Heraut weer zadel op!! No problems! (A)

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarrieLeen

Heraut weer zadel op!! No problems! (A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 17:49

Vandaag hebben we weer geprobeerd het zadel op te doen, het ging fantastisch!

Ik zal even het hele verhaal vertellen:
(Als je geen zin hebt in het hele verhaal moet je maar even doorscrollen naar het volgende stuk tekst! Knipoog

3 jaar geleden heeft hij voor het eerst last gehad: Zodra je op hem gaat zitten, soms zelfs al voordat je er op zit, wanneer je zalk maar klaar bent om op te stappen, begint hij als een rodeopaard te bokken. Dierenarts erbij, er waren een aantal dingen wat het konden zijn, maar er was niks zeker. Na de zomer ging het weer over, en 2 jaar later kreeg hij het weer. De eerste keer waren we er nog niet bij, toen verzorgde we Heraut nog niet, de tweede keer wel. Mijn vriendin stapte op, en werd gelijk weer gelanceerd. Wij beschouwden het maar als te veel energie, en het ging weer een paar weken goed, en na iets van een maand ofzo, deed hij hetzelfde bij mij. Jemig, wat kan hij bokken! Vliegen dus.. Ziek Na wat onderzoeken bleek dat hij er niet tegen kon, als hij ineens te veel rijk gras kreeg..ik weet het, is bij elk paard niet goed, maar hij kon de stoffen ook niet goed afvoeren, en daardoor kreeg wij stijve/stramme spieren, waardoor hij ging bokken. Na medicijnen en een tijd rust hebben we het weer geprobeerd, en toen na een tijdje konden we weer gewoon rijden, we hebben de hele herfst/winter en lente gereden, en begin zomer, toen hij weer het land opging, kreeg hij de symptomen weer: trillen bij zijn schouders, beetje spastisch lopen..dus wij d88 gelijk al: dat zit niet goed. M'n vriendinnen dachten eerst dat het angst was, ik was behoorlijk hard gevallen, en ook geschrokken, en ik was net een beetje over m'n angst heen, maar het bleek toch fout te zitten. We legden het zadel erop, singelden aan, en daar begon hij weer te bokken. Wij snel het zadel eraf gehaald, en gelijk weer aan de medicijnen. We hebben geluk gehad dat we zo snel waren, anders had het weer zolang geduurd.

Nu hebben we vandaag na 1 maand rust het zadel weer geprobeerd:
We dachten al: Dit gaat niet goed..dit wordt bokken..maar wonder boven wonder: hij deed helemaal niks! *LOL* Schijnheilig We hebben eerst gestapt, daarna in een cirkel laten stappen, maar hij had een beetje veel energie, en hij ging uit zichzelf al draven..dus wij echt: Oee...waar blijven die bokken, maar er gebeurde niks..toen wassie zo opgewonden..hij ging galopperen..dit was niet echt ons plan, maar we kregen m amper terug, en zelfs in de galop bleven de bokken weg! *LOL* Ik was zo verbaasd..dat ik het ff kwijt moest..ben trots op mijn paardje! Pling Cool

No other woman will ever catch my eye
    You're for keeps
    No matter what life throws at us
    Together we'll get by

:+:

rakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:58

nou dat is dan goed nieuws. hopen dat hij niet weer zo ervan door gaat.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 12:07

Jah, dat hoop ik idd ook! Lachen

No other woman will ever catch my eye
    You're for keeps
    No matter what life throws at us
    Together we'll get by

:+:

rakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:14

mijn verzorgpaard die steigerde. bij het opstijgen. niet bij mij maar bij andere meisjes. en dan zakte ze door der achterbenen. het gebeurde als ik er niet was. dus heb niks ervan gezien. maar wel gehoordt .dat lijkt me ook eng

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie