Wat vinden jullie...pieker pieker...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 11:31

Ik denk op zich ook wel dat ik het kan, maar ik weet (nog) niet zeker of ik wel durf! Wil jij je paard al snel gaan inrijden of heb je nog even 'bedenktijd' net als ik?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 11:40

Als je het niet durft: niet doen! Volgens mij moet je alleen op een paard (onafhankelijk van zijn leeftijd) gaan zitten als je daar echt van overtuigd bent dat je alles wat hij doet aandurft. Ik heb schrik van steigeren en kan dat dus ook moelijk oplossen als een paard dat doet. Voordeel van een slof (ik heb liever trouwens een Thiedemann, geen extra teugel in je handen en hij schakelt zichzelf uit) is dat ze niet met die kop in de lucht kunnen rond rennen. Het is dus ook een extra veiligheid voor jezelf. Overigens ben ik er geen enorme voorstander van, maar Pablo kan nog wel eens omhoog komen op vreemd terrein en daar heb ik ook geen zin in.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 12:20

Nou ik ben al druk bezig met lobgeren aan de lange lijnen en met zadel erop. dit weekend ga ik eerst maar eens iets zwaars op het zadel bevestigen. Extra teugel wordt ze alleen maar paniekeriger van dus dat wil ik niet. Ht moet wel eerst wat warmer woden voor ik echt begin maar al het voorbereidende werk daar zijn we heel druk mee bezig.

Voorzitster AFM

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 13:25

Puck,

dat ben ik met je eens. Als het niet nodig is, geen hulpteugels gebruiken. Succes ermee!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 14:00

Dus jij bent al een stuk verder dan ik! Hoe ging het longeren bij jou, hoe heb je dat geleerd?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 14:25

Met Pablo vorig jaar, kaptoom om, longe eraan, binnenbak eerst een beetje afgezet met staanders, eerst een paar rondjes aan de hand lopen en langzaam longe laten vieren. Met de zweep voorwaarts houden als ze willen omdraaien en zelf heel rustig blijven. Duidelijke stemcommando's en veel belonen. Handschoenen aan is ook een goed idee als ze gaan trekken. Lees ook maar Lammert Haanstra.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 15:11

Sonja: Heet jouw stal stal Lambooy? Hihihi mijn filosofieleraar heette zo (nouja Lambooy dan he en niet stal Tong uitsteken ) en dat was echt een hele erge irritante vent. Maargoed, heeft verder niks met jou te maken denk ik want doe man zal wel geen interesse in paarden hebben afgezien van wat het nut is ervan en meer van die filosofische ideeen Party!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 17:58

ja handschoenen is zeker een goed idee Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-01 23:19

Ook met een superzachte longeerlijn? Ik heb namelijk nooit handschoenen aan. Als ik ga longeren doe ik het toch in ons binnenlongeerbakje en daar kan ze geen kant op. Het lijkt me alleen zo eng als ze vliegensvlug omdraait, dat die longe dan om haar nek komt ofzo. Ze is namelijk heel snel met omdraaien enzo. Gelukkig gaat het los longeren al heel goed, dus binnenkort doe ik de lijn eraan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 08:34

Hey Jura,
Als je het bij die springruiter niet helemaal vertrouwt, mijn instructeur richt ook paarden af maar hij doet dit wel zonder slof en in alle rust. Ik kan hem echt aan iedereen aan bevelen. Het is ook bij jou in de buurt dus zet hieronder ff je mailadres dan kan ik het je mailen. Groetjes.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 09:59

Hee Jur,

Het longeren ging eigenlijk wel vanzelf. de lange lijnen daarentegen was een groot drama. slaan, zitten, steigeren etc. gewoon doorgezet iedere ker weer alsof er iets aan de hand was en opeens accepteerde ze het. zadel dito, tekeer gaan(eerst lekker los) en toen aan de lijn. soms nog wel een beetje panek maar dat is echt 3 seconden of zo. dus nu de volgende stap. vind het wel erg leuk om te doen zolang ik op de grond sta hahahaha Party!!

Voorzitster AFM

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 11:21

Mijn meeladres is: mk@juraz.demon.nl Waar zit hij ergens?

Puck, leuk zeg dat je al zo ver bent! Mij lijkt het eng om voor het eerst buiten te longeren want onze buitenbak is nogal groot, en als ze dan omdraait ifzo... En wij hebben geen bak die je kan afsluiten. Er zit alleen een laag dressuurhekje omheen en een opening (zie foto's op plaatjesforum).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 12:45

Tja je moet heel snel reageren en als ze echt de lijn om haar hals krijgt dan kan je altijd nog loslaten. Niet aan te raden natuurlijk, maar ook geen ramp. is ons ook wel eens overkomen. en ook dat is goed gekomen. gaat best joh gewoon durven en zolang je er niet op zit......ach Knipoog

Voorzitster AFM

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 13:22

Hahaha ja precies zolang ik veilig met mijn voetjes op de grond sta... Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floemii, Karintich, Koekie_186, Kopmeeuw, turtlelito, xRaisin en 95 bezoekers