Knoop doorgehakt: beslissing staat vast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:10

Lovely schreef:
Naomi, ik kom niet met een ander verhaal hoor . Het enige wat ik hoop, is dat je voor je nieuwe pony beter kunt zorgen dan voor Flame. Met Flame is het allemaal niet zo soepel verlopen, maar dat zuig ik niet uit mijn duim dacht ik zo, het heeft pagina na pagina op bokt gestaan.


Ja hou er nou maar over op, we weten hoe je erover denkt. Het begint zelf mij te irriteren, terwijl dit mjn topic, situatie of paard niet eens is. Dzjeezzz...
Tipje: sta naomie met raad en daad bij als je denkt dat ze zo slecht voor de pony's zorgt ipv continu oude koeien uit de sloot te halen. Streep eronder, nieuwe ronde nieuwe kansen zonder irri ex of ex-eigenaar.
Give her a chance....

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:13

paardjuh schreef:
Super veel sterkte, ik zou persoonlijk hebben gekozen voor inslapen.
mjah... om dan flame's staart naast je bed hebben liggen is ook niet zo smakkelijk

Super veel sterkte gewest

Groeten Tanja


nee das nie bedoeld als aandenken, dat is dat ik dan zeker weet dat ze dood is zeg maar.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:16

Vippie schreef:
Ja hou er nou maar over op, we weten hoe je erover denkt. Het begint zelf mij te irriteren, terwijl dit mjn topic, situatie of paard niet eens is. Dzjeezzz...
Tipje: sta naomie met raad en daad bij als je denkt dat ze zo slecht voor de pony's zorgt ipv continu oude koeien uit de sloot te halen. Streep eronder, nieuwe ronde nieuwe kansen zonder irri ex of ex-eigenaar.
Give her a chance....


tnxx

Maar dit nu natuurlijk allemaal anders.
Deze pony koop ik zelf en met niemand anders.
Met Flame was dat anders en daardoor ging dat fout toen het uit ging.
Maar dit is gewoon een nieuwe start, ik onderhoud deze pony helemaal zelf, zonder problemen met exen en rechtzaken ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:27

Sterkte ermee! Ik hoop dat je meer geluk hebt dit keer. Het zij je echt gegund. Het is trouwens een leuk diertje dat je gaat kopen, leuk koppie heeft ze! Heb je weer wat om handen, dan zal je hopelijk minder aan Flame denken. Moeilijke beslissing moet je maken, maar hopelijk de juiste. En als je er lang over hebt nagedacht, zal het ook de juiste zijn. Sterkte hoor meid!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:30

Ik denk dat je wel genoeg gestraft bent , ik zou persoonlijk kiezen voor inslapen , vind het slachten maar niks ,maar ieder zijn keus....

Heel veel plezier meid met je nieuwe paardje , en vertrouw er maar op dat dit wel goed zal gaan Lachen

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:33

Cassidy schreef:
Dat blijkt. Maar vraag je dan niet af waarom mensen iedere keer weer alles naar boven halen. Hoe je het ook wendt of keert, de artrose in Flame's been was niet ontstaan zonder blessure. En die blessure was niet ontstaan als je haar niet bij die mensen had neergezet. Het is gewoon niet onafhankelijk van elkaar te zien, zo graag je dat ook zou willen.


Van sommige dingen wéét je gewoon niet van tevoren wat de consequenties daarvan zijn. Iedereen heeft wel iets waarvan hij/zij denkt "als ik dit wel/niet had gedaan, was dat wel/niet gebeurt"


Ik moet eerlijk zeggen dat 't ook mij irriteert dat sommigen Naomi nog steeds pakken op "fouten" die ze járen geleden gemaakt heeft.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:34

dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:34

Vippie schreef:
Ja hou er nou maar over op, we weten hoe je erover denkt. Het begint zelf mij te irriteren, terwijl dit mjn topic, situatie of paard niet eens is. Dzjeezzz...
Tipje: sta naomie met raad en daad bij als je denkt dat ze zo slecht voor de pony's zorgt ipv continu oude koeien uit de sloot te halen. Streep eronder, nieuwe ronde nieuwe kansen zonder irri ex of ex-eigenaar.
Give her a chance....

Sja meis, we leven nu eenmaal niet allemaal in dezelfde wereld, lijkt het soms. Maar zoals ik eerder al zei, ik hoop ook dat het allemaal beter zal gaan nu. Als naomi denkt iets te hebben aan raad en daad, dan kan ze daar best om vragen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:42

Cathelijne schreef:
Van sommige dingen wéét je gewoon niet van tevoren wat de consequenties daarvan zijn. Iedereen heeft wel iets waarvan hij/zij denkt "als ik dit wel/niet had gedaan, was dat wel/niet gebeurt"


Ik moet eerlijk zeggen dat 't ook mij irriteert dat sommigen Naomi nog steeds pakken op "fouten" die ze járen geleden gemaakt heeft.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.


