Wederom kliniekbezoek Imker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:01

Lieve Im, ik ben verschrikkelijk blij voor je en blijf alsjeblieft nog een flinke poos ronddrijven op dit roze wolkje. De verklaring van die Proff. Dik is meer dan aannemelijk en wordt ondersteunt door een serie, naar ik aanneem goede foto's. Maar........( zeikerd als dat ik ben) dan vraag ik me toch af, waar is het met de vorige foto sessie dan zo verschrikkelijk verkeerd gegaan. Ik bedoel, de foto die je bij je verhaal plaatste liet aan duidelijkheid niets te wensen over, maar..... is er toen dan maar 1 foto gemaakt, waaruit onmiddelijk de ( verkeerde) diagnose is opgestelt? Als op een foto, een dergelijk ernstig iets wordt geconstateert, worden er dan niet nog een paar andere, controle, foto's (ook uit een andere hoek) genomen, zoals nu in ieder geval wel is gebeurd, juist om dit soort bloopers als luchtbellen, stofje op de lens etc. uit te sluiten.
Sorry hoor, maar heeft die proff. Dik de vorige foto('s) ook gezien en wat is dan zijn verklaring van dit grote (in mijn ogen onverklaarbare) verschil.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:08

wat een fijn bericht op zich, maar ook ik zou het 'eng' vinden, waarom loopt hij dan kreupel, waar komt dat dan vandaan ? Was dit echt een second opinion ? Was je naar een andere kliniek gegaan ?

Ik hoop voor je dat deze man het bij het juiste eind heeft !!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:10

Jeetje meid, das een opluchting............ zo zie je maar weer, bij dat soort zware diagnoses is het nooit verkeerd een sec oponion te vragen...........

Super hoor, biedt weer een zonnig toekomstbeeld

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 08:49

Kitten, bij de eerste serie foto's zijn er denk ik, wel 10 genomen. Lichter, donkerder en ga zo maar door. Ik heb de foto's zelf ook gezien, ze zijn beoordeeld door 3 DA's en allen zagen hetzelfde als ik. We hebben de medische boeken erbij gehaald en het zag er exact als een cyste uit.

Bij ernstige beengebreken of rare gevallen, gaan de foto's sowieso naar prof. Dik, die ze ook, onafhankelijk beoordeeld. Hij kwam tot de conclusie dat het ijzer eraf moest en zonder ijzer foto's gemaakt moesten worden, omdat hij aan de juistheid ervan twijfelde.

De foto's gaan nu nogmaals naar prof. Dik toe en ondertussen krijgt Imker aangepast beslag (alweer Knipoog ) en pijnstillers. Over 2 weken moet ik nog een keer terugkomen.
Waar ik nu trouwens aan denk: bij het visiteren van de hoef vorige week, was Imker ook gevoelig op de gehele zool, niet op een specifiek punt .

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:52

wat een opluchting zeg!

maar ik weet niet beter of er wordt met foto's maken altijd het ijzer er afgehaald, hoef opgevuld met zeep oid en dan pas foto's maken, om vreemde dingen op de foto(zoals bv lucht enzo) te voorkomen, dat had je in dit geval ook een hele hoop ellende bespaard!

hopen dat een siliconen zooltje hem van zn pijn af kan helpen, en dat ie over 2 weken als je weer terug moet helemaal goed loopt!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:54

Wat zul jij opgelucht zijn
Ik hoop voor je dat je nu eindelijk weer aan een zonnige periode met je paard kunt beginnen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:54

Ik ben blij dat het zo meevalt!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:35

Hey dat is super nieuws!

Hopelijk blijkt dit ook daadwerkelijk de goede diagnose te zijn..... Maar kan me voorstellen dat je even behoorlijk van slag bent......

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:49

Zo, dat is goed nieuws zeg!! OK dan!

Ik ben ook gewend dat de ijzers er bij het nemen van foto's altijd worden afgehaald, maar dat blijkt dus niet standaard zo te zijn. Hier leren we allemaal weer van!

Laten we hopen dat Imker weer helemaal de oude wordt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:52

Konden ze niet gelijk een foto maken van jou voetje?

Gefeliciteerd met deze uitslag en veel beterschap met Imker!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:01

Nou wat zei ik je vorige keer, positief blijven denken!!!!
Ik voel aan mn water dat het weer helemaal goed komt met Immetje...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:04

LuvdaTossa schreef:
Konden ze niet gelijk een foto maken van jou voetje?

