Knoop doorgehakt: beslissing staat vast

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:37

Naomi, je was jong eigenlijk te jong om met flame te beginnen qua kosten en verantwoordelijkheid.
Ik heb een middeninkomen en moet veel laten om mijn paard goed te onderhouden. Ik wens je alle sterkte toe de komende tijd. In mijn geval Brutus dood ik wilde een aantal jaar niets meer van paarden weten,3 jaar later is het pas weer beginnen te kriebelen en heb ik iets heel anders als brutus. Wat ik wil zeggen dat een ieder op zijn eigen manier verlies van iets dierbaars verwerkt.
persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn paard tot vlees wordt verwerkt. Maar je besluit is juist dat je haar niet langer laat lijden.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:45

joshua schreef:
Het paard is van Kim haar buurman een weduwenaar van 79 jaar die een echte leifhebber is maar er verder niks mee heeft gedaan. Dingen van ik vertrouw het niet is dan ook bij deze direct van de baan. Er lopen genoeg paarden rond die nog geen slag werk hebben gedaan, zijn deze dan ook waardeloos??


De Cobs waar Albert mee rijdt zijn van een man van 78, hij heeft een stuk of 20 Cobs en daar zijn idd een stel bij die nog nooit wat gedaan hebben ook al zijn ze al lang en breed volwassen (sommige zelfs al bejaard Haha! ).
Ik vind het dus helemaal niet raar, niet iedereen heeft zijn paarden voor de sport.
En zo als ik al eerder heb gezegd geef ik Naomi groot gelijk, ze heeft echt wel wat geleerd de afgelopen jaren.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:50

ik heb de laatste tijd vaak met je gepraat op msn omdat ik in het zelfde schuitje zat met een paard bij mij was het helaas ook verkeerd afgelopen maar ik schrik er wel een beetje van hoor dat het steeds slechter gaat met flame!
ik wens je heeeel veel sterkte en je kan altijd tegen me aan kletsen ik weet wat je doormaakt helaas...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 18:00

Dank jullie wel allemaal Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:05

Gut wat zijn sommige mensen echt sneu in dit topic.
Als Naomi het paard gratis bij een bokker had neer gezet en er was wat fout gegaan dan had ze het over zich heen gekregen dat een gratis adres vast niet goed was.
Jullie doen net alsof ze met opzet fouten heeft gemaakt.
Ik zie alleen maar iemand die teminste een echt mens is, mensen maken nou eenmaal fouten,Daardoor leer je.
Jammer als een fout grote gevolgen heeft maar daar kan niemand wat aan doen?

Toen ik vorig jaar met Orbaldo in het prikkeldraad belande hield hij daar alleen een litteken aan over maar als het erger was geweest was het mijn schuld geweest omdat ik ervoor gekozen had buiten te rijden?
kom op zeg!

Naomie ik heb je maandagavond gesproken, je had 2 mensen met verstand van paarden meegenomen om te kijken of de pony wat was,je hebt meteen gezegd dat het slecht ging met Flame maar dat je geen overhaaste beslissingen wilde maken en dat ej thuis goed wilde overleggen.

Op mij kwam je over als iemand die niet in 10 sloten tegelijk loopt en die het beste met haar paard voor heeft.Wij zijn iig blij dat de pony zo'n goed thuis heeft gevonden!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:19

Nou Naomi, ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 jaar terug wel zoiets had van nou komop meid doe nou gewoon eens iets eraan ipv telkens op bokt te miepen van hoe erg het allemaal niet was.

Maar ik moet zeggen dat ik je reacties nu, en de verhalen die je nu plaatst een stuk volwassener vind.
En als ik dan ook het stukje hierboven van Nimber lees dat je echt duidelijk alles op een rijtje hebt gezet en niet overhaast een pony hebt gekocht, geloof ik helemaal dat je inderdaad nu goed weet waar je mee bezig bent.

Ik zou zeggen: ga ervoor! OK dan!

Heel veel plezier gewenst met je nieuwe pony en alvast veel sterkte met het afscheid van Flame.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:38

Ik heb toen heel het verhaal meegekregen en had ook mijn vraagtekens. Nu vindt ik wel dat cassidy erg te ver gaat. Laat mensen ook eens met een schone lei beginnen en een tweede kans krijgen om zich te bewijzen.

Naomi heel veel succes, op het oog is het een leuk dier wat je van sommige bokkers niet kunt zeggen die voor de zoveelste keer een ...paard kopen.

Heel veel succes en geniet ervan. Flame zal altijd op bokt in iedergeval in de gedachten zijn....zolang erover gepraat wordt is ze niet vergeten, of dat dat nou positief is of negatief, maar zie het maar positief als een wijze les.

