Update vanuit Engeland, lang verhaal!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Update vanuit Engeland, lang verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 20:21

Ik heb al eerder een topic geplaatst over mijn stageverblijf in Engeland. Ik ben hier al twee weken (samen met Magreet, gretoes op bokt) en we gaan over twee weken weer naar huis. Ik heb de laatste paar dagen weer een hoop meegemaakt, dus leek het mij leuk om de update met jullie te delen. Lachen

Hier komt het:

Ik zou naar een hengstenhouderij gaan, ben ik ook geweest, maar ben weer terug op BCA! Erg lang verhaal. Het bleek achteraf ook helemaal geen hengstenhouderij te zijn, ze hadden er maar 1 hengstje staan, een pony'tje, maar verder was het gewoon een pension-, handel-, en trainingsstal.

Gister werden we er dus naartoe gebracht door iemand van BCA. We zaten echt in the middle of nowhere. Omdat we van Gundelach (onze mentor) hadden gehoord dat het een hengstenhouderij zou zijn, hadden we er stiekem iets te veel van verwacht. Rond een uur of half 12 kwamen we daar aan. Joe, de eigenaar van het bedrijf, kwam meteen naar ons toe om zichzelf voor te stellen en onze 'kamers' te wijzen. Er staan dus twee stacaravans, elk heeft twee kleine gescheiden slaapkamers (van zo'n 2 bij 2 meter). Een iemand van ons moest bij een jongen in de caravan en eentje bij een meisje. Ze werken er allebei, maar ik vond het nogal vreemd, want dan zorg je er toch voor als je twee mensen te gast krijgt uit het buitenland, dat ze samen een caravan kunnen delen en niet met een vreemd persoon die je ook nog eens niet helemaal goed begrijpt qua taal? Je kan je kont er dus niet keren, je kon niet helemaal om het bed heen lopen en zelfs m'n tassen pasten er niet in. Ook zat het er onder de spinnenwebben. Het matras was verschrikkelijk om op te liggen en ook het kussen was waardeloos. Gevolg was dat ik meteen last van m'n rug en nek had vanochtend. Ook was er een misverstand. Joe kwam met lakens, kussens, dekbedden en meer van dat aan lopen en ik zei tegen hem dat ik m'n eigen dekbedovertrek had, maar daaruit begreep hij dat ik m'n eigen dekbed bij me had. Dus hij liep weer weg met de twee dekbedden. Dat leek ons niet zo'n ramp, want het was super warm in de caravan. Maar 's avonds koelde het zodanig af, dat ik de hele nacht heb liggen klappertanden, ik heb zelfs midden in de nacht een broek en trui aangedaan. Scheve mond

Maar goed, even terug naar het begin, hij had dus de caravans laten zien en daarna heeft ie een korte rondleiding gegeven op het bedrijf. Erg onduidelijk. Bij BCA lieten ze echt alles in en vertelden ze ook veel, ook over de paarden, welke bijt bijvoorbeeld. Maar nee, daar was op dit bedrijf heel veel onduidelijkheid over. Meteen begon die vent ons van alles te vragen. Wij vonden het ontzettend lastig om en zijn vraag goed te begrijpen en een antwoord te geven, dus ja, het duurde nogal lang voordat wij hem en hij ons begreep en dan ging ie echt zo irritant staan wachten en kijken.

Het was ondertussen lunchtijd. Wij hadden niet super erge trek ofzo en al helemaal niet toen we zagen wat voor eten we dan zouden krijgen. Kant en klare rijst met een of ander goedje uit de magnetron. Scheve mond Een meisje zei dus dat ze daar werkt en woont en dat ze drie keer op een dag magnetronmaaltijden eet, ze krijgen niets anders. Toch niet normaal? Drie mensen zaten wel in de caravan te eten en wij hebben zo'n anderhalf uur in de caravan gezeten en ze deden net alsof we lucht waren, heel apart. Rond een uur of half drie vroeg Joe of me mee wilden komen om wat werk te doen en een beetje kennis te maken met alles. Dus wij zijn met hem mee gelopen. We moesten een paard poetsen, hij deed het voor op hun manier en daarna moesten wij het doen. Nou, ik heb nog nooit iemand zo belachelijk zien staan poetsen! Hij slaat z'n paarden met de borstel, volgens hem komt er dan meer glans op en is het goed voor de spieren. Yeah right. Maar ja, toen moesten wij het ook doen, terwijl je echt aan dat paard zag dat ie het absoluut niet leuk vond en het als straf zag in plaats van een lekkere poetsbeurt. Dat vonden wij dus heel erg raar. Ook verkopen die mensen om elk wiswasje een paard een tik, en een behoorlijk harde ook. Zomaar uit het niets. Dat gaat dus echt tegen mijn wil in, dat doe ik niet.

