Jeuj... weer eentje afgekeurt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Jeuj... weer eentje afgekeurt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 13:16

[PP] Verslag: paarden kijken

Enja hoor, dan vind ik een paard dat braaf is en wat kan, wordt hij weer een keertje afgekeurd.. Dat zijn er nu al 3 Verdrietig En er dan nog 1 bij waar we het zo bij zagen dat het niet correct liep..
We hebben alleen klinisch laten keuren en dat was genoeg.
Hij sprong altijd in galop aan op de buigproef, verwisselde aan de longe de hele tijd van galop.. Redenen genoeg voor te zien dat het paard pijn heeft. We hebben het ergste been zeker 3 keer opnieuw laten buigen en hem laten lopen maar het werd altijd slechter. Zelfs in de bak Verdrietig
Het is of hoefkatrol of overbelasting.

Ik heb niet veel zin meer in een eigen paard. Het lijkt wel alsof elk paard ik geinteresseerd ben, iets heeft..

Voor de mensen die mijn verhalen gemist hebben
[PP] Dag maatje..

[PP] Dag lieve Camble..
Laatst bijgewerkt door Farjen op 05-06-04 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:25

Wat ik meteen denk na het lezen van dit stukje....misschien is het nog niet de tijd voor jou om een paard te kopen.Niet onaardig bedoelt,hoor, ik gun iedereen die er goed voor is een eigen paard.
Misschien als je even niet zoekt, misschien staat hij dan ineens voor je neus.Knipoog

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 13:27

>;) Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik niet voor mijn paarden zorg?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:07

nee, maar het perfecte paard staat vaak op een onverwacht moment voor je neus
wat niet wegneemt dat het ontzettend balen is dat je nu al drie paarden gevonden hebt die niet goed zijn

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:21

Juist! zoek even niet, opeens zal je hem tegenkomen! Want wat een stress zeg, 3X leuke paarden, 3X afgekeurd. Logisch dat je er een beetje moe van wordt. Gewoon even iets minder actief zoeken,en geef de moed niet op! ik wed dat ik hier binnenkort een topic zie dat je je droompaardje (goedgekeurd en wel) hebt gevonden en gekocht!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:23

Wij hebben er wel eentje staan die al gekeurd is... moet je dan niet naar die advertenties zoeken? Van paarden die al gekeurd zijn? Maar geef niet op! Je paardje zal nog wel op je pad komen!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:23

Hoi Hoi

Niet ieder paard is slecht hoor Lachen Je moet gewoon de goeie tegen komen..
Ik ging met tegen zin naar een handelstal om paarden te kijken en toen ik shakir zag werd ik spontaan verliefd en gelukkig was die kern gezond! En ik doe hem echt voor geen goud meer weg! Heel veel suc6 en je vind wel wat!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:18

Nu moet ik ook zeggen dat ik die ene van die foto's dus ook niks vond. Niet aardig tegenover jou, maar wel eerlijk iig.

Idd wat hierboven gezegd wordt: kijk niet te gefocused, dan komt er vanzelf wel een goede voorbij, je moet het even de tijd gunnen.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 11:04

LuvdaTossa schreef:
Wij hebben er wel eentje staan die al gekeurd is... moet je dan niet naar die advertenties zoeken? Van paarden die al gekeurd zijn? Maar geef niet op! Je paardje zal nog wel op je pad komen!


Mijn instructeur belde over dit paard omdat de mensen kenissen zijn van hem. En hij zei meteen dat hij gekeurd mocht worden. Als de eigenaars zeker 4 keer tegen me zeggen: mag gekeurd worden, denk je toch niet echt dat het iets (ernstig) zou hebben?
Ik had niet echt verwacht dat een 6-jarige misschien al hoefkatrol zou hebben

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:14

Goh... Dat is wel heel vervelend zeg, ben je op zoek naar een paardje, worden de paarden waar je gaat kijken stuk voor stuk afgekeurd... Scheve mond

Hopelijk vind je toch snel een goed paardje die wel goed gekeurd word Lachen

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 15:51

Ik hoop het ook..
Het lijkt wel alsof ik ongeluk breng

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:12

Geduld!! Maak je niet druk. Ik heb ook verschillende paarden bekeken. De meesten waren inderdaad niet wat ik ervan verwacht, er was wel een goede reden om het niet te doen zoals te licht gebouwd, raar medisch probleem, totaal niet aanspreken, zelfs een blinde kon zien dat ie niet deugde............
Ik zocht: een merrie (voorkeur) jaar of 5 - 8, tussenmaatje net boven 1,60 of zo.
Ik koop: een hengst, 2 jaar, wordt rond 1,50 en als klap op de vuurpijl is het een Welsh-Cob!! (daar heb ik hele slechte ervaringen mee, gebroken sleutelbeen aan over gehouden)
Jij vindt ook wel iets wat je aanspreekt, heb geduld........

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:16

Ik heb geduld, dat is het niet.
Maar mijn instructeur is naar het laatste paard mee gaan kijken, stond correct op zijn benen enzo voort..
Azaro is niets mis mee, maar gewoon te slap door waarschijnlijk omdat hij slecht voer heeft gekregen, en omdat hij zo groot is.
Azaro moet gewoon sterk worden, maar om nu een paard te kopen dat nog een jaar rust moet hebben..

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:52

Gewoon geduldig verder zoeken.
Bij mij zijn er 6 paarden de keuring niet doorgekomen en uiteindelijk toch geslaagd.