Mensen die paarden meppen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:18

een tik tussen zn oren???
jeejtje... waarom niet op zn kont??? dan heb je kans dat ie een bok geeft, maar dan geef je toch nog een tik op zn kont??
ik vind het wel hard om te lezen..... " ik geef mn paard een tik tussen zn oren.."
en in een kudde hebben paardne geen zwepe



Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:19

idd liever een goeie (terechte) klap dan 10 keer een 'aai', weet het paard ook waar hij aan toe is.....

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:21

Als Riant steigert stap ik af en vraag ik haar vriendelijk of ze dat niet meer wil doen.. als ze met omverloopt zeg ik netjes sorry want dan stond ik blijkbaar in de weg.... niet dus

ben het verder helemaal met runningkawa eens!!!!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:23

Probeer het maar eens, een heel hoog steigerend paard een klap op zijn kont te geven, 99% kans dat je er af ligt, of je moet van elastiek zijn gemaakt..........
Heb nu gelukkig een heel lief paard, die alleen uit enthousiastme zo af en toe een omhoog komt, (en da's dan waarschijnlijk mijn fout omdat ik hem probeer bij me te houden) maar zal hem hier echt niet voor straffen..

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:24

Devica schreef:
een tik tussen zn oren???
jeejtje... waarom niet op zn kont??? dan heb je kans dat ie een bok geeft, maar dan geef je toch nog een tik op zn kont??
ik vind het wel hard om te lezen..... " ik geef mn paard een tik tussen zn oren.."
en in een kudde hebben paardne geen zwepe


Heb je ooit geprobeerd een paard dat omhoog staat op zijn kont te slaan en er ook nog op te blijven zitten? Das alleen al vrij moeilijk. Als ik een lastige "goede" steigeraar onder me heb probeer ik hem eerst zo voorwaart te rijden dat hij niet kan steigeren, gaat ie toch omhoog en blijft ie omhoog gaan dan tik ik met mijn vuisten net achter zijn oren. Bijna altijd blijven ze daarna voor altijd met de voetjes op de grond. Ik met niet met een zweep tussen de oren ofzo.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:24

Smurfie"]
[quote="DANIenVLIEG"][quote="Smurfie schreef:
Bij shakir moet ik dat echt neit doen dan is hij gelijk het vertrouwen in mijn kwijt



hmm bij mij is er wel heel wat meer voor nodig, dat mn paardje mn vertrouwen in hem kwijtraakt..
[/quote]

Mja maar die van mij is een eitje Lachen
[/quote]

nou die van mij echt niet.... Scheve mond

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:24

Citaat:
Als Riant steigert stap ik af en vraag ik haar vriendelijk of ze dat niet meer wil doen.. als ze met omverloopt zeg ik netjes sorry want dan stond ik blijkbaar in de weg.... niet dus

ben het verder helemaal met runningkawa eens!!!!!


OK dan!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:42

Hetja schreef:
idd liever een goeie (terechte) klap dan 10 keer een 'aai', weet het paard ook waar hij aan toe is.....


mee eens hoor, ik had het het alleen over het feit dat je sommige plekjes beter kunt ontzien, als het even kan tenminste
Maar zo moeilijk is het niet om een paard een tik op de bil te geven als hij/zij steigert, met een zweepje hoef je daar niet zo elastisch voor te zijn, denk ik

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:58

IK had al moeite met blijven zitten, laat staan een klap geven..... Heb 'm een keer met moeite een klap met mijn vlakke hand tegen zijn oren gegeven en daarna was het helemaal feest...... (als hij ergens geen zin meer in had ging hij steigeren, heb 'm helemaal binnenste buiten laten keren, hij mankeerde niets, dominant zei de DA)

Misschien niet een manier die terecht is, maar als je aldoor op een steigerend paard stapt ben je op een gegeven moment echt radeloos en is het misschien verstandiger om iemand anders er mee door te laten gaan, maarja, van fouten leer je........

