Ongesteld zijn & Paardrijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:03

"Volgens sommigen waardeer je je kind dan meer ofzo omdat je er echt wat voor hebt moeten doen, ammehoela!"

Inderdaad ammehoela, want vaders hoeven niets voor hun kinderen te doen of te laten, die komen er wat hen betreft van zelf. Dus dan zouden die niet zoveel van hun kinderen houden. Lijkt me sterk.

Ik denk echt dat het een vorm van degeneratie is hoor, dat zulke natuurlijke dingen zo'n lijdensweg moeten inhouden. Ik kan me ook niet voorstellen dat bij de oermensen vrouwen ook zoveel bloed verloren. DAt maakte ze namelijk extra kwetsbaar voor roofdieren, die roken dan het bloed.


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:31

Ik ga net als Visje voor Tampax, ik gebruik dus echt nooit maandverband, zit niet lekker en icm string al helemaal voor geen ene meter. Voor de pijn neem ik Nurofen, gaat perfect. Ik ben absoluut nooit sjacho. Ben wel ietsjes emotioneel dan, kan mezelf vooral de week van te voren heeeeeeeeel zielig voelen en overal om huilen. Niet leuk dus als je voor je werk geacht word om 'streng' te zijn. Ik heb het overigens ook mbv pil zo gepland dat ik het door de weeks word. Het lijkt mij niet goed (en mijn huisarts bevestigde dat) om de pil maandenlang door te slikken. Waarom moet een mens bloeden en pijn lijden. Ieder willekeurig ander zoogdier heeft daar toch ook geen last van? Voor de prikpillers onder jullie, wat zijn jullie ervaringen mbt voor- en nadelen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je van een prikpil ook dikker word. En dat je er pukkels van krijgt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 14:52

Desiree schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen dat bij de oermensen vrouwen ook zoveel bloed verloren. DAt maakte ze namelijk extra kwetsbaar voor roofdieren, die roken dan het bloed.


Nee, maar toen werden vrouwen ook nog binnen gehouden, ze moesten achter het aanrecht (houtvuurtje in een grot Haha! ) blijven en daar komen geen roofdieren.
Dus eigenlijk is het gewoon de schuld van de mannen: als vrouwen wel gewoon naar buiten hadden gemogen waren de vrouwen die het meeste bloed verloren wel afgeslacht door de roofdieren en bleven vrouwen die minder bloed verloren dus in leven: natuurlijke selectie!
Het is gewoon allemaal de schuld van de man! Haha! Knipoog Pling Lachen

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:53

hihi, mannen zijn de schuld aan alles, zo niet, dan toch! grinnik.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 15:08

Precies!
Ik zal het eens tegen mijn vriend zeggen als ik ongesteld ben: Ja, ik ben sacherijnig en het is nog jouw schuld ook!!! Tong uitsteken

Nulla tenaci invia est via

Cer

Berichten: 30004
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:10

Hahahaha dat is zowieso waar..

Maar ik sluit me aan bij Jippie en Heike... gezellig 4 keer per jaar een naald in je bips en nergens last van. Ja okee, 6 kilo erbij vanwege vocht vasthouden, maar dat heb ik liever dan al die ellende 1 keer in de maand.

Geen plakkerige verbandjes, pijnlijke tampons, stemmingswisselingen of dat soort dingen.. Gewoon lekker paardrijden...Heeerlijk!!

Maar ik heb wel gehoord dat er huisartsen zijn die de prikpil niet voor willen schrijven om vage redenen.... dat lijkt me pas balen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:12

Dan lijden ze een beetje mee en dan heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:05

Ik snap dat niet dat je daar zo veel last van kunt hebben ik heb dat helemaal niet nooit gehad ook (maar jah ieder mens is natuurlijk anders) Lijkt me wel balen als je er veel last van hebt.

Ik heb wel eens toen ik ongesteld was heel erg veel gedronken (alcohol) maar dat was natuurlijk niet zo slim (domme ikke dat ik daar niet bij nadenk) nou toen was ik wel heel erg lang zeg pfff 2 weken of zo geloof ik.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:11

Nou ik merk er niet eens iets van joh, als ik ongesteld ben.
Echt heerlijk! Knipoog
Vind ik echt fijn, want als ik al die verhalen hoor.. pff.
Ik merk er helaas ook niks van als ik het word, dat is wel weer een minpuntje.
Maar verder kan ik echt alles als ik het ben. Lachen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:26

Ik kan alles doen Haha! Haha!
heb nergens last van, hup, een tampon in en twee keer wisselen en *klaar*
iK heb ook geen buikpijn ofzo. niks! heerlijk is dat, als ik vriendinnen wel eens hoor, die blijven thuis enzo! dat lijkt me erg...

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:36

Ik heb inderdaad ook gelezen dat je kunt doorslikken dat het niet ongezond is maar toch doe ik het niet. ik heb er niet zoveel problemen mee gewoon ff een paar dagen doen waar je zin in hebt, k voel me dan minder snel schuldig als ik een handje drop heb gegeten dan dat ik niet ongesteld ben.En met paard rijden heb ik nergens last van ik gebruik altijd OB ook als ik niet rij. Het is af en toe zo dat ik het zelf helemaal vergeet dat ik ongesteld ben en dan moet ik af en toe snel naar de wc rennen om me te verzorgen voordat ik ga rijden. Ob's zijn er in alle maten. Ik dacht in het begin ook van moet dat grote ding er in? Nu gebruik ik Super (daar het ik toch een vertrouwder gevoel bij dan Mini op het gebied van doorlekken) en ik ben er hartstikke tevreden over. En met maandverband voel je het zo lopen aarggh en met tampons niet. en als je de pil slikt wordt de ongesteldheid vaak ook minder heftig.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:13

Oh oh oh wat heb ik het dan makkelijk als jongen Lachen Ik wist natuurlijk we van verhalen dat de menstruatie een hel was, maar nu weet ik het zeker Lachen

Rijden is geen probleem hoor met zo'n 'iets' tussen je benen, gewoon ietsje naar achter zitten en je hebt nergens last van...rijden heb ik sinds ik een jaar of 8 was niet meer gedaan dus ik heb geen idee hoe dat moet voelen...ben ook niet meer van plan te gaan springen aangezien die ene springles geen succes was (tussen de balken gepleurd)...maargoed...dan weten jullie dat ook weer haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Re: Ongesteld zijn & Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:00

OEEEEEEEEE wat heb ik tog een medelijden met jullie,,, .


Ik ben zo'n geluksvogel die geen rugpijn, buikpijn, kramp of iets heeft .

Ik ga dan ook gewoon alles doen, paardrijden, zwemmen, enz..
Geen problemen mee .

ook nooit gehad eigenlijk..

Ik gebruik NOOIt maar dan ook echt NOOIt maandverband, iejl die dingen vind ik tog zo vies, en helemaal niet fijn en ze zijn ook nog is ontzettend onhandig!

Geef mij dan maar gewoon tampons.
En paardrijden mat maandverband, dat is echt niet fijn!

Ik ga gelukkig ook niks op mijn paard afreageren dan , rijden gata dan zelfs beter .

Koos PaardLoos.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Ongesteld zijn & Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:01

Hallo, dit topic is uit 2002, het is niet de bedoeling om op zo'n oud topic te reageren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Dartel, dialah, fransje23, MarjanB, Merexa, MirjamRobin, Nannetje7, Nikkii026, Suliko, turtlelito en 24 bezoekers