Succes!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 18:51

dank je, ik weet ook wel wara ik mee bezig, ik heb nu ook mijn ouders die achter me staan en met Flame was dat anders

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:57

Joelle"]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand in zijn waarde te laten en is wat vriendelijks te zeggen?
[/quote]

[quote="Cassidy schreef:
See it as a learning experience Haha!


Nou dan moet je inderdaad nog maar even door oefenen ja...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:19

@ArwenLune: daar ben ik mee bezig.

Cassidy ziet en geeft toe dat ze te ver is gegaan in dit topic.
Dus Naomi, ik bied hierbij openlijk mijn excuses aan, de opmerkingen die ik heb gemaakt waren hier niet gepast, hoewel ik er nog steeds achter sta, maar dan toegepast op een andere context. Daarover wil ik hier niet verder uitwijden, want dat gaat gruwelijk offtopic.

Ik wens je veel sterkte voor het afscheid van Flame dat komen gaat, en ik wens je heel veel plezier met je nieuwe paardje toe. Ik hoop voor jouw op een goede match, ik vind haar een heel sprekend hoofd hebben en hoop voor je en voor het paard dat het goed klikt.

Succes ermee!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:19

Cassidy schreef:
Dat blijkt. Maar vraag je dan niet af waarom mensen iedere keer weer alles naar boven halen. Hoe je het ook wendt of keert, de artrose in Flame's been was niet ontstaan zonder blessure. En die blessure was niet ontstaan als je haar niet bij die mensen had neergezet. Het is gewoon niet onafhankelijk van elkaar te zien, zo graag je dat ook zou willen.


*offtopic*
Cassidy, ik vindt dat je niet eerlijk bezig bent om bij Naomi een schuldgevoel te creeëren

*ontopic*
Mischien is het een idee om een dagboek over Flame te maken, dan heb je wat mooi herrineringen voor later. Lovers Knipoog

Inderdaad, het is verstandig om eerste een band mee op te bouwen met je nieuwe aanwinst, wees geduldig en consequent Knipoog Tis wel een mooi merrie OK dan!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:25

hey naomi. ik vind het een goede keuze van je... ik heb je verhaal toen een heel eind gevolg, ik vind dat je inderdaad misschien wat foute keuzes hebt gemaakt, maar vind niet je de schuld hebt van hoe het nu zit met flame... ik vind het een goede keuze om haar de rust te geven die ze naar mijn idee verdiend heeft. En ik vind dat ook jij rust mag krijgen, ik heb in de oude topics gelezen hoe hard je voor flame gevochten hebt en dat het je allemala niet mee heeft gezeten. Ik vind het super dat je je zo voor dit dier hebt ingezet. Laat de rest maar lekker zeiken!

Veel plezier met je nieuwe paardje. Het lijkt me een hele uitdaging zo'n onbeleerd dier! Ik heb er ook zeker wel vertrouwen in dat het goed gaat komen!

Veel sterkte rond Flame, en veel plezier met je nieuwe paardje. Laat je niet kisten! Het is veel te vermoeiend om jezelf constant te moeten verdedigen! laat hen lekker voor wat het is, jij weet hoe het zit, en dat sommige mensen het wel of niet willen geloven, is dan hun probleem!

Geniet nog maar lekker van de laatste dagen met jou flame! dikke kus shiloh

prompter

Berichten: 11118
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:26

Goede beslissing Naomi, en ik hoop dat je met je nieuwe paardje meer geluk zult hebben! Veel sterkte de komende weken...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 20:53

Cassidy schreef:
@ArwenLune: daar ben ik mee bezig.

Cassidy ziet en geeft toe dat ze te ver is gegaan in dit topic.
Dus Naomi, ik bied hierbij openlijk mijn excuses aan, de opmerkingen die ik heb gemaakt waren hier niet gepast, hoewel ik er nog steeds achter sta, maar dan toegepast op een andere context. Daarover wil ik hier niet verder uitwijden, want dat gaat gruwelijk offtopic.

Ik wens je veel sterkte voor het afscheid van Flame dat komen gaat, en ik wens je heel veel plezier met je nieuwe paardje toe. Ik hoop voor jouw op een goede match, ik vind haar een heel sprekend hoofd hebben en hoop voor je en voor het paard dat het goed klikt.

Succes ermee!