Iedereen maakt fouten, mee eens. Niemand is zonder schuld, mee eens.
Maar als een fout die je maakt het leven van een ander (en dan maakt het niet uit of het mens is of dier) zodanig verknalt dat het niet leefbaar meer is, is dat iets wat je niet vaak genoeg onder je neus gewreven kunt krijgen. Vergeten mag dan gewoon niet. En dat is mijn bescheiden mening.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:47

Cassidy schreef:
Dat blijkt. Maar vraag je dan niet af waarom mensen iedere keer weer alles naar boven halen. Hoe je het ook wendt of keert, de artrose in Flame's been was niet ontstaan zonder blessure. En die blessure was niet ontstaan als je haar niet bij die mensen had neergezet. Het is gewoon niet onafhankelijk van elkaar te zien, zo graag je dat ook zou willen.


Wat is dit nou weer voor onzin Het slaat nergens op om haar de schuld te geven van zoiets, dan kun je alles altijd iemands schuld laten zijn. Ik vind dit ronduit belachelijk. Als mijn paard zich dus nu verwond in het land of verzuipt in de sloot is dat mijn schuld???
Compleet belachelijk... geen andere woorden voor en dat jullie met zijn allen na zo'n lange tijd zo gemeen zijn vind ik ook vreslijk kinderachtig. laat een ander eens in zijn waarde. Een beetje levensvrijheid op zijn tijd.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 16:49

Ik zeg niks meer, nu weet ik idd wel beter.
eerst werd ik nie geloofd, nu dit, reageer dan gewoon niet.
Ik heb gene zin meer om alles te bewijzen,maar soms moet ik wel,omdat ik nog steeds zwart gemaakt word.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:52

paardjuh schreef:
Super veel sterkte, ik zou persoonlijk hebben gekozen voor inslapen.
mjah... om dan flame's staart naast je bed hebben liggen is ook niet zo smakkelijk

Super veel sterkte gewest

Groeten Tanja


Ze wil de staart zien om zeker te weten dat flame er niet meer is, niet als souvernir hoor Knipoog

Als je de staart hebt gezien dan weet je dat ze ook daadwerkelijk dood is. Hoe luguber dat ook klinkt..

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:55

Dat klinkt inderdaad verschrikkelijk, weet niet of ik dat aan zou kunnen
Veel sterkte hoor Naomi en veel plezier met die leuke pony

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:02

sterkte naomi... ze vfergeten geloof ik hoe moeilijk de komende tijd voor jou gaat worden... flame die er straks niet meer is.. en een nieuwe pony die aandacht van je vraagt.... je verdriet om flame... blijdschap om een nieuwe pony. das allemaal niet makkelijk.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 17:02

Dank je wel Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:06

Naomi schreef:
Ik zeg niks meer, nu weet ik idd wel beter.
eerst werd ik nie geloofd, nu dit, reageer dan gewoon niet.
Ik heb gene zin meer om alles te bewijzen,maar soms moet ik wel,omdat ik nog steeds zwart gemaakt word.



Maar je plaatst wel weer een reactie dat je niet meer reageert...Haha!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:08

Lekker kinderachtig Cassidy, kun je het nou echt niet laten om mensen dwars te zitten??? Verward
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand in zijn waarde te laten en is wat vriendelijks te zeggen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:10

joelledsr schreef:
Wat is dit nou weer voor onzin Het slaat nergens op om haar de schuld te geven van zoiets, dan kun je alles altijd iemands schuld laten zijn. Ik vind dit ronduit belachelijk. Als mijn paard zich dus nu verwond in het land of verzuipt in de sloot is dat mijn schuld???
Compleet belachelijk... geen andere woorden voor en dat jullie met zijn allen na zo'n lange tijd zo gemeen zijn vind ik ook vreslijk kinderachtig. laat een ander eens in zijn waarde. Een beetje levensvrijheid op zijn tijd.


Ongelukken kunnen gebeuren, en als je er pas na drie maanden van hoort, soit. Maar op dat moment kun je als de gesmeerde bliksem je paard daar vandaan halen en naar een dierenkliniek brengen (probleem was toen nog steeds niet opgelost, er waren ontstekingen bijgekomen enz) of op zijn minst het paard daar vandaan halen. Ga niet zitten piepen dat je maar 16 bent...het hebben van een dier vergt heel veel verantwoording.
En Joelle, heb je werkelijk alle voorgaande topics doorgelezen? Dan zul je zien dat heel bokt heeft meegeleefd en dat we met zijn allen geprobeerd hebben om een oplossing te vinden voor het probleem. Hulp waar om werd gevraagd maar die niet is aanvaard. En dan ben ik er snel klaar mee....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:12

joelledsr schreef:
Lekker kinderachtig Cassidy, kun je het nou echt niet laten om mensen dwars te zitten??? Verward
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand in zijn waarde te laten en is wat vriendelijks te zeggen?


