keuren paard.vanaf hoe oud?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

keuren paard.vanaf hoe oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:46

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 jonge paarden, de een is 1 jaar oud de ander 2 jaar. Het zijn kruisingen met een quarter.Mijn paard wat ik nu heb (is nu 11jaar) heb ik verleden jaar laten röntgen ivm.een been probleem er was daar een kleine afwijking op de foto te zien,de dierenarts zei toen dat deze afwijking bij een keuring op b.v. 4jarige leeftijd niet eens te zien zou zijn.Daarom is mijn vraag ; heeft het zin zulke jonge paarden te laten keuren of niet? Waar ga ik op letten bij aankoop?Ik moet natuurlijk nog wel eerst gaan kijken en mijn man nog overtuigen dat het hebben van twee paarden echt heel leuk is Haha!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:50

tja, de aankoop van een jonger paard blijft wat mij betreft een wat groter risico, omdat er in de jaren dat je er niets mee doet nog wel een en ander mee kan gebeuren. dat neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend gaaf is een eigen dier op te voeden en naar je hand te zetten!!
Maar mijn advies zou wel zijn om 'm te laten keuren, gewoon voor de zekerheid, om iig te weten of er NU niets mee aan de hand is. als dat wel zo zou zijn, ben je het voor en kun je beter een ander dier zoeken. Het is misschien duur, maar het lijkt me de beste weg voor wat meer zekerheid!

Enne, succes met overhalen van je man, want een nieuw paardje bijkopen blijft leuk Haha!:D:D

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:30


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:19

Ja, dank je.Toch maar laten keuren dus.

Llover

Berichten: 542
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:22

ik zou altijd een nieuw paard laten keuren, wel zo verstandig, je hebt natuurlijk nooit 100% zekerheid maar als ze nu wel iets anders zouden hebben zien ze dat wel.