politie is je beste vriend..ECHT NIET!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

politie is je beste vriend..ECHT NIET!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 07:42

Ongelooflijk...gisteren werd ik met mijn paard in de trailer van de weg geplukt omdat ik te langzaam reed Boos! Boos! Boos!

Ik ging bij een vk linksaf en moest direct uitvoegen voor een afrit die via tig bochten naar een nieuw vk leidt. Dus, ik reed 20-30 km per uur met een ZEER onrustig paard op de trailer. Komt er een politie-vwgolfje aanzoeven en gaat voor het tweede vk al voor mijn neus staan (mijn zorgvuldig geplande remweg vergallend..). Direct het bordje aan 'VOLG POLITIE'. Bij een tankstation werd mij even verteld dat ik LEVENSGEVAARLIJK bezig ben, omdat ik veel te langzaam rij. PFFFT, logisch zei ik, ik rij met een paard op de wagen. Nou, dat kon allemaal niet zomaar, en vrachtwagens rijden ook niet zo langzaam. Echt onzin, wie gaat er nu met 50 km per uur een afrit op met tig bochten!!
Gingen ze maar verder zeuren over mijn gebrek aan E rijbewijs (ik had natuurlijk niets bij me.. Bloos! ), terwijl ik mijn combinatie mag rijden zonder E rijbewijs. 'mevrouw, we gaan het allemaal tot op de bodem uitzoeken'. Echt, ik was echt pissig om dat gezeur! Ik kon wel doorrijden naar huis, gelukkig.

Ongelooflijk hoor, die dooie dienders! Laat ze eens iets nuttigs doen ipv paardenvrouwtjes lastig te vallen!


EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:49

ja hooor? en heb je niet gezegt dat je een onrustig paard mee had?


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:52

Reed je van de snelweg af met 20/30 km per uur? Ben je dan niet bang dat je een andere auto in je trailer krijgt?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:52

Ik zou voortaan een andere route kiezen, want ergens hebben ze wel gelijk. Maar leuk is het natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:53

Je had moeten zeggen dat jouw gedrag niet gevaarlijk was, maar het gedrag van de mensen die dan toch menen te moeten inhalen in een bocht als er iemand met een trailer voor hun rijdt.
Er is in Nederland geen miniumsnelheid, behalve op de snelweg, dus waar zeuren ze over.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:53

wat een zeikers!
Iedereen kan er toch wel Langs denk.
(ze deden het zelf toch ook ?! )

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:55

Ik dacht dat ze het over de invoegstrook op de snelweg had Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:04

Ik dacht dat vk, voorrangskruising betekende.
Met 20 kun je echt niet de snelweg op, en dan geef ik ze groot gelijk.
Op een gewone weg kun je best op een bochtig stukje even 20 rijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:15

what the hell is een vk??????
Overigens is idd je remweg verkorten door hun auto ervoor te gooien gevaarlijk en onhandig en er is idd behalve op de snelweg geen minimumsnelheid. Okeej het is gevaarlijk in die zin dat als automobilist zijnde zonder ervaring met paarden of trailers gemiddeld iets harder rijdt dan 20-30km/h en indien de weg onoverzichtelijk was door bossage in de berm kan dit idd gevaarlijke situaties opleveren.
Maar om er nou zo'n heisa van je maken, kanonnig hebben ze niks anders te doen?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:22

Wij zijn ook een keer van de snelweg geplukt (reden 70) en werden op de vluchtstrook 'tot de orde geroepen'... Dat we daarna moesten invoegen tussen verkeer dat 120 reed en meteen 2 banen op moesten schuiven omdat we anders onze afslag zouden missen was minder belangrijk... We hebben nog een 10 minuten staan wachten voor we eindelijk een gaatje hadden dat groot genoeg was om een trailercombinatie met inmiddels hysterisch paard in de duwen... Die agenten hadden zelf ook wel door dat het niet echt een strakke actie was van hen!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:24

Ik help mensen altijd weer even de weg op als ik ze aan de kant heb gezet, vind ik wel zo netjes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:25

