Heb het echt helemaal gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:06

hmmz, ik schijn het ook te hebben gehad toen ik heel jong was, nooit iets van gemerkt... Maar ze vonden het in mijn bloed Verward Heb ooit toen ik jong was eens 36 uur achtereen geslapen, misschien was dat het wel... Maar ik ben wel heel vaak moe en heel snel ook, goede en slechte dagen inderdaad Knipoog

Maar goed, on-topic Knipoog
Waarom kijk je niet of je een leraar kunt vinden die je een uurtje (of 2) per dag thuis begeleid en je werk geeft dat je thuis kunt doen wanneer jij het aankan... En ga om de dag 2 uurtjes naar school anders... Al moet je het jaar over doen, zo kun je vast wat doen voor volgend jaar en je blijft er toch een beetje in.... Tja, verder kan ik ook niets verzinnen eigenlijk, maar heel veel sterkte in ieder geval!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:15

Voorwaarde was dus dat ik me aan mijn "al" aangepaste rooster zou houden.

Lees : we hele dagen op school, maar alleen de profielvakken volgens (dus de duren die in mijn normale rooster zitten die ik dus niet volg, moet ik in de studieruimte gaan zitten niets doen )
Leek toen Ideaal.. maar nu blijkt wel anders Bloos!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:20

Yellowfish schreef:
Voorwaarde was dus dat ik me aan mijn "al" aangepaste rooster zou houden.

Lees : we hele dagen op school, maar alleen de profielvakken volgens (dus de duren die in mijn normale rooster zitten die ik dus niet volg, moet ik in de studieruimte gaan zitten niets doen )
Leek toen Ideaal.. maar nu blijkt wel anders Bloos!


Dan zeg je toch dat je het achteraf toch niet aan kan? En anders zeg je gewoon dat je het jaar wel over doet, zal toch wel moeten denk ik.... Dan heb je lekker vroeg vakantie en ga je lekker op het strand bruin liggen worden zodat wij allemaal jaloers kunnen zijn op je bruine velletje Knipoog (lees: "snik" ik wil naar het strand maar mijn man heeft geen zin....)

Maar goed, on topic maar weer Knipoog
Als je het echt niet aankan moeten ze daar gewoon begrip voor hebben. Er zijn er zat die het opgeven en volgend jaar wel verder zien, jij wil doorgaan, dan vind ik het niet eerlijk als ze niet een beetje extra hun best willen doen....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:24

Misschien is dat juist het probleem wel, dat ik door wil gaan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:32

He ik vind het echt balen voor je! Heb zelf ook ruim een jaar met Pfeiffer gekampt, dus ik weet waar je het over hebt. Sterkte meissie, en het enige dat je kan doen is afwachten. Lastig he?
Over dat onbegrip van je omgeving: je moet tienduizend keer uitleggen wat je hebt, op een gegeven moment weet (bijna) iedereen het wel. En vertel er dan ook bij dat je omgeving er zo banketstaaf op reageert, dan weet je zeker dat ze dat niet meer durven.

Whaaaaa ik vind het echt naar voor je Boos!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:40

Kleintje19 schreef:
He ik vind het echt balen voor je! Heb zelf ook ruim een jaar met Pfeiffer gekampt, dus ik weet waar je het over hebt. Sterkte meissie, en het enige dat je kan doen is afwachten. Lastig he?
Over dat onbegrip van je omgeving: je moet tienduizend keer uitleggen wat je hebt, op een gegeven moment weet (bijna) iedereen het wel. En vertel er dan ook bij dat je omgeving er zo banketstaaflig op reageert, dan weet je zeker dat ze dat niet meer durven.

Whaaaaa ik vind het echt naar voor je Boos!

Aaah fleur, ik wist idd dat jij het ook hebt gehad, en ongeveer iedereen in mn omgeving weet het al Rolleyes

