hoe voelen jullie je, als iemand aan je paard zit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:52

Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Bij mijn vorige pensionstal werden er ook lessen gegeven, waardoor op bepaalde dagen veel kids rondliepen. Op mijn huidige stal helemaal niet. Ik vind het eigenlijk best leuk als ze lex wat aandacht geven. Zolang ze hem maar geen eten geven (tenzij ze het eerst vragen).

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:05

Ik zou er niet echt veel op tegen hebben als iemand mn paard een beetje zou kroelen enzo, maar van de pennymeisjes, nu - uh daar kan ik dus niet tegen. Ook zou ik het niet goed vinden als mijn paard werd volgestopt met snoepjes. Als ik iemands paard een snoepje wil geven vraag ik of dat mag. Meestal zeggen ze ja, want ik vraag het alleen als er een les achter de rug is. Dan hebben ze wel iets verdiend.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:20

Ik vind het niet zo erg zolang ze hem maar geen snoep geven en maar niet de stal in gaan mogen ze hem krioelen wat ze willen.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:59

Ik sta op een grote pensionstal. Melody heeft ook nog zo'n box waarbij ze met haar hoofd eruit kan, dus die wordt wel vaak geaaid en krijgt vaak snoepjes.
Zolang ze het leuk vind vind ik het niet erg, en anders loopt ze gewoon weg Haha! Ze wordt nooit dik, dus snoepjes vind ik ook geen probleem.

shadowtje
Berichten: 108
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 00:52

ligt eraan wie aan mn paarden zit, en of ze lief doen tegen ze maar echt leuk vind ik het niet. Bij yusta heb ik dat wat minder maar bij shadow wel heel erg daar betrap ik mezelf best weleen op. (dan denk ik echt van blijf met je jatten van mn pony af) terwijl ze wel lief tegen hem doen. jaja ben best een egoist wat me pony's betreft

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 01:07

Ik heb zo'n knuffeltinker,die het heerlijk vindt om te tuttelen Lachen . ze staat ook vlakbij de ingang van de binnenbak dus alle manege/penny meisjes komen langs haar,zeker als ik haar buiten de box aan het poetsen ben,hangen hordes meisjes om haar heen en ze vindt het geweldig,dus ik daarom ook.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:18

Eigenlijk geen last van. Hercules denkt nl toch dat hij een schoothondje is, dus hij slijmt bij iedereen..... Laatst stond ik in het weiland met brood, toen hij achter een wandelaar aanliep die langs het draad wandelde. Bleek het een meisje te zijn dat vorig jaar haar paard bij hem in de wei had lopen en hem soms wat biks gaf! Wat een geheugen hebben die beesten als het om eten gaat! Tong uitsteken

Prelude niet, die vindt toch wel vooral ons (gezin) knuffelwaardig, hoewel ze ook graag algemene aandacht krijgt van anderen.

Pelgrim is ook een allemansvriendje, dus die duikt ook iedereen in de jaszak.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:24

Daar ben ik echt een vreselijke zeikerd in.. Schijnheilig

Er hoeft maar iemand naar mijn paard te wijzen of ik word al helemaal gestresst.
Maar dat kan ook komen omdat ik de ervaring heb dat mensen nog welleens gewoon met jou paard willen gaan rijden als je nog niet bent geweest en als je dan aankomt dat je dan te horen krijgt dat ze je paard al gereden hebben voor je. Of dat ze even heel leuk je paard gaan opjagen in de wei of dan ze eerst met hem gaan kroelen en vervolgens een klap verkopen omdat ze weer willen dat hij gaat rennen.
Dus vandaar dat mijn gezicht al op half 7 staat als ze alleen nog maar kijken laat staan wijzen of aanraken als ik er niet bij sta.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:39

Ik had er tot een tijd terug geen problemen mee. Toen stonden er namelijk nog geen kinderen op de pensionstal hier....
Daarvoor kreeg Jordy van iedereen weleens een aai of een knuffel, hij vind aandacht namelijk helemaal geweldig komt altijd kijken als er iemand in de buurt staat. Ook kreeg hij weleens een appel o.i.d., ook niet erg, hij bedelt niet.
Maar die kids vonden/vinden Jordy eigenlijk veel leuker dan hun eigen pony, en stonden dus de hele dag voor zijn box als hij op stal stond, en propten hem vol. Hij heeft ook een uitloopje achter zijn stal, daar gingen ze ook in, en zo zijn stal in. In het weiland gingen ze naar hem toe en bleven daar de hele dag hangen. Allemaal erg irritant dus.
Stalregels zijn hier nooit echt nodig geweest (hele kleine stal), er waren wel wat algemeen geldende ongeschreven regels, maar dat was logisch.
Sinds die kids er staan is dat helaas over, en moesten ze ineens opgehangen worden...