O in zo een geval zou ik zeggen, Meneer u brengt mij nu in een heel lastig pakket, wellicht zou u uw gezag kunnen gebruiken om mij er ook weer uit te krijgen en even het verkeer voor mijn niet snelle combinatie met een onstabiele lading stil te zetten. Ik kan namelijk niet van 0 naar honderd in 10 seconden op dit moment Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:25

Ilindra schreef:
Ik help mensen altijd weer even de weg op als ik ze aan de kant heb gezet, vind ik wel zo netjes.


idd netjes Haha! Haha! Haha!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:26

Deze mannekes waren veel te druk met hun eigen egootjes en vonden ons geloof ik niet meer zo aardig. Maar idd, een kleine actie zodat we wat makkelijker in hadden kunnen voegen, was niet verkeerd en zelf heel etercht geweest!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:31

Zo ben ik vorige week aangehouden met mn combinatie omdat Sanne los achterin zat. Nu rijd ik in een bus met dubbele cabine en die hebben geen gordels achterin, daarvoor in de plaats is een plank gemaakt Haha! Haha!, Hele aardige meneer hoor daar niks van, maar papieren enzo moesten even gezien worden, nadat ik uitgelegd had dat geen enkele dubbele cabine gordels achterin heeft omdat er geen aansluitpunten zijn Haha! Haha!. Zegt Sanne out of the bleu......... Mamma Pliesies vangen toch alleen maar boeven? Die man keek iets beteuterd......... dus ik plakte er maar achteraan dat ze dat OOK doen Haha! Haha!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:32

Ik sluit mij verder bij Illindra aan. Ik wist niet of je nu op een snelweg reed of op een gewone weg. Maar het zal wel een gewone weg zijn. Je had ze moeten vertellen dat jij geen vrachtwagen bent, maar een auto met een trailer + paard erachter. Pfft wat een vergelijking. Waarom kantelen die vrachtwagens ook al weer elke keer?

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:34

...sorry voor de onduidelijkheid: vk is een verkeerslicht. Ik reed bovendien nog in de bebouwde kom ook...Dus nadat ik op een kruising (met verkeerlichten) linksaf was gegaan ging ik direct de afrit af naar een andere weg (of uitvoegstrook...). En reed ik dus heel rustig...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:37

Nou dan hadden ze je gewoon moeten laten gaan...........

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:40

Dan hadden ze zeker niet genoeg te doen. Ze zijn ook niet allemaal zo slim als Illindra Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:47

Je moet natuurlijk niet vergeten dat de meeste agenten geen bal verstand hebben van paarden.
Het valt me op dat paardenmensen er altijd maar vanuit gaan dat wat voor ons heel normaal is voor andere ook maar normaal moet zijn Haha!

Ik ben ook wel eens bijna over een agent heen gereden die zomaar uit de berm de weg opstapte en mij een stopteken gaf voor een alcoholcontrole.
Ik nooit stoppen op die afstand en reed met m'n alarmlichten aan rustig door om vervolgens de combinatie netjes langs de weg te zetten.
De agent kwam al schuimbekkend aanrennen omdat ik niet direct was gestopt.
Hem mijn eigen legimitatiebewijs laten zien en uitgelegd dat je met 2 zware paarden achterin niet in een keer een noodstop kan maken.
Hem even in de trailer laten kijken en toen begreep hij het zelf ook wel.
Als je het gewoon netjes en rustig uitlegd begrijpen de meeste het echt wel

Het valt me op dat de meeste mensen direct op de kast zitten als je ze staande houdt en er soms niet eens een normaal gesprek mogelijk is.
Als iedereen zich netjes aan de verkeersregels zou houden was er idd meer tijd om "boeven" te vangen.
Vergeet niet dat er meer doden in het verkeer vallen dan er mensen worden vermoord Knipoog
En wat ik aan verrotte trailers en slechte vrachtwagentjes van de weg heb gehaald wil je ook niet weten.
Heb al eens de paardenbenen gewoon kunnen zien door de laadklep heen, zulke gaten zaten erin.
2 pony's los achterin een bestelbusje, zonder cabine afscheiding, moet toch kunnen.
In het donker rijden zonder trailerverlichting kan toch best.
Een Astra kan heel best een zware 2 paards trailer met 2 kwpners trekken.....
En zo kan ik nog wel even door gaan Knipoog