Veel plezier in Amerikaaa Knipoog

Ik stuur je wel een kaartje

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:04

Oei, vervelend hè, dat onbegrip van al die mensen Boos!
Ik heb dan geen pfeiffer, maar ME..
Eind vorig jaar vastgesteld, had er last van sinds vorig jaar April o.i.d, maar toen heb ik het jaar nog door kunnen komen en in de zomervakantie redelijk bij kunnen komen. Heb toen het vastgesteld is eigenlijk ook het advies gekregen een paar maanden compleet rust te nemen, nu ben ik nog eigenwijzer dan jij geweest en ben eigenlijk teveel blijven doen, wel minder naar school geweest, maar heb wel alle toetsen en opdrachten voor cijfer gedaan (Ik heb dan gelukkig een heel lieve leerjaarcoördinator die het allemaal goed vond Lovers)
Ook ben ik nog naar m'n paard gegaan iedere dag, heb er wel minder mee gedaan, maar daar haal ik al m'n energie uit. (En dat snappen mensen dan vooral niet hè..)
Ik heb mezelf regelmatig over de kop gewerkt voor school, maar zelfs daarvoor geen begrip hoor van de meeste mensen.. Kan er nu ook weer boos om worden. Ik heb nog gewoon één van de betere rapporten van de klas aan het eind van het jaar en zelfs daar geen woord over van leraren, dat ik door heb gezet! Boos!
Heb daardoor regelmatig zoiets gehad van, waarom kap je er niet gewoon mee, volgend jaar het jaar overdoen, maar daar ben ik de persoon weer niet voor om op te geven.
Inmiddels heb ik mezelf geleerd om me er niets van aan te trekken wat andere mensen zeggen, een aantal mensen hebben me keihard laten vallen toen ik me minder goed ging voelen, maar daar heb ik me overheen leren zetten.
Ik kan me op school ook redelijk goed houden (al ga ik hoogstens 5 uur per dag naar school), maar na 2 dagen 5 uur school stort ik ook compleet in.. Gelukkig heb ik een stel lieve ouders die heel veel voor me doen en m'n paardje, maar dat is ook alles waar ik iets aan heb..
Het is ook echt maar goed dat ik nog maar 2 dagen school heb en dan vakantie, want ik zit er inmiddels echt helemaal doorheen, kan me nergens op concentreren, huilbuien, kortom, vakantie en rust nodig.

Ok, ik kan nog wel een heel verhaal typen geloof ik, maar ik weer hoe je je voelt! Als je wilt praten, mag je altijd PBen! Ach gut

Sterkte en doe nu toch gewoon rustig aan, misschien is het voor jou wel het beste nu helemaal te stoppen met school als je toch volgend jaar waarschijnlijk niet haalt, dan heeft het geen zin om je nu nog over de kop te gaan werken, kan je beter nu uitrusten, zodat je er volgend jaar weer helemaal voor kunt gaan! Ik weet dat het moeilijk is om op te geven, heb ik ook niet gekund..

aimar
Berichten: 20
Geregistreerd: 04-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:13

Bestaat er geen mogelijkheid dat ze kijken naar u punten van het ganse jaar en dan eventueel tijdens de vakantie inhalen? Normaalgezien (denk ik en in België) mag dat toch?
Heb het zelf ook gehad, maar gelukkig maar een heel lichte vorm was snel genezen en heb eigenlijk niks gelaten. Allé nog een jaar lang wel moe-er geweest dan normaal maar niet echt voor te zeggen te moe om iets te doen. En had ook nog het geluk van het tijdens de vakantie te hebben. Maar ik zou gewoon proberen om iets te regelen om tijdens de vakantie nog een deel bij te werken, zeker als u eerder punten al goed waren.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 09:59

@ DaphneL : Jeetje, ME is ook niet nix nee ken een aantal mensen uit mijn omgeving die het ook hebben, kan me ook heel goed voorstellen hoe jij je voelt Ach gut

@ Aimair : Dat voorstel hebben we ook al gedaan (ja, heb echt een hoop geprobeert Rolleyes) maar ook dit was niet mogelijk Verward

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 17:31

Aaaahhh neeeeee Verdrietig

*zucht*

Vanmorgen ging ik dus naar school, daar aangekomen (helemaal dood al Scheve mond) gelijk naar de lerares toegegaan van het vak waarvan ik die dag repetitie zou hebben, gevraagd of ik hem gelijk het eerste uur kon maken zodat ik weer lekker thuis mn bedje in kon, was geen probleem Lachen Repetitie gemaakt, en toen dus nog even langs mn mentrix Scheve mond

We zouden het nog even hebben over de klas waar ik volgend jaar in kom, het zit namelijk zo, in de 1e en de 2e zit je in een HAVO/VWO klas, eind 2e maak je de keuze HAVO of VWO (ik destijds gekozen voor VWO, dom dom dom, maargoed), in die 2 jaren kon ik het totaal niet vinden met de mensen uit mijn klas, toen ik naar de 3e ging, en dus in een nieuwe klas kwam, wauw, zoo gezellig, iedereen zoo aardig !

Toen de beslissing genomen was (al voordat ik wist dat ik pfeiffer had) dat ik niet naar VWO 4 zou gaan maar naar HAVO 4, heb ik gelijk gevraagd in welke klas ik zou komen, GELUKKIG zouden er nieuwe klassen worden gemaakt, op profiel ingedeeld OK dan! ik helemaal blij kom ik dus daar, is dat dus verandert, en kom ik dus wel in mn "oude" klas.. jaahh wordt leuk !