welke verwondingen hebben jullie in de paardensport opgelope

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:24

Hahaha, ik heb nog niets 'ernstig' meegemaakt. Enkel een paard dat op mijn teen staat en dan heb je een tijdje een blauwe nagel, maar daar blijft het ook bij.
Ik heb ook nog een periode gehad dat ik elke dag wel ongeveel een hap van Maya kreeg (ja een soort pubertijd zeg maar Clown ) wanneer ik ze naar de wei bracht, maar dat was gewoon een tijdje doorbijten en hopen dat het overging... en natuurlijk "stopooouuuut paardje" zeggen en een halve minuut later een dikke knuffel geven en er weer een hap bovenop krijgen Knipoog .

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:50

Ik heb nog nooit wat gehad,lood in me reet!!!

hahaha

xxxzies Karin ennehhhh iedereen beterschap....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:58

heel veel blauwe plekken, littekens, spierpijn, schaafwonden, hoofdpijn e.d. door eraf vallen, op je voeten staan, bijten, slaan en zo
bont en blauw toen een steigerend paard bovenop me viel
verrekte kniebanden toen ik van een steigerend paard afsprong (nav voorval hierboven, het was wel een ander paard)

Valt eigenlijk best mee, zie ik zo. Die verrekte (in beide betekenissen!) kniebanden zijn het enige waar ik nog last van heb, en dat is een jaar geleden gebeurd.
Afkloppen maar.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:38

Niet heel veel ernstigs:
-Lichte hersenschudding (met pony en al omgevallen)
-gekneusde pols (van groene pony afgebokt)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:32

haha het is nogal wat misschien moeten we toch maar veiligheidsgordels gaan dragen en voor de kleinste kinder zadels ( zitjes) zodat ze/en we er niet af kunnen vallen Clown
lief he die paarden Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 01:55

Valt mee Knipoog , gekneusde enkel (Ik had Dikke net; hij schrok, draaide sich om en knalde met z´n ijzer tegen m´n enkel, auw, auw).
Al vaker gehad: Eeeeh.... hoe zal ik het zeggen Verward Hmm.... laten we het er maar op houden dat ik een vrouw-onvriendelijk paard heb Bloos *LOL* !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-25 01:56 ]</font>

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:22

mijn tenen zijn een paar keer blauw geweest, en heb ooit tijdens het oefenen met voorbrengen een schop tegen me snuit gehad, gevolg, scheve kaak en gebit... moet met mn 18e as mn gebit is uitgegroeit nog een keer onder ut mes om alles recht te maken. Maar heb toch al mn eigen tanden nog! sterk gebit he Haha!
maargoed dat was het wel geloof ik.
Ja mn zusje heeft een keer een schop van mijn pony gehad en had een scheur bij haar elleboog.
maar dat zijn niet mijn ongelukjes!
nog vergeten! een gekneusde heup door stijgerend paard! en een keer een ongelukje zonder paard!
dat was toen ik in de winter de mestkruigwagen op de mesthoop moest rijden dmv een plank die nogal glad was dus ik zo voorover op me bek in de stront op de plank! moest ook nog een prik tegen infecties enzo heb een week niet kunnen eten maar kreeg wel iets leuks als troost van me pa en ma, een abbo op bit!
ow ja en nog een keer een blaar op mn kont door hele foute rijbroek! Lachen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *volcano* op 2001-10-25 10:45 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:07

Het ergste was bij mij dat ik van een pony afviel, mijn nek dubbel klapte en ik hem bijna gebroken had, toen had ik ook een zwaar gekneusde pols, grote schaafwond op mijn rug en een licht gekneusde enkel. Schijnheilig

Ook ben ik een keer van een pony afgevallen waarbij ik probeerde te blijven zitten (was in galop) toen hing ik aan zijn hals en kreeg steeds de hoef tegen mijn hoofd aan, ik kon me niet laten vallen dan zou hij op me gaan staan.. Toen hij stilstond liet ik me vallen en toen liep de pony weer aan, tegen mijn hoofd Frusty Ik had toen een zware hersenschudding, heeele grote bult op mijn hoofd en m'n pink gebroken Scheve mond\