See it as a learning experience Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:14

Cassidy schreef:
Iedereen maakt fouten, mee eens. Niemand is zonder schuld, mee eens.
Maar als een fout die je maakt het leven van een ander (en dan maakt het niet uit of het mens is of dier) zodanig verknalt dat het niet leefbaar meer is, is dat iets wat je niet vaak genoeg onder je neus gewreven kunt krijgen. Vergeten mag dan gewoon niet. En dat is mijn bescheiden mening.


Alsof ze dat zélf niet beseft zeg?! Give me a break!
Vergeten zal ze Flame echt niet, maar dan mag ze toch nog wel verder gaan met 'r leven. Bovendien heeft ze er zelf niet voor gekozen om een ongeneselijk geblesseerd paard te hebben, het is nog steeds veroorzaakt door de onkunde van een ander.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:14

Ik zou het niet aankunnen, weten dat je je paard moet laten inslapen en je hebt de volgende alweer klaar staan terwijl het (''oude'') paard dan nog niet eens dood is...Ik vind het zo hard klinken. Zou me ook rot voelen tegenover (in dit geval) flame. Maar iedereen gaat daar natuurlijk anders mee om. Lachen Hopelijk heb je veel plezier van je nieuwe paardje. Lachen

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:16

Cassidy schreef:
Dat blijkt. Maar vraag je dan niet af waarom mensen iedere keer weer alles naar boven halen. Hoe je het ook wendt of keert, de artrose in Flame's been was niet ontstaan zonder blessure. En die blessure was niet ontstaan als je haar niet bij die mensen had neergezet. Het is gewoon niet onafhankelijk van elkaar te zien, zo graag je dat ook zou willen.



Sorry maar het is gebeurd en je kan het niet terugdraaien. Ongelukken gebeuren gewoon maar om daar een heel topic over te vergallen is wel heel flauw Boos! . Ik vind dat Naomi een goede beslissing heeft genomen. En wat dat inslapen betreft ben ik het ook volledig met haar eens. Een paard kost geld en dat geld wat ze krijgt voor het afmaken(sorry) van Flame kan een goede stap zijn voor het volgende paard.

Het paard is van Kim haar buurman een weduwenaar van 79 jaar die een echte leifhebber is maar er verder niks mee heeft gedaan. Dingen van ik vertrouw het niet is dan ook bij deze direct van de baan. Er lopen genoeg paarden rond die nog geen slag werk hebben gedaan, zijn deze dan ook waardeloos??
Verder wil ik Naomi veel sterkte wensen met haar nieuwe paard.
Als de rest dat nu ook doet ipv allerlei kolder te plaatsen dan komt het wel goed! OK dan!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:18

Tjah, het is ook een deel onwil zullen we dan maar zeggen. Jammer dat er na zo'n lange tijd geen ruimte voor is om een ander in zijn waarde te laten. Tuurlijk kunnen er bij iedereen ongelukken gebeuren en dan kun je ook nog eens een verkeerde beslissing nemen, maar dat zegt nog steeds niet dat je niet in staat bent om voor een paard te zorgen. Daarbij zit er tussen 16 en 18 een groot verschil en lijkt me dat mede daarom het een en ander wel eens vergeten mag worden.

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:21

Ik denk dat je de beste beslissing hebt genomen, naomi.
Voor flame EN voor jou.
Jij ken Flame door en door, en je hebt al zoveel meegemaakt samen, dat het een heel moeilijke keuze was/is geworden. Maar omdat je haar zo goed kent, weet je ook wat ze je wil zeggen.
En je hebt haar boodschap ontvangen. Als jij je niet prettig voelt bij haar, en je ziet haar lijden, dan is het het beste haar en jezelf uit deze situatie te verlossen.

Een nieuwe pony, betekent een nieuwe start, meid.
Ik hoop een goede.
Het is een heel leuke pony, maar het zal wel een flinke klus worden om haar in te rijden. Maar dat lukt jou zeker weten, want je hebt zoveel geduld gehad met Flame in het begin, dat je een enorme dosis geduld moet hebben (gehad).

Succes ermee, meid!
Veel plezier met je nieuwe paadje, en sterkte verder met Flame!!!

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:21

Ik denk dat je de beste beslissing hebt genomen, naomi.
Voor flame EN voor jou.
Jij ken Flame door en door, en je hebt al zoveel meegemaakt samen, dat het een heel moeilijke keuze was/is geworden. Maar omdat je haar zo goed kent, weet je ook wat ze je wil zeggen.
En je hebt haar boodschap ontvangen. Als jij je niet prettig voelt bij haar, en je ziet haar lijden, dan is het het beste haar en jezelf uit deze situatie te verlossen.

Een nieuwe pony, betekent een nieuwe start, meid.
Ik hoop een goede.
Het is een heel leuke pony, maar het zal wel een flinke klus worden om haar in te rijden. Maar dat lukt jou zeker weten, want je hebt zoveel geduld gehad met Flame in het begin, dat je een enorme dosis geduld moet hebben (gehad).

Succes ermee, meid!
Veel plezier met je nieuwe paadje, en sterkte verder met Flame!!!