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:50

Agent rijdt over agent heen. Ik zie de koppen al in de krant.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:51

Van een snelweg afrijden met 20-30 km/uur is wel te zacht. Uiteraard moet je de bochten heel rustig nemen, doe ik ook hoort, Cinzano is anders echt zo'n sukkel die onkukkelt Haha!
Maar ik rij altijd wel zo lang mogelijk door en rem zo laat mogelijk en dan best krachtig, kan makkelijk
In het begin vond ik het remmen best eng, was echt bang dat het paard door de wagen zou vliegen, maar inmiddels weet ik dat dat echt niet zo is, zolang je het paard even rustig laat merken dat je gaat remmen kan je daarna best krachtiger remmen.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:58

Ilindra schreef:
Je moet natuurlijk niet vergeten dat de meeste agenten geen bal verstand hebben van paarden.
Het valt me op dat paardenmensen er altijd maar vanuit gaan dat wat voor ons heel normaal is voor andere ook maar normaal moet zijn Haha!

Ik ben ook wel eens bijna over een agent heen gereden die zomaar uit de berm de weg opstapte en mij een stopteken gaf voor een alcoholcontrole.
Ik nooit stoppen op die afstand en reed met m'n alarmlichten aan rustig door om vervolgens de combinatie netjes langs de weg te zetten.
De agent kwam al schuimbekkend aanrennen omdat ik niet direct was gestopt.
Hem mijn eigen legimitatiebewijs laten zien en uitgelegd dat je met 2 zware paarden achterin niet in een keer een noodstop kan maken.
Hem even in de trailer laten kijken en toen begreep hij het zelf ook wel.
Als je het gewoon netjes en rustig uitlegd begrijpen de meeste het echt wel

Het valt me op dat de meeste mensen direct op de kast zitten als je ze staande houdt en er soms niet eens een normaal gesprek mogelijk is.
Als iedereen zich netjes aan de verkeersregels zou houden was er idd meer tijd om "boeven" te vangen.
Vergeet niet dat er meer doden in het verkeer vallen dan er mensen worden vermoord Knipoog
En wat ik aan verrotte trailers en slechte vrachtwagentjes van de weg heb gehaald wil je ook niet weten.
Heb al eens de paardenbenen gewoon kunnen zien door de laadklep heen, zulke gaten zaten erin.
2 pony's los achterin een bestelbusje, zonder cabine afscheiding, moet toch kunnen.
In het donker rijden zonder trailerverlichting kan toch best.
Een Astra kan heel best een zware 2 paards trailer met 2 kwpners trekken.....
En zo kan ik nog wel even door gaan Knipoog


sorry hoor maar dat pikt zo'n agent ook alleen maar omdat je een collega was...iemand anders had moeten praten als brugman of had gewoon een bon op zijn neus gehad

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:10

Ilindra"]
Ik ben ook wel eens bijna over een agent heen gereden die zomaar uit de berm de weg opstapte en mij een stopteken gaf voor een alcoholcontrole.
Ik nooit stoppen op die afstand en reed met m'n alarmlichten aan rustig door om vervolgens de combinatie netjes langs de weg te zetten.
De agent kwam al schuimbekkend aanrennen omdat ik niet direct was gestopt.
Hem mijn eigen legimitatiebewijs laten zien en uitgelegd dat je met 2 zware paarden achterin niet in een keer een noodstop kan maken.
Hem even in de trailer laten kijken en toen begreep hij het zelf ook wel.
Als je het gewoon netjes en rustig uitlegd begrijpen de meeste het echt wel
[/quote]

[quote="supersambo schreef:
sorry hoor maar dat pikt zo'n agent ook alleen maar omdat je een collega was...iemand anders had moeten praten als brugman of had gewoon een bon op zijn neus gehad


Dat idee kreeg ik ook gelijk, ben benieuwd hoe ze gerageerd hadden als je je identiteit niet had bloot gegeven.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:16

Het ligt er natuurlijk ook onwijs aan hoe je reageert! Als jij al gelijk zwaar in de verdediging gaat, verspeel je natuurlijk wel gelijk je goodwill. Je kunt het beste maar gewoon rustig blijven, dan bereik je het meest!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kionasuppie, rosak en 2 bezoekers