Verder nooit echt ernstige dingen gehad met eraf vallen, pols gekneusd, voet verzwikt en al die dingen.

heb wel vaak gehad dat mijn pony op mijn teen ging staan, en dan was mijn teen weer eens gebroken. Clown

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:24

uhm.. effe nadenken ( in de afgelopen 14 jaar) eingelijk helemaal niets!! OF te wel niet echt iets ernstigs op een zere duim, voet of hoofdpijn na!!
moet wel effe afkloppen.

groetjes jeannette

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:35

Ik heb nog nix ergs meegemaakt. Ik val blijkbaar altijd goed Haha! .Een keer ben ik eens op beton gevallen maar ik kwam op mn kont terecht en het deed geen pijn Clown Voor de rest hebben er al eens paarden op mijn teen gestaan enzo.
Ook ben ik is samen met de pony van mijn vriendin gevallen. De pony was uitgeschoven en ik lag eronder...Maar ik heb er nix aan over gehouden. De pony stond vrij snel terug op zn benen (wat'n geluk) *LOL*

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:32

EEN BLAUWE TEEN!!!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:15

_-soms Zere tenen (je hebt van die paardjes die leuk op je teentjes gaan dansen) Schijnheilig

-Blauwe plekken
-Ik ben 2 keer gebeten Boos!
- 1 keer Pijnlijke ribben doordat ik op een paaltje kletterde omdat ie eigenwijze shet niet wou stoppen
- Ben een keer van een paard gevallen doordat ie steigerde en meteen bokten Haha! en toen had ik last van mijn schouder... en soms als ik teveel met mijn rechterarm doet begint die schouder weer pijn te doen Huilen
- spierpijn
- Blaren
- eeeh wat hebben we nog meer..........

Nou ja dat was het wel!

Groetjes Melissa

_________________
*Lieve Browny, punky en loesje*

dat ik van jullie hou heb ik al vaak bewezen
dat ik van jullie hou heb ik ook al zo vaak gelezen
dat ik van jullie hou zullen jullie nu wel weten
dat ik van jullie hou DAT mogen jullie nooit vergeten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Melissa op 2001-10-27 19:22 ]</font>

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:17

mhh,tand door mn lip,breckerd afdrukken op mijn lip en blauwe poten.Voorderest nix...
Oef...hak dat nou maar nie gezegt,ben nogal bijgelovig Schijnheilig Frusty

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 19:23

Wat rare dingen, ik weet niet precies wat het is, ik denk wildvleesvorming, ik heb er nog steeds veel last van al is het soms al langer dan een jaar geleden. Dit heb ik aan het onderste stukje van mn ringvinger, op mn voet, en mn pols. Ik heb een hersenschudding gehad, een gekneusde voet, paar x tand door mn lip......en weet ik veel...........

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:38

uuuhm ff denken
k heb mn neus us gebroken
valde van een pony af en ik wou opstaan maar die pony sprong hetzelfde moment over me heen
bats hoef in mn gezicht neusje gebroken
verder er vanaf gevallen en heel veel blauwe plekken
heb nogsteeds een blauwe teennagel van een lomp gedrocht wat op mn voiet had gestaan
maar gelukkig verder niks

mzzl jennifer

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:57

Ehm, 3 gebroken handbeentjes(handelaar zei "pony is ingereden en betuigd", jah! Shure, bokken ik eraf en dat paard gaat op mijn hand staan) Ophoog geschotren knieschijf(ik zit zonderzadel op paard, heleicopter komt erug laag over, 1 bok, ik eraf ONDER het paard ik treg knie omhoog paard galoppeerd door en BOEM) euhm, paar kneuzingen, 1 lichte hoofdpijn, 1x hersenschuddig, ehm, en de ergste, opgezwollen gezicht +gebroken neus +enorme bulten +bloeduitstortingen +gebroken beugel+ beugel door mijn lip heen +een paar gebroken tanden(ik ben van een shet afgevallen, zo met mijn gezicht op het beton Scheve mond\ )