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:00

Ik heb nog nooit op een paard gezeten wat steigerd, maar wat ik zou doen is hem toch echt wel een klap op z'n harses geven. Steigeren is hartstikke gevaarlijk! Stel je voor dat hij achteroverklapt! Vandaar die klap. Als een paard mij bijt, dan krijgt ie ook een klap. Klaar. Nou bijten paarden mij nooit hoor, maar als ze het zouden doen zou ik ze een mep terug verkopen (zelfde met schoppen).

'The readiness is all'

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:08

Je kan steigeren idd niet ongestraft laten, gevaarlijk voor jou en paard zelf, dus/en als het echt zo'n lastige is en zo'n chronishische steigeraar begrijp ik 't wel hoor, soms ben je inderdaad gewoon gefrustreerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:09

Als je uit frustratie een mep geeft, dan ben je altijd verkeerd bezig.
je moet wel degelijk weten waarom je een mep verkoopt en of het ook echt wel nodig is of niet.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:15

runningkawa schreef:
Als je uit frustratie een mep geeft, dan ben je altijd verkeerd bezig.
je moet wel degelijk weten waarom je een mep verkoopt en of het ook echt wel nodig is of niet.


da's natuurlijk ook weer waar, maar 'you live, you learn'
en kan begrijpen dat een chronische steigeraar je zo frustreert...
en heb persoonlijk liever dat je uit frustratie tussen de oren mept dan met 'voorbedachte raden' bij wijze van spreken
Denk dat je daarna dan van jezelf genoeg geschrokken bent om het nooit meer te doen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:16

Tjeetje jonges gaan we weer.......... zucht.

Ik ga niet meer typen, ik ben het met RK eens. Haha! Haha!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:16

Citaat:
Als je uit frustratie een mep geeft, dan ben je altijd verkeerd bezig.
je moet wel degelijk weten waarom je een mep verkoopt en of het ook echt wel nodig is of niet.


Daar heb je gelijk in , maar als je dag in dag uit op zo'n paard zit (mijne had van die periodes), kan je het in ene wel eens helemaal zat zijn, en da's dan de bekende druppel, denk dat iedereen dat wel eens heeft of ooit heeft gehad, aldoende leert men, is tuurlijk niet terecht voor je paard, maar zoiets zou je zelf vast ook ooit wel eens overkomen zijn en heb je daar een trauma aan overgehouden Tong uitsteken ?(om weer effe verder te gaan met het topic, hi, hi)

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:17

Ik heb wel eens verklote paarden gereden die dachten dan naar stal te mogen, maar elke mep, waar dan ook geplaatst op zijn lijf, was toch echt met voorbedachte rade, ook de kracht in mijn armen, maar ook benen is dan allemaal echt wel doordacht en met rede uitgevoerd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:19

gijsenkim schreef:
Tjeetje jonges gaan we weer.......... zucht.

Ik ga niet meer typen, ik ben het met RK eens. Haha! Haha!


Uhhm

Nee je geeft je paard een paardensnoepje als hij omhoog komt.
Zet hem direct op stal met een zak haver, laat hem de rest van de week daar staan met 6 kilo sportbrok, dan na een week ga je rijden, geef je hem alle knuffels van de wereld, als hij dan weer wat vervelend is herhaal je bovenstaande procedure Lachen

Ben je het met me eens Kim Clown

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:21

runningkawa"]
Ik heb wel eens verklote paarden gereden die dachten dan naar stal te mogen, maar elke mep, waar dan ook geplaatst op zijn lijf, was toch echt met voorbedachte rade, ook de kracht in mijn armen, maar ook benen is dan allemaal echt wel doordacht en met rede uitgevoerd Lachen
[/quote]

lol, ditto! Maar ik ga er vanuit dat dat dan niet tussen de oren was? Haha!
Wat niet weg neemt dat ik de frustratie heus kan begrijpen, als het je 'eigen' paardje is, is het toch een pak persoonlijker

[quote="gijsenkim schreef:
Tjeetje jonges gaan we weer.......... zucht.

