Knoop doorgehakt: beslissing staat vast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:49

Hoi Naomi!

Het is een moeilijke beslissing, maar eerlijk gezegd denk ik dat je haar snel in moet laten slapen. Flame is niet meer de Flame die ze was. Je merkt gewoon dat ze pijn heeft.

Veel plezier met je nieuwe pony

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:55

Jammer dat t zo moet lopen met flame , veel sterkte gewenst

je hebt gedaan wat je kon doen
en die mensen lekker laten kletsen joh , je weet zelf beter , toch?

Hele mooie pony trouwens , die nieuwe kwijl kwijl ,veel succes ermee!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:57

Ik vindt dat je een wijs besluit neemt, ook wat keuze van haar einde betreft.

heb je geinformeerd waarom dat andere paardje nog nooit bereden is? 10 jaar oud en nog nooit iemand op de rug.... ik vertrouw het niet.... maar ik ken natuurlijk ook niet het hele verhaal..... grijnzzz....

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:57

Is het nou trouwens idd die pony waar ik het over had?
Die is toch totaal onbeleerd?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:57

Cassidy schreef:
Nee Naomi, het is niet de schuld van de vorige eigenaren, want voordat jij de keuze had gemaakt om haar bij de vorige eigenaren neer te zetten kan ik me zomaar herinneren dat je de nodige aanbiedingen hebt gehad van een paar Bokkers om het paard bij hen GRATIS te komen stallen. Jij hebt daar niet op gereageerd, heb de beslissing gemaakt om haar daar neer te zetten, daar waar het zo gruwelijk fout is gegaan.



Toen ik hoorde dat mn ex flame had gekocht zijn de vorige eigenaren gelijk gekomen om haar te halen.
Die heb ik gelijk opgebeld dezelfde dag nog, want niemand kon die dag nog flame komen halen van bokt.

Toen flame bij die mensen stonden en ik haar niet meer terug kreeg zat ik zonder stalling en TOEN werden er gratis stallen aangeboden.
Maar ik had er zelf al 1 in de buurt.


en waarom haalt iedereen alles omhoog?
Pb mij dan ofzo ivp van me zwart te maken op bokt.
Ik heb ook m'n gevoelens en het doet me heel veel zeer om Flame weg te doen, en nog zeerder als jullie mij de schuld ervan geven.
Maak dan een eigen topic daarover


Om nog even duidelijk te zijn, die mensen hebben Flame in een loopstal gezet waar hoii balen lagen met de touwtjes erom.
Daar is ze over gestruikeld, heeft ze gevochten en was ze bijna dood.
De Da zei dat ze moesten kiezen of inslapen of beter maken.
Die mensen kozen voor beter maken, en 3 maanden later wist ik heel dat verhaal pas.
De rekeningen stroomden binnen,maar die heeft ze uiteindelijk zelf betaald.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:00

MissJ schreef:
Is het nou trouwens idd die pony waar ik het over had?
Die is toch totaal onbeleerd?


ja

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:00

Ik veroordeel je niet hoor!
Ik heb het hele verhaal over Flame niet eens meegekregen, en ik dacht ook niet zo over je, ik vroeg me alleen af waarom Lovely zoiets zei, vandaar mijn vraag.
Ik denk namelijk dat jij juist goed voor haar gezorgd hebt, jij hebt gedaan wat jou het beste leek.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:05

Het gaat dara niet om MissJ
Het gaat erom, dat iedereen er elke keer over begin.
Ik vertel nieuws en het hele flame gebeuren komt boven, wat eerst door niemand werd geloofd en wat ik allemaal heb gewonnen en bewezen.
En dan toch nog door gaan.
Terwijl ik in alle andere topics over Flame al heb gevraagd niet te reageren als ze me toch de schuld geven.
dat kan ook via een pb of mail.

Ik heb ook heel veel pbjes gehad van mensen die me niet geloofden en die wouden langskomen,maar heb ze geen 1 keer gezien ..


Maar genoeg mensen van bokt die me persoonlijk kennen en die weten hoe ik met Flame ben omgegaan.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:10

Ik (persoonlijk Schijnheilig )vind dat je een goeie keuze heb gemaakt. Ik vind je nieuwe paardje errug leuk! K weet zeker dat flame in je hart blijft! Ach gut

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:12

Vippie schreef:
Ik vindt dat je een wijs besluit neemt, ook wat keuze van haar einde betreft.

heb je geinformeerd waarom dat andere paardje nog nooit bereden is? 10 jaar oud en nog nooit iemand op de rug.... ik vertrouw het niet.... maar ik ken natuurlijk ook niet het hele verhaal..... grijnzzz....



Die meneer heeft haar zelf gefokt en altijd in het land laten lopen.Die meneer is dan ook wel eind 60

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:12

Waarom halen mensen alles weer omhoog? Omdat jij zeer uitvoerig op Bokt over dit verhaal hebt geschreven. Je bleef maar doorgaan met jezelf te verdedigen, en die tendens voel ik nu weer.
Als jij de beslissing hebt genomen om Flame te laten gaan, dan heb je die beslissing genomen om Flame te laten gaan. Daar heeft Bokt niets bij nodig, en Bokt hoeft daar ook geen toestemming voor te geven. Het is natuurlijk wel fijn als je een mededeling doet DAT Flame er niet meer is, maar dat het nu een half jaar eerder gebeurt of niet, het blijft even moeilijk voor jouw.

Ik hoop dat je de nodige expertise in je omgeving hebt om een niet beleerde pony op te leiden. Er kan namelijk in het leven van dat paard al een paar keer een poging zijn gewaagd om haar te beleren. Als dat niet goed is gedaan en de merrie heeft geleerd om haar zin door te zetten moet je stevig in je schoenen staan om het toch nog voor elkaar te krijgen. Als het je al lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:13

naomi schreef:
Om nog even duidelijk te zijn, die mensen hebben Flame in een loopstal gezet waar hoii balen lagen met de touwtjes erom.
Daar is ze over gestruikeld, heeft ze gevochten en was ze bijna dood.
De Da zei dat ze moesten kiezen of inslapen of beter maken.
Die mensen kozen voor beter maken, en 3 maanden later wist ik heel dat verhaal pas.
De rekeningen stroomden binnen,maar die heeft ze uiteindelijk zelf betaald.

Het is je natuurlijk allemaal maar overkomen, maar wat hierboven staat dus precies hetgeen waar ik zo mijn bedenkingen mee heb. Maar oké, je zegt dat je je zaakjes nu beter voor elkaar hebt, dus ik hoop maar dat het vanaf nu allemaal gewoon soepel en leuk verloopt voor jou en de pony.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:14

Goed dat je nu het besluit genomen hebt.
Ik wil je alleen nog een tip meegeven, misschien kun je beter door zoeken naar een andere pony. Een pony die al 10 is en waar nog niets mee gedaan is, is absoluut geen aanrader. Behalve de reden waarom er niets mee gedaan is (karakter, gezondheid etc) zijn dat ook niet de makkelijkste dieren om in te rijden. Ze hebben een flinke eigen wil. Mijn eigen merrie is pas sinds haar 11e onder het zadel, daarvoor fokmerrie geweest, en die maakt het me zeker niet makkelijk. Ze hebben wat van de wereld gezien en nemen niet zomaar alles van je aan.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:21

Beste Naomi,
heel veel sterkte met het afschied nemen van Flame.
Je hebt beste wel ene en ander meegemaakt en het is jammer dat het zo moet aflopen. Het is een eerlijk beslissing tegenover Flame.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:29

Lovely schreef:
Het is je natuurlijk allemaal maar overkomen, maar wat hierboven staat dus precies hetgeen waar ik zo mijn bedenkingen mee heb. Maar oké, je zegt dat je je zaakjes nu beter voor elkaar hebt, dus ik hoop maar dat het vanaf nu allemaal gewoon soepel en leuk verloopt voor jou en de pony.


maanden later kreeg ik pas een brief.
Daarvoor geen telefoontje niks.
Ookal wist ik gelijk, dat maakt toch niks uit



Citaat:
Waarom halen mensen alles weer omhoog? Omdat jij zeer uitvoerig op Bokt over dit verhaal hebt geschreven. Je bleef maar doorgaan met jezelf te verdedigen, en die tendens voel ik nu weer.
Als jij de beslissing hebt genomen om Flame te laten gaan, dan heb je die beslissing genomen om Flame te laten gaan. Daar heeft Bokt niets bij nodig, en Bokt hoeft daar ook geen toestemming voor te geven. Het is natuurlijk wel fijn als je een mededeling doet DAT Flame er niet meer is, maar dat het nu een half jaar eerder gebeurt of niet, het blijft even moeilijk voor jouw.


Ik begon er niet over.
Ik vertel alleen dat Flame weg gaat en dat ik een andere pony koop.
En lovely komt ineens met een ander verhaal,over dat het mijn schuld is.
wat heeft dat ongeluk er nog mee te maken?
Helemaal niks met dit iig!
Van dat been heb ik al helemaal geaccepteerd.

En idd, in dit topic wou ik alleen maar vertellen dat Flame weg gaat en dat de mensen die nog willen kijken, dat ze langs kunnen komen.
Ik wou alleen vertellen wat mijn beslissing is omdat ik zo veel pb's krijg.


en met mezelf verdedigen, heb je gelijk in, ik verdedig mezelf ook.
Op elke opmerking dat mij kwetst geef ik antwoord.

en ik weet ook wel dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt om flame naar die mensen te brengen, 2 jaar geleden..
Dat had ik van te voren ook niet kunne weten

Maar goed, ik hou er over op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:32

Naomi, ik kom niet met een ander verhaal hoor . Het enige wat ik hoop, is dat je voor je nieuwe pony beter kunt zorgen dan voor Flame. Met Flame is het allemaal niet zo soepel verlopen, maar dat zuig ik niet uit mijn duim dacht ik zo, het heeft pagina na pagina op bokt gestaan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:37