Gefeliciteerd met deze uitslag en veel beterschap met Imker!


Mijn voetje is inmiddels dik en blauw en pijnlijk, maar vanmorgen heb ik me toch in een gympie kunnen wurmen om boodschappen te doen. Ik zou vanavond eigenlijk gaan rijden, maar ik moet toch even heel hard nadenken of dat niet te zeer doet (en of ik überhaupt wel in mijn jodphurs pas).

Even hopen dat de smid snel komt, dan kan ik de paardjes weer buiten zetten.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:36

Sterkte met je voet imker Ach gut Kusje

En echt gewoon super nieuws zeg !! Haha!
!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:59

Jemig, wat een nieuws.
Geweldig aan de ene kant, maar aan de andere kant beangstigend dat ze er zo naast kunnen zitten.
Ik duim de komende weken voor Imker (en voor jouw voet!).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 16:25

Inmiddels heeft Axel het ijzer er weer onder geslagen en siliconen tussen hoef en zooltje ingespoten. Nu is het wachten op de siliconen, want die willen niet graag hard worden.
Imker studeert zelf ook hoefkunde, want hij heeft al vakkundig de ducktape eraf gesloopt Slim , zodat ik zelf weer aan het plakken kon gaan Bloos! .

Morgen mag hij weer het land op. Dit is de eerste keer in 3,5 jaar dat hij echt het land niet op mag van me, da's wel even vreemd. Maar hij pakt het nog goed op, afgezien van zijn lompe gedrag nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:46

wat een geweldig nieuws!!! OK dan!
Super! wat zul jij opgelucht zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:03

heel goed nieuws natuurlijk! Maar wat ik niet begrijp: Met fotos maken haal je toch altijd het ijzer eraf?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:06

Wow, nu neemt het hele verhaal ineens wel een heel aparte wending...... maar het is in elk geval heel positief nieuws, er is weer hoop OK dan!
Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk te bevatten is hoor.
Je was misschien net een beetje aan het idee gewend geraakt dat het niet meer goed zou komen, en dan ineens gloort er weer hoop aan de horizon.
Dat moet toch wel een heel apart gevoel zijn.

Vind je het erg dat ik een beetje moet gniffelen om het Wilde-Hilde-en-je-voet verhaal ? Knipoog
Ik zie het al helemaal voor me: kreupel paard met een nog kreupelere begeleider, mooi stel zijn jullie *LOL*
En dan wil ik eigenlijk ook nog wat vragen:
Wat is "playdoh" ?
't Zal wel een ontzettend blonde vraag zijn, maar ik ben (misschien wel gelukkig Knipoog) totaal niet thuis in dat soort medische termen.

Ik ga in elk geval met je meeduimen voor een spoedig herstel !
En jij veel beterschap met je voet, hopelijk zijn jullie allebei snel weer rad Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:36

Oscar, je bent niet de enige die erom moet lachen, hoor... op de kliniek vonden ze het ook allemaal erg grappig. Gelukkig wat Ethelate met me meegegaan en die heeft me erg geholpen.

Playdoh:
Afbeelding

Is boetseerklei voor kleutertjes, schijnt vaak gebruikt te worden voor röntgendoeleinden bij paarden. Dit om de straal te dichten en zo het beeld te verduidelijken.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:39

Tsja, zo leer je nog eens wat, ik kende alleen de zeepvariant om in de hoeven te smeren om alle lucht op te vullen zeg maar, zodat de lucht geen extra zwartingen op je foto's geeft. Maar hiermee kan het dus ook!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:41

Da's om de kinderlijke trekjes van de DA te bevredigen. Kleien dat ze kunnen OK dan! Knipoog !!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:25

dat is nog eens goed nieuws zeg Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:58

Om jullie even mee te laten genieten, hier Imker met een zielig pootje:

Afbeelding

en Veerle met een zielig pootje:

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:05

Ja, zo zag mijn teen er vorige week ook uit, fij he, als er paarden op jet tenen gaan dansen?
Ik was vorige week ook erg blij met Colin, de lompe fjord, maar ik kon gelukkig al vrij snel weer normaal lopen (zonder schoenen dan, met schoenen heeft het nog 3 dagen langer geduurd voordat ik niet meer 'kreupel' was).
Sterkte met allbei jullie pootjes!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:17

Oeh, je teen is nog flink toegenomen zeg..

Brave stippie Lovers
Hij vond het allemaal wel best dat die DA beetje in zijn hoef zat te kleien Haha!