Op zoek naar het perfecte paard, tis om te huilen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:13

Trouwens bij ons op stal staat nog een merrie te koop. Als je meer informatie wil hoor ik het wel.

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:25

als je er driftig op zoek naar bent dan vindt je meestal niet althans dat heb ik altijd .

en je zult zien het komt meestal op een onverwacht monent .dat had ik namelijk ook

Mellow

Berichten: 6476
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:31

wat ben ik blij dat ik gelijk verliefd was op mijn kanjer!!!

succes met zoeken.

en mischien moet je idd wat minder driftig zoeken?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:05

Hmmm .. ik had na 1 dagje paarden kijken al een paar bijzonder aansprekende dieren gezien.
Maar wat ik begreep uit jouw topics wil jij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ja, dat valt nou eenmaal niet mee.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:10

Wat voor papier zoek je precies?
welke leefdtijds klasse?
Welke prijsklasse?
Wat voor karakter?
En waarom dat papier? fokkerij?
etc etc...

dan ga ik wel even voor je snuffelen op internet Haha!
heb voor een vriendin en een kennis van mijn vader ook beide het perfecte paardje gevonden hahahah Clown
ik heb waarschijnlijk gewoon veel geluk met zoeken Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:19

Fitzroy schreef:
Hmmm .. ik had na 1 dagje paarden kijken al een paar bijzonder aansprekende dieren gezien.
Maar wat ik begreep uit jouw topics wil jij voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ja, dat valt nou eenmaal niet mee.


Precies zo als jij het zegt Fitzroy, en daarom ook dat ik geen haast heb.

Je zult toch stiekem versteld staan van de paarden die ik via de mail binnen krijg en dat daarvan de prijzen niet hoog liggen. Zijn niet allemaal wat ik zoek, maar heb er toch 3 interesante uit kunnen halen. Dus het valt allemaal best mee.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:52

Waarom ga je niet eens op bezoek bij een aantal gerenomeerde fokkers die paarden fokken die je aanspreken. Zij hebben er meestal meerdere staan en kunnen je alles over de dieren vertellen. Het rijden is slechts één aspect. Paarden die al veel verhandeld zijn worden maar al te graag aan aangeboden. Een fokker kan je het karakter en de te verwachte mogelijkheden vertellen. Bovendien geven ze je over het algemeen een goede "garantie" én weet je zeker dat het dier niet van hot naar her geleurd is en ze nog "vers" van karakter zijn. Ze zullen wat duurder in prijs zijn en je zult er misschien wat meer werk aan hebben ze rijtechnisch te krijgen zoals je wilt, maar de goede fokkers zijn zeker bereid je hiermee te helpen.

Succes met zoeken!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:45

holly"]
Ik zoek en zoek, maar vind dus echt niks wat me meteen aanspreekt.
Wel dat ik zo af en toe eens kan zeggen, mwa dat lijkt me wel wat, maar niet dat je zegt, yep precies goed.Ik vind het ontzettend leuk om op internet rond te speuren, maar ondanks dat er zo veel advertenties zijn, kan ik toch niks vinden.
Hoe in hemels naam kan dat nou Bloos!
[/quote]


[quote="holly schreef:
Je zult toch stiekem versteld staan van de paarden die ik via de mail binnen krijg en dat daarvan de prijzen niet hoog liggen. Zijn niet allemaal wat ik zoek, maar heb er toch 3 interesante uit kunnen halen. Dus het valt allemaal best mee.


Kun je nou wel of niet vinden wat je zoekt??

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:01

volgens mij twijfel je gewoon heel erg of kun je geen knopen doorhakken (zie bovenstaande quote) of niet? Veel succes met de zoektocht.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 15:39

Nee hoor, ik bedoel te zeggen dat er zeker wel wat leuks tussen zit, maar tot nu toe nog niet iets tegen gekomen waar ik bij van mijn stoel viel.

Het rare is dus dat ik die wel tegen ben gekomen toen ik niet zocht. Zo gaat het altijd he.

Een advertentie kan je ook hememaal van je stoel blazen, maar dat heb ik dus nog niet gehad. Neemt niet weg dat ik toch op sommige gereageerd heb, want god weet wat het doet in real life.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:26

Het type paard waar ik van van mijn stoel val is meestal niet te betalen. Ga gewoon overal kijken, ook als de afstamming of het plaatje je niet zo bevalt. Op sommige paarden moet je een keer gaan rijden voordat je verliefd wordt. Ik spreek uit ervaring, het fijnste paard bij mij op stal is een lelijk dier als hij geen zadel op heeft, maar het is een droompaard om op te rijden.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:37

Ja het is moeilijk om een vriend voor het leven te vinden..
Als je haar eenmaal gevonden heb dan ben je blij dat je er zoveel moeite voor hebt gedaan.

succes met verder zoeken en neem er gwoon rustig de tijd ervoor al zoek je nog zo lang dat is altijd beter dan een te overhaaste beslissing.

gr

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:42

ALs ik op marktplaats.nl kijk zie ik toch een heel aantal staan die me echt wel heel erg aanspreken en niet eens duur zijn... Dit zijn dan wel jonge paarden, zag ook een spotgoedkope merrie (net ingereden) met mooie afstamming, zo te zien mooie gangen te koop staan, en nog in de buurt bij mij ook ( jammer dat ik er geen 1 zocht) En mijn droompaard staat ook te koop daar ( zo 1 wil ik ooit!!!) Maar goed, er zijn ook wat oudere paarden te vinden daar die rond de 2600 zijn, en daar zitten echt drie leukerds tussen!!!

Tenminste dat vind ik... Maar wta zoek je dan en in welke prijsklasse??

