokken, verder rennen en gillen over het veld...en iedereen maar stom kijken....


Hahahaha Haha! , maar hoe komt t dat je mieren wel op je hand liet lopen enzo, maar spinnen niet??
Ik ben wel 'minder bang' voor mieren dan spinnen maar ik laat ze niet over m'n hand lopen enzo.
Ik moest laatst ook een keer spinnenraggen bij de stallen en overal zag je spinnen rond lopen. Zo vies!! Van die kleintjes met zo'n grote dikke achterlijf. of vieze dikke harige getverdemme... ik krijg er al overal kriebels van als ik er alleen maar aan denk!!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:09

chantal21 schreef:
Hmm ik zal het nooit vergeten dat m'n hond een keer de woonkamer binnen kwam zetten met zo'n grote,dikke,zwarte huisspin.Alle acht de pootjes staken er nog uit maar het lijfje zat tussen z'n tanden. Bloos!

Zo heb ik het ook een keer gehad op een koude winteravond bij de kachel.Ik had alleen een 't shirt aan en geen broek en voelde maar 'n gekriebel op m'n been.
Ik heb nog nooit zooo hard gegild en zooo hoog gesprongen als toen op die ene winterse avond. Haha!


Getver getver getver getver!! Ik krijg gelijk stuiptrekkingen en gekriebel op me been!! Scheve mond

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:32

Hmmz... ik heb niet zozeer een probleem met spinnen, maar meer met de smurrie die ze achterlaten als je ze platmept (muggen en vliegen trouwens ook). Maar ja, ik heb hier 3 "jagers" rondlopen (lees: katten kunnen bij toeval eens uit zichzelf een vlieg of spin vangen, maar meestal moet ik ze halfdood voor hun neus gooien). Verder ben ik in de 2 jaar dat we nu hier wonen nog maar 2 innieminnie spinnetjes tegengekomen en ik heb nog nooit een web gezien. Wel muggen hier zeg, hoeveel je de boel ook dichtplakt, ze blijven komen. En ze moeten altijd mij hebben....

Vorige week een stunt joh... Komt er weer een mug op me af, steeds maar rond mijn hoofd... Was kaasblokjes aan het snijden met zo'n flink scherp mes, zo'n titanium mes ofzo waar ze reclame voor maakten... Ik maar roepen naar de katten, ze krijgen hem niet te pakken. Vliegt ie weer recht op me af, dus ik sla (1 keer!!) met mijn mes naar dat beest en ineens vliegen de spetters in de rondte en zit er aan weerzijden van het snijblad stukjes mug.... Mooi dat ding zo uit de lucht doormidden geslagen Knipoog

Dus laat het aan mijn man zien, vol trots vertellend dat ik beter muggen kan vangen dan die drie aapjes, ondertussen het mes weer afspoelend (koud water, even simpel), droog het af en ga weer verder met kaas snijden... Tja, toen zag ik ineens mijn mannetje lichtelijk groen worden.... Wat nou? ik heb het mes toch afgespoeld Knipoog

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:52

hahahaha, dat verhaal! Geweldig!!

bang voor spinnen ben ik niet echt. Had er nooit last van totdat ik een keer naar een spinnetje boven m'n bed lag te kijken en die opeens naar beneden viel!! AAAHH!!! Toen ben ik geschrokken, zag zo een spin op me af komen! Sindsdien vind ik spinnen die boven mij hangen(en dat gebeurd nogal snel) niet zo lief meer...