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 10:12

ik weet wat er erger is: meestal bleef het bij mij bijblauwe plekken of een kneuzing maar je vertrouwen in jezelf en de paarden verliezen is veel erger, ik heb nu al meer dan een jaar niet meer gereden van de schrik



_________________
en uit een handvol zuidenwind schiep Hij het edelste der dieren, het paard...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kajelleke op 2001-11-02 22:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kajelleke op 2001-11-02 22:44 ]</font>

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:54

Gebroken pols, hersenschudding, gekneusde nek, rug en een gekneusd stuitje. En hhhheeeeeellll
vvvvveeeeeeellll blauwe plekken!!!!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:58

blauwe plekken, gisteren nog open stuitje (gekneusD) open knie en bloeduitstorting in mijn borst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 18:32

Een flinke hersenschudding toen ik in de stal door Pablo tegen een stalen buis werd gegooid terwijl ik net gebukt stond om een deken van de grond te pakken Frusty
En ik heb heel lang (totdat ik op mijn 17e ben behandeld door een chiropractor) last gehad van mijn rug nadat ik als 7 jarige gelanceerd was door een 3-jarig paard en erg plat op mijn rug terecht kwam.
Verder alleen de gebruikelijke blauwe plekken door trapen, beten en kopstoten.
Ik ben heel vaak gevallen toen ik klein was maar daar heb ik nooit echt last van gehad. Oja wel, ik heb mijn ribben eens gekneusd door een val van een bokkende fjord.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:06

NIKS!!
Cool

1 ekeer was ik op pony kamp en we sliepen in stapelbeddden en ik lag boven en dr zat geen hekje voor en meteen de eerste nacht ben ikd r uitgedonderd op de betonnenvloer.. had ik mn pols gebroken en ik heb geen pony/paard gezien Huilen jaaa dat was een leuk pony kamp zeg Verdrietig sindsdien durf ik niet in stapelbedden Verdrietig
en het zielige was ook ngo dat we daarna drie weken op vakantie gingen... zat ik met mn pootje in het gips Huilen

'maar verder dus nog nooit door een val van een paard ofzo echt iets gehad.. 1 keer een verbrijzelde vinger maar dat viel wel mee...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:53

gekneusde pols en schouder, gekneusde ribben, iets aan m'n rug, lichte hersenschudding en angst voor die bepaalde pony!! dat was allemaal van 1 pony,

verder alleen blauwe plekken, een beet in m'n arm, half losse teennagel.. en ik ben een keer door een hindernis heen geflikkert en een balk/paardenvoet (kon ik me niet meer herinneren) in m'n buik gehad.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:32

Zware hersenschudding

Gezicht open (op bakrand gekletterd)
Kuitspierbloeding (paard op been)

2x blauwe bovenbenen

10x gekneusde voeten

Duim half eraf gegeten

Bloeduitstoring tiet

Handen opengehaald

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:35

gekneusde ribben na een val in het zand
blauwe voet door een shire die niet had gezien dat hij op mij voet stond.
grote bloed uitstorting op mijn arm (paard zij hap en ik zij auw)

Gelukkig was dat alles.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:42

Ehm dat is heel erg veel Verdrietig

1x een mep recht in me gezicht, tand door me lip en tand gebroken Scheve mond\

1x met sulky en al over de kop geslagen, gebroken teen Verward en wat schaafwonden en gigantisch geschroken. Het paard kwam er helaas niet beter vanaf, want die bleef liggen Scheve mond\

1x een kopstoot en daarbij een gigantiscge bloedneus.

1x eraf gevallen, precies op me rug en hoofd waardoor ik een zware hersenschuding had.