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:47

holly schreef:
Nee hoor, ik bedoel te zeggen dat er zeker wel wat leuks tussen zit, maar tot nu toe nog niet iets tegen gekomen waar ik bij van mijn stoel viel.

Een advertentie kan je ook hememaal van je stoel blazen, maar dat heb ik dus nog niet gehad. Neemt niet weg dat ik toch op sommige gereageerd heb, want god weet wat het doet in real life.


Als ik het goed begrijp baseer jij je mening alleen op een advertentie Verward

Ik snap wel dat je ergens moet beginnen maar ik ga echt niet alleen op een advertentie en een foto af.
Foto's kunnen zo verschrikkelijk vertekenen zowel in positieve als negatieve zin.
Gewoon de paarden IRL bekijken dan kun je pas zeggen of de klik er is.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:49

kijk gewoon rond en als je een leuke ziet lopen bel je aan en vraag je of hij te koop is dat doe ik meestal en er zijn er meer te koop dan je denkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:00

Fitzroy schreef:
Als ik het goed begrijp baseer jij je mening alleen op een advertentie Verward

Ik snap wel dat je ergens moet beginnen maar ik ga echt niet alleen op een advertentie en een foto af.
Foto's kunnen zo verschrikkelijk vertekenen zowel in positieve als negatieve zin.
Gewoon de paarden IRL bekijken dan kun je pas zeggen of de klik er is.



Grotendeels wel Fitzroy.
Een advertentie moet mij ook aanspreken. Daaruit haal je al dingen als wel of geen papier, of het dressuur of spring gefokt is. En soms spreekt een foto je echt niet aan.

Wil niet zeggen dat ik mij compleet laat sturen door een advertentie met foto, want ik heb er een leuke dressuurgerichte merrie tussen zien staan, zonder foto waarvan de advertentie mij genoeg nieuwsgierig heeft gemaakt om eens te mailen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:05

holly schreef:
Grotendeels wel Fitzroy.
Een advertentie moet mij ook aanspreken. Daaruit haal je al dingen als wel of geen papier, of het dressuur of spring gefokt is. En soms spreekt een foto je echt niet aan..


Tja en ik denk dat je daar ook wat laat liggen. Ik was ook niet echt enthousiast naar een Kelvin x Goodtmimes gaan kijken en viel "head over heals" voor Samsam en had geen betere keuze kunnen maken!

Laat je niet teveel afschrikken en ga gewoon kijken!! Fotoos kunnen een paard 100% mooier laten lijken maar ook 100% lelijker!

En een springafstamming zegt niets over dressuurkwaliteiten!!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:14

Ja precies, weet je, als je je blik maar een kant op richt, waar het uit je verhaal erg op lijkt (bepaald soort papier e.d.) kun je wel eens HET paardje voorbijlopen waar het juist super mee zou klikken.
Ik zou vooral eerst gaan kijken, je kunt altijd achteraf nog zeggen dat je het niks vindt.
Maar anders is het een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg met oogkleppen op, en dat is erg lastig!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:41

Oke dat klopt, maar er zijn bepaalde punten waar ik geen interesse in heb, zoals ouders die allebei een spring lijn hebben (1 kant vind ik nog niet zo erg) Enorme blessen, bont, hoge witte benen. Of een te groot paard (ben zelf erg klein). Ruin of hengst ook niet.
Die soort dingen kun je al uit een advertentie opmaken en dan ga ik dus niet kijken omdat ik dat zonde van mijn tijd vind.

Wat mij wel zou kunnen aanpreken zet ik netjes op een lijstje en kijk ik op een ander tijstip nogmaals door en mocht het mij dan nog steeds wat lijken dan zou het kunnen dat ik eens mail.
Zoals ik al zei heb ik genoeg tijd en momenteel kan ik dus nog even rondkijken, dus daarom dat ik ook wat meer kan afwegen tegen elkaar.
Ik wil nu nog niet op elk leuk paard reageren omdat ik ook die mensen niet wil laten zitten met een halve interesse.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:44

Ja okay, maar jij start een topic met de naam dat je je perfecte paardje niet KUNT vinden!
Dus ja, als je ook nog niet zo hard op zoek bent, waar hebben we het dan over?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:47

Nou precies zoals ik het zeg, nu je zoekt zit het perfecte paard er dus niet bij, terwijl je als je niet zoekt die wel tegen het lijf loopt.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:51

Ja, maar ik ben je ff kwijt.
Ben je nu op dit moment wel of niet actief aan het zoeken?

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:53

Een ding is zeker, ze is al geboren

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 00:41

Ik ben aan het rondkijken of ik iets tref. Echt hard zoeken ga ik pas over een paar weken omdat ik net een pony verkocht heb en er zeker van wil zijn dat deze past bij deze mensen. Mocht ik deze terug moeten nemen dan heb ik dus geen ruimte voor nog een. Zoals het er nu uitziet zijn de mensen wel heel blij met hem. Dus vandaar dat ik op mijn gemak doe.

Even een update, ik had zoals ik al zei een mailtje de deur uit gedaan met wat vragen, om te kijken of het is wat ik zou kunnen zoeken. Heb inmiddels antwoord gehad en het spreekt mij zeker aan.
Aan de hand daarvan heb ik wat meer vragen gesteld en als dat ook allemaal oke terug komt dan zal ik waarschijnlijk eens een kijkje gaan nemen. (het gaat om een advertentie zonder foto Tong uitsteken )

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:48

He wat spannend Holly...meestal gaat het ook niet 1,2,3 he, net als met leuke mannen, je loopt er tegen aan als je er niet naar op zoek bent, haha..nee ff serieus, een pluspunt, lekker plaatjes kijken en voor een nuttig iets, het blijft niet alleen bij dromen deze keer en mag je straks daarwerkelijk bij een mooie merrie kijken..