mogen jullie verzorgsters/ bijrijdster springen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:50

Zelf moet je weten of je het wel of niet goed vind ik heb verzorgers en die mogen hem wel poetsen (jaarling) maar niet van het terrein af want als er wat gebeurd is het mijn schuld want ik had ze er niet af mogen laten gaan. Dus ik heb gezegt dit zus en zo wat ik wil, en als jij iets niet wil of wel wilt moet je zelf weten. Het is jou paard dus jij mag zeggen wat je verzorgers mogen doen


Dus zo simpel ligt het als mijn jaarling 3 is ga ik alleen erop rijden totdat tie naar mij luistert en dan mogen mn verzorgers maar dat verschilt per eigenaar 1 vind het wel goed de ander niet.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:53

Tuurlijk, het is toch een springpaard!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:12

Mijn verzorgster is ook 13 en die mag alles doen wat ze wil. Alleen als ze naar buiten gaat mag ze niet alleen.

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:23

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor. Als ze een beetje kan rijden, niet zo snel opgeeft, moet het helemaal goedkomen!!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 15:19

ze heeft hem nog niet onder controle en daarom wou ik haar nog niet laten springen...
zelf zegt ze dat ze hem wel vooruit kan helpen Verward maar als je hem nog niet onder controle hebt....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:36

Met Hof mag ik gewoon springen. En ik rijd af en toe een andere paardjes daaro, en daar mag ik ook gewoon mee springen als ik wil! Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:13

Laat je verzorgster lekker les nemen, als dan de dressuurbasis er goed in zit (maakt niet uit dat je pony dat niet leuk vind, als je hem dressurmatig niet onder controle hebt kan je ook niet springen), besluit haar instructrice wel wanneer het voor haar tijd is om te springen.

Dat JIJ aan de springstijl van je pony moet wennen heeft er toch niet mee te maken of zij ook springt Verward

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:40

Misser schreef:
Laat je verzorgster lekker les nemen, als dan de dressuurbasis er goed in zit (maakt niet uit dat je pony dat niet leuk vind, als je hem dressurmatig niet onder controle hebt kan je ook niet springen), besluit haar instructrice wel wanneer het voor haar tijd is om te springen.

Dat JIJ aan de springstijl van je pony moet wennen heeft er toch niet mee te maken of zij ook springt Verward


ik wil zelf eerst een goede ( spring ) basis met mijn pony hebben voordat er iemand anders mee springt
is dat zo raar Bloos

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 04:12

Over springen heb ik gezegd: Alleen met cap op en als je je telefoon bij je hebt (igv nood/ongeluk). Buitenrijden mag niet!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:16

die van springt toch alleen in de les, en we hebben de zelfde lesgever Clown hij moet het ook zelf weten vind ik

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:43

het vorige meisje dat op amber reed, mocht wel springen, maar alleen in de springles (ze kwam ook maar 1x per week) nu geef ik michelle les op amber en ik vind dat ze er nog niet aan toe is. ze heeft heel lang gewoon buiten gereden en dus totaal niet aan de houding en hulpen gewerkt, dus dat wil ik eerst in orde hebben, maar als ze amber goed onder controle heeft, gaan we vanzelf een sprongetje maken *LOL*

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:45

nerootjuh schreef:
ik wil zelf eerst een goede ( spring ) basis met mijn pony hebben voordat er iemand anders mee springt
is dat zo raar Bloos


als je dat voor jezelf vast stelt, waarom open je dan allemaal topics over wat je verzorster wel en niet mag, stel gewoon duidelijke regels en ga niet over elke stap om comentaar vragen. en in sommige gevallen is het raar, namelijk als de ruiter zelf angstig is om te springen en zo de pony die angst over brengt. verder kan ik niet in jullie situatie kijken, maar doe gewoon waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:55

Mijn verzorgster/bijrijdster mag niet springen Mijn paardje heeft nog maar weinig gesprongen dus het lijkt me niet zo'n goed plan om haar te laten springen. Ze durft trouwens niet te springen Haha!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:04

Mijn verzorgstertje mag niet springen. Heb haar 1X laten springen op Joey (die normaal echt ALLES springt) kon vervolgens een week lang met dat beest bezig omdat hij langs elke sprong liep omdat ze niet had gestuurd en haar er gewoon langs liet lopen. Ze mag alleen onder mijn toezicht springen, maar gewoon normaal, als ze alleen rijdt, dan niet.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:19

Ik mag ook gewoon springen. *Ik mag alleen niet alleen op buitenrit, vind dat wel logisch..*

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:11

ik heb niet echt een verzorgster maar een vriendin van me rijd wel es op romeo en dan springt ze wel maar alleen als ik erbij ben

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:12

ik ben verzorgster en ik spring zowel met my way als met bruno.... sterker nog: met bruno Moet ik af en toe springen voor zijn spieren en zijn eigenaresse is er niet gek op... IK WEL!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:51

Ik mag ook best springen met de pony's
Maar de eigenaar weet ook dat ik nooit iets onverantwoords zou doen...
En als ik het niet vertrouw vraag ik zijn hulp (bovendien is er eigenlijk bijna altijd wel iemand bij als ik ga springen)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:59

mijn bijrijder springt niet want rijd enkel dressuur en houd nie van springen. Tevens is onze bijrijder een goeie vriendin en ze rijd Z dressuur.

Ze mag alles met Ro en de veulens als ze wil.

Puur omdat ik er goed ken en vertrouw.

(Dit is enkel bij haar maar al zou ik ooit een andere bijrijder moeten dan zal ik eerst er bij zijn enzow. Dan moet je weer een nieuwe band opbouwen voor het vertrouwen enz)

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:15

ik mocht wel gewoon springen, maar dat kon hij ook gewoon, dus dat maakte niet zo uit

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:25

mijn verzorgster mag ook alles met mijn paard doen
ze is geloof ik zelf niet zo gek op springen dus ze doet het niet
maar ze gaat ook alleen buitenrijden enzo

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:27

De eerste paar keer is de eigenaar van mijn vrzorgpony er bij geweest, maar hij was heel erg braaf dus mag ik nu springen waneer ik maar wil.Ze heeft alleen liever niet dat ik vaste sprongetjes neem in het bos ofzo.Maar als ik zeker weet dat het goed kan mag ik de lage wel nemen.En ik denk dat iedere bijrijdster daar wel rekening mee houdt.Het zou heel erg zijn als je andrmans pony verwondt!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 16:30

capopjekop schreef:
als je dat voor jezelf vast stelt, waarom open je dan allemaal topics over wat je verzorster wel en niet mag, stel gewoon duidelijke regels en ga niet over elke stap om comentaar vragen. en in sommige gevallen is het raar, namelijk als de ruiter zelf angstig is om te springen en zo de pony die angst over brengt. verder kan ik niet in jullie situatie kijken, maar doe gewoon waar je je zelf het prettigst bij voelt.


ik vroeg me alleen of andere verzorgers/ bijrijders mochten springen,
ik ga hieruit geen conclusies trekken over wat mijn verzorgster wel en niet mag Verward

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:33

Ik rijd een pony voor een jonge vrouw die er zelf niet meer mee kan/wil starten aangezien ze de 18 allang voorbij is. Ik rijd elke dag, stukje langs de weg naar de manege waar ik dressuur of spring. Ik rijd ook dresuur- en springwedstrijden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:22

Ja, daarom rijd ik dat paard ook. Eigenaresse durft er niet mee te springen en paard vind het erg leuk. Verder rijd ik hem nooit.