Buitenrit in the middle of Holland part 1,2 and 3!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 13:32

Vandaag hebben ik en maarten onze eerste rit hier in Lunteren gemaakt. We hebben de heide onveilig gemaakt. Haha! Was wel vroeg op vanmorgen, want de planning was half acht op stal, snel ff wat voeren en om acht uur te paard. *LOL* VROEG!!! Maar goed, die hard als ik ben (natuurlijk! Knipoog ) stond ik er om half acht, eerder nog en was maarten iets later haha. SLAAPKOP! Maar goed, ik snel onze bijna volle stal voorzien van biks, hooi en water. Vork Is ook zo zielig als ze mee moeten op een rit van drie uur met een leeg maagje. Vooral Jur en the babe mag ik niet vergeten. Cool Cool Cool Is mij veel te veel waard. Die dikke tank van een fjord kan wel een keertje zonder hahahahaha Haha! ! Gisteren hadden we de paardjes dus al wat laten kennismaken, dus dat leverde niet erg veel problemen meer op. Snel na het eten wat opgezadeld en toen de weide door om hem door het hek weer te verlaten. *LOL* Daar stond Sonja, mijn vriendin al te wachten. Zij zou ook meegaan met draver Olyan. Ik had mijn nichtje ook gevraagd, omdat met vier man rijden beter werkt dan met drie, maar zij had op het laatste moment nog afgezegd. Dus we waren compleet en klokslag acht uur, wat een timing Knipoog , reden we weg bij stal. Eerst wat door het bos heen richting heide. Toen de verkeersweg overgestoken en we waren er!!! De Ginkelse Heide! *LOL* *LOL* *LOL* Voor mij en Sonja niet bijzonder, voor maarten natuurlijk wel! Knipoog Eerst maar effe een stuk gedraafd en gegaloppeerd om de paarden verder los te krijgen. Jur had nog niet zo'n zin, die kwam achteraan sjoksen. SuperBitch was echt wel weer bezig. Eerst meende ze dat Olyan niet bij Jelka in de buurt mocht komen, die stond tenminste bij HAAR op stal. Later was ook Jelka het doelwit en probeerde ze ze allebei te bijten haha. Steeds maar die oortjes in de nek. Extreme duivel Bitchy horsie! I Lovers her so!!! Maar goed. Lekker een eind gereden over de heide, helaas hebben we de kudde pony's niet gezien. Ook geen wilde dieren helaas. Maar we hebben wel een superrengalop gemaakt. Sonja deed een inhaalpoging bij Jurga, met als gevolg dat ik ging gillen haha en Maarten zoiets had van 'wat is er nu dan aan de hand?' Haha! Het is mij maar.... Effe later deden we nog een rengalop, ik had er nog geen genoeg van haha. We gaven maarten voorsprong, toen ging ik. Hem voorbij en effe later kwam Sonja eraan. Die draver kan ook ontzettend hard galopperen! Wow, die kwam Jurga voorbijzeilen in een sneltreinvaart! ZOEFFFFFFFF.... Party!! Jurga was ook errug speedy vandaag. Normaal wil ze helemaal niet galopperen, en helemaal geen rengalop. Ze zou toch eens moe worden Knipoog . Nee, Jurres kijkt wel uit.
Sonja en ik waren toch best wel verbaasd van Jelka's conditie, is goed omhooggegaan moet ik zeggen. Maar het ging op zich hartstikke goed met de drie paardjes. Rit was super! Ik doe hem normaal in drie uur, maar had nu gezien de Fjord's conditie gerekend op vier uur of langer, maar die Fjord hield nooit meer op. *LOL*
Na de rit weer thuis aangekoemn hebben we de paarden naverzorgd en ik ben nog ff op harald gestapt. maarten is getuige geweest van het vreselijke rijden haha. Hij had niet veel zin, vooral niet omdat ik én geen sporen én geen zweep had. Foutje. Het lijkt echt nog nergens op, maar dat komt nog wel, hij VALT echt door de bocht, vreselijk! Ik oefen door. Na Harald rijden hebben we de paarden lekker in de wei gezet. Ik ga ze zometeen ff binnen halen, want het regent.... Helaas ook tijdens de rit, klein minpuntje! Maar hopen dat het morgen beter is tijdens de rit Edese Bos. Lachen Helaas ging de boktmeeting die gepland stond niet door, volgende keer beter! Nu ben ik lekker thuis aan het werk (?) Schijnheilig .
Greetz Iloon
tot het volgende buitenrit verslag! *LOL*

_________________
I want to be a hunter again,
want to see the world alone again
to take a chance on life again,
so let me go.... * Dido *

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-24 14:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-25 13:43 ]</font>


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:03

Puik verslag weer Iloon!! Lachen Kan het je niet zo goed nadoen, je haalt me echter wel de woorden uit mijn mond. Haha!

