Hij valt me aan...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:28

Mijn vriendin heeft een kwpn merrie en ik sta bij haar op stal en moet ook vaak haar merrie rijden. Haar merrie is een eenmanspaard en houd niet van andere mensen, zo valt ze me aan als ik mijn eigen paard uit de bak wil halen en soms als ik haar merrie te pakken heb dan ruikt ze mijn paard aan mij en dan gilt ze en schopt ze vooruit.

Dit heeft ze 2 keer gedaan en toen ben ik zo boos geworden en achter haar aan gegaan met de zweep en haar flink te grazen genomen en nu is het over, ik hou niet van slaan maar mijn vriendin zij het zelf.
Nu ga ik de bak in met de zweep en maakt ze dat ze weg komt en kan ik rustig mijn paard pakken, en als ik haar moet hebben en bij de deur blijf staan komt ze nu vanzelf en doet ze helemaal niks meer dus het is echt niet bang zijn en laten zien wie de baas is

pony4love

Berichten: 7
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:37

hey
misschien moet je hem wat lekkers geven en hem NOG liever behandelen...
maaja dan wordt het weer zo'n verwet kreng...
sorry ik weet het ook niet :S

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:23

Ik geloof niet dat liever behandelen een oplossing is, verder heb je de avatar van iemand anders in gebruik genomen...

pemmie
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:25

hey
misschien moet je gewoon zelf naar hem toe gaan en (dit heb ik gelezen dus k weet niej of het werkt) als hij weer zo doet hem gewoon een mep terug geven totdat hij het begrijpt
ik heb dit gelezen dus als het niet waar is is het dat blad zijn schuld
ik hoop dat werkt(als je het teminste probeert)
Ach gut OK dan!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:33

Is de pony met het rijden/opzadelen ook narrig? of alleen bij het uit de weide halen?

Je zegt zelf al je vermoed dat het te maken kan hebben met het feit dat je de enige bent die er echt mee 'werkt', en dat de pony dit als reden pakt om jou de wei uit te jagen zodat hij niks hoeft te doen.

Mocht je tijdens het rijden/opzadelen iets bijzonders merken (spanningen,onrust) dan kan de oorzaak ook vanuit een slecht passend tuig/zadel komen wat irritiatie of zelfs drukkingen kan veroorzaken, dit kan een verklaring zijn voor het gedrag.

Heb je het idee dat de pony je in de maling neemt en gewoon geen zin heb, dan moet je hem lokken met iets lekkers en wat leuks gaan doen, mijn ervaring is dat je een slechte gewoonte (want dat is het is het) niet moet straffen dit werkt deze onaangename gewoonte alleen maar meer in de hand en denk maar niet als jij hem op zn donder geeft dat ie de volgende keer denkt, oh dat was leuk zeg de latste keer toen ze me eindelijk te pakken had, kreeg ik toch op mn donder, laat ik nu maar komen dan

Hij moet leren dat het leuk is om samen met jou wat te gaan doen en dat er niet altijd gewerkt hoeft te worden, wellicht is de pony verveeld en is dit een gil om variatie aan te bieden.

Ik zeg niet dat je de pony niet op zn donder mag geven, ik laat me immers ook niet schoppen, maar wees voorzichtig hiermee en observeer je pony goed als je de wei in komt en probeer de oorzaak te achterhalen

succes!