Gister toen we klaar waren met werken zijn we weer terug gegaan naar de caravan en daar viel ons op dat het daar super smerig was. Alle ramen stonden open, het zwermde van de vliegen binnen. Ook veel spinnenwebben. Maar het meeste viel ons het tapijt op. Dat kon trouwens ook niet anders, je kon niet om de stank heen, zo verschrikkelijk goor! Het was pikzwart en nat, waarschijnlijk iets van stront en modder ofzo. Ook liepen er honden binnen in de caravan en er werd gerookt. Je kan je misschien wel voorstellen hoe dat geruikt moet hebben. Margreet en ik vonden dat dus echt niet kunnen. Inmiddels was het etenstijd en heeft iemand macaroni voor ons gekookt, om half 8 kregen we een keer wat te eten. De hele avond hebben we niet veel gedaan, alleen erover gehad hoe erg we het er vonden. We zeiden toen al tegen elkaar dat we supergraag naar huis terug wilden, of in ieder geval terug naar BCA! Ook kregen we toen nog eens rond elf uur te horen dat we vanochtend om 7 uur moesten beginnen! Ook al zoiets, is toch niet normaal?

Vannacht dus haast geen oog dicht gedaan, door het matras, het kussen en de kou. Toen aan het werk, dat viel nog wel mee, was gewoon stallen uitmesten, wat vegen en poetsen. Ook hebben we gereden en les gehad van Joe. Ik zat wel op een fijn paard, heeft vroeger eventing gelopen en wordt nu gebruikt voor de lessen. Kreeg zitles van hem, en merkte aan het eind wel veel verschil! Ik kon me veel beter ontspannen en daarom dus veel beter op m'n kont blijven zitten. Ik vind wel dat ie goed les kan geven, maar voor de rest mag ik hem echt niet. Hij is gewoon te arrogant, verschrikkelijk. Ook had ie gister gezegd: Don't speak Dutch girls, speak English all the time. Ja, hallo, wat denkt ie wel niet? We moesten dus ook tegen elkaar Engels praten, net alsof we dat kunnen.

Vanochtend dus om 7 uur beginnen. Ze zeiden maar niks over een ontbijt ofzo, dus ik dacht, ik wacht het wel af, nou om tien uur (!) mochten we een keer gaan ontbijten. Ook zoiets! Het ontbijt was twee geroosterde droge sneetje witbrood en een kop thee. Het enigste wat we kregen was boter (dat ik al niet lust, maar er ontzettend smerig uitzag, de zwarte stukjes zaten erin en er was geen dekseltje meer) en we kregen jam, dat er onsmakelijk uitzag en bovendien al bijna op was en we uberhaupt geen 4 broodjes mee hadden kunnen smeren. Dus was het droog brood eten. Voor de lunch moesten we maar even in de vriezer kijken voor een magnetronmaaltijd, maar dat zag er ook niet uit, dus hebben we maar weer twee sneetje droog brood gegeten en water gedronken. Die mensen drinken daar alleen thee, koffie, melk en water, dus frisdrank was ook nergens te bekennen.

Wij na de lunch weer aan het werk, en rond drie uur moesten we opnieuw de stallen uitmesten enzo. Wij hadden er al helemaal niet meer op gerekend dat we vandaag opgehaald zouden worden, want toen Margreet voor de tweede keer BCA belde, zeiden ze dat ze het druk hadden en er niemand ons kon ophalen, maar dat ze aan het eind van de dag nog even terug zouden bellen. Dus wij waren vanmiddag aan het uitmesten, staat ineens Cat voor onze neus, iemand van de yard (de stallen op BCA)! Ik schrik me helemaal dood en roep het naar Margreet, we geloofden het gewoon niet! Zei zei dat we onze spullen maar alvast moesten pakken, dus wij in no time gedaan, maar we waren te laat, Joe was weg geweest en kwam net het erf op gereden. Die zag er heel erg kwaad uit en is gelijk naar Cat gelopen, toen konden wij onze tassen pakken en snel naar de auto lopen. Joe was namelijk al ingelicht over dat we zouden worden opgehaald, dus die was nogal boos. Hij heeft nog even met Cat gesproken (waarover weten we niet) en toen zijn we zonder iets te zeggen weggegaan. Beetje aso, maar ach, oliebol happens. Die zien we gelukkig nooooooit meer! Hihi.

