buurman aangeklaagt wegens dierenmishandeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:04

Jakkes. Wat een idioot. Lijkt me best beangstigend. Arme paarden. Sterkte en succes!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 21:53

Citaat:
succes aanstaande woensdag hoop dat alles nu voorgoed opgelost word


Woensdag is eerst alleen een gesprek met ons, zodat wij ons verhaal kunnen doen en dan wordt uitgelegd hoe zoiets allemaal werkt.
En ook al krijgen we een vergunning voor die paddock, ophouden zal deze man nooit, hij vindt wel weer een nieuw "probleem" om de gemeente ervan te overtuigen dat de paarden er niet mogen staan. Maar goed. Het irritante is dat het allemaal zo ontzettend veel geld kost. Als we normale buren hadden gehad, dan had ik deze zomer mijn barefoot zadel gekocht en waren we al een eind op weg naar een trailer geweest. Maar ja, het geld voor het zadel is nu uitgegeven aan de bewakingscamera en het geld voor de trailer houden we nu achter om evt. paddock te kunnen afkopen. We hebben de afgelopen jaren al honderden euro's uitgegeven aan extra hekwerken ed. en vergunningen aan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:08

Heel veel succes ermee! Ik hoop dat het jullie lukt. Die buurman heeft zichzelf iig goed voor l*l gezet, en dat zal vast wel meewerken in de beoordeling van die Bonn-meneer (denk je niet?) Verward

ik hoop dat het allemaal goedkomt!! Haha!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:03

Mijn hemel wat een gedoe! Ik dacht dat wij al een achterlijke achterbuurman hadden maar dit slaat echt alles! Goed dat jullie aangifte gedaan hebben hoor.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:38

Wat een verschrikkelijke vent die man.

Ik hoop dat je die vergunning snel krijgt ben je in iedergeval al van het meest van dat gezeur af.

Goed dat je het zo in het oog hield en hem daadwerkelijk kon betrappen!

gr

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:42

Wat een walgelijke vent Boos!
En ontzettend eng dat hij jouw paardjes bedreigt.
Je zou zo'n vent toch Boos!

Ik hoop dat alles goed komt.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:41

Wat een rotsituatie Siggy!
Ik hoop dat de gemeente een einde aan dit gedoe maakt, dan hebben zowel jij als je paarden rust.
Sommige mensen hebben volgens mij gewoon geen doel in hun leven, en gaan daarom maar het leven van anderen verzieken.
Heel vervelend allemaal!
Ik wens je veel succes met de gemeente.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:43

Gelukkig weten ze in dit soort gevallen in Duitsland wel van aanpakken.
In dit geval bleef het bij het gooien van stenen, maar je houdt je hart vast als hij met gif in de weer gaat.

Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Anders zou ik er eventueel toch eentje gaan aanschaffen.

Mensen die een ander het licht in de ogen niet gunnen zijn echt walgelijk bezig.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 22:45

Citaat:
je houdt je hart vast als hij met gif in de weer gaat


Precies, daar ben ik dus echt doodsbang voor.

Een rechtsbijstand verzekering hebben we gelukkig wel (notabene op aanraden van de gemeente toen we hier kwamen wonen, kun je nagaan hoe goed ze mijn buurman kennen !) We hebben het voorval wel gemeld, maar nog geen advocaat in de arm genomen, weet eigelijk ook niet zo goed wat die nu voor ons zou kunnen betekenen...

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:58

wat een ellende joh !
is dat Limburgs ofzo
mij gekke buurvrouw gooide emmers water over mijn mini opvanghondje, daar heb ik nu een schutting van 2 m hoog laten plaatsen
wat een hufter, maar helaas kom je die af en toe tegen, kun je weinig aan doen, behalve wat je nu allemaal doet
blijf vriendelijk en beleefd tegen deautoriteiten, pleng gerust een traanje als de agenten je spreken, wees maar slachtoffer. Dat helpt wel hoor !

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:23

Kun je je paarden aan huis houden , heb je dit soort gelazer met zo'n mongool. Kun je niet wat emmers urine opsparen en die over hem uitstorten? Niet opnemen natuurlijk Lachen. Maar serieus, je hebt een heel vervelend probleem. Voordeel is dat de gemeente hem kent en de Polizei ook. Een keer met een paar flinke mannen verhaal gaan halen is misschien ook een oplossing, hem schrik aanjagen zonder geweld te gebruiken natuurlijk. Dat wil nog wel eens helpen bij dit soort lui. Pistolen Paultje wist er wel raad mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:23

Mischien is het inderdaad een goed idee om er stekelstruiken tussen te zetten. Bramen of zo die krijg je niet kapot en de paarden lusten ze ook niet.Staan ze toch iets afgeschermt.Wat een rotsituatie joh.Ik wens je het allerbeste

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:57

Even een update: Vorige week woensdag zijn we bij de "schiedsman" geweest, was niks. Het komt erop neer dat er inderdaad geprobeerd wordt te praten tussen de buren, echter daarvoor moet je de schiedsman wel betalen. En wat denk je; aangezien wij diegenen zijn die hiertoe eventueel het initiatief willen nemen, zijn de kosten voor ons, Tjakka, weer ca. € 150.- We zijn het spuugzat om steeds maar geld aan onze buurman uit te geven, dus voorlopig ondernemen wij niets en blijft de aanklacht tegen hem gewoon bestaan.

Afgelopen dinsdag hebben we DE belangerijke meneer uit Bonn op bezoek gehad, die de situatie met onze paddock heeft bekeken. Hij was gelukkig zeer postitief en stond helemaal aan onze kant. (mag ook wel, want deze meneer heeft ons ook maar liefst € 300,- gekost) Binnen 10 dagen krijgen wij een aanbevelingsbrief van hem in de bus, waarin hij zal schrijven dat de paddock mag liggen waar hij nu ligt en zelfs nog verder naar voren mag, we mogen het "landschutzgebiet" afkopen voor minder geld als eerst gedacht, indien we een paar bomen planten op de weide erachter (als een soort van compensatie voor de natuur die we door het afkopen van de paddock "wegnemen"). Hij verlangt echter wel dat we de bodem van de paddock drastisch verbeteren, nu willen wij dat zelf ook wel, alleen hij had het over allemaal verschillende lagen in de bodem, kan dus nog een erg dure aangelegenheid worden. We zien nog wel in hoeverre we daarin meegaan. We mogen een schuilhok maken en een schutting plaatsen.
Volgende stap is nu om onze vorige bouwaanvraag te wijzigen en opnieuw in te dienen samen met deze aanbevelingsbrief en hopelijk hebben we dan snel de vergunningen binnen en kunnen we eindelijk beginnen. (eerst de schutting !!!!!)

Sinds de camera er hangt heeft onze lieve buurman zich overigens niet meer laten zien !!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:41

WAT EEN EIKEL Verward Verward Verward Sommige mensen sporen echt niet

Fijn dat iig de Politie achter je staat, wellicht kan je dit voorval gebruiken om te laten zien hoe noodzakelijk jouw paddock met heeeeeeele hoge schutting is