zadel gekocht, wordt niet geleverd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:15

Breitling heeft zelf ook gezegd dat ze het zadel wel wilde versturen, maar daar na het zien van een programma toch op terug kwam. Ik kan me voorstellen dat de TS na de toezegging van het versturen erop rekende dat ze het zadel toegestuurd zou krijgen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:16

jullie banketstaaf maar aan, ik ga er heel niet meer op in

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:18

Breitling schreef:
jullie banketstaaflen maar aan, ik ga er heel niet meer op in


Maar zoals ik het zeg klopt het toch of niet?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:25

als ik dat programma niet gezien had had ik het ook opgestuurt, maar mijn vader zei ook dat ik dat beter niet kon doen, terwijl die het eerst ook goed vond. Als het om spullen van jullie eigen zouden gaan zouden jullie wel anders praten. Maargoed na het zien van dat programma wilde ik hem dus niet op sturen en dat is mijn eigen keuze, het is mijn zadel en als ik niet het risico wil lopen dat het onderweg kwijt raakt stuur ik hem gewoon niet op klaar. En zei wou hem niet komen halen dus dan is er geen koop. En verder ga ik er nu dus niet meer op in want ik heb heel geen zin in dat gezeik over een verhaal waar niks van klopt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:27

Maar volgens mij snap je het niet helemaal... Jij hebt het erover waarom je het zo gedaan hebt en wij hebben het erover wat je gedaan hebt, dat staat volgens mij helemaal los van elkaar. Iets toezeggen en er later op terugkomen is IMO niet zo netjes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:31

is er geld over gemaakt? neen
is er dan een koop? neen
als er geen koop is, moet ze dan ergens rekening mee houden? neen
deed ze het om best wil? ja!
waarom zeiken jullie dan nog Verward

ik kan me best voorstellen dat de TS het heel erg rottig vind, maar jullie bekijken dit alleen maar vanuit de TS zijn situatie! bekijk het ook eens vanuit de verkoper zijn ogen als het kan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-06-04 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:32

Ik snap het prima maar jullie klampen je vast aan haar verhaal. Is toch logies dat als ik zo'n programma zie dat ik er op terug kom? Tuurlijk is het niet leuk, ik zou het ook niet leuk vinden. Maar als er echt iets gebeurt dan ben ik 600 euro kwijt en niet zei. maarja jullie snappen het toch niet van mijn kant en het maakt me ook niet uit dat jullie het niet snappen en dat dat onzin verhaaltje hier staat maakt me ook niet uit!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:36

Een mondelinge koopovereenkomst is bindend. Als het nouook nog via pb is vastgelegd, is het een schriftelijke koopovereenkomst, en dan hang je. Mondeling is nauwelijks te bewijzen, tenzij er onafhankelijke getuigen zijn, maar als astrid pb's kan laten zien, wordt het wel heel erg duidelijk.
Jij kunt je redenen gehad hebben om het anders te doen, maar daty is dus eigenlijk onwettig.
Verder is het gewoon niet netjes om het op zo'n manier af te handelen.
Ik hou het in m'n achterhoofd iig, ik zal persoonlijk nu niet snel meer wat bij je kopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:37

naja dat ze dan opkomt met die pbs?
dat ze hier bewijzen zet!
misschien zijn jullie hier wel de verkeerde aan het afbreken?
dat is ook niet netjes
en jij billy bent haar misschien van de verkeerde dingen aan het beschuldigen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:38

Breitling schreef:
Ik snap het prima maar jullie klampen je vast aan haar verhaal. Is toch logies dat als ik zo'n programma zie dat ik er op terug kom?


Het is voor jou misschien logisch idd, maar je komt een gemaakte afspraak niet na en daar gaat het om in dit geval.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:41

pharagirlke schreef:
en jij billy bent haar misschien van de verkeerde dingen aan het beschuldigen!

Waar beschuldig ik haar dan van?
Van het breken van een overeenkomst?
Dat is ook precies wat ze gedaan heeft, ik zie jouw probleem niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:41

breitling in het vervolg gewoon opsturen die zooi! en als ze klaagt haal je dit topic boven en zeg je dat ze toen maar niet zo had moeten zeiken!
lijkt me de beste remedie tegen dit soort vreemde acties Verward waarom word dit trouwens uitgevochten op een openbaar forum? een koopovereenkomst is toch wat persoonlijk! nou kunnen een stuk of 10000 mensen lekker mee lezen! gezellig

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:43

Billy schreef:
Waar beschuldig ik haar dan van?
Van het breken van een overeenkomst?
Dat is ook precies wat ze gedaan heeft, ik zie jouw probleem niet.


