Les met Roos

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dennis

Les met Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:24

Pffffff, ik ben bekaf. En Roos ook Lachen.

Vandaag was het zo ver, ik heb voor het eerst les gehad met Roos. Ze is nu ongeveer 2 maandjes onder het zadel. Michelle reed ook me op Dennis en m'n zusje(Truf) op Nicky.

Ze deed het echt super. Ik heb wel het idee dat het longeren van maandag met die touwtjes wel geholpen heeft Lachen. Het was niet veel bijgezet, maar net genoeg om niet helemaal met haar hoofd om hoog te lopen.

Ik kon haar in stap netjes nagevelijk krijgen en kon haar ook netjes haar hals laten strekken zonder dat die nagevelijkheid verdween. In draf kon ik het tempo al netjes regelen(meestal dan Tong uitsteken). Zelfs de goede galop op haar moeilijke hand deed ze keurig!!!!!

Het eerste galopje eindigde in de slappe lach Tong uitsteken. Ze spoot meteen hard weg en haalde de bocht niet helemaal dus vlogen achter de bordjes langs. Oke, jammer zou je denken. Maar daar stond ook een waterbak. Ik er nog om heen sturen, maar ze ging stug rechtdoor. Op het laatste moment had ze pas door dat die waterbak daar stond en toen kon ze alleen nog maar een noodsprong maken. Ik zal je vertellen, op een western zadel is dat niet fijn Tong uitsteken.

Ik ben trots op Roos. Deze 'schop onder m'n kont' had ik hard weer nodig!!!! Ik denk dat ik nu eindelijk weer lekker dressuurmatig aan de gang ga ipv het hoogst nodige.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:30

Leuk dat het goed ging! Knap ook van Roos. Komen er nog foto's? Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:31

haha...ik dacht nu komt het....op die waterbak af...noodstop en jij gelanceerd in de waterbak.
Mmmm....was met dit weer misschien fijner geweest dan de noodstopt die jij hebt gemaakt! Dat worden blauwe plekken!

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:32

Ik heb aan die noodsprong een manke pols overgehouden. Ik had ruzie met de knop Tong uitsteken. Het word tijd dat er een gewoon knap zadeltje bij komt want die knop zit steeds in de weg.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 18:50

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:51

je hebt toch dat kunststofzadeltje...?
Jupiter heeft er nu eentje te koop staan.....op EA

Centered Riding instructrice

* Er is 1 persoon die je kunt vertrouwen: jezelf *

Yaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:19

Oew, sterkte met je pols. Maar wel gaaf dat het lekker ging! Cool

sometimes it makes me wonder .

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:58

Het ging echt heel goed! Bij jullie allemaal!!! En wat een stoere pony's!!! Ze zijn echt heel mooi en goed! En die actie met die waterbak! Wat een paardje joh! Ze heeft gewoon talent!

Hoe kan men met halve informatie hele meningen vormen?
www.doggenklets.multiforum.nl, duitse doggen forum!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 07:44

Tja, een muts is het. Maar wel een geweldige die er helemaal voor gaat Lachen.

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:07

Gelukkig is ze braaf voor iemand die 2 maanden onder het zadel is! ga nu eens snel de foto's kijken!

Vinny || B+11 || L1+3 ||
Evilou || :+: ||

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:09

Ik ben ook trots op Roos Haha!
Natuurlijk had ik gehoopt dat ze braaf zou zijn en dat het allemaal zou gaan lukken, maar dat het zo geweldig zou gaan, had ik echt nooit kunnen denken.

Het plezier wat er vanaf straalt als ik foto's van jullie samen zie, en het enthousiasme waarmee je je berichtjes schrijft. Echt, daar geniet ik van.

Ciska, een grote pluim voor jou voor alles wat je al met Roos bereikt hebt OK dan! OK dan!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 08:24

Nee, grote pluim voor Roos. Zij bied het me aan, ik maak er alleen maar gebruik van Lachen.

Ze is gewoon geweldig, ze wil zo graag voor je werken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie