hoe voelen jullie je, als iemand aan je paard zit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:15

van mij mogen ze vlieg allemaal knuffelen, maar hij heeft zo zn gebruiksaanwijzing en sommige mensen vind ie wel aardig en andere niet..
dat merk je dan ook wel, dan gaat ie lopen happen/bijten of dan doet ie heel kapsonus zn hoofd omdraaien dat ze er net niet bijkunnen Haha! Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:19

Ze mogen best aan Mirk zitten hoor. Alleen hij raakt op er een gegeven moment wel zat van... Verder vond ik het heel vervelend toen steeds een meisje kwam bij Mirk in de stal en ineens hem zomaar spontaan stond te borstelen. Het is mijn paard en eerst toestemming vragen zal wel zo netjes wezen...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:39

Ik vind het niet erg, ik vind het juist leuk dat mensen mijn paard zo leuk vinden dat ze er even mee willen knuffelen! Lovers

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:00

Ik vindt het niet erg als er 1 of 2 kinderen hem eventjes een aai geven.
Anders is het als ze echt constant om hem heen staan te dralen zo van; o wat is ie mooooi en wat is hij zacht. En dan vooral met een clubje of 5 van die klindertjes die zo'n beetje alles uit je handen grijpen en dan zeggen; ik zal je wel even helpen met poetsen. Dan halen ze het bloed onder mijn nagels weg Stoom uit je oren
Nou dan ben ik heel snel klaar met ze. Ik zeg dan gewoon "AFBLIJVEN" Extreme duivel . Daarna leg ik uit dat mijn paard er heel nerveus van wordt als iedereen aan hem zit te plukken, en dat ik anders al mijn spullen kwijtraak.
Als zelfs dat niet helpt. Dan zeg ik dat ze niet in de pensionstal mogen komen (is ook echt zo) en dat ze gewoon op moeten hoepelen.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:19

Bwah, zowat niemand zit aan Lana, behalve ik, m'n moeder of onze bijrijdster... Maar af en toe loopt jacobien dan langs en is het van : heey Lana **aai** Dan voel ik me wel trots Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:28

Ik vind het niet zo erg...
Zoals vandaag wilde iedereen hem aaien (Grote dag op de manege) en zo'n meisje zei: Ik ben fan van Herman, ik vond het wel grappig Lachen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:28

aaien en knuffelen mag iedereen met Evita, iets lekkers geven als de andere paarden ook wat krijgen vind ik ook niet zo'n probleem, Evita wordt daar niet happerig van ofzo.. zolang ze haar maar niet vet mesten, ze is al dik genoeg namelijk Knipoog

wat ik wel vervelend vind is als mensen Evita gaan aaien als ze daar geen zin in heeft, ze is daar namelijk heel duidelijk in. als ze staat te dutten of als ze een beetje sjaggerijnig is en mensen gaan haar iets te fanatiek (plotseling) aaien/knuffelen dan laat ze wel duidelijk merken dat ze dat niet leuk vind (oren in d'r nek en soms "happen" in de lucht, echt bijten doet ze absoluut niet), daarna krijg ik dan te horen dat Evita gemeen is of een sjaggerijn..en dat is ze zeker niet!! haar stal is gewoon haar terrein, daar horen vreemden niet in te komen.. als ze geaait wil worden komt ze zelf wel met haar hoofd naar buiten.

kleine kinderen hebben we gelukkig bijna niet bij ons op stal, dus dat scheelt Lachen

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:33

Bij de pensionstal waar ik sta komen ook veel jonge kinderen. De meeste vinden Speedy, een mini shetlander, echt een schatje. Veel die langslopen aaien hem wel even. Dat vind ik niet zo erg. Maar als ze de hele tijd om hem heen zouden hangen is het een anders verhaal....