dat je zegt dat je niets meer van haar zal kopen! had de TS het zadel gewoon opgehaalt was er geen probleem geweest...zoals ik al zei! doe ook eens moeite om vanuit de verkoopster haar ogen te kijken in plaats van domme verhaaltjes meteen te geloven omdat ze toch zoooo leuk klinken!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:43

pharagirlke schreef:
breitling in het vervolg gewoon opsturen die zooi! en als ze klaagt haal je dit topic boven en zeg je dat ze toen maar niet zo had moeten zeiken!
lijkt me de beste remedie tegen dit soort vreemde acties Verward waarom word dit trouwens uitgevochten op een openbaar forum? een koopovereenkomst is toch wat persoonlijk! nou kunnen een stuk of 10000 mensen lekker mee lezen! gezellig

nu zeg je het zelf Tong uitsteken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:43

Ja idd dat klopt helemaal, maar ik ga geen 600 euro op het spel zetten klaar. En dat jij niet snel iets bij mij zou kopen moet je zelf weten, ik heb al genoeg dingen verkocht met tevreden klanten. Dus als jij het niet wilt is er wel iemand anders die het wil. + dat ik het gewoon stom vind dat ze de helft verdraait en de helft weg laat! maarja het blijft heen en weer gaan dus nu stop ik er echt mee en ze ziet maar wat ze doet mij intresseerd het niet!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:44

zucht...jullie zien het hier toch alleen maar als koopovereenkomst!
dus snap ik niet waarmee jullie je moeien aangezien dat persoonlijk is...

dit topic heeft echt een slotje nodig

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:45

pharagirlke schreef:
dat je zegt dat je niets meer van haar zal kopen! had de TS het zadel gewoon opgehaalt was er geen probleem geweest...zoals ik al zei! doe ook eens moeite om vanuit de verkoopster haar ogen te kijken in plaats van domme verhaaltjes meteen te geloven omdat ze toch zoooo leuk klinken!

Dat is geen beschuldiging, dat is een constatering.

Waarom zou Astrid domme verhaaltjes ophangen?
Trouwens, Breitling geeft zelf toe dat ze wat afgesproken had, en dat ze erop teruggekomen is.
Maar goed, ik ga lekker met de honden trainen dus ik ben weg, de groeten

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:46

ze zegt ook duidelijk dat astridh de helft heeft verdraaid of weg gelaten...houd daar rekening mee?!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:48

Je discussietechniek wordt er niet echt beter op gedurende het topic Pharagirlke. Tong uitsteken
IMO is een afspraak gewoon een afspraak en daar valt geen speld tussen te krijgen. Dan kan Breitling nog zoveel redenen heb om terug te komen op die afspraak, het blijft niet netjes natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 08-06-04 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:48

het is een dom verhaal omdat de helft niet klopt! maar dat is blijkbaar moeilijk te snappen nadat ik het al 10 keer gezegt heb

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:49

heb ik een discussie techniek?
naja misschien dat jij er een hebt! zou me niet verwonderen als je alles zo maar gelooft Verward ik zeg gewoon wat ik denk ...

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:50

Breitling schreef:
Ja idd dat klopt helemaal, maar ik ga geen 600 euro op het spel zetten klaar. En dat jij niet snel iets bij mij zou kopen moet je zelf weten, ik heb al genoeg dingen verkocht met tevreden klanten. Dus als jij het niet wilt is er wel iemand anders die het wil. + dat ik het gewoon stom vind dat ze de helft verdraait en de helft weg laat! maarja het blijft heen en weer gaan dus nu stop ik er echt mee en ze ziet maar wat ze doet mij intresseerd het niet!!




Breitling ik denk dat jij het principe van onder rembours versturen niet snapt! Zou je dat wel doen dan is zou je zien dat jij helemaal geen risico loopt! Alleen de koper loopt risico want die is afhankelijk van jouw woord.
Ze moet betalen voordat ze het pakket in ontvangst neemt, is het beschadigd dan is dat haar pakkie aan en niet de jouwe! Mijns inziens gebruik je dat hele verhaal dus als een smoes!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:50

en ik ga ook niet 10 keer zeggen dat ik weet dat het niet netjes is, maar ik zet gewoon niet zoveel geld op het spel klaar!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:51

irish_lady schreef:
Breitling ik denk dat jij het principe van onder rembours versturen niet snapt! Zou je dat wel doen dan is zou je zien dat jij helemaal geen risico loopt! Alleen de koper loopt risico want die is afhankelijk van jouw woord.
Ze moet betalen voordat ze het pakket in ontvangst neemt, is het beschadigd dan is dat haar pakkie aan en niet de jouwe! Mijns inziens gebruik je dat hele verhaal dus als een smoes!



Als het pakketje onderweg kwijt raakt en zei niks krijgt betaald ze natuurlijk ook niks en ben ik 600 euro kwijt.. maar dat is blijkbaar moeilijk te snappen. En wat jij denkt moet je zelf weten kan me echt niks boeien namelijk!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 17:51

Breitling schreef:
en ik ga ook niet 10 keer zeggen dat ik weet dat het niet netjes is


Dus eigenlijk zijn we het gewoon eens. Haha!