Ook ik verbaasde me over de conditie van Jel. Bij haar was het vandaag echt "gaan met die banaan" Haha! De helft van de tijd wilde ze dolgraag voorop lopen en als ze dan een keer achter raakte tijdens de draf dan moest en zou ze in galop om Jur in te halen. Was dat gebeurd dan ging het weer een versnelling lager "Ha, I beat you, you Superbitch!" Knipoog *LOL*

Even was er nog een soort van paniek (meende ik te speuren bij Sonja). Op 1 van de zandpaden (waar normaal geen auto's mogen komen) komt ons een auto achterop. Vraagt zij "maarten, heb jij een ruiterbewijs??" "neuh, moet dat dan??" Tja, mij is nooit verteld dat ik een ruiterbewijs moet hebben Verward Maar goed, het bleek vals alarm, pfieuw!!!

Tijdens een van de vele galopeersessies liep Jelka voorop rustig te galoperen, "tralala, tralali ik heb lekker het rijk voor mij alleen, geen superjurga in geen velden of wegen te bespeuren" Kattaklop kattaklop kattaklop.... Komt daar opeens Ilona aangescheurd met Jur. RACEN!!!! Dat wil je niet weten, werd finaal ingehaald en bleef achter in de stofwolk. Ik dacht dat jelka al hard kon galoperen, maar het kan dus nog harder. Wedstrijdje morgen Iloon!!!?? *LOL*

er zijn nog tal van leuke anakdotes en er zullen denk ik nog vele volgen, we hebben nog twee ritten te gaan. Ben overigens wel heel benieuwd naar het zandgat Ilona!

Ok, tot morgen, dan horen jullie meer!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:08

Klinkt echt ongelooflijk gaaf en Jurga kan zulke leuke verslagen schrijven! Party!!

Ik ben wel een beetje jaloers hoor, zit ik dan op kantoor, terwijl jullie een heerlijke rit hebben gemaakt! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:10

Hee mooi, dat belooft wat voor de toekomstige enduranceplannen! Met de conditie van de paardjes zit het dus wel goed, nu de ruiters nog... Haha!

Ginkelse heide is mooi hè Maarten? Ik heb daar vorig jaar ook gereden. Ontzettend weids en idd heerlijke paden voor een flinke rengalop!

Waar gaan jullie morgen naartoe?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 14:15

Morgen gaan we een paar uur richting het bos van Ede. Kijken hoe het daar is. Haha! Nee hoor, met de paarden en endurance komt het goed. Ik begin fanatiek te worden en mijn vriendin eiggie ook! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:44

Wow wat gaaf! Ik wil oohoohoohook!!!!! Haha!

Lijkt me zo heerlijk van die superritten *zucht*

Heeft er echt niemand een paardje over voor de lunterenrit? Ik rij nooit buiten *snif* maar wil zo graag.... Verdrietig

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:51

oh wat gaaf
ik had niet verwacht van Jel dat ze zo'n goede conditie had en dat ze zich op de kop laat zitten door Jurga valt me een beetje van d'r tegen! Kon ze ech nie harder Maarten?
Nou veel plezier met de volgendre ritten

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:00

mayo je mag bij de lunterenrit wel een stukkie op crosje rijden hoor!!

cool, ik wil ook zulke ritten maken, wat baal ik toch dat ik thuis geen bos direct bij de hand heb.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:03

Oh ja???? Renaat: KUSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!! Lief!!!!!!

