de ouderen van tegenwoordig....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-05 20:47

vandaag maakten we met zijn zessen een buitenrit.
het is bij ons op zondag erg druk met fietsers, emn sommige daarvan zijn bang voor paarden en durven dan niet voorbij te fietsen, als ik dat doorheb probeer ik door middel van een praatje ze gerust te stellen en ga eventueel aan de kant zodat ze ruim voorbij kunnen fietsen.

op een gegeven moment komt bij ons een ruiterpad uit op een fietspad met 2 brede bermen ernaast, daarnaast is een smalle 80-km. weg met bomen aan de zijkant. wij rijden dan altijd door de berm van het fietspad weer terug.

nu had mijn haflinger wat last van de horzels, ze was wat aan het draven en flink met de staart aan het slaan. 500 meter achter ons fietsten mensen die ook niet echt dichterbij kwamen. na een paar minuten kwam een vrouw ons voorbij fietsen, en begon meteen te schelden dat het een schande was dat wij op een fietspad reden met de paarden, wij mochten daar volgens hen helemaal niet komen, we moesten maar opdonderen ed. Nou heb ik best respect voor ouderen maar niet als ze zo beginnen, dus ik meteen teruggezegd dat we hier absoluut wel mochten rijden, omdat het ruiterpad overging op dit fietspad, en zo niet, dan mag je nog wel met je paard naast een fietspad rijden. ze begon nog eens te schelden, dat we totaal geen rekening hielden met bange mensen ed. we hebben flink assertief geantwoord en toen fietste ze boos weg.

een paar minuten later kwam er weer een vrouw langsfietsen, die ook al kwaad werd dat we naast het fietspad reden, en dat we de weg maar opmoesten. nou is dat absoluut gevaarlijk om daar te gaan rijden, en nogmaals, zover ik weet mogen we gewoon naast dat fietspad rijden.

Ik vond dat zo raar, normaal heb je alleen maar vriendelijke mensen die ruiters waarderen, en ik hou altijd erg rekening met medeweggebruikers, en dan 2x achter elkaar zoiets???

als ze ook nog vriendelijk hadden gezegd dat ze bang voor de paarden waren, een stukje achter ons waren gaan fietsen, dan was ik wel even met mn haf aan de kant gegaan, maar om zo te gaan schelden vind ik geen stijl!!!

Afbeelding
het betreffende fietspad...


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-05 20:54

laatst ook al een oudere man, die kwam langsgefietst, en kwam naar me toe om te vragen of ik mijn paarden wel eten gaf, (staan in een wei en krijgen er steeds een stukje erbij, waar ze instaan is dus zo goed als kaal)

en hij vroeg het niet op een vriendelijke manier, zo van : goh het viel me op dat je paarden zo niet zo veel kunnen eten, hoe zit dat?
maar gelijk hoog van de toren blazen met boze blikken, net of ik mijn paarden verwaarloos.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:37

Haha niks van aantrekken Nynke! Je mag niet op de weg, fietspad, en voetpaden, dus waar moet je dan? Juist ja, in de berm

Elinaa

Berichten: 7495
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:23

je hebt groot gelijk, ende volgend ekeer gewoon heel hard lachen..en zo vriendelijk mogelijk. doe ikke vaak, is echt het leukste want je krijgt ze zo op de kast haha..terwijl je dan zelf nog harde rmoet lachen

Als je geen zin meer hebt kun je er ook geen punt achter zetten.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:34

Niet meer aan denken, gewoon lekker blijven rijden
Zulke zeuren heb je er altijd wel bij.

ellepel

Berichten: 47213
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:55

negeren!!!!!

bij zulke opmerkingen negeer ik ze gewoon, en anders zeg ik hardop:

"goh...hoor ik nou een lama schijten?"

gewoon gezeur, die mensen zijn bang, ik laat ze lekker...

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:57

missnynke schreef:
ga eventueel aan de kant zodat ze ruim voorbij kunnen fietsen.


Dát zou je natuurlijk altijd moeten doen

En verder ach, lamalu|len, ik zou het me maar niet teveel persoonlijk aantrekken. "U ook een prettige dag verder" is meestal het enige wat ik zeg

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:59

even een korte opmerking. Zolang het geen auto(snel)weg is, ben je wel degelijk verplicht om met je paard op de weg te rijden. Als ruiter ben je nl een bestuurder en die horen niet op het fietspad. Dus formeel gezien hebben ze gelijk. Dat neemt niet weg dat het verstandiger is om in de berm te gaan rijden maar dan wel zodanig dat je niemand hindert, dus niet zoals op de foto maar in een rijtje achter elkaar (ik kan niet uit je bericht halen hoe je hebt gereden).