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:20

dat intereseert me echt helemaal niks, oke het zijn niet echt mijn paarden. maar in dat geval was het hetzelfde. Jij hebt toch niet minder aan je paard omdat iemand dat dier een keer aait.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:54

het maakt me niets uit Lachen

Jij hebt je veulen net gekocht toch? toen ik dolly net had baald eik er ook super van, ze was van mij en ze moest mij het liefst vinden, niet de rest van de wereld (het is echt een kroelkip Tong uitsteken).
inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en ik vind het heel leuk als ik op stal kom en ik hoor van mensen dat ze de dag ervoor een uur met dr hebben staan kroelen en knuffelen. Dolly is en blijft van mij, en ik van haar, we horen gewoon bij elkaar en dat weten we beide, dus het is alleen maar fijn als ze die 21 uur dat ik er niet ben met anderen kan knuffelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:59

Ik heb daar geen last van; Shaseera houdt niet van mensen en knuffelen, en ze houdt al helemaal niet van vreemde mensen. Ze is al beledigd als een onbekend iemand haar een aai over haar neus wil geven
Waar ik wel een verschrikkelijke hekel aan heb is het voeren dat sommige mensen doen. Shaseera wordt er vervelend van (lees: overal zoeken naar snoep, naar je hand bijten), ik merk het meteen als ze weer wat heeft gehad. Ben er ook al een paar keer heel boos om geworden. Gelukkig krijgt ze nu niks meer, en als het zo nodig moet, dan in haar bak.

Ik weet niet of ik het erg zou vinden dat mensen met mijn paard knuffelen als ik een paard had wat daarvan hield. Denk het eigenlijk niet, zou het juist erg leuk vinden om te zien dat mijn paard plezier heeft met iemand anders.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:29

Ethelate schreef:
Maar Mabel is best wel eenkennig als ik er niet ben. Hoor soms verhalen dat ze echt gemeen doet, terwijl ik haar alleen ken als een lief aanhankelijk paardje Lovers


komt me bekent voor!!!

ik vind het niet erg dat ze mijn paard aaien. Maar als ze iets te eten geven vind ik niet leuk en als ze de stal in gaan okee, van sommige mensen weet ik het, en die mogen ook van mij, maar andere mensen echt niet hoor!

Mijn vriendinntje is ook niet echt slim! Verward Er is een eigen paard en daar is ze helemaal gek op. Eerst was het alleen maar aaien, toen kreeg ie lekkers, en tegen woordig gaat de stal open en krijgtie wat lekkers.... ga binnenkort maar even tegen haar zeggen dat het niet zo slim is Die eigenaren zullen er ook niet blij mee zijn.....

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:07

zolang het bij aaien blijft en ik niet met ze bezig ben, vind ik het goed, amber en grietje vinden dat juist lekker aandacht *LOL*

cali
Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:17

ik kan er zelf ook niet zo goed tegen hoor, het is niet eens mijn eigen pony (lease haar) maar toch vind ik het nooit zo prettig als mensen om dr nek hangen (ik geef toe ben gewoon jaloers haha Schijnheilig Bloos! ) ach beetje aaien enz moet kunnen, ze kunnen me alleen heel boos maken als ze haar een tik geven omdat ze bv niet opzij wil gaan in stal Boos! ! Helaas is het mijn pony niet en kan ik er niet meer aan doen dan er wat van zeggen Verdrietig

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:37

Hmmm mijn paard mogen ze aan zitten hoor. Kleine kindertjes vind ze trouwens nog wel leuk, volwassenen interesseren haar niet. Wat ik absoluut niet moet hebben is dat ze zomaar haar stal open doen of zo. Dan kan ik ontzettend boos worden, want dat mag gewoon niet, punt uit.

Wat ook behoorlijk irritant is: mijn zusje bazuint altijd bij die vriendinnetjes van dr rond waar 'haar' paard staat (ze rijd er nooit op maar dat even terzijde) en dan sta ik te poetsen en komt er ineens zo'n meisje naar m'n paard: "Hey Jolinaaaaaaaaa." En dan: "Dat is toch het paard van Jessica?" En ik: "Nee, het is MIJN paard."

En nog iets irritants: Ik rijd een paard van de stal-eigenaar en dat is voor sommige kinderen nogal een big deal. Ik zie het interessante er niet zo van, maar zij wel en ze proberen dan ook zo veel mogelijk bij jou en dat paard in de buurt te zijn, in de hoop dat ze er ook ooit iets mee mogen doen of zo. Dát vind ontzettend storend en opvallend ook. Maar ja, die mensen staan dan ook niet voor niets bekend als 'hielenlikkers', kontekussers' en 'aanhangels' Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:46

Aaien enzo vind ik helemaal niet erg, dat vind Hof juist wel leuk Tong uitsteken
Wat ik meestal niet super leuk vind is dat Hof in de lessen van Afke soms moet, maar ja, dat heb je als het je eigen paardje niet is Lachen

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:51

In het begin nog wel eens jaloers , nu helemaal niet meer. Splash is alleen niet zo lief op stal , tenminste , naar andere mensen toe , en krijg dan ook vaak te horen ; jeetje wat een chagerijnig paard heb jij zeg...