Sterkte Naomi. Ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt voor zowel jezelf als Flame.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:40

Naomi schreef:
Die meneer heeft haar zelf gefokt en altijd in het land laten lopen.Die meneer is dan ook wel eind 60


Aha, nou heel veel succes met inrijden en doe voorzichtig. Is een leuk ding zo op de foto's te zien, zou mijn tiepje wel zijn, hihihii

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:42

Miran schreef:
Goed dat je nu het besluit genomen hebt.
Ik wil je alleen nog een tip meegeven, misschien kun je beter door zoeken naar een andere pony. Een pony die al 10 is en waar nog niets mee gedaan is, is absoluut geen aanrader. Behalve de reden waarom er niets mee gedaan is (karakter, gezondheid etc) zijn dat ook niet de makkelijkste dieren om in te rijden. Ze hebben een flinke eigen wil. Mijn eigen merrie is pas sinds haar 11e onder het zadel, daarvoor fokmerrie geweest, en die maakt het me zeker niet makkelijk. Ze hebben wat van de wereld gezien en nemen niet zomaar alles van je aan.


Weet je, ik ga er gewoon voor en ik ga het proberen Lachen
Ik krijg hulp ed.
Maar eerst ga ik haar gewoon veel aandacht geven, veel bezig zijn ermee.

Citaat:
Beste Naomi,
heel veel sterkte met het afschied nemen van Flame.
Je hebt beste wel ene en ander meegemaakt en het is jammer dat het zo moet aflopen. Het is een eerlijk beslissing tegenover Flame.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!


Dank je wel Lachen



Citaat:
Naomi, ik kom niet met een ander verhaal hoor . Het enige wat ik hoop, is dat je voor je nieuwe pony beter kunt zorgen dan voor Flame. Met Flame is het allemaal niet zo soepel verlopen, maar dat zuig ik niet uit mijn duim dacht ik zo, het heeft pagina na pagina op bokt gestaan.


Het is idd niet soepel verlopen,maar ik heb 3 jaar lang ondanks alles, veel plezier gehad met Flame, ik heb ook genoeg andere leuke dingen met haar gedaan Lachen
Ik heb moeilijke beslissingen moeten maken en ik ben mijn gevoel achterna gegaan en de rede dat ik steeds meer begon te vertellen over Flame op bokt, omdat ik soms hele pijnlijke beschuldigingen kreeg en ik moest dat voor mezelf uitleggen,want ik ging er onder door.
Sinds Flame ,vorig jaar maart terug is gekomen, heb ik echt wel goed gezorgd voor haar.
Alles is netjes gebeurd, ze staat op een goede stal, krijgt goed voer enz.
Ze staat lekker op het land en ik ging er elke dag heen.
Elke dag kreeg ze de aandacht die ze nodig had.
Als er wat was, kwam de DA gelijk. Ze is altijd netjes bekapt enz.
Daarvoor is ze ook goed verzorgd, ze is altijd netjes geeent, ik heb haar laten chippen.
Ondanks alles heeft ze toch wel een rustig leven gehad en de vrijheid die ze nodig had.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:43

Naomi schreef:
en met mezelf verdedigen, heb je gelijk in, ik verdedig mezelf ook.
Op elke opmerking dat mij kwetst geef ik antwoord.


Niet doen. Kweek wat meer eelt op je ziel. Soms mag je echt denken: barst allemaal maar. Dus niet blijven reageren...zo voorkom je namelijk ook dat je jezelf tegenspreekt. Lips are sealed

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:45

Vippie schreef:
Aha, nou heel veel succes met inrijden en doe voorzichtig. Is een leuk ding zo op de foto's te zien, zou mijn tiepje wel zijn, hihihii


dank je wel Lachen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:47

Cassidy schreef:
Niet doen. Kweek wat meer eelt op je ziel. Soms mag je echt denken: barst allemaal maar. Dus niet blijven reageren...zo voorkom je namelijk ook dat je jezelf tegenspreekt. Lips are sealed


Ja ik weet het, soms denk ik dat ook.
Maar ik kan het niet laten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:01

Dat blijkt. Maar vraag je dan niet af waarom mensen iedere keer weer alles naar boven halen. Hoe je het ook wendt of keert, de artrose in Flame's been was niet ontstaan zonder blessure. En die blessure was niet ontstaan als je haar niet bij die mensen had neergezet. Het is gewoon niet onafhankelijk van elkaar te zien, zo graag je dat ook zou willen.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:05

ik denk dat dit de enige juiste beslissing is, en heel veel geluk met je nieuwe paardje, toen ik daarvn het topic las, was ik ook helemaal verliefd, maar 1 paard is wel genoeg voor mij Knipoog
en in die andere discussie ga ik me niet mengen, daarvoor ben ik geloof ik te kort op bokt...

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:08

Super veel sterkte, ik zou persoonlijk hebben gekozen voor inslapen.
mjah... om dan flame's staart naast je bed hebben liggen is ook niet zo smakkelijk

Super veel sterkte gewest

Groeten Tanja