(solly offtopic)

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:14

jeeeee wat gaaf en dan te bedenken dat ik helemaal geen tijd heb voor buitenritten... Verdrietig Moet heel hard studeren en heb geen vakantie Boos! Lijkt mij zo gaaf lekker in rengalop door de bossen! Zoiets kan ik dus niet zo snel met mijn paard doen, die gaat gewoon veels te hard en die krijg ik dan dus echt niet meer normaal terug. Ik ga ook echt nog een keer naar lunteren of omgeving om buiten te rijden, volgens mij is het super mooi daar!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 19:33

Jaaaaahhh!!!! Mirte, je moet gewoon een keertje naar mij toekomen voor een ritje!!! Haha! Gezellie!!! Kunnen we dan altijd nog zien welk tempo we nemen haha. *LOL*
Ik heb zo'n zin in de buitenrit!!!! Misschien kan ik nog wel wat regelen...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:53

Leuk verslag Ilona, fijn dat je zo'n goed bokmaatje hebt aan Maarten. Veel rijplezier morgen in het Edese Bos.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:02

veelplezier ilo!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:13

Plezier zullen we morgen ook weer hebben, dat weet ik zeker. Ik hoop ook dat Jelka en Jur er lol aan hebben. Haha! Heb er nu al weer zin in, vanavond maar een beetje op tijd naar bed. Hmm, heb nog wel wat last van mijn achterste *LOL*

KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:01

hoi, zijn jullie weleens op de tankbaan in ede geweest? erg gaaf rijden. je kan een goed stuk renpalop doen zonder dat je iemand tegen komt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 21:38

De tankbaan? Nooit van gehoord...... Verward

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:57

Jaaaaah de tankbaan!!! Op de hei! Daar ben ik vorig jaar in rengalop overheen gegaan, toen ik een lang weekend bij de Drie Heuvels ging rijden, die stal van Rien Meeuwis. Ik had toen een Arabische volbloed die behoorlijk hard kon, en er liepen nog wat Arabieren mee die ook op de renbaan hadden gelopen. Je kunt je dus ongeveer wel voorstellen hoe hard dat ging. Maar ze wisten ook precies waar en wanneer ze weer terug moesten komen. Rien vertelde toen nog een verhaal, dat in al die jaren dat hij de buitenritten deed er op die plek maar één iemand afgevallen was: een meisje dat zo bang werd dat ze zich uit pure angst in volle rengalop van het paard heeft laten vallen (toevallig het paard waar ik toen op reed), midden op de tankbaan. Auw... Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:38

x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 08:09

Als jij het zegt, zal het wel zo zijn haha. Vandaag Part two van de buitenrit, ik ga zo richting stal. Vandaag dus het Edese Bos. Haha! Sightseeing te paard haha. Als er meer mensen geinteresseerd zijn, hoor ik het wel Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 13:39

Hierbij deel 2, niet zo spectaculair als deel 1 haha Haha! . Vandaag zijn we om ongeveer half elf richting Edese Bos gegaan. Denk dat we om één uur terug waren bij stal, weer lekker ritje dus. Jurga was vanmorgen erg uit haar doen. Daarom was ik gisteravond al een keer terug naar stal gegaan om haar nog effe te checken, maar ze zag er al wat vlotter uit dan gister toen ik haar uit de wei haalde. Ik heb haar dus vanmorgen voor de zekerheid nog even getemperatuurd, maar ze was gewoon op temperatuur. Maar ik was wel een beetje bezorgd, want Jurga heeft nooit wat en nu stond ze heel suf op stal. Maarten zei het ook al dat ze niet zichzelf was. Toch heb ik haar maar meegenomen naar buiten onder het mom van een rustig ritje en als het niet gaat terug naar stal. Maar we waren effe aan het stappen geweest en er was eigenlijk niets meer aan de hand, ze was heel erg oplettend. Wel een opluchting dus. Haha!
We hebben in het Edese Bos gewoon de ruiterroute gevolgd, scheelde wel, nu kon Jelka voorop en Jurga erachter. (die wil niet zo graag voorop, makkelijk hoor!) *LOL* Ik hoefde alleen maar te volgen achter de dikke kont van de Fjord hihi. Lips are sealed Het was echt heerlijk in het bos, zo mooi ook in de herfst. Af en toe wat modder, maar ik vond het nog meevallen. We hebben op zich heel rustig aan gedaan en af en toe wat draven en galopperen. Party!! De rengalop kwam er nu niet uit, maar daar ga ik zometeen ook maar mee stoppen ivm het babe-je... Niet dat Jur uit zichzelf rengalopjes sprint, maar goed. Jur is liever lui dan moe. Pling Jelka was ook veel minder fanatiek dan gister en had ook vandaag conditie genoeg. Lachen Na de buitenrit heb ik nog een paar rondjes op Jelka gestapt en gedraafd bij ons in de bak. Maarten: "Probeer haar eens aan de teugel te krijgen." Zo maf is dat op een Fjord, je hebt het helemaal niet in de gaten. *LOL* Maar ze rijdt best lekker hoor Maarten. Toen ben ik ff heel snel naar de wc gerend en daarna verder Jurga naverzorgd. Niets meer aan haar te zien gelukkig, ze was weer heelmaal haarzelf. Nu weer lekker thuis, hoefsmid ff gebeld. Jurga is nl. haar ijzer verloren en er zit er nog één los. niet dat dat zo erg is, maar er staan nog wat wedstrijden en een menrit voor de deur. Party!! Vanavond mag Jurga nog een keertje, nu mee naar les. Voorlopig blijft ze lekker een aantal uren uitrusten op stal. Jelka staat in de weide.... bevalt haar wel... Vork
Was het weer. Morgen in dit topic part 3!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:05

