Besloten, mn paardje gaat nu al weg..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:36

Ik ga mee met wat hier boven wordt gezegt.
Bah wat zijn jullie verwend zeg.
Dat jullie uberhaupt nog een paard krijgen!!!!!!!!!!!
Uitmesten, voeren, buiten en binnen zetten, wandelen, rijden, knuffelen, dat is het met paarden, dat maakt het zo leuk. Lekker buiten bezig zijn, omgaan met een heel bijzonder dier die jou leert met respect om te gaan met de hem en de natuur.
Met een paard leef je ook echt met de seizoenen mee.
Je beleeft de wereld,de natuur heel echt.

Maar dat zien jullie helaas niet, ga alsblieft gewoon op een manege rijden, want een eigen paard..nee sorry, dat is niks voor jullie.

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:38

en met nog meer mazzel heeft hij daarna ook nog een les dus dan hoef je ook niet af te zadelen Rolleyes

Ik vind dit niet te geloven, hopelijk gaan je ouders er eerst goed over nadenken voordat er weer een nieuw paard komt!
En hoe kan je zus zo fanatiek zijn met dressuren als ze bijna nooit rijd omdat ze geen tijd heeft??? Dan moet het nieuwe paard zeker minimaal op Z-nivo gereden hebben zodat ze alleen nog maar op zoek hoeft naar de knopjes 1x in de week

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:43

de andere kant van het verhaal

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4293669#4293669

Paarden kosten inderdaad heel veel tijd en het is een verstandige beslissing om je paard weg te doen, voordat hetzelfde zou gebeuren als in bovenbeschreven topic. Ik hoop dat je een goed tehuis vind voor ze! OK dan!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:48

Tsjonge, ik weet niet wat ik moet zeggen, ik ben benieuwd hoelang het volgende paard het bij jullie uithoud.

Zoek lekker een verzorgpaard of ga op een manhege rijden. En shetlanders hebben ook verzorging nodig hoor, dus kan je vader niet beter een grasmaaier kopen om het weitje bij te houden.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:02

Clautje schreef:
Ach wij weten wel beter Nagelbijten / Gniffelen We lopen al een hele tijd met dit probleem van Dana, en we doen dr heus niet zomaar weg. Denk je nou echt dat het zo makkelijk is om die paarden weg te doen Frusty Ik geef heel veel om mijn paard ja! Maar ik geef ook genoeg om dr om te zien dat ze het bij een ander beter kan krijgen!!!


Wat een gelul zeg! Je bent naar mijn idee wel veel te makkelijk. Jìj bent degene die aan een paard is begonnen en jìj bent zelf degene die haar paard op de 2e plaats zet. Dat geef je tenminste nog toe.

Dan moeten er vervolgens 2 minishets komen, min of meer ter weidedecoratie. Hebben die dan geen verzorging nodig? En daarnaast wil je samen met je zus weer een nieuw paard aan gaan schaffen.
Daarbij denk ik dat jullie ouders ook een beetje te makkelijk zijn: ik zou jullie een verschrikkelijk schup onder je hol geven. Allebei.

Neem je verantwoording en zorg gewoon voor je paard. Wat een slap gedoe zeg.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:03

Clautje,ik kan het niet laten om toch te reageren,jullie hebben al meer paarden gehad en dat ging ook niet goed,nu hebben jullie er 2 en dat gaat ook niet goed dus waarom zou een volgend paard in pension wel goed gaan?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:10

Ik heb wel begrip ervoor. Je komt er tenminste eerlijk voor uit, en er zijn maar weinig mensen die dat doen.
Maar kan je niet Liquid houden, je zus er af entoe op laten rijden, en een bijrijder zoeken?
Als je zus dan per se fanatiek wilt rijden, kan ze misschien nog een bijrijdpaard zoeken om echt dressuur mee te rijden.
Het is natuurlijk heel zonde als je stallen en alles aan huis hebt, en je doet er niks mee.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:11

Ik zou, als jullie beiden paarden weg zijn, eerst maar eens een tijdje "adempauze" nemen. Gezien jullie leeftijd ís stappen en uitgaan met vrienden gewoon eerste prioriteit. Ik heb dat vaak gezien met stagiaires van rond die leeftijd.

Kijk nou eens even tijdens die periode dat je geen paard hebt om te verzorgen, of je dat echt aanspreekt. Zo ja, dan zou ik het gewoon bij manegelessen houden ipv een eigen paard op stal, hoe zonde de aankoop van eigen stalletjes ook niet is.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:12

Jantine2 schreef:
de andere kant van het verhaal

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4293669#4293669

Paarden kosten inderdaad heel veel tijd en het is een verstandige beslissing om je paard weg te doen, voordat hetzelfde zou gebeuren als in bovenbeschreven topic. Ik hoop dat je een goed tehuis vind voor ze! OK dan!


Tuurlijk moeten de paarden het beter krijgen, maarhet is toch belachelijk dat ze te lui zijn om hun paarden te verzorgen en dan maar weer een nieuwe kopen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48430
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:19

voor het paard een goede beslissing.. die krijgt (als het goed is) iemand die 'm wel kan waarderen... Lachen

Alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat ik achteraf (nu dus) heel blij ben dat het niet klikte met jou en Mel... voor dat paardje had het de finaleslag geweest, nu alweer weg te moeten...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:20

Ik kan er zelf over meepraten hoor. Ik ben zelf ook zo verwend geweest. Ik wilde ook graag eens na school met mijn vriendinnen mee en logeren enzo. Dat ging niet. "Gelukkig" (want zo blij was ik daar toen niet mee Haha!) pushte mijn moeder me om tóch naar mijn pony/paard te gaan.

Jullie (Clautje en zus) hebben de "vrijheid" om je paard weg te doen. Hou het zo eens een tijdje en kijk wat je het meest PERSOONLIJK aan spreekt. Dus niet om je heen kijken en zien hoe leuk andere meiden met hun paardje omgaan, maar kijk naar jezelf wat je het belangrijkst acht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:25

Hoeveel tijd kost het nu om een paard te verzorgen Verward
Ik heb er 3 en heb in een half uur de stallen gemest, water bijgevuld, hooi gepakt en het erf weer geveegd.
Naar binnen en naar buiten zetten is nog geen 5 minuten werk.
Alleen als ik ze alle 3 op 1 dag wil rijden ben ik een complete middag kwijt.
Lisa rijd ik 6 dagen in de week, Ilindra en Ustinov 3 keer.
Ik rijd er dus elke dag 2 en heb niet het idee dat mij dat belemmerd in shoppen en uitgaan (het geld wat ik aan de paarden kwijt ben is trouwens wel eens een belemmering om te shoppen/stappen Haha! )

Al met al vind ik het ook behoorlijk verwend klinken, als je wat wilt moet je er nu eenmaal voor werken en andere dingen laten.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:31

irish_lady schreef:
En wat wil je ons met dit verhaal vertellen? Dat je een lui verwend kind bent die een eigen paard niet waard is? Das dan helemaal gelukt. Brrr zo ga je toch niet met levende dieren om?


amen

ben het hier helemaal mee eens! nog een paard is ook werk en je zegt dat je het dit paard niet aan kan doen dat je te weinig tijd heb. maak ik hieruit op dat het bij een ander paard wel mag? sorry maar zo kom je over. als je het echt zo moeilijk had gehad (zoals sommige zeggen) en dat was de reden, had dat er dan bijgezet. had je misschien nog wat begrip gekregen. ben het volledig eens met de 'negatieve' mensen hier.

Anike

Berichten: 1936
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:32

SmithsGirl schreef:
voor het paard een goede beslissing.. die krijgt (als het goed is) iemand die 'm wel kan waarderen... Lachen

Alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat ik achteraf (nu dus) heel blij ben dat het niet klikte met jou en Mel... voor dat paardje had het de finaleslag geweest, nu alweer weg te moeten...


Ben ik helemaal met je eens Veer..!!
Als dat met Melhad gebeurd had er niks meer van der over gebleven..!! Bah!

Ben blij dat ze dan nu bij mij is!! Lips are sealed

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:33

Ik vind dit enorm tegen vallen van jullie... je moeder doet met haar vriend verschrikkelijk veel moeite en geven veel geld uit zodat jullie paarden aan huis kunnen hebben, vervolgens kijken de dames niet naar hun paarden om en vinden ze shoppen en uitgaan belangrijker...

Clau, als ik zie hoe je altijd zorgde voor Acci, en dan voor je eigen paard die moeite niet wil doen - dan kun je maar beter nooit meer een paard kopen. Ik denk dat al die kinderen hier op bokt die oh zo graag een eigen paard zouden willen hebben, maar wiens ouders het niet kunnen betalen, jullie absoluut niet zullen begrijpen .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:35

Ik vind wel dat je eerlijk bent en het gewoon eerlijk hier neerzet.
Er zijn mensen zat die de moeite niet nemen erover na te denken.

Ik vind de reacties hier wat 'hard'. Ook al is het dan misschien niet helemaal gegaan zoals uit ogen van velen hier op bokt zou moeten.

Ik kan ook wel grotendeels meegaan met de reacties van anderen, maar ben blij dat je het tenmiste ziet.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:36

promptertje schreef:
Ik denk dat al die kinderen hier op bokt die oh zo graag een eigen paard zouden willen hebben, maar wiens ouders het niet kunnen betalen, jullie absoluut niet zullen begrijpen .