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:12

ik kan me voorstellen dat, als jullie linksen rechts van het fietspad rijden en de fietsers er tussendoor moeten, er mensen zijn die dat eng vinden
voor ons onvoorstelbaar, maar er zijn zat mensen die paarden maar enge grote beesten vinden
En mopperen doen we allemaal wel eens, nietdan ?
op wielrenners bv die vlak langs de paarden zoeven ?? Of motorcrossers in hetbos....
Maar als je allemaal aan 1 kant van het fietspad rijdt hinder je niet

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:25

fjordenfan schreef:
linksen rechts van het fietspad rijden en de fietsers er tussendoor moeten


Ik ben absoluut niet bang voor paarden (duh ) maar dát vind ik ook niet prettig om te doen hoor

Nulla tenaci invia est via

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-05 09:14

Lielle schreef:
even een korte opmerking. Zolang het geen auto(snel)weg is, ben je wel degelijk verplicht om met je paard op de weg te rijden. Als ruiter ben je nl een bestuurder en die horen niet op het fietspad. Dus formeel gezien hebben ze gelijk. Dat neemt niet weg dat het verstandiger is om in de berm te gaan rijden maar dan wel zodanig dat je niemand hindert, dus niet zoals op de foto maar in een rijtje achter elkaar (ik kan niet uit je bericht halen hoe je hebt gereden).


wij reden inderdaad aan 1 kant in de berm, met aan de kant bedoel ik echt even ruim baan maken, bijv, een inrit inrijden.

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:37

Op het fietspad rijden mag wel als het niet veilig is om in de berm te rijden...
Als ik naar het grote bos moet kan ik alleen over het fietspad, de weg die er naast ligt heeft een schuine berm en zitten veel gaten in en veel rotzooi! de berm naast fietspad... die is er niet... links bomen, rechts struiken...
Maar goed, sommige mensen moeten altijd commentaar geven... ik heb de ene keer er last van, andere moment een poos niet

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:41

KindnessM, jij moet dus in het geval formeel gezien op de weg rijden, niet in de berm en niet op het fietspad.

Anoniem

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:46

Tja dat wou ik ook net zeggen. Als jullie reden toen die mensen langskwamen zoals op de foto zou ik ook bang zijn om ertussendoor te moeten met mijn fietsje. Maar jullie reen dus achter mekaar. Goed zo! Gewoon die mensen negeren en je niets van aantrekken, ga het echt niet forceren want dan ben jij ook fout. Gewoon beleefd blijven, dan hebben ze niets terug te zeggen

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:56

pfff er zijn altijd lastige mensen. Hier bij ons in het bos (na ja, 'bij ons', is wel een eindje weg hoor) zijn aparte ruiterpaden. Die zijn extra breed zodat je met z'n tweeën naast mekaar kan sjeezen. En er staat expliciet bij dat het ruiterpaden zijn ! (en je er dus niet als voetganger of mountainbiker over mag) Je kan er donder op zeggen dat als het mooi weer is, er voetgangers in de weg lopen en reclameren omdat de paarden niet over de geasfalteerde baantjes gaan! Du-uh! Mogen we ook nog genieten van een wandeling te paard ja ?

Als jullie echt mooi na mekaar reden, zie ik ook geen reden om jullie uit te kafferen. We zullen maar denken dat het de verkeerde week van de maand was voor de dames

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:24

Stomme mensen!
Al hadden ze dat bij mij gezegd en was alleen met m'n paard geweest, had ik nog even een stukje ernaast gaan draven
of galoperen

Echt waar! Oudere mensen worden steeds brutaler!!!! Als je eens wist hoeveel oudere mensen (van 40 tot 80 jaar) lopen te stelen in een supermarkt ....... (off topic)
en nog een grote mond geven als het niet naar hun zin gaat
(terwijl ze zelf niet goed hebben opgelet of gelezen)
Merk echt dat het steeds erger wordt.........

Respect voor elkaar en een beetje meer humor in dit land zou wonderen doen!

Behandel elkaar zoals je zelf behandelt wilt worden....