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:09

Mijn haflinger heeft spuper lange manen en ook iedereen vind haar daarom tof en leuk en lief en vaak heb ik dan zoiets van nou nu is het wel even genoeg. Maar aan de andere kant als ik zón haflinger voorbij zie lopen met van die manen dan loop ik er ook even heen hahahha.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:18

Bij mij is Donkey niet eens van mij, hij staat op een manege en er rijden dus iedere dag andere mensen op enzo...das natuurlijk niet zo erg, ik ben het gewend, maar nu ik al een half jaar iedere week op dat beessie alleen in de bak rij kent hij mij al helemaal en hij hinnikt als ik kom enzo, dus ik heb toch wel iets meer met hem dan anderen...en als ik dan na het rijden nog ff blijf en de gewone lessen beginnen en als ik dan zie dat er andere op rijden...tja...ik moet eigenlijk niet zeuren, maar dan voel ik toch wel iets in me maag....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:57

Mijn paarden staan aan huis maar als er mensen langskomen staan ze ook allemaal zo bij het hek om alle aandacht in ontvangst te nemen.
Ik vind het niet erg hoor. leuk voor die mensen dat ze kunnen paardje aaien, leuk voor de paarden dat ze aandacht krijgen.
Als ze het niet leuk meer vinden lopen ze vanzelf wel weg

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:04

ach ik vind het niet zo erg... die van mij is best een knuffelkont, maar alleen als je er zelf naartoe loopt Tong uitsteken ze komt dus ook echt niet als je haar roept ..
maar zolang ze er niet op gaan zitten, of helemaal volstoppen met eten vin ik het wel goed... pepper loopt vanzelf wel weg als ze geen zin meer heeft..

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:54

toen hij nog op een manege stond lag zijn neus voortdurend open omdat hij zijn neus erdoor stak en schrok als hij niet zag dat een of ander kindje hem over zijn neus ging aaien.
op een gegeven moment heb ik een bordje met "PAS OP, SCHIMMEL" opgehangen, dat hielp iets Schijnheilig

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:31

....Ik kan me voorstellen dat je het neit prettig vindt als ze eten geven..of als ze de hele tijd knuffelen maar ze mogen toch wel een aaitje of zo geven? Vooral als je ze op een manege heb staan, want daar komen nou eenmaal veel kinderen. Maar ik vind het indderdaad heel irritant als kinderen die paarden wat geven

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:36

Ik denk dat ik me strakjes ook rot zou voelen als er iemand anders aan mijn paard zit of met hem knuffelt of zo. Maar ik moet strakjes wel iemand hebben die hem verzorgd als ik bijv. met vakantie ben.

De pony die ik nu rijd is niet van mij en ik vind het ook super hoe degene waar hij van is er mee om gaat, zeg maar. Ik mag alles met hem. Ik zelf zou dat denk ik niet kunnen, poetsen er uit laten ok maar rijden.... dat weet ik nog niet. Misschien later na een tijdje verzorgen en kijken of het klikt. Het is toch iets wat van jou is, ik denk dat ik me zorgen zou maken van: maakt ze de deur wel goed dicht, vergeet ze dat niet, denk ze daaraan etc.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:11

Ik zit er niet mee als iemand Veerle aait, knuft oid. Kan er ook best tegen als een bekende haar (met toestemming Haha! ) rijd, maar dat is pas 1 keer gebeurd Knipoog
Veerle vind aandacht harstikke leuk en zolang ze haar niet voeren vind ik het prima Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:13

Vreemden die aan hem zitten vind ik niet zo leuk (zonder toestemming). Maar stalgenootjes mogen in principe hem overal aanraken hoor Knipoog

pony4love

Berichten: 7
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:05

ik zou dat ook hebben, helaas heb ik geen eigen pony.
ik zou het niet leuk vinden als iedereen maar aan hem/haar zit.
het zou me een onprettig gevoel geven.
ik vind zou het heust niet erg vinden als iemand ff aait maar de hele tijd of steeds lijkt me nogal iri.. Ach gut OK dan!

pemmie
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:35

ik vind dat je je er niet zo veel aan moet ergeren het is dan wel jou veulen maar ik denk dat mick het zelf we leuk vind en ik denk dat je altijd het beste wil voor je pony
verplaats je maar eens in mick hoe zou jij het vinden als je veel aandacht kreeg maar dat niet mocht van je moeder....

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:46

Ik vind het niet zo erg, m'n paard vindt het alleen wat minder...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:51

Als imeand mijn paard kroelt,vind ik dat helemaal niet erg!
Ik zie zelf hoe fijn mijn paard dat vind.Die is dol op aandacht!

Het wordt anders als iemand anders mijn paard regelmatig snoepjes etc gaat geven..Een keer is helemaal geen probleem,maar het moet niet te gek worden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:12

Ik kan me er totaal niet druk om maken als iemand mijn paard wil aaien, vind het juist harstikke leuk Voel me altijd heel trots als mensen hem even willen aaien en in het bos sta ik dus ook geregeld stil Haha!

Ik snap trouwens niet waar die jaloezie van sommigen hier op bokt vandaan komt Verward Vind het echt heel raar dat je jaloers kan zijn op mensen die je paardje willen aaien! En ook die rare reacties op kinderen die je pony of paard willen aaien......... jullie zijn allemaal klein geweest en ga me nou niet vertellen dat jullie nooit met een groepje vriendinnen lekker om een paardje hebben heen gehangen in de hoop dat je hem mininmaal mocht aaien en nog leuker dat je stil in je hartje er op hoopte dat je er even op mocht zitten!

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je er aan kan ergeren als iemand je paard even een aai geeft of dat het je een ellendig gevoel geeft. Volgens mij is dat een teken dat je zelf niet lekker in je vel zit!? Het zou je juist een trots gevoel moeten geven als iemand anders jouw paard ook leuk vind................ mmmm raar hoor Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:42

Ik krijg altijd dat "AFBLIJVEN" gevoel... Bloos!

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:11

Als het vreemde mensen zijn vind ik het niet leuk, maar als ik ze ken vind ik het wel goed maar ik hou het altijd een beetje ion de geaten. Ik vind het het ergst als iemand anders op mijn paardjes zit.