Nieuwe hoefsmith hahaha..

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jimmynikki23

Nieuwe hoefsmith hahaha..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 15:53

Howj iedereen!

Vanmiddag was de nieuwe hoefsmith langs geweest!
Want onze vorige hoefsmith is geemigreerd naar australie(ook niet echt om de hoek)
Maar gelukkig hebben we net een nieuwe gevonden, beetje een kluns want bij onze vorige afspraak was hij blijkbaar in de sloot gereden haha.
Dat was wel dom.. Maar jah dat hou je hé.
Als eerst was prinsesje het shetlandertje van de man waar mijn paardje staat(geen misverstanden)
Tja wat denk je.. shetjes zijn zo eigenwijs.. [prinses is daar het levende bewijs van]
dus die was echt niet van plan om haar hoefjes te laten bekappen!!
Nouw eindelijk was prinsesje klaar..
En toen kwam mijn banketstaaf.. jimmy.
Hij vond het allemaal wel heeeeeel raar want het is een nieuwe hé...
Tijdens het bekappen kwam er een beetje dom onderwerp aan het oppervlak.. waar je op valt als je verliefd word... haha was wel grappig Haha!
Maar jah gelukkig ging verder alles wel heel erg goed met mijn kleine babytje!! (daarvoor nog even gereden dan is hij wat rustiger..)
Toen kwam het tinker veulentje van mijn vriendin...
Dat ging beetje verkeerd haha echt zo lomperik:) tja tinkers he...
Maar jah..
Toen kwam Het friese veulentje van die man waar jimmy staat(wat gemakkelijker, gerard) maar dat ging helemaal niet goed..
Hij verzorgt haar zo slecht, hij krabt haar hoeven niet uit (dat is nog wel het minst ergste..) en dus ging ze helemaal steigeren want ze vond het allemaal heel eng enzo...
Maar als ik meer tijd had zou ik ook wel voor haar willen zorgen maar ik heb gewoon geen tijd... heb zelf een paard en school en me vriend.. dat wilt niet echt... maar jah dus die werd bekapt (met veel moeite)
Als laatste kwam het shetje, ook van gerard.. een 4 jarige hengst, dat merk je wel...
Maar die verzorgt hij al helemaal niet goed.. die shetlanders staat in een weitje van ongeveer ... poeh kan ff niet zo uit me duim zuigen maar laten we het houden op ... ff denken
in de breedte een halve bak en in de lengte iets minder dan een halve bak.. maar daar moeten ze dan ook de hele winter mee doen hé dat is wel zielig... maar jah.. ik kan er niets tegen doen.. de schapen gaan voor bij gerard(voor de slacht jah..)
Ok toen werd die dus bekapt.. en de hoefsmith was helemaal boos op gerard want prins straal was helemaal aan het wegrotten..
Dat was wel heel zielig (we merken ook de laatste tijd wel dat hij loopt te drentelen en veel ligt.. dus beetje last van zijn hoefjes mischien:S)
Maar nu moet hij veel ingesmeerd worden met teer enzo.. maar jah moet je wel goed in de gaten houden met rotstraal jaja dat weet ik hahaha..
Dat werd mij ook al vertelt..
Maar jah deze hoefsmith is echt hele maal tof maar wel een beetje duur.. maar jah dat is neit zo erg als hij het maar goed doet..

En toen ging hij weg... (dat was rond half 2)
Hij komt over 8 weekjes weer..
Nouw doei iedereen!!
veel plezier Haha! doewj!!
Ow jah met dat laatste shetje... kritiek of tips mag!! dat is altijd wel handig (je moet mij nergens de schult van geven, want als hij mijn paardje was had ikhem veel beter verzorgt!!)

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie