renpaarden zielig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:41

met morgen bedoel ik dus 11 juli

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:10

Lijkt me erg leuk om is naar Duindigt te gaan..
Is te kijken hoe dat daar allemaal gaat en wat mijn Ex-renner heeft moeten doorstaan Haha!

Ik vind het eigelijk niet zielig..
Die paarden vinden het leuk om te rennen..
En als ze het er niet eens mee zouden zijn dan zou het paard wel iets laten merken natuurlijk..
Dat doet elk paard wel..

Het is volgens mij wel wat minder voor de botten..
Maar ze rennen alleen maar stukken vooruit en héle grote bochten..
Sja, een Jockey mag niet meer wegen dan een bepaald gewicht..
Dat is ook een voordeel natuurlijk..

Mijn paard is weg gegaan omdat hij het Limiet niet haalde en hij schijnde na een flink hard stuk rennen ( natuurlijk ) .. een temperatuur in zijn pees te hebben..

Hij pikt de dresuur erg goed op..
Het gaat natuurlijk wat langzamer dan andere en heeft er wat moeite mee...
Maar wat het fijne aan dit ras is dat als je een goede band hebt met je paard dan willen proberen ze ook alles zo goed mogelijk te doen met rijden..
Erg werklustig..

Iedereen mag zijn mening geven.. Maar als het echt zielig zou zijn..
Dan zou de sport niet bestaan of zou de DB etc. er wel iets aan doen..
Toch? Lachen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:43

het is toch heel natuurlijk dat een paard rent. en ik heb twee volbloedjes gereden die vroeger altijd hebben gerend, de ene loopt goed dressuur en is zelfs zo mak dat er beginners mee naar buiten kunnen. de andere springt wedstrijden en is op wandeling en aan zee heel braaf en niet overdreven vlug, natuurlijk vinden die twee het nog altijd leuk om samen aan zee te gaan rennen, dus blijkbaar hebben ze er niet echt een trauma aan opgelopen. en zoals al gezegd, ze lopen vooral lange rechte stukken en de jockey's wegen erg weinig.

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:18

Wow,is dit topic even uit het diepe gevist !

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:49

ruitje schreef:
Wow,is dit topic even uit het diepe gevist !

Wow! inderdaad! Nagelbijten / Gniffelen

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: renpaarden zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:43

Renpaarden zijn niet zielig

ik heb zelf 2 jaar op een renstal(voor arabisch volbloeds) gewerkt en we gingen daar om de dag naar het strand om te trainen. Deze paarden komen dagelijks in de wei behalve de dag voor de koers dit waren ook alleemaal hensten die gewoon met een enkel draadje ertussen naast mekaar in het land stonden(als paarden niet happy zijn kan dit ook niet want vallen ze mekaar gegarandeert en keer aan). De paarden werden altijd buiten t seizoen dressurmatig gereden in de bak en gingen zelfs t bos in voor drafwerk om de benen en pezen sterk te maken. Ook na de training stapten wij ongeveer 10 a 15 minuten uit in t zeewater om de pezen hard te krijgen. Als we op duindigt(of banen in het buitenland)kwamen deed de eigenaresse altijd aangifte(moet je doen zodat t secretariaat weet of de paarden er zijn) en bracht de renkleuren(de kleuren van de eigenaar) naar d ejockeykamer er gignen vaak 2 extra mensen mee die voor het paard zorgeden en in d egaten hielden. een renpaard gaat in d e training ook niet aaleen amar hard het tempo wordt opgevoerd en 1 keer in de week deden we sneltraining. Een ex-renpaard kan idd niet omgeschoold worden door een onervaren iemand omdat die helemaal niet weet hoe deze paarden gereden worden. Maar ik ken ook iemand die een ex renapard had gekocht en deze deedt in de manege gewoon zn rondjes en iedereen kon erop. En wil jou paard soms nooit is een keertje hard natuurlijk dat hebben ze nodig want als ze 24 uur in hun box staan kunnen ze zich niet uitleven. kijk maar eens bij deze enpaarden op http://www.racehorses.nl/ dan zul je zien hoe happy ze zijn iets waar ze in de dressuur en springen nog wat van kunnen leren(sommige dan)

Hey scum op welke renstal zit jij?

grotejes daphne

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:06

LovesSaartje schreef:
ruitje schreef:
Wow,is dit topic even uit het diepe gevist !

inderdaad!


En nu helemaal Dit topic is al een jaar oud

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: renpaarden zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:38

Dit topic is al tamelijk oud, daarom een slotje