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:56

Wat een kostelijk topic geweldig gewoon. ik ben god dank blij dat ik geen angst voor spinnen heb.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:26

BRRRRRRRR, spinnen, echt vreselijk. En ze zijn echt niet banger voor mij dan ik voor hun. Ze gaan zonder na denken op mij zitten en raken mij dan met acht poten aan. Ik durf ze nog niet eens met een krant aan te raken
Ik heb een keer met de dierenambulance een spin op moeten halen die bij een vrouw uit de koffer was gekomen (ze was geloof ik naar Azië geweest).
De vrouw had dat beest in haar stofzuiger opgezogen, dus wij met de stofzuiger naar de vogelopvang gereden om daar de stofzuigerzak te laten legen. Geen spin meer te vinden in die zak.
Ik heb daarna drie maanden niet meer in die auto gereden!!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:27

WHOOPY schreef:
Ik heb een keer met de dierenambulance een spin op moeten halen die bij een vrouw uit de koffer was gekomen (ze was geloof ik naar Azië geweest).
De vrouw had dat beest in haar stofzuiger opgezogen, dus wij met de stofzuiger naar de vogelopvang gereden om daar de stofzuigerzak te laten legen. Geen spin meer te vinden in die zak.
Ik heb daarna drie maanden niet meer in die auto gereden!!

Dat kan ik me goed voorstellen. Haha!
Heb je de spin nooit meer gevonden?

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:32

Die spin is nooit meer gevonden. Het kan natuurlijk zijn dat de vrouw dacht dat de spin er in zat en de spin ondertussen gewoon nog in haar huis rond liep, maar volgens mij hoor je het echt wel als je zo'n dikke spin opzuigt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:34

Waaaaaaaaaah SPINNEN!!!!

Ik woonde net samen toen ik met een vriendin bij mij thuis op de bank zat. Vriend was er niet. Gezellig roddelend zaten we daar. Opeens dribbelt er toch met een bloedvaart zo'n harig zwart ding voorbij. Wij, als in 1 adem: waaaaaaaaaaaaah, KIJK, KIJK, KIJK...EEN SPIIIIIIIIIIHIIIIIN! En als in 1 beweging stonden we samen op de bank.
Spin bleef zitten. Ik kon net bij de telefoon. Gelukkig waren we 2 vrouw sterk: zij hield de spin angstvallig in het oog. Vriendje lachte me hard uit, en momelde iets over een glas erover heen zetten en wachten tot hij thuis was. Helemaal volgen kon ik het niet, door alle stress. Grootste glas wat ik kon vinden gepak: een whiskyglas. Hand in hand, als twee bergbeklimmers, de spin benaderd....nooit geweten dat zo'n beest enorm hard kan rennen!!!!! Stonden we weer op de bank. Uiteindelijk het glas eroverheen gegooid...een wonder dat het niet stuk ging. Vervolgens anderhalf uur de spin in het glas nauwlettend in de gaten gehouden: ik zag hem ervoor aan dat hij met glas en al aan de kletter ging!!!!
Hij leek dood op een gegeven moment, maar dat bleek een act te zijn: bij tikken tegen het glas, bewoog ie weer: wij weer op de bank. Ik had geen rust meer en heb de buurman gebeld. Die wou de spin buiten zetten, maar dan had ik dagen geen oog dicht gedaan: stel hij komt wraak nemen!!!! Dus inderdaad: schoenmaat 44 erop! Wat een geruststelling....

Ook na het zien van Aragna(ofzo)fobia heb ik nachtmerries gehad en heb maanden niet rustig op de wc gezeten!!!!! Die spin die in de pot zit...gruwelijk gewoon!!!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:03

Ik ben juist zó blij met spinnen. In mijn kamer hangen 2 spinnenwebben (ergens in een hoek hoog boven de kast waar niemand er last van heeft) en als je eens ziet hoeveel muggen daarin landen. Echt gewéldig.

Doe mij maar 10 spinnen ipv 1 mug hoor...