En op bokt.... sommige reacties kan je verwachten...lach erom en wees niet te snel beledigd!

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:33

superwoman, dit is dus DE manier om ruiters een slechte naam te bezorgen. En welke reacties in dit topic vind jij om om te lachen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-05 12:34

superwoman schreef:

Respect voor elkaar en een beetje meer humor in dit land zou wonderen doen!

Behandel elkaar zoals je zelf behandelt wilt worden....

En op bokt.... sommige reacties kan je verwachten...lach erom en wees niet te snel beledigd!


sommige reacties op bokt vind ik echt niet kunnen, en dan zeg ik er ook wat van!!!
en ik ben best wel snel beledigd!!

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:47

KindnessM schreef:
Op het fietspad rijden mag wel als het niet veilig is om in de berm te rijden...


Nee, dat mag officieel niet, het wordt meestal wel gedoogd.
Maar hier en daar wordt dat gedoogbeleid snel minder, ik hoorde gisteren (weet nog niet precies wat ervan waar is) dat er rond Utrecht in de toekomst wordt bekeurd op rijden op fiets/voetpaden en bermen.

-
Profiel: arab 4 jaar geworden

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:05

Ik weet niet wat nou wel en niet officieel is.
Maar als je netjes aan de kant gaat, achter elkaar en de weg vrij maakt, hoor je toch geen commentaar te krijgen, teminste, dat neem ik aan.

Ik zeg niet dat alle oudjes brutaler worden, maar je krijg wel steeds meer commentaar over zus en zo.

Maar als jij denkt dat je 't goed doet, dat er genoeg plek is om er langs te gaan etc.. Dan moet je het niet al te serieus nemen..
Als ze er echt veel problemen mee zouden hebben, kunnen ze normaal vragen/zeggen of je even aan de kant stil zou wilt gaan staan ofzo..

Er achteraan crossen of dergelijke zou ik zeker niet doen!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:41

missnynke schreef:
superwoman schreef:

Respect voor elkaar en een beetje meer humor in dit land zou wonderen doen!

Behandel elkaar zoals je zelf behandelt wilt worden....

En op bokt.... sommige reacties kan je verwachten...lach erom en wees niet te snel beledigd!


sommige reacties op bokt vind ik echt niet kunnen, en dan zeg ik er ook wat van!!!
en ik ben best wel snel beledigd!!

maar in dit topic heb ik er geen voorbeeld van gezien, en ik vind dit dan ook nodeloze stemmingmakerij.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:52

jokari schreef:
En er staat expliciet bij dat het ruiterpaden zijn ! (en je er dus niet als voetganger of mountainbiker over mag)



Dit is dus onzin. Op een ruiterpad mag iedereen komen, paard en ruiter mogen alleen niet buiten de ruiterpaden komen.
Ik snap niet waarom zoveel mensen denken dat het op de ruiterpaden alleen toegestaan is voor paard en ruiter.
Het is niet fijn, maar je moet dus echt rekening houden met de andere gebruikers van het ruiterpad. Bij een ongeluk kun je wel verantwoordeijk worden gesteld en dan ben je heel ongelukkig, zeker als er zwaar lichaamelijk letsel is!

Volgens de wet word je geacht je (rij)dier onder controle te hebben.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:55

superwoman schreef:
Stomme mensen!
Al hadden ze dat bij mij gezegd en was alleen met m'n paard geweest, had ik nog even een stukje ernaast gaan draven
of galoperen


Stoer joh! En als er dan een ongeluk gebeurd en een van die mensen raakt zwaargewond kan jij de rest van je leven betalen.
Echt superstoer!

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:13

KimBalaa schreef:
Ik weet niet wat nou wel en niet officieel is.


Feit is dat je wel wordt verondersteld dat te weten als je met een paard op de openbare weg komt en je dus medeweggebruiker bent.

Maar ik ben met je eens dat een beetje begrip voor elkaar het een stuk prettiger zou maken.

-
Profiel: arab 4 jaar geworden

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Re: de ouderen van tegenwoordig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:43

bij ons heb je geen ruiterpaden, we rijden over voetpaden
heel soms heb je wel eens een wandelaar, meestal met onopgevoede grote hond, die het vertikt om aan de kant te gaan.
Tja, het is niet anders
Ik ben dan zo'n lastig oud wijffie op een paard die het bos onveilig maakt.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, IngeK, Mnoonn, TurboDi en 31 bezoekers