freestyle-ponykamp???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

freestyle-ponykamp???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:44

In een ander topic had ik gelezen over iemand die naar een freestyle-ponykamp is geweest.
Ik heb altijd gedacht dat freestyle rijden, rijden was zonder zadel en hoofdstel, gewoon met helemaal nix. Maar volgens mij klopt dat niet, want om dat nou een heel ponykamp te doen...?? Is dat dan wel veilig met al die paarden bij elkaar ?? En daar zijn dan toch geen buitenritten???
Hoe zit t nou??

Hallo??


dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:37

freestylen is ook je paard om je heen laten lopen in verschillende gangen in hem je laten vertrouen

Escape is in laten slapen!!!!
I love Escape & Dunday 4 EVER!!!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 16:39

o, wat leuk! Heb ik ook een keer gedaan, wist niet dat t freestyle was

Hallo??

verootjoo
Berichten: 35629
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:51

freestyle is heel wat meer dan dat. Het is nl hetzelfde als nh, en daar heb je al een topic over geopend Knipoog

[o]

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:55

ik ben ook op een freeestyle ponykamp geweest.
eigelijk twee keer. maar de eerste keer was bij kinder boeken schrijfster stacia cramer. daar deden we ook meer dingen...

en op de treekhoeve in leusden. je krijgt gewoon les en je gaat springen en buiten ritten maken en carousel rijden enz. maar je bent ook elke dag bezig met freesyle. je krijgt les in freestyle op de grond en onder de man. dat betekent dat je met alleen een halster van touw gaat rijden op de pony die je die week hebt. met je pony doe je trouwens alle freestyle lessen. zo leer je hem goed kennen!
wil je meer weten? pm dan even!

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:08

Kijk eens op www.dreamstables.nl Er zijn voor deze zomer nog een paar plaatsjes vrij dus als je snel bent kun je er nog bij. We gaan leren loswerken, halterwerk, dressuurles, springles en rijden zonder zadel en hoofdstel. Kortom een week waarin je heel veel leert en nog heel gezellig is ook. Je kunt je eigen pony meenemen, maar je kunt ook op een pony van ons meedoen.

hiltomfan

Berichten: 441
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: almere-haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:41

Ja idd zoals hiervoor is gezegd op de treekhoeve in leusde is een ponykamp waar ze aan freestyle doen.
Niet echt bijzonder loswerken en grondwerken en een les zonder zadel zo bijzonder was het niet maar toch leuk zo nu en dan los werken met een touwhalster en een halster touw ga je het paard longeren maar dan zit het halster touw niet vast en moet je in contact blijfen met het paard door speciale bewegingen te maken.
Grondwerken is over een kleed lopen en alle maal opstakels die onbekend zijn voor paarden ik vond het er erg leuk maar zo bijzonder was het ook niet

ben gehackt sorry mensen.....

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:35

hiltomfan schreef:
Grondwerken is over een kleed lopen en alle maal opstakels die onbekend zijn voor paarden ik vond het er erg leuk maar zo bijzonder was het ook niet


dan zijn die paarden daar toch aangewend? Verward als ze elke week langs enge dingen moeten, dan wennen ze daar toch aan? of verzinnen ze elke week nieuwe dingen dan? Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:05

Volgensmij zou Emiel Voest dit jaar voor het eerst ook freestyle kinderkampen gaan doen. Dat is natuurlijk DE plek bij uitstek om kennis te maken met NH en freestylen. Hij zit in Ruinen (dacht ik ) iig in Drenthe.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:35

Pjelk schreef:
Volgensmij zou Emiel Voest dit jaar voor het eerst ook freestyle kinderkampen gaan doen. Dat is natuurlijk DE plek bij uitstek om kennis te maken met NH en freestylen. Hij zit in Ruinen (dacht ik ) iig in Drenthe.


Klopt, (of eigenlijk niet helemaal) vorig jaar deed hij dat ook al. Hieronder het (kinder)programma van dit jaar (gepikt van de site). En idd is dit DE plek om kennis te maken met Freestylen. Er is nl. veel kaf onder het koren. Er zijn veel mensen (ook maneges) die reclame maken met de naam freestyle, maar nooit een cursus bij Emiel gevolgd hebben....... Boos! Je kunt op de site van Emiel ook lezen wie er geautoriseerd zijn om freestyle les te geven, volgens zijn principe.

Hieronder de tekst die ik van de site geplukt heb.
[i]KINDERCURSUS
In het vorige jaar hebben we onder leiding van Wieke Huisman een aantal korte kindercursussen georganiseerd. Hoewel deze cursussen erg geslaagd waren zien wij dit jaar om logistieke redenen geen kans om opnieuw deze kindercursussen te organiseren. We proberen hiervoor een oplossing te vinden. Via deze website houden wij U op de hoogte.

TIENERCURSUS (5dagen € 410,=)
Dit jaar hebben we gelukkig wel ruimte om onze TIENERCURSUS door te laten gaan. De tieners kunnen terecht van zondag 18 juli t/m donderdag 22 juli. Deze cursus is te vergelijken met een uitgebreide basis cursus waarin we alle baistechnieken op een wat speelsere wijze aan de leerlingen presenteren. Het theoretische gedeelte is eveneens iets aangepast aan de leeftijd van de leerlingen. De Tienercursus is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 14 t/m 18 jaar. Het overnachten van de deelnemers kan in de directe omgeving op verschillende adressen. U dient dit zelf te regelen en graag maken wij U er op attent dat wij geen programma organiseren voor de periode buiten de cursustijden om. Voor heel jonge deelnemers zien we vaak dat de ouders ergens in de omgeving een huisje hebben gehuurd en dat er twee vakanties worden gecombineerd. De iets ouder deelnemers kunnen wellicht zelfstandig ergens verblijven maar de verantwoording daarvoor ligt geheel bij ouders/verzorgers. Natuurlijk willen wij U graag adviseren met de keuze van de verblijfsaccommodatie.

Deze cursus wordt door Daan Simoons gegeven op het Trainingscentrum
[/i]

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:08

Zo, lekker prijskaartje ook als je daarbij nog ergens moet overnachten.... Scheve mond

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:37

Ik ga ook op freestyle kamp (bij de treekhoeve)
dus ben best wel benieuwd!! Haha!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:37

Alleen neem Boy niet mee. Is niet zo geschikt daarvoor Haha! *1.78* en niet zo mak Knipoog:D haha

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:26

Tinkelbel schreef:
Alleen neem Boy niet mee. Is niet zo geschikt daarvoor Haha! *1.78* en niet zo mak Knipoog:D haha


des te meer reden om 'm juist wel mee te nemen! Het helpt juist om je paard rustig te krijgen en vertrouwen te geven!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, nick_en_ik, Stp en 89 bezoekers