Nou idd als je dat maar weet.. Stank voor dank noem ik het.. Maar ja err zijn er nog veel meer die het doen, die durven het alleen niet toe te geven Boos! En daar word je nog bozer op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:36

Ik kan aan twee kanten met dit verhaal meegaan.
Het is verstandig om jullie paarden weg te doen en ik vind het super dat je daar voor uit durft te komen. Maaaar.
Neem een langere adempauze voor beide. Dan maar even helemaal geen paard meer. Ook ik ben 5 jaar uit de paardenwereld geweest. Het bloed kruipt uiteindelijk toch waar het niet gaan kan. En dan komt dat paard er vanzelf wel weer. Maar dan is het jouw verantwoording en ben je je ouders er ook niet meer mee tot last.
Succes

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:50

De situatie die jij schetst lijkt mij heel erg ideaal. Stallen achter het huis, wel geen buitenbak maar toch buiten kunnen rijden, of misschien wel buitenbak in de buurt.....

Als je het niet gewend bent om zelf voor de zorg van je paard op te draaien kan het natuurlijk idd heel zwaar vallen als je dat opeens wel allemaal moet doen. Je bent niks anders gewend geweest als dat mensen het voor jou deden.

Natuurlijk moet je niks aantrekken van anderen "die zo zogenaamd wel in jou situatie hadden willen zitten met stal en zo achter het huis". Dat heb jij gewoon wel, en zij niet, punt.

Jij hebt het geluk dat je ouders dit allemaal kunnen betalen wat het is natuurlijk een duur grapje geweest om voor die paarden alleen al te gaan verhuizen. Nu gaat er een paard in pension, die je samen met je zus doet. Dat kost ook een hoop geld. En jullie moeten dat paard ook nog delen, terwijl jullie een totaal andere rijstijl hebben (de 1 heel fanatiek, de ander meer van buitenritten).

Conclusie:
Ik zou heel goed nadenken voordat je dit besluit neemt. 1 paard is moeilijk delen met zijn tweeen. Ik vraag me ook sterk af wat je ouders van dit alles vinden. Studeer je, of zit je nog op school? Kijk ook even naar de toekomst. Misschien ga je nog wel op kamers binnenkort (ik zeg maar wat) en dan kan je beter geen paard meer nemen.
Als je het toch doorzet: succes met de verkoop van je paard, en veel plezier met je nieuwe paard!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:56

ik denk dat achter vele paarden die te koop staan dit verhaal zit...meestal is het toch tijdgebrek?????trouwens idem dito met honden, vele mensen beginnen aan een dier en later blijken er andere dingen leuker en belangrijker te zijn...

paarden zijn verkoopbaar, dus ze zoekt een goed tehuis, is dat nu echt zo erg??de paarden zijn niet verwaarloost,en versleten zullen ze ook niet zijn!!

meid zoek een goed huis, en zet dus nooit meer zo'n forum hier neer, iedereen weet het beter ,je bent meteen te slecht voor deze wereld lijkt wel...

denk alleen wel na over een nieuw paard, doe wat tyrza zegt,neem een adem pauze en zie of jullie beide er nog behoefte aan hebben een eigen paard te hebben, zo niet, niet doen en af en toe gewoon ergens lekker gaan rijden...

succes met de verkoop...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:01

Waar maakt iedereen zich toch druk om?
Wees blij dat ze hiet dier verkoopt! Scheve mond

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:08

Ik vind dat je erg eerlijk bent en ik vind het ook verstandig om je paardjes te verkopen, of desnoods een verzorger te zoeken
Maar ik weet niet of het verstandig is om toch nog een eigen paardje te kopen, ook al hoef je die niet zelf te mesten. Je moet hem wel poetsen, rijden ect en daar ben je ook een paar uur per dag mee bezig Verward Dus heb je daar dan wel tijd voor?
Ik zou het me nog eens goed bedenken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:12

Ik denk overigens dat je nog niet helemaal eerlijk bent,
de meeste mensen verkijken zich erop dat ze niet alleen naar stal gaan voor het paard, maar ook voor de gezellige sfeer.
Waarschijnlijk mis jij dat ook voor een groot deel omdat je aangeeft liever met je vriendinnen mee te gaan.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:13

Ik snap al de voors en tegens. Maar ik vind wel dat hun de paarden niet moeten houden omdat anderen dromen van paarden bij je huis.

Als ik een Ferrari zou hebben en ik verkocht hem omdat ik er nooit in zou rijden, gaat toch ook niemand roepen "weet je hoeveel mensen er een Ferrari zouden willen hebben"
Tuurlijk, zal wel weer een slecht voorbeeld zijn omdat dat geen levend wezen is.

Maar het voornaamste is dat ze het inzien. van hoeveel (paarden) mensen kun je dat niet zeggen???

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:15

met eigen paarden bij huis is het alles of niets....
alles: paard een paar keer in de week rijden, paar keer per dag voeren, uitmesten, in de winter met water sjouwen, veel thuis zijn, elke dag met de paarden bezig/aandacht geven.
niets: dan heb je alle vrijheid, kunt met vriendinnen gaan en staan waar je wilt, kunt eventueel een paard gaan verzorgen of op de manege berijden.

als je niet elke dag weer met paarden bezig wilt zijn, kun je het beter niet doen....