Maar ja, gelukkig zijn we dus weer terug op BCA en we hopen dat we hier nog een leuke tijd krijgen!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:21

Wel vet lang verhaal... maar jeetje wat zijn die mensen daar banketstaaf zeg .. die carvans .. en dat slaan met die borstels.. en dan nog eht eten want jullie kregen wat is dat voor onzin heej .. echt niet normaal gewoon... ik hoop voor je dat het bij BCA ook leuker wordt hoor Knipoog Haha! Ach gut

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:43

Tjee, ik kan het me helemaal voorstellen dat jullie zooo ontzettend blij waren dat er iemand kwam om jullie op te halen. Tsss, lijkt wel een beetje op een strafkamp daar, jakkes! Scheve mond Hé, nog veel plezier in Engeland en geniet nog even lekker van de dagen dat jullie daar zijn!! Lachen

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:38

ik kan me voorstellen hoe je je gevoeld moest hebben. Hij dacht goedkope krachten te hebben...

mis dus... geniet maar op je andere plekkie!!!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 07:45

hahahaha wees maar niet bang, zulke stallen zal je nog veel tegen komen.... OOK hier in Nederland Haha! Haha!

Tja het leven in de paarden is absoluut geen rozegeur en maneschijn

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:05

Heb net mijn ontbijt op en lees nu jullie verhaal ( Vingers aflikken )
Gelukkig zijn jullie daar nu weg, maar zoals Gijsenkim al schrijft "er zijn genoeg van zulk soort stallen" met mensen die nog vreemdere "poets-rituelen" hebben Scheve mond

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 13:31

Dat het leven in de paarden absoluut geen rozengeur en manenschijn is wist ik wel, maar dit sloeg echt alles. Ik ben echt dolblij om hier weer terug te zijn en hier nog twee weekjes te mogen werken.

Dizzy, wat voor poets-rituelen? Haha!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:40

ik ben ook erg blij dat we hier weer terug zijn op BCA!!!
Kijk hard werken zullen we altijd moeten doen, waar dan ook, als je met paarden wilt werken moetb dat gewoon, maar deze manier van omgaan met paarden, omgang met ons, en de kamer waar we sliepen, dat is echt niet normaal! Dat hoop ik echt nooit in nederland mee te maken,kan me niet voorstellen dat er zo'n stal is in nederland ie zo z'n paarden slaat!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 18:26

Maar Dizzy, je hebt me nieuwsgierig gemaakt, wat voor poets-rituelen?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:52

hmm hengstenhouderij klinkt idd leuk, en groot...niet als zo'n vreemde stal... nouja hopen dat jullie nu alsnog een leuke tijd zullen hebben Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 18:57

Tsja, en het was dus helemaal geen hengstenhouderij, dat hadden ze dus tegen onze mentor gezegd, maar er bleek niks van waar te zijn. Er stond slechts 1 hengstje.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:54

Jeetje, hebben jullie weer, gelukkig zijn jullie weer terug op BCA!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 20:56

Ja, gelukkig wel

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:27

gelukkig zijn jullie weer terug op bca...
je laat je gasten toch geen droog brood eten Scheve mond
nog veel plezier in engeland Lachen

....................

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:17

Jeetje wat een rare lui zeg!! maar hoelang zouden jullie oorspronkelijk daar stage gaan lopen dan? vind die kerel een beetje bot dat hij jullie zomaar droog brood voorschuift, en in een supersmerige caravan laat slapen (en nog wel apart van elkaar!!)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 17:10

We zouden daar dan twee weken moeten zitten. Ik hield er het eerste uur dat ik daar was nog niet uit, laat staan twee weken!

We gaan vanavond hier naar de bar, voetbal kijken! Engeland - Frankrijk komt, zal erg gezellig worden!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, schumiegirl, Vagabondo en 40 bezoekers