Ach , verder houd Splash ook niet echt van heel veel aaien en knuffelen , behalve als ie wat te eten krijgt vind ie je geweldig ! Haha!

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:01

oh, daar kan ik soms absoluut niet tegen, vooral als het rijden niet zo lekker ging en er dan kinders naar mijn pony toelopen ( ik rijd op een manege maar gelukkig staat ze thuis gestald!) en dan om d'r heen gaan hangen. Meestal zeg ik iets als: pas op, ze bijt hoor! Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te sturen, stom eigenlijk... Oh, ook zoiets: Ik had laatst eens een wedstrijd op de manege, komt er iemand van een jaar of veertien, ik wist echt totaal niet wie het was, ineens naast mijn pony staan, pakt 'r vast en doet alsof ze bij me hoorde! toen heb ik toch wel even gezegd van : euh... ik ken je niet enzo, enne, het is MIJN pony, en ik heb liever niet dat je haar vasthebt. jeetje, ik schrok echt van haar, ze was ook zo vaag... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 01:31

asjoe4ever schreef:
Ik bedoel dus niet mishandeling, maar gewoon kroelt ofzo.

Ik zelf vind het niet zo leuk,
Omdat mick een aardig tam veulen is(tamste van de 3) Zit iedereen eraan, en staan ze hem de hele tijd vast te pakken.
ik kan me hier echt aan ergeren. Da zeg ik ook dat ik liever niet heb dat ze aan Mick komen. Maar doen ze het toch.

Ook aan Arzu vind ik het niet lekker voelen.

Wie hebt dat nog meer??


Ik niet in ieder geval. Als mensen mijn paard willen knuffelen vind ik dat prima. Als ie geen zin meer heeft, laat hij het vanzelf wel merken.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:42

Ligt er nogal aan wie eraan zit heej, nie dak een eigen heb maar met de paarden die ik heb gereden en er zat dan een ander aan die ik niet mocht jah dan was et niet goed natuurlijk Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:59

runningkawa schreef:
Knufelen en kroelen mogen ze van mij allemaal.
Als ze hem maar niet volstoppen met een hoop lekkers.
kawa is een grote knuffelkop, die geloof ik nooit genoeg aandacht heeft, dus laat maar knuffelen, vind hij alleen maar fijn Lachen


Zelfde mening hier Lachen

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:46

Ik snap wel wat je bedoelt maar dat is eigenlijk een beetje dat je hem voor jezelf wilt dat heb ik ook met Iris want daar rijden ook andere kinderen op en dan gaan ze erop en kunnen ze er geen snars van en dan wil ik dat ik er zelf op ga ik weet niet waarom.
xxx jobiene

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:04

Maakt me niet uit als ze maar niet met handen haver enzo aankomen vind het wel lief!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:21

ik vind het wel leuk als ik aan het buiten rijden ben en er komen van de kleine kinderen die dan even willen aaien
mijn paard is dan ook niet meer weg te krijgen
ik vind het wel minder als ze zomaar in de wei komen of in de stal
mijn paard is wel te vertrouwen maar het blijft een dier
en sommige kinderen hebben dat niet in de gaten
en mijn shet kan heel onverwacht ineens genoeg van je hebben en bijten of trappen

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:47

Op de pensionstal waar ik sta, lopen amper kinderen, dus er wordt niet getutteld met de paarden. Ook worden andermans paarden niet bijgevoerd. Wel is ze regelmatig in handen van anderen, omdat we elkaars paarden in de paddock zetten als hij vrij is, helpen met naar het land brengen enzo. Ben ik alleen maar blij mee.
Het is wel een reden waarom ik niet op een manege zou willen staan, ik heb een Haf met een erg schattig koppie...