Weekend! Ga morgen een tinker in bad doen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Weekend! Ga morgen een tinker in bad doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 23:37

Doe vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten, die voor een groot gedeelte draait op vrijwilligers....
Er staat een heeeele lieve tinker.....maar zwart!
De manen zijn gewoon dreadlocks geworden.
Doordeweeks is er geen tijd of mankracht om ze te wassen, en het paard loopt ook in veel lessen mee, maar loop me er nu al weken aan te ergeren!
Dus........van alles ingeslagen.....shampoo, equistar, stevig halster (hij is STERK)
Heeft er iemand ervaring met het wassen van paarden/tinkers en is dit bij tinkers iets wat regelmatig moet gebeuren?

wish me luck!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:09

ik was mijn stinkie bijna nooit want het is geen viespeuk. en meestal regent het zand er wel weer uit. alleen bij warm weer, als hij erg gezweet heeft wil ik hem afspuiten.

maar tips... doe rustig aan want je weet natuurlijk niet of hij een waterslang etc. gewend is.

en veel succes gewenst! Lachen

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:11

ik was die van mij ook niet vaak, en hij is wel een viespeuk.
ik spuit hem af zonder shampo te gebruiken, en zijn behang doe ik ook niet te vaak uit borstellen.
in ieder geval veel succes, als je mazzel heb gaat ie niet gelijk rollen als ie weer in de wei staat Knipoog
Annick

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:49

Succes ! De mijne is een echt varkentje Tong uitsteken , heb d'r vandaag nog gewassen , heb morgen een uitje met d'r . Als het mooi weer is was ik d'r niet echt vaak , dan blijft t meer bij afspuiten. Wassen doe ik alleen met de "speciale"dingen (wedstrijd e.d.) Of als ze echt te smerig is , maar verder weinig.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:57

Leuk tinker wassen!! Ik heb die van mij vorige week nog gewassen Lachen
Kane vindt het heerlijk, en hij wordt toch weer mooi ! Ik was hem met zilvershampoo wordt ie echt weer mooi wit van Haha! . In de zomer was ik Kane regelmatig ook omdat hij snel bezweet is en het na het werk heerlijk vindt om helemaal afgespoten te worden. Maar het moet wel warm zijn en volop zon anders doe ik het niet. En heel goed al het sop eruit spoelen!! Heel veel was plezier!!

_Tien_

Berichten: 1772
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:10

Hihi, wat grappig. Ik doe ook vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten en ik heb gister nog een tinker in bad gedaan! Ik heb 'r gewoon afgespoeld met water inderdaad en alleen haar staart met een beetje groene zeep. Nu glimt ze weer mooi en ze vond het heerlijk. Ik was alleen natter dan zij, gellof ik...

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:10

Helemaal in de biotex zetten! En zijn manen goed uitkammen en dan invlechten en ze in de vlechten laten, zo voorkom je rastaplukken!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:05

Hé, veel succes. Lekker weekendklusje...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:37

en? hoe ging het? Lachen

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 16:15

Nou, t is gelukt hoor!
En t zijn er twee geworden.....er staat nog een tinker, en die hebben we ook maar meteen gedaan!
Ze waren zo vies dat we over de ene twee uur deden en over de andere anderhalf uur....maar dan heb je ook wel eer van je werk!
De manen en staart waren dreadlocks zo vet, jakkes!
We moesten wel rustig aan doen, want er was ons vertelt dat ze allebei waarschijnlijk niet zo vriendelijk zouden reageren.
De ene, Reimpie, is namelijk nogal snel met slaan, en de andere, Gipsy gaat al flippen als je naar zn manen kijkt....en dan hoef je de schaar nog niet eens te laten zien!
Dus wij op onze hoede.......NIKS AAN DE HAND!
Reimpie was zo mak dat we om de sokken te wassen gewoon naast de achterbenen konden gaan zitten.
En ik heb Gipsy zn manen gedaan........hij stond met zn hoofd naar beneden en zn ogen dicht te genieten, zo van :"oh ja, daar had ik jeuk, lekker, ga door!" En heb ook zn derde oortje geknipt, was alweer tien centimeter lang, en niks aan de hand!
Zo lief, maar eigenlijk ook wel zielig, ze hadden echt last van al dat vuil!
Nu hebben we (ik en nog een vrijwilliger/vriendin) maar besloten dat we ze bij gaan houden, en echt zodra het nodig is meteen weer in t sop zetten.

Ik vonnut geweldig, we waren bekaf, maar als ik later die middag langs Gips zn stal kwam, stond ie meteen met die neus omhoog naar me te kijken, zo van :"ik vindt jou lief!" Ach gut

Wel maf, van dat soort momenten kan ik nou de tranen in mn ogen krijgen! Huilen

Ik ben vanaf gisteren nog meer tinker (en dan vooral Gipsy) gek dan eerst! Haha!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 16:17

Niamh schreef:
Hihi, wat grappig. Ik doe ook vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten en ik heb gister nog een tinker in bad gedaan! Ik heb 'r gewoon afgespoeld met water inderdaad en alleen haar staart met een beetje groene zeep. Nu glimt ze weer mooi en ze vond het heerlijk. Ik was alleen natter dan zij, gellof ik...


Haha!
Zeker grappig!

enne....ja, ik was ook errug nat!!!!!!!!

De twee tinkers roken naar aloe vera en equi star, en wij roken als twee tinkers!!!!!
*LOL*

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:07

door_ schreef:
En heb ook zn derde oortje geknipt, was alweer tien centimeter lang, en niks aan de hand!

Nu mag je me even wat uitleggen, ik heb zelf ook een tinker, maar WAT is het derde oortje?
Of bedoel je dat stukje 'teen' tussen de sokken in de koot?

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:47

Nee ze bedoelt het stukje achter de andere 2 oren (:P) waar je kopstuk op ligt!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:02

Haha!

Zo noemen wij dat altijd..... Haha!

Wist er ook geen andere term meer voor, hahah!

t is dus niet zo dat onze tinkers drie oren hebben hoor,hahahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:06

Zie het al voor me, zo'n tinker met 3 oren Haha!

mooi dat het goed is gegaan!! Ik wil ook een tinker kopen, dus zal ook wel dat soort dingen krijgen... Mijn verzorgtinker is iig wel een echt Stinker Tong uitsteken maar omdat hij veel op zand staat issie (behalve zijn sokken) nooit echt heel vies. *pjoe* Haha!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:17

Ik ging dus gister hoopvol naar de stal, staan ze daar allebei met een kanjer van een mestvlek op de kont, hahahahaah!
Maar dat hoort erbij, het vet en vuil is in ieder geval weg, en ze hebben geen last van jeuk meer!
We hebben nu besloten dat we, zodra ze straks weer uit de wei komen (ze gaan altijd de zomer zes weken op vakantie in de wei, om weer lekker paard te kunnen zijn) ook weer even onder handen nemen, om te zorgen dat er in ieder geval geen grote klitten en dreadlocks meer komen!