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:25

nee getver, liever muggen, ik heb n klamboe Knipoog

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:44

Ik ben ook als de dood voor spinnen!!! ik ga echt huilen als er eentje op me zit. daarentegen zal ik er NOOIT eentje doodmaken! ik dood geen dieren die nuttig zijn (de rest wel Knipoog )
tevens heb ik 3 konijnen in een aparte konijnekamer en aangezien de konijneziekte nog wel eens voorkomt bij mijn konijnen (dat is te wreed: er zijn er tot nu toe 2 in mijn armen doodgegaan....ze krijsten, kregen stuiptrekkingen en als ik ze niet goed vasthield dan sprongen ze 5 meter weg door de aanvallen, na een poos plassen ze op je en dan zijn ze dood ) ben ik blij met spinnen, omdat die ziekte oa overgedragen wordt door vliegen, maar aangezien er een mooie lieve spin in die kamer zit, laat ik hem daar ook mooi zitten en zal hij de vijanden van mijn konijntjes molesteren! Ik ben echt bang voor spinnen maar als je het nut ervan inziet (helemaal als het gaat om diertjes waar je wel veel van houd) dan wordt je angst ook een stuk minder!
het is maar net de link die je legt met een dier waardoor je een angst ontwikkeld. en die kan je zelf beinvloeden, is mijn mening...

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:53

Morticia schreef:
Ik ben ook als de dood voor spinnen!!! ik ga echt huilen als er eentje op me zit. daarentegen zal ik er NOOIT eentje doodmaken!


Dat kan ik ook niet, want die spin kan het tenslotte ook niet helpen dat ik zo vreselijk gigantisch mega super bang voor hem ben. Ik laat de spinnen ook altijd door mijn man pakken en die moet ze dan buiten zetten en dan natuurlijk niet direct voor de deur, maar op de hoek van de straat Haha!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:02

ik moet het van mezelf doen! ook al ga ik huilen, ik wil ze wel zelf kunnen pakken. ik heb 6 jaar op mezelf gewoond, kan ik moeilijk mijn broer op bellen of hij een spin wil pakken, trouwens hij laat hem toch altijd weer per ongeluk los. weet niet maar mannen kunnen dat gewoon niet, naar mijn ervaring! mijn vriend nu die heeft er wel eens een gepakt, maar is er ook bang voor......zet ie het glas OP zijn pootjes: pootjes gebroken! dat vind ik dan wel zielig en dan maak ik hem wel dood! zet ie hem gewoon met gebroken pootjes buiten!!!! dierenbeul Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:47

ik maak ze dan ook niet zelf dood!!!!
Ik neem een huurmoordenaar... Knipoog

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:30

Ook ik ben bang voor spinnen en heb vorig jaar de nachtmerrie der nachtmerries beleeft...
Ik werk op een boerderijprojet waar op een gehaat moment grote schoonmaak gehouden werd; dus ook de stallen en zolders! Mijn taak was om de paardetal incl. zolder weer schoon te krijgen. In die stal zitten twee boxen en één paard moet binnen blijven. Stond ik daar angstig op de ladder, muts van de jas over mijn hoofd, spinneragger dapper voor me uit omhoog. Bloos! Stagaire stond angstvallig de ladder vast te houden en alles wat naar beneden kwam zeilen en pony hield angstvallig mij in de gaten; waar gaat dat naar toe met die lange stok? Bloos! Bloos!
Goed, uiteindelijk na veel gegil en angstig gesnuif waren de stallen ontspint, maar toen moestr dus nog de zolder. De stagaire had het excuus 'stagegesprek'. Ik dus dapper alleen de ladder op, en werkelijk; het was alleen maar spinneweb! Bloos! Krijg nog jeuk nu ik er aan terug denk! (of zou dat van die stomme processierups zijn? Verward ) Ogen dicht, muts over mijn hoofd, jas in de lente alsnog helemaal dichtgeridst en maar denken aan 'happy things' . Komt ineens een collega naar me toe; 'ben je soms boven aan het roken?' Ik als niet-roker met een zwart gezicht van het stof verbaasd 'nee, ben aan het opruimen, zie je dat niet?' Bleek van al dat stof de brandmelder afgegaan te zijn. Haha! Stond de brandweer voor de deur te zoeken naar de brand. Tong uitsteken De cliënten vonden het geweldig. Ik niet..ze kwamen pas toen ik de spinnen al dapper verpletterd had tussen het dak en de ragger! Verdrietig