Ik ga niet meer typen, ik ben het met RK eens. Haha! Haha!


en nou ben ik dus nieuwsgierig Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:21

Haha! Haha! Haha! euh, NU EVEN NIET!!!! Haha! Haha!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:26

Ik heb ook wel eens een notoire steigeraar gereden, die kreeg dus ook een klap achter z'n oren (alleen niet met mijn zweep). Steigeren is echt verschrikkelijk gevaarlijk. Ik ben wel eens met paard en al achterover geklapt en dat had ik bijna niet meer kunnen navertellen. Daarbij vind ik het ook beter om één keer een goede correctie uit te voeren, dan elke keer te zacht zijn. Daar krijg je echt rotpaarden van, die op een gegeven moment verschrikkelijk brutaal zijn. En dan die mensen zeuren dat hun lieve paard niet meer luistert. Als een paard iets fout doet moet hij dat weten en het is per paard afhankelijk hoe je dat oplost, maar je moet echt niet te bang zijn om hem eens flink op zijn plaats te zetten. Anders wordt het alleen maar gevaarlijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:27

Ik geef toe, ik heb wel eens een tik tussen de oren verkocht ja.
Allen het woord mep of tik is te groot van woord, er zit namelijk totaal geen kracht achter, want een tik tussen de oren is imo bedoeld om het paard te laten schrikken, niet om hem zijn harses in te meppen.

Hij komt omhoog en krijgt meteen een tik, veel paarden denken dan dat ze hun hoofd ergens aan stoten en durven niet meer omhoog.
dat mag in mijn ogen dus ook niet met grote kracht, want het gaat om het schrikeffect, niet om de pijn grens te overschreiden.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:31

Daarom doen ze het ook wel een met eieren of een zak water toch? Het is de bedoeling dat ze schrikken, niet dat ze pijn hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:34

Klopt.
het gaat dan om het idee dat ze denken dat ze bloeden.
Alleen lijkt het me zelf zo moeilijk om rond te rijden met een ei of zakje water en dat het niet eerder knapt dan de bedoeling is Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:36

...lol, dan is er dus een misverstand, ik had het op een serieuze tik, zoals je met een zweep of een vuist zou doen, en dat vond ik echt niet kunnen...

en heb ook nooit beweerd dat steigeren ongestraft mocht blijven >;)
ik vind alleen dat plekje tussen de oren offlimits, omdat mij altijd is geleerd dat dit heel gevoelig is, plus dat het evenwichtsorgaan daar zit ( in het slakkenhuis om precies te zijn Haha! )

en als een tikje langs achter al moeilijk is, lijkt mij die zak eieren of dat flesje water toch wat lastiger
Bij steigeren toch best hulp zoeken, maw ik verwijs hier even naar Kawa's onderschrift Tong uitsteken

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:38

Smurfie"]
Zo hier en dan kom ik topics tegen en dan denk ik van mensen waar zijn jullie ingodsnaam mee bezig!

eieren, zakjes water en weet ik veel tussen de oren kapot slaan als die steigerd

Der afspringen en paar klappen geven als die steigerd en klap tussen de oren geven als die steigerd
Paarden een klap op hun kop geven en dat soort dingen
Ben ik nu de enige die hier tegen is ik vind dit echt niet normaal :s

Van mij mag je je paard best aanpakken maar op deze manier vind ik echt te ver gaan!
Volgens mij hebben ze geen enkel besef dat paardjes hiervan trauma's krijge
[/quote]

[quote="Smurfie schreef:
Nee hij heeft teveel geld gekost om worst van te maken! Hij is ontigelijk gaaf om te zien! En aan de hand is hij wel te houden! en hij is ontigelijk lief je kan er gewoon buitenritten mee maken enzo maar zodra die los word gegooit met andere paarden schopt ie ze dood en in de bak rijden steigerd ie der op los!


Onderste quote gaat over een paardje van de ts die verkocht is via een handelaar Clown Ik ben absoluut tegen overdadig slaan en schoppen maar voor een paard dat andere paarden een doelbewuste doodschop geeft en steigerend de ruiter probeert af te werpen, ben ik niet lievvv Lips are sealed

Gillian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, DDDara, Lanoca, Maanon_, Mizora, MyChoice, Niwla, onpaard, PipMarly, Vagabondo en 126 bezoekers