Zo hé, dat was een dagje door de jungle van de Edese bossen. Lachen Een erg mooie omgeving en ik weet nu zeker dat de mensen die meegaan 10 november op de buitenrit het er erg naar hun zin zullen hebben. Dus als er nog mensen zijn die nog niet hebben gezegd dat ze meegaan, wel doen hoor want het is er fantastisch!! Party!!

Maar zoals Ilona zei, hebben we het vandaag wat rustiger aan gedaan, veel gestapt, maar af en toe moest er toch even gescheurd worden. Ilona was een eindje voorop gegaan in galop, het leek net als of Jelka dit niet doorhad, ze was geloof ik aan het slapen Dromen Even later kreeg ze door dat haar vriendinnetje toch wel heel ver naar voren liep, 1e versnelling, 2e versnelling, gekke versnelling!! Ze scheurde er vandoor en ondertussen deed ze ook nog even een slalom tussen de bomen want Jur liep voorop en dat kon toch écht niet!! *LOL*

Tijdens een vlotte draf hebben we nog bijna een afslag van het ruiterpad gemist. Ieeeeeee, in z'n achteruit en toen toch maar het juiste pad gepakt. Lachen

Onderweg een paar prachtige plekjes van de bossen gezien (ook veel modder btw Haha! ), een prachtig beukenbos, lange zandpaden, kleine paadjes waar het net een slalom leek om de takken te ontwijken etc... Wat is het toch heerlijk rijden daar!!! Party!!

Morgen gaan we onder andere naar het zandgat. Ik meen te begrijpen dat het een ontzettend diepe en grote kuil is waar de paarden zich fijn kunnen uitleven!! Ik hoop dat Jurga er dan ook weer zin in heeft, Jelka vind het geloof ik ook nog steeds erg interessant om te werken dus dat komt helemaal goed!!!

KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:38

heel veel plezier in het zandgat. gaan jullie ook nog naar de zandafgraving van wekerom? daar kan je ook erg mooi rijden of de ruiterroute langs de wilde paarden richting otterlo? dat laatste is echt een aanrader al zeg ik het zelf. je kan ook een keertje naar panorama hoeve met de paarden en daar een lekkere pannekoek eten. vooral de pannekoek met spek en ananas. veel plezier!!!! groetjes karin

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:44

Het Mosselse Zand is ook errug gaaf, wij hebben daar de paarden toen laten rollen. Reactie van wandelaars: "Laten jullie je paarden wel vaker zo uit?" Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:42

leuk dat alles zo goed gaat en heel veel plezier morgen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 12:55

Maarten heeft van mij de opdracht gekregen een verslag van vandaag te schrijven, is 'ie nu mee bezig, dusse.... Hierbij de aankondiging:
tatatataaaaaaaaaaaaaa............... *LOL*
ik reageer straks wel...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 28 bezoekers