Dank je wel Lachen

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:06

Jeetje, moeilijk zeg!
Zeker na wat je allemaal hebt meegemaakt met Flame. Die band moet wel erg sterk zijn. Daarom wens ik je heel veel sterkte!
En succes met je nieuwe pony. Hopelijk geeft deze -in álle opzichten- meer geluk. Ik vind Flame echt te gek Verdrietig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:11

Heeeel erg veel sterkte.. Ik vind het echt top van je dat je aan je paard denkt ipv aan je eigen gevoelens!
veel succes ook met je nieuwe pony, ik vind m echt heel mooi
Roowz

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:34

Veel sterkte!En cassidy goed dat je nu je excuzes aan bied, want ik heb dit topic vanaf het begin gelezen en ik begon me steeds meer op te vreten vanwege jouw reacties, gelukig heb je dit zelf ook ingezien!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:18

Super Naomi, geweldig dat jullie elkaar gevonden hebben. Heel veel plezier met dit paard

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:08

Het zal wel een hele moeilijke beslissing geweest zijn....
Maar ik vind het wel de beste keuze als ik je verhaal zo hoor.
Lars (van bokt) heeft ongeveer zo'n zelfde keuze moeten maken....
Heel veel sterkte maar toch hoop ik wel dat je een beetje kunt genieten van je nieuwe paardje Ach gut

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:16

Naomi, ik denk dat je voor Flame de juiste beslissing neemt.
Van fouten leer je en je bent inmiddels heel wat wijzer denk ik. Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat je 'nieuwe' paard het goed krijgt bij jou.

Veel sterkte met Flame.
En aan de andere kant natuurlijk veel plezier met je nieuwe aanwinst. Het is een prachtig paardje Lachen

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:37

Naomi, dit is vooral ook een moedige beslissing (want het is zo veel makkelijker om een paardje gewoon te laten rondlopen op een weiland en denken dat het nog een goed leven zal hebben)!

Dat je een nieuw paardje hebt gekozen, vind ik niet, zoals sommigen, te snel of 'als vervanging'!

Het is een ander paard, ander verhaal, ander leven, maar het helpt je wel je gedachten op iets anders te focussen en je gaat er vast iets leuks van maken!!!

Het is trouwens een heel leuk paardje, was er stiekem ook al verliefd op! Nagelbijten / Gniffelen

Ga je Flame zelf wegbrengen als het zo ver is? Ach gut

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:37

jeanie schreef:
persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn paard tot vlees wordt verwerkt. Maar je besluit is juist dat je haar niet langer laat lijden.


Een paard wat naar de slager gaat eindigt niet per definitie in de schappen van de appie heijn hoor, tegenwoordig kun je kiezen, of alleen destructie of voor menselijke consumptie.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 12:21

vanity schreef:
Naomi, dit is vooral ook een moedige beslissing (want het is zo veel makkelijker om een paardje gewoon te laten rondlopen op een weiland en denken dat het nog een goed leven zal hebben)!

Dat je een nieuw paardje hebt gekozen, vind ik niet, zoals sommigen, te snel of 'als vervanging'!

Het is een ander paard, ander verhaal, ander leven, maar het helpt je wel je gedachten op iets anders te focussen en je gaat er vast iets leuks van maken!!!

Het is trouwens een heel leuk paardje, was er stiekem ook al verliefd op! Nagelbijten / Gniffelen

Ga je Flame zelf wegbrengen als het zo ver is? Ach gut


uhm ik heb verschillende slachters opgebeld, een komt volgende week kijken wat ie geeft voor flame,maar wil hij meenemen naar belgie,dan krijg ik meer.
Dat doe ik dus niet,dat vertrouw ik niet,ookal zegt hij dat ik dr staart krijgt, ze hefet gewoon een zwarte staart ..
En Flame kan niet zo lang meer in de trailer staan, dus dat wil ik zowiezo niet.
Dus ik ben nog veder aan het zoeken, ik zoek die slachter in oud bijerland, kent iemand die?
Hij laat ze 2 weken op het land en krijgt op het land een pin en je mag erbij zijn.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 12:23

Vippie schreef:
Een paard wat naar de slager gaat eindigt niet per definitie in de schappen van de appie heijn hoor, tegenwoordig kun je kiezen, of alleen destructie of voor menselijke consumptie.


Mij maakt het niet uit eigenlijk, het paard is dan toch al dood.
soms moet je je verstand op nul zetten Knipoog

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:43

Gut, nu is het één eindelijk uitgesproken en nu wordt er weer begonnen over wel of niet slachten. Worden jullie nooit eens moe van jezelf Boos! Degenen die het hartste roepen ik zou dit en ik zou dat hebben waarschijnlijk zelf nog nooit deze beslissing hoeven te nemen. Die discussie kun je wel voeren maar NIET met iemand die een dezer dagen haar paard moet laten afmaken!! Dat kun je toch niet maken........Meisje, heel veel sterkte en geniet van jullie laatste dagen samen. Ik hoop dat je van je nieuwe pony straks veel plezier zal krijgen. Sterkte.